Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol/dağ bisikletlerinin ömürleri

@Candan Biberci @halil halil @mehmet.ali @cazci @cngz @chnkrmz @Serkan Mıstınoğlu @musa t3m1z @ilker
Yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Eminim sıfırdan bisikelte başlayacak olan benimle kıyasla çok güzel deneyimleriniz vardır. İnanıyorum.
Dağ bisikleti kadroları amacıma hizmet edilmesi için daha sağlam yapılıyordur eminim. Biz de amacına uygun yani gerçek bir hardtrail ya da down hill yapmayınca baya uzun ömürlü oluyorlar:D
Yol bisikletlerinin ömrünün daha az olduğunu bende gördüm izlediğim videolarda. Hatta o yarış sonrası ayrıntılı temizlik+bakımı yapmasalar o kadar bile gitmediğini öğrendim.
Dağ bisikletleri de malum hor kullananlar için birebir :D tabi ki de bir ömrü vardır ama daha uzun gideceği kesin.
Rockrider300 ü tavsiye eden beyefendiye çok teşekkür ederim o benim ilk yardım çantam olacak. Yani normal bisikletimi aldıktan sonra onu da almayı istiyorum çünkü ömürlük çelik :D...
29 jantı istemem yuvarlanma katsayısının daha fazla olması. Oturduğum yerde 29 luk carraro kullanan bir bey var tanımıyorum kendilerini ama merdiveni normal bir şekilde yolda sürer gibi çıktı 7 8 basamak. Yuvarlanma capı büyük olunca zorlanmadı ama 26 olsaydı biraz zor olurdu o :) 29 tercihim bu sebeble en önemlisi
Ve de maşa konusunda istediğim bisiklette maşa gidondan kitleme yani çok kullanışlı.
İnşallah güzel bir başlangıçla çok daha uzun ve zevkli bir bisiklet hayatım olur. Sizlere ve bu forumu açanlara da ayrı ayrı teşekkür ederim iyi günler iyi pedallamalar
 
Scudo
@Ahmet Onur Çakmak
Yol bisikletine binme fırsatım oldu bir keresinde. Herhalde acemilikten ciddi anlamda kontrol etmekte zorlandım. Ama sağlam duruyordu da bence uzun ömürlü değil anlık bir sağlamlıktı o 5 dakikalık gözlemde. Ve de 2 li ayna kol bana göre değil tam yarış tipi o :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Yine bir Tellioğulları & Seferoğulları mücadelesine döndü konu :)
Beni seç beni seç der gibi :D
 
@Hastateker yukarida bahsettiginiz yaris sonrasinda bakilan bisikletler karbon-kompozit materyalden uretilmis yaris icin uzerindeki butun gereksiz yukler atilmis bir tanesi neredeyse orta seviye bir mtb'nin yarisi agirliginda olan bisikletler. Kisacasi amaclari hafif olmak dayanikli olmak degil. Fakat buna ragmen gunumuz teknolojisi ile o gordugunuz bisikletler o kadar dayanikli oluyor ki, sizlere bir paris-roubaix yarisini ya da bir strade bianche yarisini izlemenizi tavsiye ederim. Bu arafa temizlenmeyen her bisiklet yipranmaya, sorun cikarmaya mahkumdur. Siz yol yarislarindan sonra temizlenen bisikletleri gormussunuz, bir de dag bisikleti yarislarindan sonra temizlenen bisikletleri izleyin :) onlar da her yaristan sonra temizlenir. Bir de bu konustugumuz konu yarisanlar icin gecerli. Sizin bakacaginiz yol bisikleti tura daha yatkin, bagaj takilabilecek genis lastik takilabilecek bir bisiklet olmali. Eger toprak yoldan gitmekse korkunuz hic bir sorun cikmayacagindan emin olabilirsiniz. Eger araziye girmekse amaciniz o zaman is degisir. Sozun ozu amacina uygun her bisiklet çok dayaniklidir efendim :)
 
@Serkan Mıstınoğlu bu abiyi çok izledim :D ve cidden ağzım açılıyor :D diyorum o pinorelli bende olsa yastığın altına koyar üzerine yatarım :D
@Candan Biberci bu konu ölümüne böyle zıtlaşacak zaten :D
@Ahmet Onur Çakmak
Size katılıyorum bunları daha önce okuduğumda da katılmıştım amacına uygun bisiklet tercihi yapmam için zaten bu konuyu açtım :D ve ben yol bisikletlerinin asılliğime 30 kilo+90 kilo kendimi yükleyemem:D daha sert gelen dağ bisikleti ondan tercihimde zaten :D
Ama yine de öğreniyorum aklıma yerleşiyor.sizlere de teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
evet geleneksel martyn ashton günlerine hoşgeldiniz sevgili forumdaşlar :ytrya:
 
Birazdan birileri buraya bir yere "ülkemizin de yolları malum" yazacak.

Ülkenin hangi şehrinin hangi ilçesindeler, ülkemiz dışında hangi ülkeleri gördüler bilmiyorum ve çok merak ediyorum ama şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirm; en azından benim bulunduğum bölgede yollar oldukça iyi. Çukur yok, gece aydınlatılmamış yol yok, görülemeyecek ya da aşılamayacak bir tümsek yok. Ve bütün bunlara rağmen mtb denen şeyi kullanmak için bir bahaneye gerek yok. ;)
 
şunu buraya bırakıp kaçıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Kara
@Candan Biberci

Hadi adamın zaro ağa kadar yaşayacağı tutarsa...


Bu arada zaro ağa kimdir
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@mehmetsunu Zaten kaç Trek marka kadro kırılıp çatlamış?
Adamlar Amerikadaki obeziteyi göz önünde bulundurarak üretim yapıyorlar.
Dünyanın 2. büyük bisiklet üreticisi milyonluk üretim adetlerinde 3-5 kadro kıtrılsa (henüz duymadım) sana sıfırını zaten verirler.(sistemede kullanıcı hatası diye girerler oda ayrı :) )
 
Yukarıda yorum yazan arkadaşların çoğu belirtmiş zaten; düzenli bakım ve amacına göre kullanım ile hepsi çok uzun ömürlü :) İki türü de kullandım ve ikisinde de aynı güven duygusunu yaşadım.
 
Ben pek turla ilgilenmem.. Ama isterim de gitmek.. Tur tecrübesi çokça olan bir arkadaşım şimdiye kadar hep mtb kullanmış turlar için. Belli bir süre sonra sanırım deneyimlerinden kaynaklı daha tur odaklı maşası amortisörlü olmayan Şöyle bir bisiklete yönlendi kendisi.. tur abdurrahman.jpg Makinayı yakından inceleme fırsatı buldum. aynakoldaki büyük dişli sanırım mtb den büyük ama yoldan da bir kaç dişli küçüktü. Orta ve küçük dişliler ise hemen hemen aynı dişli sayısına sahipti kolay tırmanışlar için. Latikler büyük ihtimalle zırhlı 28 inç.. Kadro yapısı daha çok yol bisikletinin açılarına sahip. Neden drop bar kullanılmış bir fikrim yok. Aero pozisyon un bir avantajı var mı? Bir de o farklı vites değiştirme kolları ne kadar pratik bilemedim.. Buradan bir sonuç çıkarabilirsiniz..

Ayrıca eklemek isterim ki, benim bir rockrider 5.2 im var.. 1,5 luk lastiklerle asfaltta çok akıcı oldu ve de hafif bozuk yerlere de girebildim. Arkada da ek sepet takabilmek için vida yerleri mevcut..

Yani tur için hibrit makine iyi bir seçim olur..
 
Teşekkürler o kadar param yok :D
 
@amoush00
O aero barların dibindeki vites kolları önde gidon çantası varken iyi işe yarıyor. Ama onun dışında da sprint atarken dizi çarpanlarda varmış. Zaten turda ne sprint atılır ki :D
Onun dışında kaliteli bir bisiklet evet
Teşekkürler iyi günler
 
@Candan Biberci
sağlamlık için alıyorsan tabiki verme boşuna para
ben daha çin malı hi-ten kadromu kırdım diye başlık görmedim
http://www.degisimmedya.com/image/assets/fotogaleri/162_14622_02186246194.jpg
kolay değil kadro kırmak
 
@Hastateker Bagaj ve heybe olmadığı turlarda yerine göre sprinte kalkarım :)Yani turda sprinte kalkılabilir

@halil halil Evet anlıyorum seni.Benim bisiklet 11kg ön maşası hı-ten o zaman çelik kadrodaki 8-9 kg farkı sana göre görmemezlikten gelmemiz geliyor..:)
Önemli olan altındaki makinenin sağlam ve hafif olabilmesi.
Keith Bontrager'inde dediği gibi önemli olan önce sağlamını sonrada hafifini yapabilmektir.
Sonuçta millet artık gülle kadro istemiyor.%15lik eğimi 11 kg ile çıkmakla 18-20 kg ile çıkmanın arasındaki farkı anlatmama izah etmeme gerek varmı?
Katmanduya tur yapılacaksa o zaman ayrı.Senin çin malı 20 kglik gülle kadron orda iyi iş yapar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Eğer forumda bir arama yapılırsa efsane firmaların hepsinin hatta dünyada üretilen bisikletlerin %90 ının Çin de yapıldığını görmek sanırım iyi bir cevap olur. Uzak doğuda bisiklet çok yaygın bir gelenektir . Kendi markalarını pazar layamamis olsalar da iyi ürünler cikarabileceklerini dusunuyorum. Ben gidip scott aldım. Ancak İngilterede almanyada yaşıyor olsaydım kanunlara ve tüketici haklarına güvenerek başka bir marka da alabilirdim . bu işler tabi ki içinde bulunduğumuz gerçeklerden kaynaklaniyor diye dusunuyorum. Benim tercihin melez bisiklet lerdir ancak yol bisikletinin keyfi gerçekten binmeden anlaşılmaz... Yine de söylemeden edemiyorum yol işi biraz daha masraflı vedaha çok özen gerektiriyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Geri