Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Merhabalar, kısa süre önce şehir bisikletiyle başladığım süreci bir adım ileri taşıyıp yol bisikletine geçme kararı aldım. Biraz hızlı bir karar oldu ama bu konuya benden daha uzun süredir emek veren bilgili insanlar çok akla yatkın argümanlar sundular :) Öncelikle burada yorum yapmış, fikir vermiş herkese teşekkür ederim. Okuduğum yorumlar itibariyle aklımda şu an birkaç model oluştu. Genel olarak İstanbul Avrupa yakası sahil bandında kısa sürüşler yapıyorum (35-40km civarı). Yol bisikletine geçerek hem sürüş mesafemi hem de sürüş sıklığımı arttırmayı hedefliyorum.

1. Mosso Cavalier 700 . Claris/Sora seçimi ne kadar fark yaratır o konuda tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Oradan yaratılabilecek bütçeyle diğer ekipmanları desteklemem daha mantıklı geliyor.

2. Salcano XRS044 de güzel görünüyor. Bu modelde de yine Claris/Sora seçimi yapılabilir.

3. Peugeot R14. Bütçemin üzerinde bir model, ciddi fiyat farkı var ancak bunu alırsam çok uzun yıllar doğru bakarak kullanabilir miyim? Bunun üretim ve servis durumu ile ilgili

Bu modeller haricinde önerilere de kesinlikle çok açığım. Zaman ayıran dostlara teşekkürler.

Servis konusunu üretimdeki hatalar ve garanti kapsamına giren az sayıdaki konunun garanti süresi içindeki çözümleri dışında bir işe yaramadığı için çok kafaya takmamak lazım, en azından evrensel bileşenler kullanılan modeller olduğu sürece. Peugeot R14'te garanti sonrası süreçte servislerine bağlı kalmanızı sağlayacak hiçbir bileşen yok, tüm bileşenler aynısını, muadilini, alt serisini, üst serisini her yerden bulabileceğiniz bileşenler.
Bence Peugeot R14 > Mosso Cavalier 700 Sora > Mosso Cavalier 700 Claris.
"Salcano nerede" derseniz, Aero'culuk oynayan bisikletleri mantıklı bulmadığımdan Salcano'lar denklemin dışında. Zevk meselesi olduğundan desenlerine bir şey demiyorum.
Bütçe 1000 lira arttıkça bir set üste çıkılıyor (Cavalier Claris'ten Sora'ya, Cavalier Sora'dan Tiagra'lı R14'e), bu her 1000 lira farka kesinlikle değer, özellikle uzun taksitlere bölebiliyorsanız.
 
Scudo
bakış açınız biraz bana değişik geldi, malesef herkes trek-spec-giant alamıyor. şahsen bende carraro kullanıyorum ama mutsuz bir durum yaşamadım.
Benim de görüşüm aynı yönde. 15-20k arası bir paraya alınabilecek sıfır bisikletleri bir kenara koyalım. Karşılarına da trek, scott, giant, vs markaların 5-7 yaşında üst donanımlı olanlarını koyalım. Siz olsanız hangisini alırsınız.

Sonuçta bisiklete binen en azından burada bazı kişiler dışında, yarış ya da yılda 20.000km sınırında gezilmediğini düşünüyorum. Bu da alınacak sıfır bisikleti bir kenara bırakın, 5-7 yaşında ortalama yılda 5.000 km yapmış bir bisikletin bile ömrünü tüketmeden uzunca yıllar binilebileceği gerçeğini göz önüne seriyor.

Şöyle düşünelim, 500.000₺ ye Renault nun yeni çıkarttığı taliant mıdır nedir onu mu alırdınız, ya da 2005 model iyi durumda audi a6 quatro allroad mu alırdınız. 350.000 e. Ben audi tercih ederim. Durumu iyiyse tabi 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: sahrana
Servis konusunu üretimdeki hatalar ve garanti kapsamına giren az sayıdaki konunun garanti süresi içindeki çözümleri dışında bir işe yaramadığı için çok kafaya takmamak lazım, en azından evrensel bileşenler kullanılan modeller olduğu sürece. Peugeot R14'te garanti sonrası süreçte servislerine bağlı kalmanızı sağlayacak hiçbir bileşen yok, tüm bileşenler aynısını, muadilini, alt serisini, üst serisini her yerden bulabileceğiniz bileşenler.
Bence Peugeot R14 > Mosso Cavalier 700 Sora > Mosso Cavalier 700 Claris.
"Salcano nerede" derseniz, Aero'culuk oynayan bisikletleri mantıklı bulmadığımdan Salcano'lar denklemin dışında. Zevk meselesi olduğundan desenlerine bir şey demiyorum.
Bütçe 1000 lira arttıkça bir set üste çıkılıyor (Cavalier Claris'ten Sora'ya, Cavalier Sora'dan Tiagra'lı R14'e), bu her 1000 lira farka kesinlikle değer, özellikle uzun taksitlere bölebiliyorsanız.

