Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yollarda bulurum seni: Satrai Cro-Mo kadro üzerine tur bisikleti topluyoruz :)

@Electronkksl Yukarıda "hemen hemen hiç tercihim yok" dedim ama sonradan aklıma geldi, Tiagra'yı görünce 2x10'a dikkat etmedim. Tercihlerim: 27 veya 30 vites. Parça düzeyinde olabilir derken, mesela aktarıcı bir tek Tiagra vardır, en uygunu odur, gibi senaryolar için söyledim. Buna karşılık, tercihim disk fren olsa da v-fren de olabileceğini söylemeyi unuttum. Benzer şekilde ruble de 11-36 olmalı, aynakol tercih sırasına göre 48, 44, 42 veya 40 olabilir.

Bir önceki mesajı mı editlemiştim, ya da sistem aynı mesajda birleştirdi sonradan eklediklerimi, bir daha okur musun? Tercih sırasına göre, drop bar, kelebek gidon, düz gidon. fakat herhangi biri olabilir.

Özetle, sınırlayıcı iki nokta: 27 veya 30 vites, 11-36 ruble. Geri kalan her şeyde serbestsin. Süren aasdasknfdkf ...... :p

Edit: 3. olmazsa olmaz da 36 delikli jant.
 
Scudo
@Furkaann Aslında niyetim ilkin hepsiburada'da yer alan hazır modellerden Explorer'ı kurulduğu ve belirtildiği gibi satın almaktı, 54 kadro boyu var mı diye sormak için aradım Melih Bey'i, (varmış) fakat hiç beklemediğim halde modelerlik fikrini soktu aklıma, a-öyle-mi-ne-güzel-o-halde-şu-olsun-bu-olmasın diyen bir email gönderdim, 2 gündür cevap yok. :) Ertesi gün aradım hani cevap gelmedi diye, en son bugün aradım, kadro olarak kadronun 54'ü var mı diye (sitelerde yer alanlar 57 VEYA 58!!) falan filan... Neyse, zamana karşı yarışıyorum, şu bisikleti toplayabilirsem bugün sipariş verip bisikleti kurduktan sonra Satrai için de söylemek istediğim şeyler var. Şimdilik, telefonda teyit ettirdiğim gibi, kadronun belirtilen tarihlerde kargoya verilmesi veya tedarik sorunu gibi başka herhangi bir sorunla karşılaşmamak dileğim.

Edit: Ha bunlardan niye bahsettim, bakın hazır modeller orda, hepsiburada'nın sağladığı fiyat avantajları (mesela doğum günüme özel ekstra %10 indirim) toplanmış bisiklet modelleri için de geçerli. Ama burda eziyet ediyorum kendime, yardım dileniyorum, biri el atsa diye bekliyorum, değil mi? Öyle kendin toplamanın hazzı falan yok bende, havalar zaten o biçim sıcak, faakt kadro satın alımıyla sınırlı tutmak istiyorum şimdilik....
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkaann
Bisiklet toplamak çok zor uzun zamandır yapmaya çalışıyorum olmuyor
 
Bisiklet toplamak çok zor uzun zamandır yapmaya çalışıyorum olmuyor

Al benden de o kadar. V frene ve kelebek gidona döndüm :) Şimdilik 36 delik için arka göbek ve jant telleri eksik, bunları başka bir siteden temin edicem artık. Umarım diğerleri doğru ve uyumludur. Bu arada, ürün açıklamaları da her zaman yeterli ve yardımcı olacak türden değil. Bir de "disk fren uyumlu" denmişse sadece disk frenle uyumlu mu denmek istenmiş, yoksa V fren uyumuna ek olarak ekstradan bir de disk freni uyumunun olduğu mu anlaşılmalı? Şimdi baktım, ön göbek örneğinde "Disk fren bağlantısı: var" yazılmış, gene aynı şey, v fren bağlantısına ek olarak mı sadece disk fren bağlantısı mı? Ürün Shimano Alivio HB-M475 Ön Göbek (https ://www. hepsiburada.com/shimano-alivio-hb-m475-on-gobek-p-HBV00001BSS01?magaza=do%C4%9Fa%20bisiklet )
 
@Gezegen V fren uyumlu Deore göbek düşünüyorsanız Shimano'nun T610 serisini önerebilirim. Şu an set olarak değilse de ön ve arka ayrı ürün şeklinde 36 delikli olarak Şişman Bisiklet'in stoklarında gözüküyor. Toplamda 400 lira gibi bir fiyatı var.

