hakano
Bilim, Birlik, Barış
- Kayıt
- 4 Ekim 2007
- Mesaj
- 620
- Tepki
- 513
- Yaş
- 60
- Şehir
- ankara
- İsim
- Hakan
- Başlangıç
- 1972—73
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Ithalat kapsamina gireceginden hic onermem. Ithapat vergisi, gumruk dosya masraflari, tse’si derken afaki olacak ama ucretinin 5-6 kati para odemen gerekebilir…ABD'den 3000 dolarlık bir bisikleti hiçbir kestirme yola sapmadan yani vergisini, kargosunu vs ödeyerek getirtmek istiyorum. Bu konuda tecrübeli arkadaşlar bütün maliyetin aşağı yukarı ne kadar olacağını söyleyebilir mi? Bir de benim gümrüğe falan gitmeme gerek kalmadan kapıma kadar getirirler mi?
Bisikleti kurdursak araç üstü tavan taşıyıcısı ile getirsek gümrükte problem olur mu? Kullanılmamış vb. kurallar vardı diye hatırlıyorum. Kutusunda olmadı şart mı?Bulgaristan Decathlon'dan Tax free süreci ile sizle paylaşmak istedim, decathlon.bg den fiyatlara bakabilirsiniz, mağaza stoğu yoksa mağazaya sipariş edin faturayı da kendi adınıza düzenletin, tax free yapacağınızı söyleyin, form dolduruyorlar. O formu çıkarken bulgar gümrüğüne imzalatıp bulgar sınır kapısında(kapıkule'de tek olarak mevcut) %15 ini vergi iadesi olarak nakit alabilirsiniz. Belki birilerinin işine yarar, en basitinden 5200 olan çocuğumun bisikletini tax free ve fiyat farkı ile 3200 gibi bişeye aldım bu haftasonu
Neden sorun olsun ki? Yolcu beraberinde 1 adet bisiklet getirme hakkına sahip. İster üstüne binerek getir, ister araç üstünde yada kutuda/çantada sorun olmaz. Ancak araba ile gelirken sınırda vergi iadesi için işlem olacak ise kutusunda görmek isteyebilir yetkililer. Bu durumu araştır ona göre hareket et.Bisikleti kurdursak araç üstü tavan taşıyıcısı ile getirsek gümrükte problem olur mu? Kullanılmamış vb. kurallar vardı diye hatırlıyorum. Kutusunda olmadı şart mı?
Neden sorun olsun ki? Yolcu beraberinde 1 adet bisiklet getirme hakkına sahip. İster üstüne binerek getir, ister araç üstünde yada kutuda/çantada sorun olmaz. Ancak araba ile gelirken sınırda vergi iadesi için işlem olacak ise kutusunda görmek isteyebilir yetkililer. Bu durumu araştır ona göre hareket et.
Neden sorun olsun ki? Yolcu beraberinde 1 adet bisiklet getirme hakkına sahip. İster üstüne binerek getir, ister araç üstünde yada kutuda/çantada sorun olmaz. Ancak araba ile gelirken sınırda vergi iadesi için işlem olacak ise kutusunda görmek isteyebilir yetkililer. Bu durumu araştır ona göre hareket et.
Bir süredir Forumlarda böyle bir cevap arıyordum. Yurtdışına Almanya'ya uçak ile gidip, oradan bisiklet alıp pedal çevirerek İzmir'e dönmek istiyorum. Şu an için öyle bir rotayı başarabilir miyim bilmiyorum kafamda oluşmadı henüz araştırıyorum. Bir şekilde bir noktada Feribot ile Çeşme'ye geçmeliyim.
Öyle bir karar almış olsam Gümrükte sorun çıkar mı kafama takılan sorulardan biri idi.
Teşekkürler..
Schengen veya Almanya vizesine başvururken, giriş-çıkışı nasıl yapacağınızı gösteriyorsunuz. Arabayla mı uçakla mı vs. Siz uçakla gidip, bisikletle döneceğim derseniz vize çok yüksek ihtimalle ret yer. Çünkü belirsiz plan, güven vermez. Kaçak olarak dolaşacağınız manasına gelir. Schengen'i daha önceki gidişinizde aldıysanız, o zaman sorun oluşturmayabilir.
Aslında daha önce 3 kez Schengen vizesi aldım. Yunanistan'dan, öncesin de iki kez Midilli adasına bir keresinde de Sakız adasına giriş yapmıştım. Kısmet olursa yine Yunanistan Vizesi alıp (Giriş çıkış) sonra Almanya'ya geçerim Alman Gümrük Polisi Dönüş biletini sorarsa yine sorun olabilir belki..
İlginize Teşekkürler
Kondisyon olarak elbette 1haftada bitecek bir yol değil. Doğrusunu söylemek gerekirse neyi nasıl yaparım emin değilim. Günde 80-100km arası yaparım diye düşünüyorum. Diğer yandan bisiklete yük binince daha da zorlaşır.Atıyorum Atina-Çeşme feribotuna biletiniz olması gümrük polisini ikna edici olabilir. Ancak, bisikleti Almanya'da Münih'ten aldığınızı farz ederek, Atina'ya kadar 2219 km yolu hafife almayın. Komoot uygulaması 135 saat diye gösteriyor. Baya heyecanlı olur iyi gezersiniz ama yıpratıcılık düzeyi yüksek. İsviçre'den Alanya'ya bisikletle gelen bir turisti gördüm geçende, bu yola çıkarken epey bi donanımlı, kondisyonlu ve tedarikli olmanız lazım.
Kondisyon olarak elbette 1haftada bitecek bir yol değil. Doğrusunu söylemek gerekirse neyi nasıl yaparım emin değilim. Günde 80-100km arası yaparım diye düşünüyorum. Diğer yandan bisiklete yük binince daha da zorlaşır.
Bir yandan araştırıyorum. Münih'ten Venedik'e 560km bisiklet yolu varmış
Araştırırken bir sayfa buldum. Münih Venedik rotasını anlatıyor. Kalınacak yerler, gerekli ekipmanlar, Kıyafet, Sayfada Rota ile ilgili Videoda var.
muenchen-venezia.info en die-route
İki kişi ile tanıştım çift aslında, Melly ve Danni. 3 sene olmuştur, 30lu yaşlarda. Almanya'dan Japonya'ya gidiyorlardı şu an Hindistan'dalar.
Dönüşü nasıl yaparım çözemiyorum.
Venedik'ten Türkiye'ye feribot yok. Venedik Patras Pire adası oradan çeşme. Böylede maliyet iyice artıyor..
Düşünüyorum hayal kuruyorum olsa güzel olur gerçekleşirse.
Alacağınız bisiklet ne tür bisiklet? Ekipmanla gitmeye uygun mu? Elektrikli ise yokuşlarda kullanırsınız, rahat olur.
Rota olarak İtalya'dan gitmek niyetindeyseniz, Bari'den Arnavutluk'a feribot var. Oradan da Yunanistan'a geçersiniz.
Rahmen | Carbon, disc, C.I.S. integration, press fit BB86, 148x12 mm thru-axle, flat mount 160/160 mm, internal cable routing, Toptube Bag |
Gabel | Carbon, disc, 110x12 mm thru axle, flat mount 160/160 mm, internal brake cable routing, multiple mounting points |
Schaltwerk | Shimano GRX RD-RX810, 11-speed |
Schalthebel | Shimano GRX ST-RX600, 11-speed |
Kette | Shimano CN-HG601, 11-speed |
Innenlager | Shimano Pressfit Road BB86 |
Bremse | Disc |
Bremshebel | Shimano GRX BL-RX600, 11-speed |
Reifen | WTB Riddler, 700 x 45C, folding |
Steuersatz | ACROS IS 52/286-IS52/40 (ICR), FOCUS integrated C.I.S. |
Lenker | FOCUS JD RA85, 31,8 mm, drop: 116 mm, reach: 74 mm, flare: 10° |
Vorbau | FOCUS C.I.S. integrated, 31.8 mm, aluminium |
Sattel | fi'zi:k Taiga |
Sattelstütze | Aluminium, 27.2 mm, 0 mm set-back |
Übersetzung | vorne: 46/30, hinten: 11-34 |
Umwerfer | Shimano GRX FD-RX810 |
Laufradsatz | Novatec 25 Elite, 25-622, disc, center lock, front: 110x12 mm, rear: 148x12 mm |
Zahnkranz | Shimano GRX RD-RX810, 11-speed |
Güzel bisiklet. Şayet fikrim değişmez ise kışın bende FOCUS Atlas 8.9 Carbon SRAM Rival eTap AXS almayı planlıyorumElektikli değil Pedalları ben çevirmez isem kıymeti olmaz önümdeki Rampayı ben pedallamalıyım. İnişin tadını almak için.
Focus Atlas 8.7 Black 2023 318814 dosyayı görüntüle(M
Rahmen Carbon, disc, C.I.S. integration, press fit BB86, 148x12 mm thru-axle, flat mount 160/160 mm, internal cable routing, Toptube Bag Gabel Carbon, disc, 110x12 mm thru axle, flat mount 160/160 mm, internal brake cable routing, multiple mounting points Schaltwerk Shimano GRX RD-RX810, 11-speed Schalthebel Shimano GRX ST-RX600, 11-speed Kette Shimano CN-HG601, 11-speed Innenlager Shimano Pressfit Road BB86 Bremse Disc Bremshebel Shimano GRX BL-RX600, 11-speed Reifen WTB Riddler, 700 x 45C, folding Steuersatz ACROS IS 52/286-IS52/40 (ICR), FOCUS integrated C.I.S. Lenker FOCUS JD RA85, 31,8 mm, drop: 116 mm, reach: 74 mm, flare: 10° Vorbau FOCUS C.I.S. integrated, 31.8 mm, aluminium Sattel fi'zi:k Taiga Sattelstütze Aluminium, 27.2 mm, 0 mm set-back Übersetzung vorne: 46/30, hinten: 11-34 Umwerfer Shimano GRX FD-RX810 Laufradsatz Novatec 25 Elite, 25-622, disc, center lock, front: 110x12 mm, rear: 148x12 mm Zahnkranz Shimano GRX RD-RX810, 11-speed
Merhaba,aldığınız vizeler kapı vizesi.Schengen almak biraz daha zor olabilir.Aslında daha önce 3 kez Schengen vizesi aldım. Yunanistan'dan, öncesin de iki kez Midilli adasına bir keresinde de Sakız adasına giriş yapmıştım. Kısmet olursa yine Yunanistan Vizesi alıp (Giriş çıkış) sonra Almanya'ya geçerim Alman Gümrük Polisi Dönüş biletini sorarsa yine sorun olabilir belki..
İlginize Teşekkürler
Merhaba,aldığınız vizeler kapı vizesi.Schengen almak biraz daha zor olabilir.
Ulaşabileceğim bi instagram adresi var mıÖnceden bir ücret istemiyorum ve ürün geldiğinde teslimat esnasında ödemeyi alıyorum.
Tuifly uygulamasını bilmiyorum. Genelde THY ile geliyorum ve yurtdışı için (en azından Almanya) bisiklet taşıma ücreti 80 euro (önceki mesajımda ekran görüntüsü de atmıştım). Şimdi kontrol ettiğimde Pegasus dış hatlarda 65€ istiyormuş.
Evet kendim ödüyorum. Alıcı ile görüşüp ortak bir karara varıyoruz. Ürün elime geçtikten sonra görselleri paylaşıyorum. Ciddi düşünen olursa, farklı ürünler getirdiğim instagram hesabım var. Referans da gösterebilirim ama zaten cebimden alıp getirdiğim için buna gerek olacağını düşünmüyorum.
Ayrıca getirme ücretimi yüksek bulan olabilir buna saygı duyuyorum, burada karşımdakini yanıltmaya yönelik bir hareketim yok, bisiklet almak isteyen ve fiyatı makul bulanlara yardımcı oluyorum. Karşılıklı win-win
Getirme ücretimi tartışabiliriz ama THY ve Pegasus'un istediği ücretler için neden bol keseden atayım ki? Kendi sitelerinde bisiklet taşıma ücretleri yazıyor. Belki siz iç hatlar fiyatlarına bakmış olabilirsiniz. Kontrol ettiğimde (Almanya için) THY 80 euro, Pegasus 65 euro istiyor.
Cebimden çıkan para bisikletin ücretine göre değişiyor, sabit bir ücret yok, bisiklet parası neyse o. Üstüne havayolunun aldığı para ve taksi ücreti.
Son getirdiğim bisiklet "Specialized ENDURO COMP - 29" Carbon Mountainbike - gloss redwood / smoke" idi ve bike24 bisikleti kurup göndermişti. 120*180*40 boyutundaydı yaklaşık olarak. Kutuyu açıp lastiklerin havasını indirdim basınçtan patlamasın diye.
Taksi meselesiyle ilgili ek olarak da, Uber gibi uygulamaların XL araçları oluyor Vito tarzı, zaman zaman onları kullanıyorum. Ona da sığmayacak büyüklükte bir kutu ise, Miles'tan Van sınıfına giren araçları kiralıyorum. TR'deki Moov, Tiktak gibi düşünebilirsiniz. Arkası tamamen boş oluyor ve rahatlıkla havalimanına gidebiliyorum.
Son olarak, evet devletin bu işi yaptığımdan haberi yok bi vergi ödemiyorum. Öğrenciyim ve kendime ekstra harçlık çıkarmak için farklı yollar arıyorum.
Sormak istediğiniz farklı bir soru olursa seve seve cevaplayabilirim.
Ulaşabileceğim bi instagram adresi var mı