Scudo Sports

2009 Yılında FOX'un Yenilikleri!

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Temmuz 2005
Mesaj
7.156
Tepki
6
Arka arkaya 2009 modellerin haberleri geliyor kulağımıza. Sabah 2009 Shimano Saint'i yazmıştım, bu akşam da Fox'un yeni amortisör haberleri geldi.

Oldukça fazla değişiklik var, öncelikle Fox inadından vazgeçti ve gidondan Lock Out kolu yaptı :). 2009'daki amortisörlerde olacak bu özelliğe, 2008 model amortisör kullanıcıları da sahip olabilecek...

Ayrıca XC sınıfı için Fox'un Shimano ile birlikte geliştirdiği yeni 15 mm QR sistemi de görülmeye değer. Klasik QR'li sistemlerimizdeki millet 9 mm, bunlar ise 20 MM FR/DH amortisörlerinin XC'ye indirgenmiş hali gibi duruyor. 15 mm.lik sokma milli bu amortisörler, Shimano'ya göre 20 mm.den daha hafif, 9 mm.den daha sağlam. Tabi bu 15 mm QR dahil, göbek hariç toplamda 100 gr ekstra ağırlık demek. XC ve All Mountain binicilerinden daha fazla rijitlik ve sağlamlık isteyenler için tasarlanmış. Bu sistem şu anda Shimano ve Fox'un dışında Mavic ve DT Swiss tarafından da destekleniyormuş.

Son bir haber de yine All Mountain'ci arkadaşlara...

Fox 1 1/8"-to-1 1/2" adını verdiği, yine sağlamlık ve esnemezlik üzerine kurduğu bir şaft modelini opsiyon olarak amortisörlerinde sunmaya başlayacak. Bu şaft borusu al kısmında daha kalın, üst kısmında ise bildiğimiz oversize ebatlarda olacak. Tabi ki şu andaki kadrolarımızda bu amortisörleri kullanma şansımız yok, ancak Trek başta olmak üzere bir çok üretici bu sistemde kadro üretmeye başlayacak 2009 yılında ki zaten geçen yıldan Specialized de buna benzer bir sistemi (Future Shock amortisörleri ile beraber) kullanacağını duyurmuştu.

İşte size yeni Fox'lardan bir kaç derleme fotoğraf, tadını çıkartın;

Yeni 15 mm sokma milli XC maşalarından bir örnek;
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/15QR.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_32RLC_15QR-798.jpg

Fox'tan beklenen gelişme, gidondan lock out kumandası;
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_Remote_RL_l-1.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_Remote_RL_leve.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_RL_Remote_top_.jpg

15 mm sokma mil uyumlu XT jant setinin göbeği;
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_Shimano_XT_-1.jpg
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_Shimano_XT_15Q.jpg

Jant setinin genel görüşünüşü;
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_Shimano_XT_-2.jpg

Yeni, 1 1/8"-to-1 1/2" ölçüde şaft borusu
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/saft-1.jpg

Yeni DHX Air 5.0 arka amortisör;
http://i253.photobucket.com/albums/hh58/haliliozturk/Fox_Racing_Shox_2009_DHX_Air_50_lev.jpg
 
Scudo
Gelişmeleri yakından takip ettigin için teşekkür ederiz:).. iyi geceler
 
  • Beğen
Tepkiler: WİLD FLY
Gelişmeleri takip ederek bize elinden geldiğince yetiştirdiğin için çok teşekkürler Halil...
İyi ki varsın...
 
  • Beğen
Tepkiler: WİLD FLY
Teşekkürler arkadaşlar.

Bu arada bir sorum olacak, sizin de dikkatinizi çekti mi acaba, Fox'la Shimano'nun iş birliği, Sram grubuna karşı oluşturulmuş bir ittifak sanki. Şu gidondan lock out kolunu gördükçe Grip Shift kollarla kullanmanın imkansız olduğu gerçeği geliyor hep aklıma. Üstüne üstlük Shimano'nun yeni hidrolik kollarının tamamı (2007 XTR ve yeni XT, SLX vs) monte edilirken elciklerden 0,5 cm uzağa takılınca daha rahat bir parmak erişimi sağlıyordu. Demek ki o aralık Fox'un bu godn kumandası içinmiş :)
 
Bendekiler 1,5 cm uzakta, demekki 3 tane kumanda takabilirim :D
Elcik boylarında ve el genişliklerinde uluslararası standart mı var? :)
 
Elcik boyları en fazla -+5 mm fark ediyor. Ama yeni fren kollarının 2 parmak yapısına bakınca elciğe yapışık takmanın mantıksız olduğu aşikar.
 
Tabi bide remote un kalınlığıda önemli... Bence Rock Shox a karşı bir ittifak şarttı bence iyi bir karar...
 
  • Beğen
Tepkiler: WİLD FLY
+-5 mm eder 1 cm. O da 2 kumandalık yer yapar... :)
Tamam canım, en az 1 kumanda takacaz :)
 
Abi bende kumanda isyorum çok tatlı duruyor ama tarralogic i sökemem lazım içerden :D
 
  • Beğen
Tepkiler: WİLD FLY
Kanka sen yine kumandayı al, gidon takarsın ama maşaya bağlamazsın. O yine güzel durur :):):)
 
Gidondan Lock-Out gerçekten süper bir haber.

Bende kara kara düşünüyordum. Sürekli eğilip mi kilitleyeceğim diye...:)
 
Bu bilgi için teşekkürler. 2008 modeller nasıl kullanacak. Bu sistemin takılması kolay mıdır? Yoksa servise mi gitmesi gerekir?
 
Teberus henüz sistemi canlı görme şerefine nail olamadığımız için birşey demek ancak tahmin olur.

Ama Rock Shox'ın sistemine göre tahmin edersek çok zor bir iş değil. Eli bu tip işlere yatkın olanlar bu değişikliği yaparlar diye tahmin ediyorum.
 
Kanbka o kabloyu keserim ben öle durur kumanda gidonda harbiden :D kendimi avuturum :D
 
Fotoğraflar ve haber için teşekkür ederim.
Halil biliyorsun... 9mm "bilinen" Mandal (QR) mekanizmaların dışında yıllardır geçme aks dediğimiz sistem gibi görünen ama QR mekanizmasıyla sabitlenen aks sistemleri mevcut. Bunlar arka akslarda da var..yani 10mm,12mm gibi. DT Swiss,Azonic gibi firmalar bunu arka aksta uyguluyordu. Önde ise Marzocchi 9mm nin üstünde ve QR le çalışan aksların "öncüsü".
Yani bildiğimiz standartlara bir çap standartı daha eklendi.
9mm,10mm,12mm,(15mm),20mm,24mm ve 30mm benim anımsadığım aks çapları.
Çok özel bisikletlerdeki (Honda DH,Lapierre DH) aks çaplarını araştırmadım ve dolaysıyla bilmiyorum.
Anımsamadığım başka çaplar varsa ekleyin lütfen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@Selçuk Çilek


Anımsamadığım aks çapı: 25mm /Specialized Future Shock 150SL
nasıl olduysa Maverick DUC 32 nin aks çapını (24mm) anımsadım ama 25mm Specialized sonradan aklıma geldi:)

bir de aynı aksta üstünde değişik çaplı olanı var...onu da siz bulun arkadaşlar:)
katılımcılığı desteklemiş oluruz....:)
 
her marka kendini pazarda tutmak ve kendine bağlamak için çeşitli ölçüler geliştiriyo bakalım daha neler görecez :D
 
Geri