Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Şu kısmı yanlış anlamayalım.
Sora'da başlangıç grup seti ama Claris'in bir üst modeli oluyor. Ama aralarındaki farklar çok az. Yani Sora set üst model olduğu halde Claris set de gayet yeterli. Bakımlı, ayarlı ve temiz kullanılınca başlangıç için üzmez. ;)
Gayet iyi anladım hocam teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
274856411_362643219051587_4503331653086809086_n.jpg
Bisikletin kurulumunu, lastiklerini, viteslerini ayarlattım. Fakat aklıma takılan bir konu var. Lastiklerin üzerinde max 115 psi yazıyor. Kurulumu yaptırdığım bisikletçideki hava kompresörü güçlü olmadığı için herhangi bir petrol istasyonunda kendim hava basacağım. Sizce kaç psi hava basmalıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Bisikletin kurulumunu, lastiklerini, viteslerini ayarlattım. Fakat aklıma takılan bir konu var. Lastiklerin üzerinde max 115 psi yazıyor. Kurulumu yaptırdığım bisikletçideki hava kompresörü güçlü olmadığı için herhangi bir petrol istasyonunda kendim hava basacağım. Sizce kaç psi hava basmalıyım?
Yakıt istasyonlarına kesinlikle güvenmeyiniz. Başka bir bisikletçi bulup, güzel bir basınç ölçerli bir pompayla hava bastırın.
 
Bisikletin kurulumunu, lastiklerini, viteslerini ayarlattım. Fakat aklıma takılan bir konu var. Lastiklerin üzerinde max 115 psi yazıyor. Kurulumu yaptırdığım bisikletçideki hava kompresörü güçlü olmadığı için herhangi bir petrol istasyonunda kendim hava basacağım. Sizce kaç psi hava basmalıyım?

min değeri de yazıyordur, yoksa üreticisinin sitesinden ya da benzer yerlerden bulunabilir. min-max arasının ortasına yakın, kilonuza göre min ya da max'a daha yakın, kış şartlarında min'e daha yakın basabilirsiniz. Min'in altına hiç düşmeyin, Max'ın üstüne hiç çıkmayın.
doğru değere ulaşmak için 120 psi basabilme garantisi veren göstergeli ayaklı pompa ya da Xiaomi'ninki gibi bir dijital pompa almanızda ya da göstergesi olmayan kaynaklardan şişirdiğinizde Michelin ya da benzeri ölçme aletleriyle ölçmenizde fayda var. Ayaklı pompalar Decathlon'dan kendi markası ya da diğer satıcılardan Giyo, XLC v.b. birçok markada alınabilir.
 
Mosso aero cavallier sora 2022 modeli tavsiye eder misiniz ?
Yol bisikleti üzerinde çok tecrübem yok. Mosso nun Cavalier Areo Sora modelini 3.000 km yi geçkin kullanıyorum. Şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. Diğer yol bisikletlerinden biraz ağır olduğunu söyleyebilirim.
 
Yol bisikleti üzerinde çok tecrübem yok. Mosso nun Cavalier Areo Sora modelini 3.000 km yi geçkin kullanıyorum. Şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. Diğer yol bisikletlerinden biraz ağır olduğunu söyleyebilirim.
Vallaha hocam son olarak bende mosso.cavalier 700 aero olmayan modeline karar verdim. Artık bakalım deneyip göreceğiz süreci
 
Sora ve Tiagra grupset arasında çok fazla fren farkı var mı? Sora setin fren pabuçlarını değiştirmek işe yarar mı?
 
Bisikletin kurulumunu, lastiklerini, viteslerini ayarlattım. Fakat aklıma takılan bir konu var. Lastiklerin üzerinde max 115 psi yazıyor. Kurulumu yaptırdığım bisikletçideki hava kompresörü güçlü olmadığı için herhangi bir petrol istasyonunda kendim hava basacağım. Sizce kaç psi hava basmalıyım?
Ben benzin istasyonunda basıyorum 110 a kadar çıkarıyorum ama tahminimce o kadar basamıyor. Yine de mermi kadar sert oluyor max 120 psi basabiliyorum. bugüne kadar sorun yaşamadım.
Yakıt istasyonlarına kesinlikle güvenmeyiniz. Başka bir bisikletçi bulup, güzel bir basınç ölçerli bir pompayla hava bastırın.
Abi ben de bisan rx9300 kullanıyorym tahminimce sende de gte var yani neredeyse aynı bisikletler. Benzincide şişiriyorum da hiç sorun yaşamadım daha. Sen neden önermiyorsun bir olayı mı var?
 
Ben benzin istasyonunda basıyorum 110 a kadar çıkarıyorum ama tahminimce o kadar basamıyor. Yine de mermi kadar sert oluyor max 120 psi basabiliyorum. bugüne kadar sorun yaşamadım.

Abi ben de bisan rx9300 kullanıyorym tahminimce sende de gte var yani neredeyse aynı bisikletler. Benzincide şişiriyorum da hiç sorun yaşamadım daha. Sen neden önermiyorsun bir olayı mı var?

Neden bu kadar fazla hava basılıyor lastiklere daha doğrusu bir çok bisiklet kullanıcısı demek istedim.

Bir blogdan bir bölüm paylaşacağım,
(link)

"Lastik basıncı konusunda genel geçer iki kural vardır:
Birinci kural: Lastik üreticilerinin yayınladığı ağırlık ve lastik boyu tablosunda ağırlığınızın ve lastik boyunuzun olduğu doğru yeri bulup lastik basıncınızı ona göre ayarlamanız.
İkinci kural: Yani camiada biz yarışçıların en fazla kullandığı kural 1kg 1psi kuralı. Bunu şöyle örneklemek gerekirse 73kilo bisiklet yarışçısı 700x23c yol lastiğinde arkada 100psi önde 95psi kullanıyor yine bizim 73kilo yol bisikletçimiz 25c lastikte arkada 85psi önde 80psi hava kullanıyor. Bizim bu 73kilo yarışçımız aldığı her bir kilo için lastiğine 1psi fazladan hava basar, verdiği her 1kilo içinde 1psi hava eksiltir. Örnek veriyorum bizim bu 73kilo yarışçımız 83kilo olursa lastiğine 10psi fazladan hava basması gerekir.
Şimdi fark ettiyseniz lastik genişliği büyüdükçe basılan psi azalıyor. Neden? Çünkü geniş lastiklerin yan taraflarındaki lastik yanağı daha az bükülmeye maruz kalıyorlar. Böylelikle yuvarlanma dirençleri aynı psi daki dar lastiklere göre daha az oluyor. O yüzden bu 23c yi 100psi a çıkarmamız lazım ki yuvarlanma dirençleri eşitlensin.

İkinci kuralda fark ettiyseniz bir enteresanlık daha var. Arka lastik ve ön lastik farkı. Neden acaba? Şimdi mantıken bisiklete baktığınızda en ağır bölümü, en fazla malzemenin olduğu bölümü arka taraf. E birde biz selede bisikletin ağırlık merkezinin arka tarafına oturuyoruz. Yani bu mantıkla yaklaştığınız zaman zaten iki lastiğede aynı havayı basmak biraz mantıksızlaşıyor.

Bu konuda yanlış bilinenlerden biriside daha yüksek psi daha az yuvarlanma direnci. Bu düz yol labaratuvar araştırmalarına göre doğru. Evet düz yollarda, sürtünmenin en az olduğu mermer gibi ortamlarda yüksek psi düşük psi a göre daha az yuvarlanma direncine sahip. ama her yer düz mü? Sizce Türkiyedeki yollar bi labaratuvar ortamı mı? O yüzden arkadaşlar düşük psi bize daha az yuvarlanma direnci sağlayacaktır. Nerde? Bozuk yollarda, soğuk asfaltta hatta ülkemiz yollarının yüzde 75inde diyebiliriz. Neden? Çünkü düşük psi vibrasyonu daha fazla emer. Bisikletle seyir halindeyken her girdiğiniz çıktığınız çukur bisikletinize dikey bir harakette sağlayacağı için bu sizin performansınızdan, hızınızdan yer o yüzden yüksek basınç daha iyidir mantığı burada çürüyor. Buradaki düşük basınçtan kastımda doğru basınç tabi yani yüksek basınca nazaran düşük basınç yani ne kadar yüksekse o kadar iyidir değil."


Ben bu oranlara göre basıyorum havayı. 78 kiloya indim çok şükür. Buna göre arkaya 80psi + 5 = 90psi
Önlere ise 80psi + 5 = 85 psi basıyorum. Gayet konforlu ve sıkıntısız sürüş elde ediyorum. Ne dersiniz?
 
Ben benzin istasyonunda basıyorum 110 a kadar çıkarıyorum ama tahminimce o kadar basamıyor. Yine de mermi kadar sert oluyor max 120 psi basabiliyorum. bugüne kadar sorun yaşamadım.

Abi ben de bisan rx9300 kullanıyorym tahminimce sende de gte var yani neredeyse aynı bisikletler. Benzincide şişiriyorum da hiç sorun yaşamadım daha. Sen neden önermiyorsun bir olayı mı var?

Bakımlı ve hassas değiller, çoğu doğru değeri göstermiyor. Bastığından yüksek gösteriyorsa en fazla lastiği yeterince şişirmez. Ya bastığından düşük gösteriyorsa?
Neden bu kadar fazla hava basılıyor lastiklere daha doğrusu bir çok bisiklet kullanıcısı demek istedim.

Bir blogdan bir bölüm paylaşacağım,
(link)

"Lastik basıncı konusunda genel geçer iki kural vardır:
Birinci kural: Lastik üreticilerinin yayınladığı ağırlık ve lastik boyu tablosunda ağırlığınızın ve lastik boyunuzun olduğu doğru yeri bulup lastik basıncınızı ona göre ayarlamanız.
İkinci kural: Yani camiada biz yarışçıların en fazla kullandığı kural 1kg 1psi kuralı. Bunu şöyle örneklemek gerekirse 73kilo bisiklet yarışçısı 700x23c yol lastiğinde arkada 100psi önde 95psi kullanıyor yine bizim 73kilo yol bisikletçimiz 25c lastikte arkada 85psi önde 80psi hava kullanıyor. Bizim bu 73kilo yarışçımız aldığı her bir kilo için lastiğine 1psi fazladan hava basar, verdiği her 1kilo içinde 1psi hava eksiltir. Örnek veriyorum bizim bu 73kilo yarışçımız 83kilo olursa lastiğine 10psi fazladan hava basması gerekir.
Şimdi fark ettiyseniz lastik genişliği büyüdükçe basılan psi azalıyor. Neden? Çünkü geniş lastiklerin yan taraflarındaki lastik yanağı daha az bükülmeye maruz kalıyorlar. Böylelikle yuvarlanma dirençleri aynı psi daki dar lastiklere göre daha az oluyor. O yüzden bu 23c yi 100psi a çıkarmamız lazım ki yuvarlanma dirençleri eşitlensin.

İkinci kuralda fark ettiyseniz bir enteresanlık daha var. Arka lastik ve ön lastik farkı. Neden acaba? Şimdi mantıken bisiklete baktığınızda en ağır bölümü, en fazla malzemenin olduğu bölümü arka taraf. E birde biz selede bisikletin ağırlık merkezinin arka tarafına oturuyoruz. Yani bu mantıkla yaklaştığınız zaman zaten iki lastiğede aynı havayı basmak biraz mantıksızlaşıyor.

Bu konuda yanlış bilinenlerden biriside daha yüksek psi daha az yuvarlanma direnci. Bu düz yol labaratuvar araştırmalarına göre doğru. Evet düz yollarda, sürtünmenin en az olduğu mermer gibi ortamlarda yüksek psi düşük psi a göre daha az yuvarlanma direncine sahip. ama her yer düz mü? Sizce Türkiyedeki yollar bi labaratuvar ortamı mı? O yüzden arkadaşlar düşük psi bize daha az yuvarlanma direnci sağlayacaktır. Nerde? Bozuk yollarda, soğuk asfaltta hatta ülkemiz yollarının yüzde 75inde diyebiliriz. Neden? Çünkü düşük psi vibrasyonu daha fazla emer. Bisikletle seyir halindeyken her girdiğiniz çıktığınız çukur bisikletinize dikey bir harakette sağlayacağı için bu sizin performansınızdan, hızınızdan yer o yüzden yüksek basınç daha iyidir mantığı burada çürüyor. Buradaki düşük basınçtan kastımda doğru basınç tabi yani yüksek basınca nazaran düşük basınç yani ne kadar yüksekse o kadar iyidir değil."


Ben bu oranlara göre basıyorum havayı. 78 kiloya indim çok şükür. Buna göre arkaya 80psi + 5 = 90psi
Önlere ise 80psi + 5 = 85 psi basıyorum. Gayet konforlu ve sıkıntısız sürüş elde ediyorum. Ne dersiniz?

Lastiğe basılacak hava miktarındaki ilk kriter lastiğin kendisi. İç hacmi küçük olan lastik doğal olarak yüksek basınç gerektiriyor. Yol bisikletimdeki 700x23 lastiklerin üstündeki değerler min 100, max 145 psi. 110-120 basıyorum. Lastikte verilen min'in altına nasıl ineyim ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Bakımlı ve hassas değiller, çoğu doğru değeri göstermiyor. Bastığından yüksek gösteriyorsa en fazla lastiği yeterince şişirmez. Ya bastığından düşük gösteriyorsa?


Lastiğe basılacak hava miktarındaki ilk kriter lastiğin kendisi. İç hacmi küçük olan lastik doğal olarak yüksek basınç gerektiriyor. Yol bisikletimdeki 700x23 lastiklerin üstündeki değerler min 100, max 145 psi. 110-120 basıyorum. Lastikte verilen min'in altına nasıl ineyim ki?
İlgili tablo içinde şu örnekler var;

73kg bisikletçi için (+- her bir kg için 1 psi)

23mm
Ön 95psi
Arka 100psi

25mm
Ön 80psi
Arka 85psi

28mm
Ön 60psi
Arka 65psi

Diye ilerliyor.

Misal siz 85kg iseniz örneğin,
Ön 95 + 13 = 108psi
Arka 100 + 13 = 113psi olması normal oluyor.

Benim dikkatimi çeken 60-70 kg biniciler de 100+ psi kullanıyor. O sebeple dikkatimi çekti.
 
İlgili tablo içinde şu örnekler var;

73kg bisikletçi için (+- her bir kg için 1 psi)

23mm
Ön 95psi
Arka 100psi

25mm
Ön 80psi
Arka 85psi

28mm
Ön 60psi
Arka 65psi

Diye ilerliyor.

Misal siz 85kg iseniz örneğin,
Ön 95 + 13 = 108psi
Arka 100 + 13 = 113psi olması normal oluyor.

Benim dikkatimi çeken 60-70 kg biniciler de 100+ psi kullanıyor. O sebeple dikkatimi çekti.

Bence bu tabloya bakılabilir ama yine lastiğin üreticisinin verdiği aralığa uyduktan sonra. Mesela oğlum 70 kg. O kullanırken de min 100psi üretici verisinin altına düşemeyiz. Üreticinin min değerinin altında çıkıyorsa min değer, aralıkta kalıyorsa tablodaki değer şeklinde kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Sora ve Tiagra grupset arasında çok fazla fren farkı var mı? Sora setin fren pabuçlarını değiştirmek işe yarar mı?
Sora ve Tiagra fren kaliperleri aynı teknolojiyle üretilmiş ve hemen hemen birebir aynı.

Tiagra'nın lehine tek fark hafiflik.

Claris ve Sora fren kaliperlerinde genelde Tiagra fren pabuçları takılıyor, en azindan benim Mosso Cavalier Claris'te bu şekildeydi.

