Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en fazla hız

Size yalan borcumuzu ödemek ve hava atmak için GPS'i araçla kaydettik. Teker sensörünede çift mıknatıs taktık.
Sürekli insanlara ters ters konuşma sebebiniz ne? Nedir yani bu insanlara "havadan" bakışınız?

Tamam kabul en iyisi sizsiniz, 300le de gidersiniz...

Hatta buraların en büyüğü o bir başka, voltaire voltarie çok yaşa!!!
 
Scudo
PISA testinde Turk ogrenciler fantastik sonuclar aliyor, sonra gezeteler manset atiyor "Turk ogrencisi okudugunu anlamiyor" diye biz de buna sasiriyoruz ama ayni durum forumda da var.

Forumda pek cok arkadas bisiklet dinamigini anlatmaya calisti. Hava direncinin lineer artmadigini, belirli bir hizdan daha yukariya cikmak icin harcanmasi gereken gucun de logaritmik artmasi gerektigini aciklamaya calisti tane tane ama donup dolasip ayni yere geliyoruz. Gorsel olarak ifade etmek biraz daha kolay sanirim suraya link birakayim

(link)

Basit lise fizigi ile aciklamaya calisayim. Yokus asagi inerken sizin hizlanmanizi saglayan kuvvetler yer cekimi ve pedal kuvveti. Negatif kuvvetler ise yuvarlanma direnci ve ruzgar.

Yer cekimi sabit, pedal kuvveti ise bisikletin dislilerine ve kadansa bagli olarak belli bir suratin uzerinde etkisiz ya da etkisi dusuk hale geliyor. Pedalin bosa donmesi diyebilecegimiz mesele. Ornek vermek gerekirse 53x11 disli ile 80 km'de 130 civari kadans gerekli. Ozetle 80'den sonra 53x11 ile 130 dan fazla kadans ceviremezseniz pedal kuvveti ile daha fazla hizlanmaniza imkan yok, size yardimci olacak tek sey yer cekimi kuvveti.

Negatif kuvvetler ise bahsettigimiz gibi yuvarlanma ve ruzgar direnci. Yuvarlanma direnci sabit, onu gecelim esas mesele hava direnci. Veridigim linkte abi usenmemis formnullerini vermis, grafik ile ifade etmis.20 km/s hizda 35 watt, 40 km/s hizda 270 watt ( linkteki default bisiklet, surucu ayarlarina gore ) direnc varken 50 km/s'e cikinca bu direnc 520 watt civarina cikiyor.

Elimizde aya adam gonderip geri getirmemizi saglayan fizik ve matematik bilimi varken, internet uzerinde her turlu veriye, hesaplayiciya vs. olasmak bu kadar kolayken 90-100 km/s hizlara bisikletle kolayca ulasilabilecegini iddia etmek en kibar tabirle naifliktir.
 
Sürekli insanlara ters ters konuşma sebebiniz ne? Nedir yani bu insanlara "havadan" bakışınız?

Tamam kabul en iyisi sizsiniz, 300le de gidersiniz...

Hatta buraların en büyüğü o bir başka, voltaire voltarie çok yaşa!!!

Güzel kardeşim! Kur'an'a mı el basalım nedir derdiniz anlamadım ki? Birisi size yalancı palavracı muamelesi yapınca sizin hoşunuza mı gidiyor, bundan mutlu mu oluyorsunuz ki benim tepkimi yadırgıyorsunuz?

Tamam sizinle bir bahse girelim: ben tehlikeli olduğunu söylediğim halde hayatımı ortaya koyuyorum ve Sedona 610 dandik bisikletimle aynı yerde, hem araç takibi hem GPS takibi hemde bisiklet sensör takibiyle 95KM/S yapabileceğimi iddia ediyorum. Eğer bu hıza ulaşırsam bana 200.000 Dolar (hayatım karşılığı çok az bir miktar) vermeye, paranız yoksa denk bir arsa, ev ya da araç vermeye var mısınız?
 
