Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir Uyumu 10'lu sistem

aso2

Aktif Üye
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
185
Tepki
64
Şehir
İzmir
Bisiklet
Giant
Merhaba arkadaşlar , 10'lu vites sistemine geçmek istiyorum, fakat ilk önce zinciri değiştirmek zorundayım hem bitik durumda hem de baklaların dış çeperlerinde hafiften paslanmaya başladı.

Sorum şu önceden 10 vitese uyumlu xt ya da slx zincir alsam şuanki 9'lu rublede uyumsuzluk olur mu? Diğer aksamlar xt ruble hariç, sonradan rubleyi değiştirdiğimde ek masraf çıkmasın.

Fikrininiz paylaşırsanız sevinirim.
 
Scudo
hocam denemedim ama sıkıntı çekebilirsiniz sonuçta bol olacak haliyle uymayabilir yada çok fazla zincir atabilir şahsen riskli buluyorum rubleye dolanıp kazaya yol açabilir bence tüm uyumu aynı anda alın vites değişirken tüm vites parçaları aynı anda değişmeli çoğu video ve bisikletçiden duyduklarım bunlar
 
Bende ilerki zamanlarda 10lu sisteme yükseltmeyi düşünüyorum.viteslerle beraber asgari hangi parçaları değiştirmemiz gerekiyor?
 
edindiğim bilgiye göre ruble zincir vites elciği aynakol ve tabi haliyle vites telleri yani uyumu yakalamak için aynı ölçülerde vites ekipmanlarına sahip olmak gerekiyor elcik değişiminde kaset olayı var onu tam olarak bilmiyorum 8-9-10 lu sistemlerde kaset kullanıldığını biliyorum sadece
 
Evet öyle artık 9 'lu zincir alacağım mecbur, yaza artık para biriktirip bu işe girişmeli, riske girmeye gerek yok, 100-200 km uzun turlar yapıyorum sıkıntı olmasın,

Aslında şu da var ama şuan için fazla bana :)
 
bence de hocam riske girmeyin sağlık önemli :) Allah gönlünüze göre versin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: aso2
Kullanamazsınız. 9lu ve 10lu sistemin zincir kalınlıkları farklı. Aynı şekilde ruble diş kalınlığı ve aralığı da farklı
 
ALINTIDIR. Kaynak : (link)


Yazı biraz eski tabi burada 10lu sistem yok ama 10'lu sistemin de zincir bakla kalınlıkları dokuzlu sistemden farklıdır. Bu tarz bir kullanım hem yeni zincire hem de eski sisteme zarar verir.


Bir okuyucumuzdan aldığımız haklı tepki üzerine bir uyarı paragrafı eklemeyi uygun gördük. Genel olarak riâyet edilmesi gereken kural, kaçlı olursa olsun, her sistemi kendi içinde aynı grup ile birlikte kullanmaktır. Bu yazıda çalışacağı belirtilen (ve bugüne kadar sayısız tecrübeyle sâbit olarak çalışan) kombinasyonlar (sekizli ve dokuzlu öğelerin birlikte kullanımı, bilhassa zincir ve dişli sistemleri) teknik olarak mümkün olsa da Shimano tarafından tavsiye edilmemekte, yer yer sorunlara yol açabilmektedirler.



Bisikletlerde teknik sahada en fazla gelen sorulardan biri 21 ya da 24 vitesli bisikletlerin nasıl 27 vitesli yapılacağı, ya da 24 vitesli bir bisiklette çekiş sisteminde herhangi bir parçanın değişimi esnâsında nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi ürünlerin uyum içinde çalışacağı türü sorular. Genel olarak söylenebilecek şu ki her sistemi kendi içinde değerlendirmek ve parça yenilenmesi durumunda gene kendi içinde parça yenilemek en sağlıklı olanı. Gene de sistemler arasında sorunsuzca ortak çalışan da bayağı parça bulunuyor. Dolayısıyla 7-8 ve 9’lu sistemlerin ortak yanları neler, farklı yanları neler yakından bakmakta fayda var.
Ortak Yanlar

7-8’li Sistem

Kaset dişlilerinin arasındaki mesâfe aynı.
Kullanılan zincirin eni aynı.
8-9’lu Sistem

Kaset dişli grubunun eni aynı.
Ortak Kullanılabilen Parçalar

Vites Kolları

7’li vites kolları 8’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, yalnız haliyle 1 dişli (en ufak ya da en büyük) bu durumda kullanım dışı kalıyor.
8’li vites kolları 7’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, haliyle vites kolunda fazladan bir vites kalıyor.
9’lu vites kolları sadece 9’lu kaset dişli grubu ile çalışıyor, aynı şey tersten de geçerli. Yani 9’lu kaset grubu sadece 9’lu vites kolu ile kullanılmalı. Bunun nedeni 9’lu kaset gruplarındaki dişli arası mesâfenin 7-8’lilere oranla daha dar olması ve vites telinin bu darlık kadar daha az mesâfe katetmesi gerekmesi. Uzun lafın kısası sorunsuz çalışması için her iki yönde de „9’lu ile 9’lu bir arada“ olmalı.
Kaset dişlileri

7’li kaset dişli grupları 8 veya 9’lu tekerlek göbeklerine takılabiliyorlar, ancak bu durumda ek bir halka gerekiyor.
8 ya da 9’lu kaset dişli grupları 7’li tekerlek göbeklerine takılamıyorlar, çünkü fazladan 1 dişli eni kadar daha genişler.
8 ya da 9’lu kaset dişli gruplarının toplamenleri birbirinin aynı (9’lunun dişlilerinin arasındaki mesâfe daha dar bu nedenle), dolayısıyla aynı tekerlek göbeğine takılabiliyorlar, vites kolları için yukarıdaki bilgileri hatırlatalım.

Zincirler
7 ya da 8’li zincirler birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyorlar, çünkü her iki tip zincirin de eni aynı (7,1mm). Nedeni de basit: 7 ya da 8’li kaset dişlilerinin dişli arasındaki mesâfe de aynı sonuçta.
9’lu zincirler sadece 9’lu kaset dişlileri ile kullanılmalılar. 7 ya da 8’li zincirler 9’lu kasetlerde düzgün çalışmıyorlar, daha çabuk aşınıyorlar, vites geçiminde sorun yaşatıyorlar vs. 9’lu zincirlerin eni (6.5mm) daha dar olan 9’lu kaset dişli grubu için daraltılmış.

Arka Attırıcılar

Arka vites attırıcılar 7-8 ya da 9’lu olsun birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyor ve her türlü kaset dişli grubu ile kullanılabiliyorlar.
Aynakol Setleri

Aynakol setleri kullanılan zincirlerin eni konusunda pek de önem taşımıyorlar. 8’li ve 9’lu kaset dişli gruplarının enleri birbirinin aynı olduğu için 8’li aynakollar 9’lu kaset dişlisi ve zincir ile ya da 9’lu aynakollar 8’li kaset dişlisi ve zincir ile kullanılabiliyorlar. Kezâ 7’li zincir ve kaset dişlisi ile de sorunsuz çalışıyor aynakollar.


Ön Attırıcılar

Aynakollar ile aynı.


 
@55HBD evet kardeşim tuzlu bak halil ibrahim adlı arkadaş ayrıntısına kadar anlatmış :)
 
@aso2 Kaç Km Yaptınız Şuan Ki Zincir ile ve sistem bilgilerini zincir modelini yazar mısınız
 
@can akıncılar Merhaba, yaklaşık 1500 ile 2000 arasında bir yerde tam emin değilim çünkü bazı turlarımda telefonumda internet yoktu. Birde uzun süre kullanamadığım bir dönem oldu 4-5 ay zincirin dış baklalarında ne kadar temizlemeye çalışsamda pas izleri canımı sıkıyor...

Sistemim vites kolları, aynakol, arka aktarıcı xt(fakat 9'lu mu 10' mu bilmiyorum:), büyük ihtimal 10'lu ama) ruble ,ön aktarıcı(deore) ve zincir(CN-HG53 deore) ZATEN büyük ihtimal bu zinciri alacağım yaza kadar ama siz de fikrinizi söylerseniz sevinirim. Diğer taraftan uygun fiyatlı deore CS-HG62 ruble aklımın bir ucunda 10'lu sistem için bulursam, alabilirim taksitk imkanına göre...
 
Arkadaşlar tekrar mesaj atıyorum bu fiyat farkı nedir ya, yazıktır yani kargosuda dahil gene 60-70 liralık fark var



 
hocam ucuz olanı atıyorum 70psı da kopuyor pahalı olanı 90psı ( sadece örnek amaçlı yanlış anlama olmasın ) diğer etken ağırlık olur kullanım amacınız ve yapacağınız zorlamaya göre size en uygun geleni almanızı tavsiye ederim:)
 
bir şey sormak istiyorum göbek konusunda. bende 10 lu sisteme geçiş yapmaktayım. yani vites takımı tamamdır.ruble+arka aktarıcı+zincir+kollar. fakat 7 li sistemden 10 luya geçtiğimden dolayı kaset göbek almak zorundayım. şimdi 2 sorum var..
1.kaset göbeklerde vites uyumları sıkıntı cıkarır mı? bazı göbeklerde uyumlu olanlar yazarken(örn;8/9/10 gibi) bazılarında yazmıyor.
2.kaset göbek jant ile uyumluluk sıkıntısı çıkarır mı?böyle bir durum sözkonusu mudur?

ilgilenen olursa sevinirim..
 
@aso2

Eee şimdi koskoca erdoğanlar bisiklet boşuna koskoca olmadı. Şimdi Erdoğanlar bisiklette aynı yerden malzemeyi alıyor sizde diyelim. Siz ucuz kargo tercih ediyorsunuz, Erdoğanlar bana hemen 50 tane gönderin ama uçakla diyor. Dolayısıyla üzerine uçak kargosu biniyor, gümrük biniyor, kdv biniyor. EEe kar etmesinler mi bir de kar biniyor o fark oradan geliyor.

Şaka bir yana yurt dışı kar oranlarını ve maliyet oranlarını bilmiyorum ama 46 Euro ya satılan bir ürünün kabaca alış fiyatı 23 Eurodur yani Türkiyedeki bir firma 23 Euroya bu malı alır. %18 kdv ve %20 gümrük verir. Navlun bedeli komisyon vs çok tutsa da getiren bir seferde 20-30 bin dolarlık mal getirirse en az. Parça başı maliyette oldukça düşer yani 23 Euro kdv+gümrük+navlun 32 Euro ya mal olsa ve 10 Euro da ıvır zıvır masraf deseniz gerisi bence komple kardır. Yani Avrupadaki ülkelerin ortalama gelirlerine bakın bir de Türkiye'deki ortalama gelire bakın diyeceğim bizim gelir abartı olduğundan bir anlam çıkmayacak. En elde tutulur şey bizim paramızın 3 kattan fazla değersiz olduğudur Euro'ya karşı.
Şu aklınızda olsun eğer kartla alışveriş yapıyorsanız bankanızı arayıp teyit ettirin, yurt dışı alışverişlerinizi tek çekim alsanız bile komisyon karşılığı 2-3 takside sonradan bölebiliyorsunuz. Zaman da sıkıntı değil ise. Oradan alın bankanıza taksit yaptırın. Hadi onu geçtim uğraşamam derseniz kartınızdan o mal bedeli kadar taksitli nakit avans çekip kartınıza geri yatırın. Sonra da yurtdışı alışverişinizi yapın. Böylelikle kendiniz taksit yapmış olacaksınız.
 
Geri