Scudo Sports

zinciri ve amortisör hangi yağla yağlanır ?

Scudo
@alper Ku

5/40 veya 5/30 daha iyi olur 10/40 fazla kalın...
 
@alper Ku

Ama yinede birkaç kişi daha yardım etsin ondan sonra karar verin bence ...
 
wd 40 neden olmasın ? hep sprey halinde kolay
 
Merhaba
Würth ün balata temizleyicisi var. O yagları manyak temizliyor. bilgilerinize. iyi pedallamalar.
 
Once mazot ve küçük bir fırça ile temizliyorum zincir ruble ve ayna kol dişli lerini ardından tazyikli suyu basınca bütün eski yağ akıp gidiyor ardından rublenin aralarını ıslak mendille temizliyorum zinciri üstübü ile iyice siliyorum ve zincire pazarlarda dahi 1 tl ye satılan makina yağından az bir miktar sürüp pedalı çevirip vitesleri değiştirip bütün dişli lere bulaşmasını sağlıyorum yaklaşık 2,3 haftada bir bu işlemi yapınca hem temiz oluyor bisiklet hemde zincir sürtmesi azalinca bisiklet yağ gibi akıyor yollarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: SelimDurmak
Amortisör içinde sormuş arkadaş WD-40 uygun mu amortisör için uygunsa oraya da sıkalım. :)
 
Bende bunu merak ediyordum. Herkes kendi yöntemlerini anlatmış, peki bunun olması gereken standartları nedir?
 
Olmasi gereken standart bisikleti kullandiginiz yere, sureye, sizin butcenize, el becerinize ve keyfinize gore degisir.
Sehirde gezersiniz 1000 km de bakım yaparsiniz. Daga camura vurursunuz her turdan sonra yaparsiniz.
Bisiklet zincir yagi, bisiklet gres yagi alirsiniz, ozel yag sokucu, temizleme seti alirsiniz 100 - 200 TL'ye mal olur.
Gres alirsiniz, makine yagi alirsiniz, mazota yatirirsiniz 10 - 20 TL'ye mal olur.
Isin temeli bisikletin akiciligini aksatacak kir birikimi, yagsiz kalma kosulu vey donen parcalardan yagsizliktan kaynaklanan sesler geliyor, takilmalar zorlanmalar hissediyorsaniz bakim zamani gelmis geciyordur. Gerekli gordugunuz parcalari sokun, mazotla veya ozel malzemeyle temizleyin, elinizdeki yaglarla veya spreylerle yaglayin uygun oranda sıkın.
Fazla sıkarsaniz parca asinir veya rahat calismaz. Az sıkarsaniz gevsek kalir deforme olur veya dengeyi bozar/yerinden cikar kazaya sebep olabilir.

Amortisoru sokmeyecekseniz ust ringlere hafifce WD40 sikabilirsiniz. Genel olarak WD 40 toz ve kiri metalden uzaklastirip uste atan bir yapiya sahiptir. Bu sekilde pasi cikardigi icin pas sokucu olarak kullanilir. Ancak Yag olarak kullanmaya kalktiginizda kisa surede ucacaktir ve zincir icin tavsiye edilmez.
Zincir icinde butcenize gore ozel bisiklet yağları (mumkunse sem-wet lube tarzı), cok ince olmayan makine yagi veya motorsiklet zincirleri icinde satilan sprey yağlar kullanabilirsiniz. Motorsiklet yağlarının fiyatlarıda cok uçuk degil. Yapı market veya motor malzemesi satan yerlerde bulunabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@suat akman

Suat bey açıklamanız için çok teşekkürler. Wurth pas sökücü kullanarak arka dişli eski ( gümüş rengine :D ) haline gelebilir ve ardından sizin dediğiniz uygulama ile bakım yapılabilir. Lakin bir sorum olacaktı: ben geçen gün Büyük kemikli-Suvla-Tuzgölü-Lalababa bir nevi arazi olan tur gerçekleştirdim. Yeri geldi denize girdim bisikletle yeri geldi tuz gölüne girdim. Bisikletin tekerleri komple tuzlu suyun içine girdi diyebilirim :) Bu durumda çok çamur oldu bugün bakımını yapacağım. Fakat Amatisörü size göre yağlamama gerek varmı. Çok iyi bir şekilde çalışıyor şuan meret ama aklıma da takılmadı değil :)
 
Amortisöre Wd-40 sıkarsanız bacaklardaki yağı su gibi akıtır.Yaylanmada sıkıntı yaşıyorsanız makine yağını amortisördeki o-ringleri kaldırarak az miktarda çevresine dökün.Ben amortisörü yağlamıyorum zaten kmaşa kılıfı olduğundan herhangi bir dış etkiye maruz kalmıyor,zincirmide Castrol Lube Chaınle yağlıyorum yağmurlu havalarda suyu atıyor ve 400 500 km boyunca zinciri yağlamıyorum.
 
@suat akman

Merhabalar.
Hatırlatmadan geçemeyeceğim. Bu WD-40 çok matah birşey zannediliyor , öylede fakat; Kullanım amacı birici önceliği SADECE Metal Yüzeylerdeki korozyona karşı (Karıncalanma yapmış olan pas noktaları) yapısını bozup oradan uzaklaştırmayı hedefler..!!
WD-40 'ın 3 özelliği vardır.
İçindeki çözücü solvent ilk önce yüzeyi temizler.
Ardından yaglama özelliği devreye girer.(Solvent uçtuktan sonra)
En son olarak parafin aktive olur ve yüzeye kaplanır.(Aynı mum gibi ama mikron kalınlık seviyesinde)

Yani kısaca demek istiyorumki..
Amortisör Bacaklarının yağlamasında kullanırsanız Üst Contalarla vedalaşırınız; Çünki yukarıda anlattığım solvent plastik ve lastik yapıları bozar....
Amortisöre bunu hiçbir şekilde püskürterek kullanmayın.

Amortisör bacaklarını herhangi bir mineral yağ ile bez sararak silin, temizleyin yeterli.
Saygılar.
 
@Levent Sönmezer

Amortisoru WD40 vb. malzeme sikarak yaglamaya kalkarsaniz dediginiz dogru. Contalarda erir, asagi kadar akarsa normal yagida bacaklardan akitir. Ben "hafifce sikabilirsiniz" demistim. O da ringin arasina sizmak uzere olan kiri havalandirip silinmesini kolaylastiracaktir. Yoksa WD40 temel olarak korozyonu ve yuzeyi temizlemek amacli bir urundur. Yaglama icin kullanilmamasi gerekir. Amortisorde de onemli olan iceriye yabanci malzeme girmemesini saglamak. Gicirtilar artmadiysa, suspansiyonda sorun yaratmiyorsa amortisoru sokmenin geregi yok. Yukaridan puskurtme veya akici yaglarla da amortisor yaglanmaz. Yapabileceginiz hareketli pistonu temiz tutmak, ringlerin uzerinde pislik birikmesini onlemek olur.

@Hakan ÇELİK

Tuz ve tuzlu su ozellikle metali curuten maddelerdir. Kullanim kosulunuzdan sonra bisikletinizden temizlenmesi gerekir. Zincir ve dislilerde, fren / vites kablolarinin girisinde WD40 kullanarak metal yuzeylerde yabanci malzeme kalmasini engelleyebilirsiniz. Icerilere nufuz ettigini dusunuyorsaniz, pedal, orta gobek, tekerlek göbekleri ve amortisor bakimi da yapmanizi oneririm. Bu da WD40'i tepesinden boca ederek hicbir zaman olmaz. Sokulmeli, temizlenmeli ve yeniden greslenerek kapatilmali. Eger tuzlu suyun icerilere girmedigini dusunuyorsaniz, herhangi rahatsiz edici ses veya calismasinda problem cikana kadar acmaniza gerek yok bence...
 
@suat akman


Teşekkür ederim. Amatisör Sr-Suntour XCM v3 MLO model bir amatisör. İçerisine suyun nüfus ettiğini hiç düşünmüyorum. Ses geliyordu. Fakat gelen ses sadece zincir ve dişliçarkın, arttıcının, aynakolun tamamıyla kum ve çamur ile dolu olmasından dolayıydı. Bugün bakımı şöyle yaptım. Benzinliklerde bulunan tazikli su tabancasıyla ,ilk olarak kabaca bir temizlik yapıp hemen ardından kalan malzemeler ( Ön arka arttırıcı, aynakol, ruble) WD-40 ile temizleyerek akabinde yine Tazikli suyu vurdum :) Sonuç olarak şunu söyleyebilirim. Ruble yine gümüş haline geldi ve tüm parçalarda hiç kum çamur vs vs parazitler kalmadı. Bunun yanında düzgün yağ bulana kadar WD-40 ( hafiften yağlı olmasından dolayı) ile zincire tekrar uygulama yaptım. Şuan benim bisiklet canavar gibi çalışıyor zincirden veya herhangi bir parçadan en ufak bir ses gelmiyor şükür. Lakin sadece yanlış bir uygulama :( Hafiften arka diske wd-40 kaçmış arka frenim tutmuyor iyi :( Ama onun dışında bir sıkıntım yok. Açıklamanız için çok teşekkür ederim Suat Bey. Bir gün nasipse bu yaz beraber bodrumda pedallamak dileğiyle :) Kendinize iyi bakın.
 
@Hakan ÇELİK
Balatayi kafaniza takmaniza gerek oldugunu sanmiyorum. Gecenlerde benim basima da benzer bir sey geldi. Gerci benimki diske bulasmis ve farketmemisim. Frene bastim disk kayip gidiyor balatalardan. Yaklasik yarım saat kadar dikkatli yol aldiktan sonra fren eski haline donmeye basladi. Sonrada sorun tamamen bitti.
Bodrum'a geldinginizde umarim benim icin uygun bir zaman araligi olur ve pedallariz. Olmadi bir kahvemi icersiniz :)
 
süspansiyon dışarıdan yağlanmaz sökülüp gress yağ sürülür.
 
Sökulmesine gerek yok dıştan yağ sıkınca çalışıyor yağladiktan sonra biraz çalıştırın yağlayıp birakmayin
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri