Scudo Sports

Titanyum Kadrolu Orjinal Bianchi

Scudo
@cyclist_43

Kadroları boyamaktaki asıl amaç kadronun yapıldığı malzemenin oksijenle reaksiyona girmesini engellemek (yani paslanma) ve kadronun uzun süre dayanmasını sağlamaktır. Titanyum ise özellikleri nedeniyle diğer elementlerden ve alaşımlardan farklı. Titanyum doğadaki hiçbir madde ile tek başına reaksiyona girmiyor (bu nedenle de ameliyatlarda titanyum plakalar kullanılıyor) ve dolayısıyla boyanmasına gerek yok. Tabii ki boyansa daha güzel gözükebilirdi ama hafif olsun diye binlerce avro verdikten sonra kim kadrosunun gereksiz yere boyatıp birkaç gram daha ağır olmasını ister ki ?


@SNkaraoglu

Özkütlelerine baktığımızda aliminyum titanyumdan çok daha hafif ama bunun hiçbir önemi yok çünkü asıl önemli olan özkütle değil ne kadar madde kullanılarak ne kadar sağlamlıkta bir kadro yapılabileceği. Örnek olarak , atıyorum bir kadro yapmak için 300 santimetreküp aliminyum kullanmanız gerekirken aynı sağlamlıktaki ve aynı boyuttaki kadroyu 30 santimetreküp titanyum ile yapabilirsin. Yani kadrolardaki hafiflik birim maddeden alınan verimden kaynaklanıyor özkütleden değil.
 
hocam bu bisikleti italyada tanıdığınız varsa onun adı altında vergisiz gümrüksüz alırsınız
 
@skylark0606

İtalya'daki fiyatı 5600 yada 5900 Avrocuk :) Türkiye' ye gelirse fiyatını 15000 Lira civarında olacak gibi düşünmek lazım, ki Bianchi TR bunun gibi üst modelleri ithal etmiyor.
 
Bianchi yurt dışından bisiklet ithal etmiyor zaten... :D

Onun dışında Ti kadrolar ve malzemeler Ti nin askeri malzeme sınıfına girmesinden dolayı yüksek vergilere maruz kalıyorlar ayrıca gümrüklerede takılıyorlar yüksek oranda.. Tabi yurtdışından alıp kendiniz yanınızda getirmezseniz gelirken...

Onun dışından Ti şekil vermesi yani işlemesi oldukça zor ve maliyetli olan bir malzeme olduğu için Ti kadrolar oldukça pahalı oluyor...

Ti kadro konusunda dünyanın en çok bilinen ve en kıymetli markası olan LiteSpeed markasının sabit kadroları 2400$ civarından başlıyor fiyat olarak...
Ayrıca Ti kadroların genel ağırlıkları da 1.4-1.5 kg civarlarında oluyor yani öle uçuk hafiflikte olmuyorlar... Ama Ti nin yapısı dolayısı ile çok konforlu ve dolayısı ile performansı bir sürüş sağladıkları için tercih sebebidirler...

Ayrıca Ti kadrolarda direk metalle temas edecek parçaların üzerine ayırıcı bir malzeme sürülmez ise kaynaşma olup daha sonra çok sıkı birleşme durumu oluşabilir...

Ayrıca Ti kadrolarla ilgili şunu söyleyebilirim ... Yaşasın LiteSpeed yaşasın Titanyum :D:D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: komikop
titanyum boya tutmuyor = üzerindeki yazılar etiket mi demek oluyor şimdi :)
 
@H.Çağrı
haay yaşa be kardeşim litespeed bianchi yide solladı en yakışıklısıda ocee..
 
titan tercıh edıyosan uzmanlaşmış bi markaya bakmalısın Merlin, litespeed gibi...
 
@baymineral

Titanium boya tutar, hemde gayet iyi tutar, fakat titanium kadroları boyamamak artık gelenek haline geldi diyebilirim yani işin "cool" tarafı. Çünkü bu aletler paslanmıyor, renk bile atmıyor, dolayısıyla boyamak ile extra bir 50-75gr. eklemedikleri gibi, boyama işçiliği maliyetinide eksiltiyorlar.
Eğer boyanmış Ti. kadro görmek isterseniz ( Kish)bu linke bir bakın:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705&page=6

Ayrıca Merlin, Indy Fab, Litespeed gibi yapımcılar titanium kadrolarını özel siparişle boyuyorlar.

Bahsettiğin müzenin mimarı Frank Gehry,Guggenheim Museum Bilbao.
(link)

Bianchi titanium kadroya olan hayranlığını anlıyorum. Bende Bianchi kadrolara hayranım fakat gerçek el yapımı İtalyan olanlara. Yani orjinal Treviglio' daki atölyelerde yapılanlar meşhur "Reparto Corse (RC)" (yarış departmanı).
İtalyan el yapımı Bianchi yarış bisikletlerinin yapımı 1990 da bitti.

Maalesef bu titanium kadro gibi Bianchinin tamamı artık uzak doğuda yapılıyor.
Gerçekte ise Bianchi hiç bir zaman titanium kadro yapmadı, geçmişte bu kadroları Litespeed yapıyordu, şimdilerde uzak doğu.
Üzerlerindeki made-in Italy damgası ise ayrı hikaye, italyada olan kısmı sadece
bisikleti toplamak ve paketlemek. Sadece pro-yarış takımlarına verilen çok az sayıdaki kadro İtalyada imal ediliyor.

1996' da Bianchi İsveçli bir firmaya satıldı "Cycleurope" ki bu şirket diğer 11 avrupa markasınıda bünyesinde bulundurur. Bianchi' nin karbon kadrolarını
Multitech ( Taiwan), aluminium kadrolarını Hodaka ( Taiwan) üretiyor.
Titanium kadroların uzakdoğu yapımcılarını bulamadım.

Hani Bianchi' nin taiwan'lı şirketler tarafından fason yapılmasında sorun yokta, üstünde made-in Italy yazınca insanın içi cızz ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
Geri