Scudo Sports

Yol lastiği mi, gravel lastiği mi?

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.420
Tepki
6.203
Yaş
38
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar bu konuda çok kararsızım ve böyle durumlarda siz forumdaşların çok katkısı oluyor. Başlıkta olduğu gibi iki tür arasında kararsız kaldım. Bütçem doğrultusunda iki çeşit içinde birer modele indirgedim. Tabi ki benzer alternatiflere de açığım.

Öncelikle kullanım amacımı belirteyim. Gravel bir bisikletim var. Yazın 10.000 km'yi bulacak yurt dışı turuna çıkacağım. Bulgaristan veya Yunanistan üzerinden Balkanlar, Romanya üzerinden Moldova, Ukrayna, Belarus. Çoğunlukla talihi yolları kullanarak her ülkeyi sindire sindire gezeceğim. Okuduklarıma göre yollar ülkemizin yolları gibi. Kimi zaman çakıl, kimi zaman soğuk asfalt, kimi zaman kaymak asfalt. Yol uzun olduğu için katlanır tip olması ve bir yedek taşımak gerektiğini düşünüyorum. Patlak korumasına gelince şehirler arası binlerce km yaptım hiç lastik patlatmadım. Hep ne oluyorsa şehir içinde oluyor.

Aday lastiklerim:

Schwalbe G-One Allround: Bu lastiği kullandım. Çokta sevdiğim bir lastik. Islak kuru her ortamda çok iyi yol tutuşu var. Kamp kuracağım için doğaya yakın olacağım. Yuvarlanma direnci iyi. Patlama koruma seviyesi 7 üzerinden 4 (takıldığım bir durum değil). Ama gel gelelim 4.000 km'de arka lastik kabak oldu ki kızaklamadan fren yapmaya önem gösteririm. Fiyatı 20 euro. 380 gr / 35-622

Schwalbe Marathon Supreme HD OneStar: Başlıkta yol lastiği yazdım aslında yol lastiği sayılmaz ama yapısı yol lastiğine benzemekte. Bu lastiği sadece bir turda kullandım. Yuvarlanma direnci harika ıslak ve kuru asfaltta yol tutuşu çok iyi. Ayrıca diğerine göre konforlu hissettiriyor. Hem yapısı hem de Maraton serisi olduğundan ömrü konusunda bir endişem yok. Patlama koruma seviyesi 7 üzerinden 6. Sıkıntıları çakılda, toprakta hele ki çamurda yol tutuşu sıfır. Hadi çamura girme, toprakta dikkatli sür de mıçır kaçılınmaz. Bir de çakıl taşları acaba slik yapısından dolayı küçük kesikler oluşturur mu endişesi var. Fiyatı 26 euro. 380 gr / 32/622

Agresif bir kadro kullanmam, hızlı yol almayı sevmemden olayı zırhlı ağır lastikleri sevmiyor. Sürmekten keyif almıyorum. Yukarıdaki ikilemde takıldım kaldım. Sunduğum modeller tarzımı göstermiştir. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Konu güncel
 
Scudo
Hocam Türkiye'den çıkana kadar gravel kullanın malum asfalt indirimden sanki
 
@ziyadeniz g one bi yol lastiği değil aslında. 4 binde kabak olması bence normal değil. Arka freni mi ağırlıklı kullanıyosunuz acaba. Ya da gereğinden fazla hava basıyor olabilirsiniz. Bir de hız performansını düşünmeye bence gerek yok. Marathon candır uygun basınçla
 
Supreme modelini kullanmanı tavsiye ederim g one serisinin hamuru zırh tan dolayı supremeye göre yumuşaktı yanılmıyorsam.
 
@ziyadeniz
Size belki bir fikir verebilecek bir karşılaştırma sayfasını önerebilirim:
(link)

Bu liste çok güncel değil, 2016'dan kalma ama yine de bu listeyi inceleyerek ve başka bazı yerlere de bakarak Continental Sport Contact II aldım bike-components'ten çifti 13 €'ya. Gayet iyiler ben 42-622 kullanıyorum ama bu ölçü sizin bisikletinizin çatalları için geniş kalabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
@Cem cm

G-ONE gravel/cyclocross lastiği olarak geçiyor. Her ortamda yol tutuşu çok iyi. Düz yolda yavaşlamak için hep ön fren kullanırım, virajlı yollarda arka ağırlıklı ön kullanırım. G-One köy yolları gibi pürüzlü yollardan etkilenmiyor, şehrin içindeki kaymak asfalt nasıl oluyorsa küçük tırnakları eritiyor. Virajda yol tutuşu, yuvarlanma direnci, ıslak yol tutuşu ve yumuşak arazide çok iyi. Bahşettiğim uzun tur olmasa tercihim direk G-One olurdu.

@Fırat Ç.

Şu an sepette Supreme duruyor ama hafif bir araziye girince işler değişiyor, asfaltta müthiş. Bilginiz varsa, bir konuyu sormak istiyorum. Suprame'de çakıllı yolda minik yırtıklar oluşuyor mu? Şehir içinde kullanmak için çok ucuz fiyata Spicer aldım kullanıyorum, ilk köy yolu çıkışında baktım ki lastik üzerinde 2 mm'lik kesikler oluşmuş. En büyük endişem Suprame'de de aynı tarzda kesikler oluşması.

Aslında tek derdim G-One formunda Maraton serisi gibi dayanıklı lastik bulamamış olmam. G-One'nın tırnakları maratonun tırnaklı modelleri gibi değil, G-one'nın tırnakları hantallık yapmıyor, yuvarlanma direnci düşük. Belki ben çok fazla şey istiyorum, ama bahsettiğim gibi bir lastik biliyorsanız tavsiyelerinize açığım.
 
Tur bisikletimi aldığımda üzerindeki lastikleri beğenmemiştim. Üzerine biraz fark ödeyerek mağazanın elinde olan Continentalin Country Plus modeli zırhlı reflektörlü lastikleri taktırmıştım.

3 yıl oldu, bir kez bile patlak yaşamadım. İç lastikler hiç güneş görmedi :) O kadar dayanıklılar ki, sakalları ve zaten ince olan olukları aynen duruyor. Çoğunluk tabi asfalt ama dağ bayır, yağmur ve çamurda da kullandım, yol tutuşu çok başarılı. Dezavantaj olarak ağır olması ve yuvarlanma direncinin çok düşük olmamasını verebilirim. Yani çok sağlam, yol tutuşu iyi ve kaliteli lastik olarak öneririm.

(link) lastiğin tanıtım sayfası var. Üretimi durmuş ve yerine (link) adında aynı desende bir model çıkmış. Safety level 7/7 demiş. Yani ürettiği en dayanıklı lastikler grubuna koymuş.
 
Sonunda aradığımı buldum. Aslında daha önceden bildiğim ama yüksek fiyatları yüzünden tercih etmediğim WTB Exposure TCS 32c. Her yerde minimum 35 euro olarak çıkan lastiği (link) adresinden 28 euroya buldum ve hemen sipariş verdim. WTB cycrocross piyasasındaki ünü ve lastik kalitesi tartışılmaz. Neden bu lastiği tercih ettiğimi anlatacak olursam, yapısı tam aradığım şey. Asfalta pürüzsüz en dış yüzey düşük bir yuvarlanma direnci sağlıyor ve yanlara doğru büyüyen tırnaklar virajlarda yol tutuşunu artırıyor. Hafif arazide ise lastik gömüldükçe tırnaklar yol tutuşunu artırıyor. Ayrıca lastik için kullanım ömcu uzun olarak nitelendiriliyor. Türkçe bir inceleme bulamadım ama yabancı oldukça inceleme var. Lastikleri kullanmaya başladıktan sonra deneyimlerimi buradan paylaşacağım.

wtb-exposure-32c-gravel-tire-cxmagazine-ay.jpg

wtb-exposure-32c-gravel-tire-2cxmagazine-ay.jpg


Diğer boyları. Kalınlık değiştikçe tırnak yapısı değişiyor. Hem tırnak yapısı hem de kullanmaya alış boy olduğu için 32c tercihim oldu.
wtb-exposure-30c-32c-34c-2017-1.jpg
 
@ziyadeniz selam Ziya . Gravel lastik nedir? Anladimsa katlanir bisikletime kaynak atayim , katlanmasin :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
En dari 30 galiba degil mi?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@mariokaldato

Gravel çakıl demek. Ne yol lastiği gibi düz ve yıpranabilir değil, ne mtb lastiği gibi kaba değil ne de şehir lastiği gibi hantal değil. Asfaltta mümkün olduğunca hız kesmicek, asfalt gökülmemiş çakıl yollarda yol tutup zedelenmeyecek bir lastik ☺

Kullandığım Spice lastikler kesik içinde eski G-One lastiklerimde kabak oldu. İşte bu lastiklerde ins bunlar olmayacak.

@Motorola

Evet serinin en darı 30c
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ziyadeniz
Cifti mi o fiyat dostum ?
 
@mariokaldato

Tek fiyatı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ziya On Road Üstad WTB Exposure TCS'yi deneyebildiniz mi? Performansından memnun musunuz? Ben de bu lastiği araştırıyorum bu ara ancak Türkçe kaynak hiç yok hakkında. Kullanıcı yorumları genelde güzel ama memleketimde kullanmış birinin tecrübeleri daha kıymetli olacak:) Denediyseniz yorumlarınızı paylaşmanızı rica edeceğim:)
 
@Yusuf Ziya Aktaş

32c versiyonunu tubless olarak Akdeniz turumda kullandım. 1400 km boyunca bir sorunla karşılaşmadım. Patlamalardan dolayı arada havası azalıyor, basıp devam ediyordum. Fakat dönüşte bir kaç kısa turdan sonra çok eskidiğini fark ettim. Tabi Likya Yolu başta olmak üzere 1400 km'nin yaklaşık 600 km'si taşlı araziydi. 32c modeli daha çok ince çakıl ve taşsız toprak yollara uygun. 34c modeli daha bozuk yollara, 30c modeli soğuk asfalta uygun. Dönüşlerde yol tutuşu ve yuvarlanması gayet iyi. Ama eğer gravel bisiklette kullanacaksanız Shwalbe G-One öneririm. WTB'yı seçme sebebim turum üzerindeki asfalt yollarda düz temas noktası nedeniyledi. Shwalbe ile çok fark etmediğini fark ettim. Shwalbe G-One ise bozuk yollarda ve arazide çok iyi ve uzun ömürlü fakat şehir içinde çabuk eskiyor.
 
İyi günler Dechatlona yeni cyclocross bisikletler gelecekmiş bende RR520 yi satıp almayı planlıyorum fransa mağazasından araştırdım ve lastiklerini beğenmedim muhtemelen aldığım gibi değiştiririm.
Agresif ve bi o kadar da temkinli bir sürüşüm var yukarıda ki lastikleri araştırıyorum ama sizden de biraz önerme alabilir miyim.
Not:Bu fiyatlara ben bulamadım link atabilir misiniz.
 
Geri