Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Trans Doğu Karadeniz (TDK) 2012 (8 etap) 4. etap: İkizdere-Çamlıhemşin

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
691
Tepki
2.735
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
(link)

1.etap (Trabzon-Taşköprü)
2.etap (Taşköprü-Uzungöl)
3.etap (Uzungöl-İkizdere)


Bugün bir hayalimi gerçekleştirdim, bir korkumu yendim ve karşılığında olağanüstü sahneler gördüm.
Geçen sene Çat'a gelip avcı karıncalar gibi çevre yaylaları sırayla ziyaret edip döndüğüm günlerde buradan İkizdere'ye geçip geçemeyeceğimi merak etmiştim. Yolun araba tekeri koparacak kadar bozuk olduğunun bizzat bu tecrübeyi yaşayanlar tarafından söylenmesi neyse de havanın ciddi bozuk olması nedeniyle o anki şartlarda daha planlı ve güçlü gelmeye karar verip denememiştim. Bozuk havada 3000 m üstünde yol almak, 4 günün ardından yorgun olmam, yolun çok ıssız olması ve yabani hayvan tehlikesine karşı uyarılmam yeterli olmuştu bu kararı vermem ve yerine Bala kalesi ve Çiçekli yaylasına çıkmayı tercih etmem için. Ama o geçişi TDK 2012 rotasına koymaya kararlıydım ve koydum da. Hava nasıl olursa olsun, ne kadar yorgun olursam olayım turun 4. etabında İkizdere'den yola çıkacak ve iki 3000 m'lik geçitten geçip Fırtına vadisine inecektim. Bu sefer rotayı biliyordum, performansım çok daha iyiydi ve şansıma hava da çok iyiydi. Bu sayede yüksek irtifa ve açık görüş nedeniyle sis denizinden Verçenik zirvesine hatta Kaçkar zirvesine kadar mükemmel ve karadeniz klasiği manzaraları gördüm.

gelelim rotaya; ilki büyük ikincisi küçük 2 tırmanış ve 3000 m civarında 2 geçit var. Geçitlere yakın kısımlar ve araları oldukça az kullanılan yollara sahip ve yerleşim pek yok. 30 km'lik bu kritik ve günün gidişini belirleyecek kısımda ortalama irtifa 2750 m. Yol üzerinde isimlerini öğrenebildiğim kadarıyla Çağırankaya, Büyükyayla, Handüzü, Eğnaçor, Amhekot, Tahpur, Başköy, Ortaköy, Sıraköy, Çat, Zilkale ve diğer yayla veya köylerden geçeceğim.


rota.jpg



trans_20120724_807.JPG
mutluluğun fotoğrafı var mı bilmiyorum ama bu heyecanın, beklentinin ve benim bisikletin fotoğrafı olabilir. Dünkü inişten sonra sabah kendime gelip, depoyu doldurup bu güne hazır gelmem çok iyi bir işaret. Trainerda dökülen terler boşa akmamış demek. Akşam geçte olsa uyuyup sabaha iyi uyanmayı umdum, yapabileceğim herşeyi yapmıştım, gerisi vücuduma kalmıştı. Sabah iyi uyandım ama çantayı sökmek zorunda kaldığımdan çok zaman kaybettim ve yola çıkışım 08:45 oldu.


trans_20120724_812.JPG
buralardan bir yerden yukarı çıkacağım.


trans_20120724_818.JPG
aha burası diyip sardım bir yola ama..
abi burası fener trübünü değil galiba!?


trans_20120724_821.JPG
öncedoğru yoldayım zannedip yanlış saptım ve asıl yol ayrımına geri geldiğimde de beni terkedilmiş bir yol karşıladı. Doğru rotada olduğuma ikna olmam epey zaman aldı. Yol düzelir diye bekledim ama sonra tüm çıkışı terkedilmiş bir orman yolundan yapacağım anlaşıldı. Islık öttürerek sürme zamanı yine :)


trans_20120724_837.JPG
yaygın bir ayıya karşı balı savunma tekniği.


