Hasan Çağri
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Ağustos 2006
- Mesaj
- 4.541
- Tepki
- 4.565
- Şehir
- Bostancı, İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Evet arkadaşlar uzun süre beklendikten sonra piyasaya hızlı giren ve biranda gerçeten iyi bir grafik yakalayan Geotech kadroların Türkiyedeki yarış ortamında kullanan ve deneyn ilk kişi olarak kadrolar hakkında görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum...
İlk olarak Ulaş abiyle beraber indirdiğmiz kadroları detyalıca incelemeye koyulduk ben alıcı gözüyle ölçüp biçtim...
Hafifliği ile gözüme ilk çarpan Race modeliydi
tartığımızda 1580gr geldi belirtilen değerler için gayet iyi bir ağırlık...Ayrıca bu kadronun bir küçük boyuda olacağı düşünülürse fenada sayılmaz muadillerine bakılınca.Ayrıca kaynaklarındaki düzgünlük ve yükün fazla bineceği kısımlardaki destek noktalarının kaynak yerine, 500-600 € gibi fiyatlara satılan üst sınıf kadrolarda olduğu liquid formla yani metalin o kısımda şekil verilmesiyle oluşturulması sağlamlığı ve esnemezliği arttırmış bir özellik...Bu sistem team modelindede kullanılmış ve sağlamlık arttırılmış.Kadroların en alt modeli olan expertte ise kaynaklar çok düzgün kaliteli ama liquid form yerine kaynaklı ek terzih edilmiş...Sele borusu çapları ise ülkemizde en kolay bulunan ölçü olan 27.2mm.furş yatağı sistemleri ise Race ve Team de integrated yani gömme iken expert modelinde klasik harici tip furş yatağı mevcut...
Şimdi gelelim benimde kullanmayı tercih ettiğim Team modeline..Team modeli alt ve üst borularındaki üçgen kesitli yapısı ve alın borusunun birleştiği kısımdaki sağlamlaştırma yapsı için uygulanan liquid form ile göz alıcı bir hal almış...Bu arada kadronun ağırlığı ise 1690gr...
renk ve boya kalitesi ise gerçekten güzel ve sağlmaişçilik güzel...kadrolarla beraber verilen integrated furş takımı rulmanlı ve ağırlığı sadece 115gr.(bu ağırlığa amortisörün şaft borusuna çakılan yıldız dahil değil)sele kelepçesi ise kaydırmıyor...
Üst borunun uzunluğu 54cm, sele borusu ve üst borunun kesiştiği noktaya kadar olan kısım ise 44.5cm...Bu ölçüler ortaya uzun boyluların da bu kadroyu rahatça kullanmasını kıvrak kadrolara sahip olmasnı sağlayacak benim fikrimce.Çünkü kısa üst borusu ve yüksek sele borusuyla şuan piyasadaki kadro 170-180 civarı kullanıcıların hatta sele borusunu setback li yada biraz uzun boğazla kullanan 185cm civarı kullanıcılarında arazide istedikleri kıvraklığı bulabileceği bir kadro...
Kadroyu toplamaya başladık ve kolayca diğer bisikletimde Sevgili İzzetimde kullandığım parçaları geotech'e aktardık.
İzzeti itina ile emekliye ayırıyoruz...
Parçaları geotech e aktardık ve bazı telleri yeniledikten sonra vites ayarlarını yaptık ve kullanılır hale getirdik.Bu arada Geotech'te vites ve fren kabloları üst borunun altında geçiyor böylece kabloların sarsıntıdada kadroya çarpması azalmış oluyo...Daha sonra bisikletin geometrik ayarlarını yaptık gidonu boğazı sele borusunu ayarladık ve binmeye başladım...
Alttan geçen kablolar...
Bisikleti topladıktan sonrada bu bisikletle gireceğim ilk yarış olan İzmir Güzelbahçe kupası içinsabırsızlanmaya başladım...
Parkura girdiğimizde bikaç ufak ince ayar yaptıktan sonra antremana başladık...bisikletin üst borusunun benim ölçüm için biraz yüksek olmasına rağmen üst borusunun kısa olmasının verdiği avantajla sorun yaşamadan arazinin tadını çıkarttım...açıkça sölemek gerekirse bir teknik inişte kada tam alışamadığım için düştüm ama yarışta problem yaşamadan o inişleri tamaladım...Kadro inişlerde gayet dengeliydi ne yokuşlarda ön kalkması nede teknik yerlerde arkamın hoplaması yada kontrolsüzlüğü yaşamadım...Alın borusunun açısının daha önce kullandığım kadroya göre daha küçük açılı (yatay) olması inişlerdeki hızımı ve kontrolümü arttıran bir unsurdu...Ayrıca genel olarak kadroda pedallara basma anında esnemeden kaynaklanan bir güç kaybı yaşamadım bisikletin akışı gayet güzeldi ve ve arazide kendini abartı hissettirecek bir esnemesi yoktu...
İzmir Güzelbahçe MTB yarışı - starttan sonra ilk teknik iniş...
Asfalt kısımdan sonra araziye tekrar giriş - burası gerçekten hızlı genelde lastiklerin yerden kesilerek girilen bir inişti...