Sora kaliperde Tiagra fren pabucu takiliysa hissedilir bir fark olmayacaktır.

Hangi bisiklet bu arada?
 
KaliperlerNerdeyse hiç fren farkı yok, büyük ölçüde eşit performans gösterirler.

Sora ve Tiagra aynı tasarımlı aynı fren teknolojisini kullanıyorlar. Tiagra lehinde bir kaç ağırlık kazancı var yalnızca.

Sora ve Tiagra fren kaliperleri aynı teknolojiyle üretilmiş ve hemen hemen aynı model bir bileşen.

Claris ve Sora fren kaliperlerinde genelde Tiagra fren pabuçları takılıyor, en azindan benim Mosso Cavalier Claris'te bu şekildeydi.

Sora kaliperde Tiagra fren pabucu takiliysa hissedilir bir fark olmayacaktır.

Hangi bisiklet bu arada?
2020 Mosso Cavalier Sora için sormuştum.
 
2020 Mosso Cavalier Sora için sormuştum.
Tamamdır aynı model, anlattığım durum geçerli yani Mosso hâlâ aynı Mosso ise Sora kaliperlerde Tiagra fren pabucu kullanıyor ki gayet yeterli, ayrıca Sora ve Tiagra kaliperler de çok küçük hafiflik farkı dışında birebir aynı.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Tamamdır aynı model, anlattığım durum geçerli yani Mosso hâlâ aynı Mosso ise Sora kaliperlerde Tiagra fren pabucu kullanıyor ki gayet yeterli, ayrıca Sora ve Tiagra kaliperler de çok küçük hafiflik farkı dışında birebir aynı.
Çok teşekkür ederim. 2020 Mosso Cavalier Sora'yı önerir misin? Başlangıç yol bisikletim olacak. Düzenli bakımlarla iki yıl kadar kullanıp model yükseltmeyi düşünüyorum.
 
Bisikletin kurulumunu, lastiklerini, viteslerini ayarlattım. Fakat aklıma takılan bir konu var. Lastiklerin üzerinde max 115 psi yazıyor. Kurulumu yaptırdığım bisikletçideki hava kompresörü güçlü olmadığı için herhangi bir petrol istasyonunda kendim hava basacağım. Sizce kaç psi hava basmalıyım?


Aman benzinliklerde basmayin hocam, stabilizasyon sorunları cok fazla, otomobil tolere edebiliyor ama bisiklet tekerine olmuyor, ne zamn benzinlikten bassam hep patladı bir haftaya
 
  • Beğen
Tepkiler: Teyyare Makinisti
Çok teşekkür ederim. 2020 Mosso Cavalier Sora'yı önerir misin? Başlangıç yol bisikletim olacak. Düzenli bakımlarla iki yıl kadar kullanıp model yükseltmeyi düşünüyorum.
Ben 2.5 yıl kadar Cavalier Claris modelini kullandım, hiç üzmedi, çok memnundum.

Çevremde çok pahalı bisikletler olmasına karşın Cavalier onların gerisinde kalmiyordu, hatta ilginç bir şekilde onların bir kismindan daha akiciydi.

Kisaca tavsiye ederim ancak ben 3.000 TL gibi bir fiyata almıştım, şimdi çok çok pahalı. Bilhasa temiz 2. el bulursanız 4.500 gibi fiyatlara kaçırmayın derim.
 
Ben 2.5 yıl kadar Cavalier Claris modelini kullandım, hiç üzmedi, çok memnundum.

Çevremde çok pahalı bisikletler olmasına karşın Cavalier onların gerisinde kalmiyordu, hatta ilginç bir şekilde onların bir kismindan daha akiciydi.

Kisaca tavsiye ederim ancak ben 3.000 TL gibi bir fiyata almıştım, şimdi çok çok pahalı. Bilhasa temiz 2. el bulursanız 4.500 gibi fiyatlara kaçırmayın derim.
2020 Eylül faturalı garantili 5.250TL'ye buldum. Çok temiz durumda. Sora setli, biraz pazarlık yapıp almayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri