@pohuman
Forumda cyclocross sınıfı hakkında detaylı bilgi mevcut, lakin hızlıca üzerinden geçmek gerekirse safkan bir yol bisikleti ile aralarındaki fark genellikle şunlardır:
- Arazide kullanıma uygun 700x35-38 ölçülere kadar lastik destekleyen çatal tasarımı, yine bu amaca uygun jant seti ve genellikle mtb sınıfı göbekler
- Arazi şartlarında kullanıma uygun sağlamlıkla kadro yapısı (daha sağlam kadro=daha ağır kadro)
- Çamurdan en az etkilenme için cantilever veya mekanik disk frenler
- Omuz üstünde taşımaya uygun, genellikle üst borunun üzerinden geçen kablolama
- Gidonda STI kollara ilaveten dik inişlerde kullanıma uygun cyclocross tipi fren kolları
- Arazi şartlarında daha iyi kontrole imkan veren kadro açıları ( endurance sınıfından daha dik sürüş pozisyonu)
Görüldüğü gibi cyclocross aslında tamamen arazi ve yarış odaklı tasarlanan bir sınıf. Ağırlık farkı, dik sürüş pozisyonu ve kalın tekerlekleri ile yol bisikleti ile kıyaslandığında hız için ciddi dezavantajları mevcut.
Lastik ve jant seti değişimi ile bu fark bir ölçüde azaltılsa bile cyclocross bisikletten yol performansı beklemek doğru değil.
Aradaki hız farkı ise bisikleti kullanan kişiye ve nerede kullandığına göre değişir.