Ve işte son iki yarıştır yarışlara gelip bana desteğini esirgemeyen sevgili annem ve ben yarıştan sonra...
Fotoğraflar için sevgili Hasan YILDIZ'a (diğer adıyla FotoHasan'a) çok teşekkürler...
İlk olarak Ulaş abiyle beraber indirdiğmiz kadroları detyalıca incelemeye koyulduk ben alıcı gözüyle ölçüp biçtim...
Hafifliği ile gözüme ilk çarpan Race modeliydi
tartığımızda 1580gr geldi belirtilen değerler için gayet iyi bir ağırlık...Ayrıca bu kadronun bir küçük boyuda olacağı düşünülürse fenada sayılmaz muadillerine bakılınca.Ayrıca kaynaklarındaki düzgünlük ve yükün fazla bineceği kısımlardaki destek noktalarının kaynak yerine, 500-600 € gibi fiyatlara satılan üst sınıf kadrolarda olduğu liquid formla yani metalin o kısımda şekil verilmesiyle oluşturulması sağlamlığı ve esnemezliği arttırmış bir özellik...Bu sistem team modelindede kullanılmış ve sağlamlık arttırılmış.Kadroların en alt modeli olan expertte ise kaynaklar çok düzgün kaliteli ama liquid form yerine kaynaklı ek terzih edilmiş...Sele borusu çapları ise ülkemizde en kolay bulunan ölçü olan 27.2mm.furş yatağı sistemleri ise Race ve Team de integrated yani gömme iken expert modelinde klasik harici tip furş yatağı mevcut...
Şimdi gelelim benimde kullanmayı tercih ettiğim Team modeline..Team modeli alt ve üst borularındaki üçgen kesitli yapısı ve alın borusunun birleştiği kısımdaki sağlamlaştırma yapsı için uygulanan liquid form ile göz alıcı bir hal almış...Bu arada kadronun ağırlığı ise 1690gr...
renk ve boya kalitesi ise gerçekten güzel ve sağlmaişçilik güzel...kadrolarla beraber verilen integrated furş takımı rulmanlı ve ağırlığı sadece 115gr.(bu ağırlığa amortisörün şaft borusuna çakılan yıldız dahil değil)sele kelepçesi ise kaydırmıyor...
Üst borunun uzunluğu 54cm, sele borusu ve üst borunun kesiştiği noktaya kadar olan kısım ise 44.5cm...Bu ölçüler ortaya uzun boyluların da bu kadroyu rahatça kullanmasını kıvrak kadrolara sahip olmasnı sağlayacak benim fikrimce.Çünkü kısa üst borusu ve yüksek sele borusuyla şuan piyasadaki kadro 170-180 civarı kullanıcıların hatta sele borusunu setback li yada biraz uzun boğazla kullanan 185cm civarı kullanıcılarında arazide istedikleri kıvraklığı bulabileceği bir kadro...
Kadroyu toplamaya başladık ve kolayca diğer bisikletimde Sevgili İzzetimde kullandığım parçaları geotech'e aktardık.
İzzeti itina ile emekliye ayırıyoruz...
Parçaları geotech e aktardık ve bazı telleri yeniledikten sonra vites ayarlarını yaptık ve kullanılır hale getirdik.Bu arada Geotech'te vites ve fren kabloları üst borunun altında geçiyor böylece kabloların sarsıntıdada kadroya çarpması azalmış oluyo...Daha sonra bisikletin geometrik ayarlarını yaptık gidonu boğazı sele borusunu ayarladık ve binmeye başladım...
Alttan geçen kablolar...
Bisikleti topladıktan sonrada bu bisikletle gireceğim ilk yarış olan İzmir Güzelbahçe kupası içinsabırsızlanmaya başladım...
Parkura girdiğimizde bikaç ufak ince ayar yaptıktan sonra antremana başladık...bisikletin üst borusunun benim ölçüm için biraz yüksek olmasına rağmen üst borusunun kısa olmasının verdiği avantajla sorun yaşamadan arazinin tadını çıkarttım...açıkça sölemek gerekirse bir teknik inişte kada tam alışamadığım için düştüm ama yarışta problem yaşamadan o inişleri tamaladım...Kadro inişlerde gayet dengeliydi ne yokuşlarda ön kalkması nede teknik yerlerde arkamın hoplaması yada kontrolsüzlüğü yaşamadım...Alın borusunun açısının daha önce kullandığım kadroya göre daha küçük açılı (yatay) olması inişlerdeki hızımı ve kontrolümü arttıran bir unsurdu...Ayrıca genel olarak kadroda pedallara basma anında esnemeden kaynaklanan bir güç kaybı yaşamadım bisikletin akışı gayet güzeldi ve ve arazide kendini abartı hissettirecek bir esnemesi yoktu...
İzmir Güzelbahçe MTB yarışı - starttan sonra ilk teknik iniş...
Asfalt kısımdan sonra araziye tekrar giriş - burası gerçekten hızlı genelde lastiklerin yerden kesilerek girilen bir inişti...
Ve işte son iki yarıştır yarışlara gelip bana desteğini esirgemeyen sevgili annem ve ben yarıştan sonra...
Fotoğraflar için sevgili Hasan YILDIZ'a (diğer adıyla FotoHasan'a) çok teşekkürler...