Güzel kardeşim! Kur'an'a mı el basalım nedir derdiniz anlamadım ki? Birisi size yalancı palavracı muamelesi yapınca sizin hoşunuza mı gidiyor, bundan mutlu mu oluyorsunuz ki benim tepkimi yadırgıyorsunuz?

Tamam sizinle bir bahse girelim: ben tehlikeli olduğunu söylediğim halde hayatımı ortaya koyuyorum ve Sedona 610 dandik bisikletimle aynı yerde, hem araç takibi hem GPS takibi hemde bisiklet sensör takibiyle 95KM/S yapabileceğimi iddia ediyorum. Eğer bu hıza ulaşırsam bana 200.000 Dolar (hayatım karşılığı çok az bir miktar) vermeye, paranız yoksa denk bir arsa, ev ya da araç vermeye var mısınız?

Bir iddiada bulunuyorsunuz ve iddianizi kanitlamaniz icin baskasinin size para vermesini talep ediyorsunuz ben yanlis mi anladim?
 
Bir iddiada bulunuyorsunuz ve iddianizi kanitlamaniz icin baskasinin size para vermesini talep ediyorsunuz ben yanlis mi anladim?

Yanlış ama şunu düşünün: sırf insanların egosunu ya da ezikliğini gidermek için hayatımı boşa tehlikeye mi atayım? Harita, ortam, eğim, veriler ortada daha neyin inadı bu?

Siz beni bu 👇 arkadaşlarla karıştırıyorsunuz galiba...

 
Bir iddiada bulunuyorsunuz ve iddianizi kanitlamaniz icin baskasinin size para vermesini talep ediyorsunuz ben yanlis mi anladim?

Bir de şu var, kendi içinde bile çelişiyor söylenenler...

Benim başkasından alıntı yaptığım "daha az pro olan birisinin 90 km/h yapması makul bir tahmin olur demekki. Bu hıza ulaşmak için çok güçlü kaslara ve kondisyona da gerek yok " kısmına da şöyle cevap veriyor " mr. speedy gonzales"
"ben tehlikeli olduğunu söylediğim halde hayatımı ortaya koyuyorum " kolay mı zor mu arkadaş, bi karar ver.. madem kolay neden "hayatını ortaya koyuyorsun"...
çıkıp rahat rahat sürersin...
Sonra da bakarsın pro takımlardan "bize danışmanlık yap, biz de tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz" teklifleri gelir...

Biz başka bir arkadaşa birşeyler anlatırken araya girip "bana yalancı diyemeszin" demesi de, net bir şekilde yarası olduğunu gösteriyor...

Geçen başka bir arkadaşa da kızıyordu, @ ile isim bildir de kime yazdığın anlaşılsın diye...
Sana birşey yazmadık şampiyon, biraz sakin ol.
 
Ben tam tersini söylüyorum. Bizim gibi amatörlerin elimizdeki bu "sıradan" bisikletlerle o hızlara çıkmamız imkansız. Yani dünyanın en iyi bisikletçilerinin, dünyanın en iyi bisikletleriyle çıktıkları hızlara (100km/s) bizlerin çıkması (veya çıktığını/çıkabileceğini) iddia etmesi komik.

mesela Türk milli sporcu Kadir Kelleci var. Ülkenin bir çok KOM'u kendisinde. Onun sürüşlerine bir bakın, %7 %9 luk inişler geçtiği sürüşler var.
O bile bu hızlara çıkamıyor.
Ya da sizin 80'i gördüğünüz sürüşün strava linkini bi paylaşabilir misiniz? O inişte ulaşılan en yüksek hızlara bir bakalım...
Dostum ben 81km/h hıza ulaşabildim daha önce, daha dik rampa, pürüzsüz ve virajsız yolda daha da yüksek hızı görebileceğime inanıyorum. Düz yolda dediğiniz gibi kondisyon ve bisiklet büyük fark yaratır elbette ama dik rampalarda bunlardan daha büyük etken yer çekimi, kullanıcı sürtünmeyi azaltabildiği kadar riskleri göze almak sureti ile hızını yükseltebilir. Strava kullanmıyorum bu arada. 81km/h hızın ulaşılabilir olduğuna neden bu kadar ayak dirediğinizi anlayamadım.
 
