Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Geotech Kadro İzlenimleri ve yarış fotoları...

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.565
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Evet arkadaşlar uzun süre beklendikten sonra piyasaya hızlı giren ve biranda gerçeten iyi bir grafik yakalayan Geotech kadroların Türkiyedeki yarış ortamında kullanan ve deneyn ilk kişi olarak kadrolar hakkında görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum...

İlk olarak Ulaş abiyle beraber indirdiğmiz kadroları detyalıca incelemeye koyulduk ben alıcı gözüyle ölçüp biçtim...

Hafifliği ile gözüme ilk çarpan Race modeliydi
tartığımızda 1580gr geldi belirtilen değerler için gayet iyi bir ağırlık...Ayrıca bu kadronun bir küçük boyuda olacağı düşünülürse fenada sayılmaz muadillerine bakılınca.Ayrıca kaynaklarındaki düzgünlük ve yükün fazla bineceği kısımlardaki destek noktalarının kaynak yerine, 500-600 € gibi fiyatlara satılan üst sınıf kadrolarda olduğu liquid formla yani metalin o kısımda şekil verilmesiyle oluşturulması sağlamlığı ve esnemezliği arttırmış bir özellik...Bu sistem team modelindede kullanılmış ve sağlamlık arttırılmış.Kadroların en alt modeli olan expertte ise kaynaklar çok düzgün kaliteli ama liquid form yerine kaynaklı ek terzih edilmiş...Sele borusu çapları ise ülkemizde en kolay bulunan ölçü olan 27.2mm.furş yatağı sistemleri ise Race ve Team de integrated yani gömme iken expert modelinde klasik harici tip furş yatağı mevcut...

Şimdi gelelim benimde kullanmayı tercih ettiğim Team modeline..Team modeli alt ve üst borularındaki üçgen kesitli yapısı ve alın borusunun birleştiği kısımdaki sağlamlaştırma yapsı için uygulanan liquid form ile göz alıcı bir hal almış...Bu arada kadronun ağırlığı ise 1690gr...

renk ve boya kalitesi ise gerçekten güzel ve sağlmaişçilik güzel...kadrolarla beraber verilen integrated furş takımı rulmanlı ve ağırlığı sadece 115gr.(bu ağırlığa amortisörün şaft borusuna çakılan yıldız dahil değil)sele kelepçesi ise kaydırmıyor...

Üst borunun uzunluğu 54cm, sele borusu ve üst borunun kesiştiği noktaya kadar olan kısım ise 44.5cm...Bu ölçüler ortaya uzun boyluların da bu kadroyu rahatça kullanmasını kıvrak kadrolara sahip olmasnı sağlayacak benim fikrimce.Çünkü kısa üst borusu ve yüksek sele borusuyla şuan piyasadaki kadro 170-180 civarı kullanıcıların hatta sele borusunu setback li yada biraz uzun boğazla kullanan 185cm civarı kullanıcılarında arazide istedikleri kıvraklığı bulabileceği bir kadro...

Kadroyu toplamaya başladık ve kolayca diğer bisikletimde Sevgili İzzetimde kullandığım parçaları geotech'e aktardık.

İzzeti itina ile emekliye ayırıyoruz...

Parçaları geotech e aktardık ve bazı telleri yeniledikten sonra vites ayarlarını yaptık ve kullanılır hale getirdik.Bu arada Geotech'te vites ve fren kabloları üst borunun altında geçiyor böylece kabloların sarsıntıdada kadroya çarpması azalmış oluyo...Daha sonra bisikletin geometrik ayarlarını yaptık gidonu boğazı sele borusunu ayarladık ve binmeye başladım...

Alttan geçen kablolar...

Bisikleti topladıktan sonrada bu bisikletle gireceğim ilk yarış olan İzmir Güzelbahçe kupası içinsabırsızlanmaya başladım...

Parkura girdiğimizde bikaç ufak ince ayar yaptıktan sonra antremana başladık...bisikletin üst borusunun benim ölçüm için biraz yüksek olmasına rağmen üst borusunun kısa olmasının verdiği avantajla sorun yaşamadan arazinin tadını çıkarttım...açıkça sölemek gerekirse bir teknik inişte kada tam alışamadığım için düştüm ama yarışta problem yaşamadan o inişleri tamaladım...Kadro inişlerde gayet dengeliydi ne yokuşlarda ön kalkması nede teknik yerlerde arkamın hoplaması yada kontrolsüzlüğü yaşamadım...Alın borusunun açısının daha önce kullandığım kadroya göre daha küçük açılı (yatay) olması inişlerdeki hızımı ve kontrolümü arttıran bir unsurdu...Ayrıca genel olarak kadroda pedallara basma anında esnemeden kaynaklanan bir güç kaybı yaşamadım bisikletin akışı gayet güzeldi ve ve arazide kendini abartı hissettirecek bir esnemesi yoktu...

İzmir Güzelbahçe MTB yarışı - starttan sonra ilk teknik iniş...
Asfalt kısımdan sonra araziye tekrar giriş - burası gerçekten hızlı genelde lastiklerin yerden kesilerek girilen bir inişti...
Ve işte son iki yarıştır yarışlara gelip bana desteğini esirgemeyen sevgili annem ve ben yarıştan sonra...

Fotoğraflar için sevgili Hasan YILDIZ'a (diğer adıyla FotoHasan'a) çok teşekkürler...
 
Scudo
Merhaba Çağrı bu güzel bilgiler için teşekkür ederim. Geotech hakkında yavaş yavaş yorumlar gelmeye başladı. Bu yorumlar bizi çok mutlu ediyor. Gurur duymamak elde değil. Bisikletin özellikle yarışta test edilmesi bizim için çok önemliydi. Bir kaç kişi daha test etme imkanı bulmuş ve onların da yorumları çok iyi.

Annene de bravo. Keşke herkesin annesi yarışlarda bulunabilse :D

Teşekkürler
 
İzlenimler için teşekkürler Çağrı...
Fotolarda ayrı bir güzel...
Ulaş abi nin dediği gibi keşke herkesin annesi böyle güzel destek olsa...:)
Geotech alacaklar için oldukça güzel oldu bu yorumlar...

Saygılar...;)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulas
cagrıcıgım tesekkurler paylasımın ıcın ve en buyuk tesekkur anneye tabıkı destek oldugu ıcın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulas
Çağrı merhaba

İnsanı imrendiriyorsun. ne kadar güzel bir şey insanın ailesinin de desteğinin olduğu bir organizasyona katılmak. Anneni tebrik ederim, tabi senide.

Yeni kadronda çok güzel duruyor. Sana katıldığın tüm yarışlarda başarılar dilerim. Yarış sonu derecelerini de yazsan memnun oluruz. Bu bir yarış , kazanmakta , kaybetmekte her kesin başına gelebilecek şeyler. Mühim olan katılabilmen.
Her zaman düşünürüm. Ah yaşım genç olsa da böyle aktivitelere katılabilsem diye. Bizlerin gençliğinde bu tip aktivitelere katılmak şimdi ki kadar kolay değildi.

Böyle , şimdi ki gibi internet. televizyon yoktu ve yaygın değildi. Şimdi ne kadar şanslısınız. Biz böyle bir bisiklet yarışları olduğunu duymazdık bile.

Birde bu aldığın kadro çok hoşuma gitti . Bundan bir tane alsam çok üst parçalar takmadan herşeyin orta sınıfını takarak acaba bu bisiklet yaklaşık kaça mal olur ki. Sen bu işin içinde olduğun için yaklaşık bi fiyat çıkarabilirsin.
Aslında toplanmış halde herhalde daha piyasaya çıkmadı . Çıksa ilk fırsatta bu team modelinden almak isterim. Yakın bir zaman içinde.
Sana hayatta başarılar, neşeli , mutlu , bol pedallı günlerin senin olmasını dilerim.
Hoşçakal.
 
Valla yzmayı unutmuşum telaşla... izmir Güzel bahçe MTB yarışında Türkler kategorisinde -zincir kırmam sebebiyle (zinciri tamir ettim ama zaman kaybı, moral kaybı enerji kaybı)- 23. oldum genel sıralamada ise 30.sırada bitirdim...Zaten yabancılar yüzünden son 4 turu sadece ilk sıradaki 6-7 kişi atabildi...

Bu arada bu kadroları ortalama bir amortisör Suntour Axon mesela ve ortalama bir ekipman olarak Full deore ile toplarsan 900YTL +/- 100ytl gibi bir fiyata çıkarabilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: ulas ve selimcan
Ulaş abi ler değişik varyasyonlar kullanarak iki kadro toplamışlardı, gördüğüm iki varyasyonda oldukça hoştu...

Ayrıca öyle güzel bir kadro ki...İster orta düzey bir kullanıcı olarak Toplayın ister profesyonel olarak toplayın hepsini kaldırabilecek kapasitedeler...Her kadroya yakışmaz çünkü...:D Çok güzel oldu bu kadrolar...Pazara yeni soluk...:D:D
 
Geotech kadro anlatıldığı kadarıyla iyi bir kadro ancak ben SEDONA 771 aldım Race ayarında bir kadro fiyatı da makul gerçekten 200 ytl civarı
 
bende geotech kadro alcam da nasıl bı kadro sız kulanmsnz salmalık olarak??
 
@endy


Yaw aslında soru Çağrı'ya...
Ama eminim oda anlamayacak...Dostum şu son yazdığında ne demek istiyorsun tam anlayamadım...Hani yardımcı olalım, Çağrı geldiğinde anlayabilsin diye;)
 
En sonunda ''siz kullanmissiniz,saglamlik olarak'' diyor anladigim kadariyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican
sağlamlık konusunda gayet memnunum ayrıca oldukçada rigit bir kadro...fakat dedğim gibi açıları tırmanışa çok fazla yatkın değil...Yani zorlu arazi tırmanışları yapmayı düşünüyosanız sorun olabilir....
 
@H.Çağrı

Çağrı senin bisiklette barend göremiyorum.Yokuş problemi barend ile çözülebilir diye düşünüyorum :)
 
Tuğrul abi yokuşlardaki problem arendlerden değil alın borusu a.ısının yatık olmasından kaynaklanıyo...Yani arazide yokuç çıkarken gidonu sağa sola çevirirken çok kaçırırsanız alın borusu çok yatık olduğu için o gidon o tarafa kilitli gibi oluyo ve toparlaması zorlaşıyor...Yani bahsettiğim olay yokuş tırmanma kabiliyeti ile ilgili değil arazide yokuş çıkarkenki arazi kabiliyetinde...
 
Hımm şimdi daha iyi anlaşıldı,haklısın. teşekkürler
 
çağrı nasıl yatık? maşa açısımı yatık diyorsun...
Senin maşanın çalışma mesafesi 10cm galiba
Onu kısalt 8cm yap olay düzelir.
 
@borab

Aynı öneriyi ben de sundum Çağrı'ya.
Cevabı "Zaten sürekli öyle kullanıyorum" şeklinde oldu. Maşasını hiç 100 mm.de kullanmıyormuş. Sürekli 80-85 mm dolaylarında kullanıyorrmuş
 
Demek ki Çağrı 60 lık maşa kullanmalı...:D
O zaman da alet Drag arabası gibi olur bi garip öne çökük :p
Ve arazide hiçbir iyi yanını göremez herhalde maşanın...
Ama birde iyi yönden düşününce, gidonu çok daha rahat kurtarabileceksin döndüğü taraftan...:p :D
 
izlenimler ve fotoğraflar çok güzeldi bende geotech düşümüyorum da kararsızdım teşekkürler çok yardımınız oldu : )
 
İlk yarışa biraz yavaş girdim... ama açılar bakımından oldukça güzel...
 
Geri