(link)

(link)
 
@Gezegen V fren uyumlu Deore göbek düşünüyorsanız Shimano'nun T610 serisini önerebilirim. Şu an set olarak değilse de ön ve arka ayrı ürün şeklinde 36 delikli olarak Şişman Bisiklet'in stoklarında gözüküyor. Toplamda 400 lira gibi bir fiyatı var.

Teşekkürler! Kesinlikle işe yarar br çift! Son 1 saattir 32/36 göbek ve jantlar arasında gidip geliyorum, hiçbir kombinasyonda tamamlanamıyor. Öyle durumdayız ki, parça sıkıntısı da var. Fiyatlar uygun, ama bir adım sonrasını, jant delik sayısını da gözetirsek, öncelikle 32'ye mi 36'ya mı karar vermek lazım. Gönül 36'dan yanaydı ama stok mevcudiyeti belirleyici. 32 jant mı 36 jantı mı bulmak daha kolay acaba? Yani öyle sıkıldım ki artık, 32 veya 36 için göbek ve jant çiftini uydurup jant tellerini en sona, bisikletçiye bırakmak istiyorum. Ne önerirsiniz?

Edit: Jantlarda belki delik sayısından da çok disk ve/veya v-fren uyumluluğu sıkıntı. Şöyle açıkça, net bir şekilde v fren uyumlu olduğu belirtilen bilindik markalardan bir modelle karşılaşmadım. Neredeyse tamamen disk fren uyumlu jantlar. Disk frene dönüyorsun, o parça tedarikiyle ilgili başka sorunlar çıkarıyor (bkz. yukarısı.)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Jantlarda belki delik sayısından da çok disk ve/veya v-fren uyumluluğu sıkıntı. Şöyle açıkça, net bir şekilde v fren uyumlu olduğu belirtilen bilindik markalardan bir modelle karşılaşmadım.

Sizin jant diye tabir ettiğiniz parça aslında "jant çemberi". V fren uyumlu, yani jant yanaklarında fren papuçu için baskı bölgesi olan modellerde Türkiye'de bulabileceğiniz eli yüzü düzgün iki marka var. Alexrims ve DT Swiss. Jant çemberi seçerken çift katlı olmasına dikkat edin.

Alexrims marka 36 delikli, V fren uyumlu jant çemberleri Aktif Pedal'ın stoklarında gözüküyor. DT Swiss'i bulabilmek biraz daha zor sanırım. Farklı satıcıların fiyatlarını kıyaslayarak seçim yapabilirsiniz.

(link)
 
@Mehmet Altuğ Teşekkürler! Bunu da burdan alayım o halde, en son tel alıp ördürmek kalsın.

Son bir sorum var (umarım son sorumdur): Shimano V Fren Bacağı Alivio BR-T4000 için "arka" denmiş ama bunun önü arkası yok sanırım, yani bundan 2 adet alıyorum. Doğru mu yapıyorum? Önü arkası var mı gerçekten? Bağlantı veremediğimden boşluklu bırakıyorum buraya: https: //www. hepsiburada.com/shimano-v-fren-bacagi-alivio-br-t4000-arka-siyah-p-HBV000006NU27?magaza=Bisikletpro
 
Jant arayışımız konusunda ufak bir güncelleme yapalım...

Aslında niyetimiz, bisikleti V-fren tertibatıyla toplamaktı. Elimizde halihazırda Shimano Deore T610 serisi, 36 delikli ve V-fren uyumlu ön-arka göbek seti mevcut. Yine V-fren uyumlu, 36 telli bir ön-arka jant setimiz de var; fi tarihinde kullandığımız bir MTB'den yadigar kalan :) Jant setinin göbekleri Shimano Alivio serisi ancak arka göbeğe 10'lu ruble takamıyoruz; freehub uyumsuz. Eldeki Deore göbekleri kullanarak, bu jantları yeni baştan ördürmeyi planlıyorduk ama o noktada da aklımıza takılan bir mevzu var; bu jantların çemberleri tek katlı.

Eğer jantları bu şekilde toplayacak olursak, çift katlı jant çemberlerine nazaran dayanımı daha az olabilir, akordu daha çabuk bozulabilir, iç lastikler daha kolay patlayabilir vs. Yeni jant çemberi alalım desek, teliydi, işçiliğiydi derken masraflar katlanacak :) İkinci el piyasasında da 36 delikli, V-fren uyumlu ve 26" ebadında jant/çember kolay kolay bulunmıyor zaten.

Derken şöyle bir gelişme oldu: Letgo'da "Arif'in Manchester'a attığı golü ararken", DT Swiss çemberli bir 26" ön-arka jant seti bulduk. Shimano TX-505 göbekler üzerine, 32 delikli DT Swiss 545D jant çemberleriyle örülmüş bu jant seti, model ismindeki D takısından da anlayabileceğiniz üzere disk frenle kullanıma uygun. Jantlar üzerinde Shimano SM-RT54 rotorlar da mevcut. O an aklımızda şöyle bir cin fikir belirdi: Neden bisikleti disk frenle toplamıyoruz ki?

545d-c805.jpg


Fikir cin olmasına cin; ama cin bir defa şişeden çıkarsa adamı fena çarpıyor :) Hidrolik disk frenlerin onarım-bakımlarının meşakkatli olması sebebiyle, tur bisikletçiliği için ne kadar uygun olduğu soru işareti. Mekanik disk frenlerle ilgiliyse daha önce herhangi bir kullanım deneyimimiz yok. Üstelik bunlarla ilgili okuduğumuz kullanıcı yorumları pek iç açıcı değil. Bu noktada Satrai Cycle'ın kendi mağazasında satışa koyduğu bazı modellerde Tektro mekanik disk frenler kullanıldığını gördük ve "Melih beyin bir bildiği vardır mutlaka" diyerek, mekanik disk frenlere bir şans vermeye karar verdik...

Mekanik disk frenlerin hidroliklere nazaran en büyük dezavantajı, kaliper içindeki pistonların tek taraflı hareket ediyor oluşu. Yani teli çektiğimiz zaman sadece tek bir piston hareket ediyor ve daha az frenleme kuvveti üretilebiliyor. Rotorun bu esnada bir miktar esniyor olması da başka bir sorun. AVID (şimdiki SRAM), geliştirdiği BB7 modeliyle pistonları çift taraflı hareket ettirerek bu sorunu büyük oranda çözmüştü lakin piyasada BB7 bulmak, kayıp kıta Atlantis'i bulmaktan daha zor... Ne yaparız, nasıl yaparız derken, gözümüze Epic Dualforce DSC-403 mekanik disk fren kaliperleri ilişti. İsminden de anlaşılacağı üzere, kaliper içindeki pistonlar çift taraflı hareket ediyormuş bu modelde. "Ne kaybederiz ki? Aksine tecrübe kazanmış oluruz" diye düşündük ve siparişi verdik; beklemeye koyulduk.

11071702171698.jpg


Bu aşamada sizlerin de fikrini soralım: Bisikleti V-frenlerle mi, mekanik disk frenlerle mi toplayalım?

V-Frenle toplayacak olursak:

  • AVID'in kendini kanıtlamış, tamiri-bakımı kolay Single Digit SL frenlerini kullanmış olacağız.
  • Jant göbeklerimiz 36 delikli Shimano Deore serisi olacak.
  • Jant çemberlerinin tek katlı olmasının getireceği sorunlarla karşılaşabileceğiz.
Mekanik disk frenle toplayacak olursak:
  • Çift katlı, "fail proof" DT Swiss çemberleri kullanmış olacağız; lakin jantlarımız 36 yerine 32 telli olacak.
  • Jant göbeklerimiz Deore serisi kadar sağlam, uzun ömürlü olmayacak.
  • Her ne kadar çift pistonu hareketli bir model olsa da, mekanik disk frenler halen büyük bir soru işareti :)
Fikir ve önerilerinizi bekliyoruz...

Selamlar :) Epic dualforce için balataları hangi tip acaba ? Resim yada model bilgisi öğrenebilirmiyim. Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Murro
Epic Dualforce frenler hakkında internette pek bir deneyim yazısı bulamadım. Rica etsem yorumunuzu alabilir miyim?
 
@Mehmet Altuğ merhabalar. Bisikleti toplayabildiniz mi? Eğer topladıysanız test etme imakanınız oldu mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve MAERKEK
Almadan bu başlığı okumanızı öneririm. LİNK
 
Jant arayışımız konusunda ufak bir güncelleme yapalım...

Aslında niyetimiz, bisikleti V-fren tertibatıyla toplamaktı. Elimizde halihazırda Shimano Deore T610 serisi, 36 delikli ve V-fren uyumlu ön-arka göbek seti mevcut. Yine V-fren uyumlu, 36 telli bir ön-arka jant setimiz de var; fi tarihinde kullandığımız bir MTB'den yadigar kalan :) Jant setinin göbekleri Shimano Alivio serisi ancak arka göbeğe 10'lu ruble takamıyoruz; freehub uyumsuz. Eldeki Deore göbekleri kullanarak, bu jantları yeni baştan ördürmeyi planlıyorduk ama o noktada da aklımıza takılan bir mevzu var; bu jantların çemberleri tek katlı.

Eğer jantları bu şekilde toplayacak olursak, çift katlı jant çemberlerine nazaran dayanımı daha az olabilir, akordu daha çabuk bozulabilir, iç lastikler daha kolay patlayabilir vs. Yeni jant çemberi alalım desek, teliydi, işçiliğiydi derken masraflar katlanacak :) İkinci el piyasasında da 36 delikli, V-fren uyumlu ve 26" ebadında jant/çember kolay kolay bulunmıyor zaten.

Derken şöyle bir gelişme oldu: Letgo'da "Arif'in Manchester'a attığı golü ararken", DT Swiss çemberli bir 26" ön-arka jant seti bulduk. Shimano TX-505 göbekler üzerine, 32 delikli DT Swiss 545D jant çemberleriyle örülmüş bu jant seti, model ismindeki D takısından da anlayabileceğiniz üzere disk frenle kullanıma uygun. Jantlar üzerinde Shimano SM-RT54 rotorlar da mevcut. O an aklımızda şöyle bir cin fikir belirdi: Neden bisikleti disk frenle toplamıyoruz ki?

545d-c805.jpg


Fikir cin olmasına cin; ama cin bir defa şişeden çıkarsa adamı fena çarpıyor :) Hidrolik disk frenlerin onarım-bakımlarının meşakkatli olması sebebiyle, tur bisikletçiliği için ne kadar uygun olduğu soru işareti. Mekanik disk frenlerle ilgiliyse daha önce herhangi bir kullanım deneyimimiz yok. Üstelik bunlarla ilgili okuduğumuz kullanıcı yorumları pek iç açıcı değil. Bu noktada Satrai Cycle'ın kendi mağazasında satışa koyduğu bazı modellerde Tektro mekanik disk frenler kullanıldığını gördük ve "Melih beyin bir bildiği vardır mutlaka" diyerek, mekanik disk frenlere bir şans vermeye karar verdik...

Mekanik disk frenlerin hidroliklere nazaran en büyük dezavantajı, kaliper içindeki pistonların tek taraflı hareket ediyor oluşu. Yani teli çektiğimiz zaman sadece tek bir piston hareket ediyor ve daha az frenleme kuvveti üretilebiliyor. Rotorun bu esnada bir miktar esniyor olması da başka bir sorun. AVID (şimdiki SRAM), geliştirdiği BB7 modeliyle pistonları çift taraflı hareket ettirerek bu sorunu büyük oranda çözmüştü lakin piyasada BB7 bulmak, kayıp kıta Atlantis'i bulmaktan daha zor... Ne yaparız, nasıl yaparız derken, gözümüze Epic Dualforce DSC-403 mekanik disk fren kaliperleri ilişti. İsminden de anlaşılacağı üzere, kaliper içindeki pistonlar çift taraflı hareket ediyormuş bu modelde. "Ne kaybederiz ki? Aksine tecrübe kazanmış oluruz" diye düşündük ve siparişi verdik; beklemeye koyulduk.

11071702171698.jpg


Bu aşamada sizlerin de fikrini soralım: Bisikleti V-frenlerle mi, mekanik disk frenlerle mi toplayalım?

V-Frenle toplayacak olursak:

  • AVID'in kendini kanıtlamış, tamiri-bakımı kolay Single Digit SL frenlerini kullanmış olacağız.
  • Jant göbeklerimiz 36 delikli Shimano Deore serisi olacak.
  • Jant çemberlerinin tek katlı olmasının getireceği sorunlarla karşılaşabileceğiz.
Mekanik disk frenle toplayacak olursak:
  • Çift katlı, "fail proof" DT Swiss çemberleri kullanmış olacağız; lakin jantlarımız 36 yerine 32 telli olacak.
  • Jant göbeklerimiz Deore serisi kadar sağlam, uzun ömürlü olmayacak.
  • Her ne kadar çift pistonu hareketli bir model olsa da, mekanik disk frenler halen büyük bir soru işareti :)
Fikir ve önerilerinizi bekliyoruz...
Biraz hort oldu kusura bakmayın. Dt swiss 545d ile alakalı bir sorum olacak. Ben 28 jant olanından almayı düşünüyordum fakat son anda maksimum lastik basıncı için 4 bar yazan bir etiket gördüm üzerinde. Ben 85 psi ile kullanıyorum 35 lastiği. Lastik genişliğine göre dt swiss'in sitesinde genel jantlara göre verdikleri listede 34 mm kalınlık için 21 mm iç genişlikteki jantlarda max 87 psi diyor.

Adamlara mail atıp durumu sordum ama cevap bekliyorum hala. Siz hiç araştırmış mıydınız?
 
Adamlara mail atıp durumu sordum ama cevap bekliyorum hala. Siz hiç araştırmış mıydınız?

Hiç o kadar detaylı araştırma yapmamıştım jantlarla ilgili. Ben janta biraz daha geniş yanaklı lastik taktığım içinve bozuk satıhta konforlu sürüş sağlasın diyerek 50-55 psi hava basıyorum tur bisikletlerimdeki lastiklere.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve -Deniz-
Biraz hort oldu kusura bakmayın. Dt swiss 545d ile alakalı bir sorum olacak. Ben 28 jant olanından almayı düşünüyordum fakat son anda maksimum lastik basıncı için 4 bar yazan bir etiket gördüm üzerinde. Ben 85 psi ile kullanıyorum 35 lastiği. Lastik genişliğine göre dt swiss'in sitesinde genel jantlara göre verdikleri listede 34 mm kalınlık için 21 mm iç genişlikteki jantlarda max 87 psi diyor.

Adamlara mail atıp durumu sordum ama cevap bekliyorum hala. Siz hiç araştırmış mıydınız?
Mail olarak geri dönüş alamasam da reddit üzerindeki bir konuda bu soruma cevap verilmiş. Arayan olursa aynı şeyi diye buradan yazıyorum.


Burada arkadaşlar Dt Swiss'in paylaştığı listedeki maksimum psi değerleri doğrudur diye belirtmişler. Okuyabilirsiniz. Zaten 4 bar o jant için biraz saçma. Lastiğin genişliğine bakıyor herkesin dediği gibi. Yine de alacak olanlar kendi kararını kendi versinler. Sonuçta güvenlik ile alakalı bir durum.

Ben jantları almaya karar verdim.
 
Geri