@baymineral
Titanium boya tutar, hemde gayet iyi tutar, fakat titanium kadroları boyamamak artık gelenek haline geldi diyebilirim yani işin "cool" tarafı. Çünkü bu aletler paslanmıyor, renk bile atmıyor, dolayısıyla boyamak ile extra bir 50-75gr. eklemedikleri gibi, boyama işçiliği maliyetinide eksiltiyorlar.
Eğer boyanmış Ti. kadro görmek isterseniz ( Kish)bu linke bir bakın:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705&page=6
Ayrıca Merlin, Indy Fab, Litespeed gibi yapımcılar titanium kadrolarını özel siparişle boyuyorlar.
Bahsettiğin müzenin mimarı Frank Gehry,Guggenheim Museum Bilbao.
(link)
Bianchi titanium kadroya olan hayranlığını anlıyorum. Bende Bianchi kadrolara hayranım fakat gerçek el yapımı İtalyan olanlara. Yani orjinal Treviglio' daki atölyelerde yapılanlar meşhur "Reparto Corse (RC)" (yarış departmanı).
İtalyan el yapımı Bianchi yarış bisikletlerinin yapımı 1990 da bitti.
Maalesef bu titanium kadro gibi Bianchinin tamamı artık uzak doğuda yapılıyor.
Gerçekte ise Bianchi hiç bir zaman titanium kadro yapmadı, geçmişte bu kadroları Litespeed yapıyordu, şimdilerde uzak doğu.
Üzerlerindeki made-in Italy damgası ise ayrı hikaye, italyada olan kısmı sadece
bisikleti toplamak ve paketlemek. Sadece pro-yarış takımlarına verilen çok az sayıdaki kadro İtalyada imal ediliyor.
1996' da Bianchi İsveçli bir firmaya satıldı "Cycleurope" ki bu şirket diğer 11 avrupa markasınıda bünyesinde bulundurur. Bianchi' nin karbon kadrolarını
Multitech ( Taiwan), aluminium kadrolarını Hodaka ( Taiwan) üretiyor.
Titanium kadroların uzakdoğu yapımcılarını bulamadım.
Hani Bianchi' nin taiwan'lı şirketler tarafından fason yapılmasında sorun yokta, üstünde made-in Italy yazınca insanın içi cızz ediyor.