Bir de şu var, kendi içinde bile çelişiyor söylenenler...

Benim başkasından alıntı yaptığım "daha az pro olan birisinin 90 km/h yapması makul bir tahmin olur demekki. Bu hıza ulaşmak için çok güçlü kaslara ve kondisyona da gerek yok " kısmına da şöyle cevap veriyor " mr. speedy gonzales"
"ben tehlikeli olduğunu söylediğim halde hayatımı ortaya koyuyorum " kolay mı zor mu arkadaş, bi karar ver.. madem kolay neden "hayatını ortaya koyuyorsun"...
çıkıp rahat rahat sürersin...
Sonra da bakarsın pro takımlardan "bize danışmanlık yap, biz de tecrübelerinden yararlanmak istiyoruz" teklifleri gelir...

Biz başka bir arkadaşa birşeyler anlatırken araya girip "bana yalancı diyemeszin" demesi de, net bir şekilde yarası olduğunu gösteriyor...

Geçen başka bir arkadaşa da kızıyordu, @ ile isim bildir de kime yazdığın anlaşılsın diye...
Sana birşey yazmadık şampiyon, biraz sakin ol.

Sizin sorununuz neyin ne olduğunu anlamadan konuya atlamanız. Oysa daha birkaç mesaj önce bu yüksek hızların iki türü olduğunu; birincisi kadans ile yani sizin sazan gibi atlayıp yooovvv olamaz dediğiniz hali ki bende yapamam zaten kadansla max.48 yaptığımı yazdım. Diğer işse yokuş aşağı bırakıp eğimin uygun olduğu yerlerde bu hıza kadans nabız vs. olmadan ulaşılabileceği... Benim yaptığımız hız defalarca dile getirdim, yokuş aşağı bırakmak.
 
Dostum ben 81km/h hıza ulaşabildim daha önce, daha dik rampa, pürüzsüz ve virajsız yolda daha da yüksek hızı görebileceğime inanıyorum. Düz yolda dediğiniz gibi kondisyon ve bisiklet büyük fark yaratır elbette ama dik rampalarda bunlardan daha büyük etken yer çekimi, kullanıcı sürtünmeyi azaltabildiği kadar riskleri göze almak sureti ile hızını yükseltebilir. Strava kullanmıyorum bu arada. 81km/h hızın ulaşılabilir olduğuna neden bu kadar ayak dirediğinizi anlayamadım.
81'e ulaşılabilir olmasına ayak diremiyorum. Sizin dediğiniz "100'e de rahatça çıkılabilir" kısmına karşı geliyorum. Yukarıda @umutcelik gayet güzel açıklıyor. Belirli hızlardan sonra, hızlanma çok çok daha zorlaşıyor. Bir pro bisikletçinin rekoruna, sıradan bir bisikletçinin ulaşması imkansız diyorum.
 
Şu İstanbul parkta Cycling GP Tarzında bir etkinlik yapsalarda şu forumu toplayıp gitsek er meydanında 😂😂
 
Yanlış ama şunu düşünün: sırf insanların egosunu ya da ezikliğini gidermek için hayatımı boşa tehlikeye mi atayım? Harita, ortam, eğim, veriler ortada daha neyin inadı bu?

Siz beni bu 👇 arkadaşlarla karıştırıyorsunuz galiba...


Siz yanlis anlamayin ama müddei iddiasını ispatla mükelleftir.

Hatita, ortam verilerde 80 km/s yapmis oldugunuz gozukuyor. Hic yazmadiysa en az 15 kisi gps verilerinin hatali olabilecegini hatta neden hatali olabilecegini yazdi. Sizin sundugunuz gibi gps verisi uzerinden 200 km/s civari sacma sapan rakamlar cikabilecegine de orneklerle gosterdi burada. Butun bunlar ortadayken hala elinizdeki gps verisine kusursuz/hatasiz muamelesi yapiyorsunuz.

Mumkundur, elinizdeki gps kaydi dogrudur, 80 km/s yapmissinizdir benim buna itirazim yok ama 80 km/s'e ciktiginiz icin 95 yapacaginizi iddia edebiliyorsunuz ve bu iddianizi kanitlamakla mukellefken bunu yapmak icin ustune para istiyorsunuz ve sebebi de baskasinin egosu ya da ezikligini gidermek icin hayatinizi bosa tehlikeye atmamak oldugunu soyluyorsunuz.

Bu post altinda hic kimse sizden 95 km/s hiza cikmanizi talep etmedi, ettiyse de ben gozumden kacirdim bana mesaji linkleyin lutfen.
Kimse boyle bir sey talep etmemisken siz bunu yapacaginizi soyluyorsunuz.
 
81'e ulaşılabilir olmasına ayak diremiyorum. Sizin dediğiniz "100'e de rahatça çıkılabilir" kısmına karşı geliyorum. Yukarıda @umutcelik gayet güzel açıklıyor. Belirli hızlardan sonra, hızlanma çok çok daha zorlaşıyor. Bir pro bisikletçinin rekoruna, sıradan bir bisikletçinin ulaşması imkansız diyorum.

aslına bakarsanız imkansız değil. kilo olarak daha ağır olan birisi (ve bisiklet) Pro bir sporcunun çıktıgı hıza daha rahat çıkabilir. burada önemli olan yolda viraj var mı yolun kalitesi nasıl ? anlık hız olarak bakıyoruz olayı orada iş karışıyor sanırım.


Not: pedal çevirmeyecek kadar dik ve uzun bir yokuş oldugunu var sayıyorum.
 
Sizin sorununuz neyin ne olduğunu anlamadan konuya atlamanız. Oysa daha birkaç mesaj önce bu yüksek hızların iki türü olduğunu; birincisi kadans ile yani sizin sazan gibi atlayıp yooovvv olamaz dediğiniz hali ki bende yapamam zaten kadansla max.48 yaptığımı yazdım. Diğer işse yokuş aşağı bırakıp eğimin uygun olduğu yerlerde bu hıza kadans nabız vs. olmadan ulaşılabileceği... Benim yaptığımız hız defalarca dile getirdim, yokuş aşağı bırakmak.
Burada herşeye atlayıp "bana yalancı diyemezsiniz" diyenin kim olduğunu görüyoruz. Daha okuduğunuzu da anlayamıyorsunuz ki sizinle muhattap olmamıştım siz "araya atlayana" dek... Bu da son mesajım, daha fazla yazmnayın lütfen...
ben ne sizin yaptığınız (veya iddia ettiğiniz) hıza laf söyledim, ne de size 90'a çıkamazsınız dedim.

Yazdığım orada duruyor. Sıradan bir bisikletçi, bir pronun kırdığı rekor olan 101.5km/s hıza "rahatça" çıkamaz. Bu kadar net.
 
Siz yanlis anlamayin ama müddei iddiasını ispatla mükelleftir.

Hatita, ortam verilerde 80 km/s yapmis oldugunuz gozukuyor. Hic yazmadiysa en az 15 kisi gps verilerinin hatali olabilecegini hatta neden hatali olabilecegini yazdi. Sizin sundugunuz gibi gps verisi uzerinden 200 km/s civari sacma sapan rakamlar cikabilecegine de orneklerle gosterdi burada. Butun bunlar ortadayken hala elinizdeki gps verisine kusursuz/hatasiz muamelesi yapiyorsunuz.

Mumkundur, elinizdeki gps kaydi dogrudur, 80 km/s yapmissinizdir benim buna itirazim yok ama 80 km/s'e ciktiginiz icin 95 yapacaginizi iddia edebiliyorsunuz ve bu iddianizi kanitlamakla mukellefken bunu yapmak icin ustune para istiyorsunuz ve sebebi de baskasinin egosu ya da ezikligini gidermek icin hayatinizi bosa tehlikeye atmamak oldugunu soyluyorsunuz.

Bu post altinda hic kimse sizden 95 km/s hiza cikmanizi talep etmedi, ettiyse de ben gozumden kacirdim bana mesaji linkleyin lutfen.
Kimse boyle bir sey talep etmemisken siz bunu yapacaginizi soyluyorsunuz.

Evet, gözünüzden kaçmış sadece birkaç mesaj üste bakmanız yeterli. Öte yandan sadece GPS değil, eş zamnalı sensörlede daha yüksek hızı kaydettim. Şimdi sırada Kur'an'a el basmak kaldı sizi tatmin etmek için sanırım :) 👏
 
@ErzincanLee Hiç uğraşmaya gerek yok aslında düz yolda 80 yaptım diyenlerin yaptıkları hızları formülüze ettim. SH-RH / 2 = GH (Söylenen hız-Reel Hız = Gerçek Hız) örnekle açıklayayım ooo o düzlükte 80 yaptım ben, reelde o bölgeden geçerken 30 yapılır (Sallamayan bisikletçiye göre reel hız belirlenir) formülde değerleri yerlerine koyarsak (80-30) / 2 = 25 Km/ saat o bisikletçinin oradan geçerken gerçek hızıdır. 😂 😂 😂 Veriler düz yola göre alınmıştır. NŞA (Normal Şartlar Altında) bisikletçiler teste tabi tutulmuştur.:):)
 
Cevabı ben buldum 30 bin fitten paraşütsüz uçaktan atlayınca bu iş olur. Denenmedi ama bir 200 km yaparım yere çakılırken her halde. Bunu da yaparken bisikletin sadece selesini alıp totoma bağlamam lazım. Full bisikletle bu atlayışı yapsam , kadro ,lastik, jant bu hıza erişmeme izin vermez. 😍 Sorduklarında rahmetliyi nasıl bilirsiniz diye: delinin tekiydi dersiniz.
 
aslına bakarsanız imkansız değil. kilo olarak daha ağır olan birisi (ve bisiklet) Pro bir sporcunun çıktıgı hıza daha rahat çıkabilir. burada önemli olan yolda viraj var mı yolun kalitesi nasıl ? anlık hız olarak bakıyoruz olayı orada iş karışıyor sanırım.
Haklılık payınız çok yüksek. Ne kadar ağırlık, yerçekimi etkisi ve yapılacak hız o kadar yüksek. Ama bu ağırlık (ve dolayısıyla beden genişliği) rüzgar etkisini de arttıracak.
Ama şuna hak verirsiniz sanırım, bisiklet+beden ağırlığı yüksek olsa bile ortalama bir bisikletçi çok da efor sarfetmeden bu hıza çıkabilir mi?
 
Haklılık payınız çok yüksek. Ne kadar ağırlık, yerçekimi etkisi ve yapılacak hız o kadar yüksek. Ama bu ağırlık (ve dolayısıyla beden genişliği) rüzgar etkisini de arttıracak.
Ama şuna hak verirsiniz sanırım, bisiklet+beden ağırlığı yüksek olsa bile ortalama bir bisikletçi çok da efor sarfetmeden bu hıza çıkabilir mi?

yazıma sonradan şunu da ekledim.

Not: pedal çevirmeyecek kadar dik ve uzun bir yokuş oldugunu var sayıyorum.

pedal çevrilirse iş biraz kas gücü ve dengeye giriyor o zaman pro sporcu öne çıkar tabi
 
Egolarının kurbanı oluyorlar daha çok. Yüksek hız yapsanız ne olur yapmasanız ne olur. Ben yokuş aşağıya inerken arkadaşları geçiyorum iş yokuş yukarıya gelince yanımdan otoban faresi gibi geçiyorlar. Bacak yokuş inerken değil çıkarken belli olur. Yokuşu teknik iner, çıkışı bacak çıkar bana göre.
 
Geri