Çok teşekkür ederim. Şehir alırken de degerli yorumlarinizi esirgememistiniz :)
Claris-Sora farki ne kadar etkili peki? Peugeot bu konuda zaten ustun geliyor ama, Peuegot secenegi diger taraftan pedal, ayakkabi vb. ihtiyaclarin butcesini kisitliyor diye çekiniyorum. Salcano konusunda Mosso veya Peugeot kadar emin değildim zaten ama alternatif arttirmak amaciyla bakıyorum mecburen. Biraz arastirinca Bisan da gözüme çarptı ama fiyatı cok yukarida geldi onu da eledim. Keza Kron RC2000 de ayni sette Cavalierden pahali yanlis gormediysem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Çok teşekkür ederim. Şehir alırken de degerli yorumlarinizi esirgememistiniz :)
Claris-Sora farki ne kadar etkili peki? Peugeot bu konuda zaten ustun geliyor ama, Peuegot secenegi diger taraftan pedal, ayakkabi vb. ihtiyaclarin butcesini kisitliyor diye çekiniyorum. Salcano konusunda Mosso veya Peugeot kadar emin değildim zaten ama alternatif arttirmak amaciyla bakıyorum mecburen. Biraz arastirinca Bisan da gözüme çarptı ama fiyatı cok yukarida geldi onu da eledim. Keza Kron RC2000 de ayni sette Cavalierden pahali yanlis gormediysem.

Ben ikisini de kullanmadım ama rublede +1 dişlinin verdiği esneklik gibi setten kaynaklı avantajlara iki bisiklet arasındaki grupset dışındaki farkları da ekleyip karar vermek lazım. Mesela Cavalier Claris'te 11-28, Sora'da 11-32 ruble var. Rubleyi sonradan değiştirmek için 400 lira harcansa, aradaki 1000 lira farkın 400 lirası çıktı bile.

Şimdi emin olamadığım bir konu var: Güncel Cavalier Claris'te vites kabloları böyle mi geçiyor (sitesinde öyle):
cavalier-claris-1000x1000w.jpg


Öyle ise bu bile Sora'yı seçmek için önemli bir neden ama öyle olduğunu sanmıyorum. Sanırım resimler eski.
 
Servis konusunu üretimdeki hatalar ve garanti kapsamına giren az sayıdaki konunun garanti süresi içindeki çözümleri dışında bir işe yaramadığı için çok kafaya takmamak lazım, en azından evrensel bileşenler kullanılan modeller olduğu sürece. Peugeot R14'te garanti sonrası süreçte servislerine bağlı kalmanızı sağlayacak hiçbir bileşen yok, tüm bileşenler aynısını, muadilini, alt serisini, üst serisini her yerden bulabileceğiniz bileşenler.
Bence Peugeot R14 > Mosso Cavalier 700 Sora > Mosso Cavalier 700 Claris.
"Salcano nerede" derseniz, Aero'culuk oynayan bisikletleri mantıklı bulmadığımdan Salcano'lar denklemin dışında. Zevk meselesi olduğundan desenlerine bir şey demiyorum.
Bütçe 1000 lira arttıkça bir set üste çıkılıyor (Cavalier Claris'ten Sora'ya, Cavalier Sora'dan Tiagra'lı R14'e), bu her 1000 lira farka kesinlikle değer, özellikle uzun taksitlere bölebiliyorsanız.
Ben de yol bisikletine yeni başlayacağım ve cavalier claris ile sora arasında kaldım, sıfır almaktansa temiz bir sorayı tercih ederim. Geri kalan para ile de tüm ekipmanları rahatlıkla alabiliriz. Claris ve sora arasında da ruble farkından ve dayanıklıktan dolayı sorayı tercih edicem. Granfondo ve ufak tefek yarışlara katılıp, uzun yol yapmak istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Ben ikisini de kullanmadım ama rublede +1 dişlinin verdiği esneklik gibi setten kaynaklı avantajlara iki bisiklet arasındaki grupset dışındaki farkları da ekleyip karar vermek lazım. Mesela Cavalier Claris'te 11-28, Sora'da 11-32 ruble var. Rubleyi sonradan değiştirmek için 400 lira harcansa, aradaki 1000 lira farkın 400 lirası çıktı bile.

Şimdi emin olamadığım bir konu var: Güncel Cavalier Claris'te vites kabloları böyle mi geçiyor (sitesinde öyle):
cavalier-claris-1000x1000w.jpg


Öyle ise bu bile Sora'yı seçmek için önemli bir neden ama öyle olduğunu sanmıyorum. Sanırım resimler eski.
Resimde tourney kullanılmış sanırım, vites kollarının kabloları gidon sargısının altından geçiyor claris modelinde de, aynakol ve jant desenleri farklı.
 
Resimde tourney kullanılmış sanırım, vites kollarının kabloları gidon sargısının altından geçiyor claris modelinde de, aynakol ve jant desenleri farklı.

Tourney'li modelleri de böyle:
cavalier-tourney-siyah-turuncu-1000x1000w.jpg


Sanırım o modelin resimleri eski Claris (2400) kullanıldığı zamandan kalma:
e394fcee524be6da0f1312c4e9fc501e.jpeg


unknown.png

(link)

Set: (link)

Burada da fotoğraflarda aynı aynakol ve kablo yapısı var: (link)
 
Tourney'li modelleri de böyle:
cavalier-tourney-siyah-turuncu-1000x1000w.jpg


Sanırım o modelin resimleri eski Claris (2400) kullanıldığı zamandan kalma:
e394fcee524be6da0f1312c4e9fc501e.jpeg


unknown.png

(link)

Set: (link)

Burada da fotoğraflarda aynı aynakol ve kablo yapısı var: (link)
Evet haklısınız eski seri claris bunlar. Yeni alacak arkadaşlar cavalier özelinde soralı modelin resimlere bakabilirler yeni clarisli modeller ona daha yakın.
 
Selenizin ayarını iyi yaparsınız (burada 1-2 cm. bile çok fark ediyor) ve diğer bisikletlere göre burada çok daha önemli olan eldiven faktörü amortisörün kaybettirdiğini en az %60 - 70 geri döndürüyor ve ciddi fark yaratıyor. Konfor açısından hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Ama trafik leş ise ona bir çözüm maalesef yok.

 
Selam arkadaşlar, 2019 dan beri maraton seviyesinde koşuyorum. Kondisyonum iyi, katlanır bisikletim var. 50k performanslı kullanıyorum. ama nereye kadar ? yol bisikleti almaya karar verdim. 15k-20k arası bğtçem var. 0 yerli marka almaktansa, en 105 setli 2.el lapierre, merida sucultura vb. ithal kadro konusunda kendini kanıtlamış marka alma taraftarıyım. Hafta da 2-3 gün düzenli 50-100km arası antrenman dahlinde kendimi geliştirmek istiyorum. Yardımlarınıza ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Teşekkürler
 
Selam arkadaşlar, 2019 dan beri maraton seviyesinde koşuyorum. Kondisyonum iyi, katlanır bisikletim var. 50k performanslı kullanıyorum. ama nereye kadar ? yol bisikleti almaya karar verdim. 15k-20k arası bğtçem var. 0 yerli marka almaktansa, en 105 setli 2.el lapierre, merida sucultura vb. ithal kadro konusunda kendini kanıtlamış marka alma taraftarıyım. Hafta da 2-3 gün düzenli 50-100km arası antrenman dahlinde kendimi geliştirmek istiyorum. Yardımlarınıza ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Teşekkürler
(link)

(link)
 

Teşekkürler , önceliğim 2017 ve üzeri daha güncel kadrolar
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Selam arkadaşlar, 2019 dan beri maraton seviyesinde koşuyorum. Kondisyonum iyi, katlanır bisikletim var. 50k performanslı kullanıyorum. ama nereye kadar ? yol bisikleti almaya karar verdim. 15k-20k arası bğtçem var. 0 yerli marka almaktansa, en 105 setli 2.el lapierre, merida sucultura vb. ithal kadro konusunda kendini kanıtlamış marka alma taraftarıyım. Hafta da 2-3 gün düzenli 50-100km arası antrenman dahlinde kendimi geliştirmek istiyorum. Yardımlarınıza ve yorumlarınıza ihtiyacım var. Teşekkürler
Ekstra olarak bir de boyunuzu yazarsanız daha faydalı olacaktır. Mesela yukarıda örnekteki kadronun birisi 52 diğeri 54. Doğru kadro boyu seçimi çok önemli bir unsur. Geçen hafta bir arkadaşım sırf hoşuna gittiği için az daha 58 kadro bisiklet alıyordu.

Kadro boylarını ortalama boylara sahip olduğunuzu düşünerek 54-55-56 olarak sınıflandırdım ve gözüme çarpan bir kaç ilan. Detaylı araştırmayla daha fazla seçenek çıkacaktır.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link) aynı modeli kullanıyorum ilk yol bisikletim. Bana göre tek eksiği bir jant seti. Gerçekten hafif bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Yeni başlayan biri için Claris set ile sora set arasında ayırt edici bir özellik var mı sizce? Yoksa claris set alıp geri kalanıyla ekipman dizmek daha mı mantıklı
 
  • Beğen
Tepkiler: Necati Nalçacı
Yeni başlayan biri için Claris set ile sora set arasında ayırt edici bir özellik var mı sizce? Yoksa claris set alıp geri kalanıyla ekipman dizmek daha mı mantıklı
Merhaba!
hocam bende mosso cavalier claris modeli var.4 yıldır kullanıyorum.Şöyle söyleyeyim ilk bir iki yıl farkına varmazsınız.Ancak sonrasında performansınız artarsa keşke altımda daha çok dişli oranı olsaydı diyebilirsiniz.
Ha sora olsa çok mu farkeder o da aşırı farketmez ama ben şuanda bi 105 set almak için girişimlere başladım mesela.

Ben de bisan reload düşünüyorum bütçem 30 35k arası Var mı bir önerisi olan.
Tercihim sıfır ve karbon olması.
Veya bisan reload kullanan var mı?
 
öncelikle cevabınzı için teşekkür ediyorum.
Boyum 1.72cm kilom 70 , iç bacak boyum 76cm, kadro güncelliği sebebiyle 2017 ve sonrası model tercihim öncelikli.
 
Bir 1 kişi, bisiklet ve açık hava görseli olabilir

(link) şuan alacak olsam boyu fiyatı falan uysa direk alırdım,disk fren 105 set...
Sonraki adımım bunun sadece kadrosunu almak olacak gibi.. Gerçi morumsu olan çok daha iyi ama o da gördüğüm kadarıyla sadece disk.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Merhabalar, kısa süre önce şehir bisikletiyle başladığım süreci bir adım ileri taşıyıp yol bisikletine geçme kararı aldım. Biraz hızlı bir karar oldu ama bu konuya benden daha uzun süredir emek veren bilgili insanlar çok akla yatkın argümanlar sundular :) Öncelikle burada yorum yapmış, fikir vermiş herkese teşekkür ederim. Okuduğum yorumlar itibariyle aklımda şu an birkaç model oluştu. Genel olarak İstanbul Avrupa yakası sahil bandında kısa sürüşler yapıyorum (35-40km civarı). Yol bisikletine geçerek hem sürüş mesafemi hem de sürüş sıklığımı arttırmayı hedefliyorum.

1. Mosso Cavalier 700 . Claris/Sora seçimi ne kadar fark yaratır o konuda tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Oradan yaratılabilecek bütçeyle diğer ekipmanları desteklemem daha mantıklı geliyor.

2. Salcano XRS044 de güzel görünüyor. Bu modelde de yine Claris/Sora seçimi yapılabilir.

3. Peugeot R14. Bütçemin üzerinde bir model, ciddi fiyat farkı var ancak bunu alırsam çok uzun yıllar doğru bakarak kullanabilir miyim? Bunun üretim ve servis durumu ile ilgili

Bu modeller haricinde önerilere de kesinlikle çok açığım. Zaman ayıran dostlara teşekkürler.
Ben de gecen sene r14 almistim. Alirken carraro 052 vs ile kiyaslanistim salcanolardan ziyade. Neyse konuya geri doneyim. Bisikletimden cok memnunum. Agirligi 10 kgin altinda. Akiciligi eski mosso sehir bisikletime gore tabi cok daha iyi. Bazen kasiniyorum karbon yol bisikletlerine bakiyorum, sonrasin da ya ne gerek var bisikletim zaten iyi diyorum. Tek bir dezavantaji var bence bisikletin o da boyasi. Mat bir boya oldugu icin leke vs cabuk oluyor, boya bence dayanikli degil o kadar bazi yerlerde benim de biraz salakligimdan solma gibi seyler oldu. Bir dahaki bisikletim bu yuzden cayir cayir parlak boya olcak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kinghenry
Geri