trans_20120724_838.JPG
otlar epey yükselmiş, ara ara bisiklet veya motorun ancak geçebileceği kadar daralıyor yol.



trans_20120724_887.JPG
Terkedilmiş yolu bitirip anayola birleştikten sonra. Duman da iyice deniz kıvamını aldı.
Suyum bitti bu arada, orman yolunda su namına bir şey yoktu doğal olarak.



trans_20120724_903.JPG
ileride Çağırankaya ve Büyük yayla.
artık çevrem otlaklarla kaplı, 2000 m'yi geçince ağaç filan kalmadı.


trans_20120724_939.JPG
Orman bitince görüş de açıldı. Duman yavaştan geliyor denizden. Umarım fazla yükselip iki geçit arasında yakalamaz beni.
Aşağısı Andon deresi.


trans_20120724_1005.JPG
Burada yoldan ayrılıp çimene gireceğim. Planlarken çimendeki teker izlerini gördüğümden geçişe uygun olacağını düşündüm.
Rüzgar öyle sert esiyor ki bisikleti zor sabitledim.


trans_20120724_1009.JPG
Çimende epey belirgin izler. Dar jiplerden başkası kolayına giremez. Benim için problem yok tabii.



trans_20120724_1026.JPG
izler artık fazla belirgin değil ama rota belli. İlerideki tepeye çıkacağım.



yol2.jpg
çıktım ama bir ben bilirim ne çektiğimi. Dünkü Demirkapı'dan beter oldu, orası daha kısaydı ve betondu. En dik yere geldiğimde bu araç burayı asla çıkamaz dediğiniz anlardan birini yaşadım. Arka kasetin 11-32 olması da etkili olmuş olabilir belki 11-36 bir kasetle düz çizgide kalabilirdim. Ama zemin ya çakıllı iz ya da direnci yüksek çimendi ve bana ya da bisiklete birşey olmadan orayı çıkma ihtimalimin düşük olduğuna karar verip B planına geçtim. Yani zikzaklar çizerek ilerlemek. Çok daha dik eğimleri çıkmak mümkün oluyor bu şekilde.
Durup yürümek asla bir seçenek değil ;)


devCimen.png
aynı dev çimen. tdk 2012 (kırmızı) vs tdk 2014 (mavi)
Yüksüz bisiklet ve daha iyi performans sayesinde dos doğru tırmanmak mümkün oldu.


trans_20120724_1039.JPG
tepede manzara her şeye değiyor.
Niye yoldan değil de buradan? 100m daha az tırmanmak için!


trans_20120724_1047.JPG
Yola geri katılıyorum.
Geçeceğim ikinci geçit Baltaş epey uzakta kadraja girdi.


trans_20120724_1049.JPG
Optik zoom ile biraz daha net görmek mümkün. 3100m civarındaki geçit Fırtına vadisinin de girişi aynı zamanda.



trans_20120724_1058.JPG
bana kendi yaylamız Kulat ve Sıçanyurdu (gülmeyin leyn :)) çevresindeki yolları hatırlatıyor. Bu yolun rakımının (2800m) oradaki yüksek zirvelerle aynı olduğunu düşününce etkilenmemek mümkün değil.



trans_20120724_1069.JPG
başka bir vadi başka bir çıkış. Onlarca alternatif var bu vadide.
Hepsini ben geçene kadar beklemeyeceksiniz değil mi? Namazcı, Alver, Toraman, Sürücü ve diğer arkadaşlar... macera kapısına bekleniyorsunuz.
Ve 2021'de Özcan buradan tırmandı. Geç olsun güç olmasın.



trans_20120724_1073.JPG
kıştan kalan kar


trans_20120724_1080.JPG
İkizdere tarafına son bir bakış. Az sonra geçidi aşıp İncesu vadisine ineceğim. Geçit aynı zamanda İkizdere-Çayeli ilçe sınırı.


trans_20120724_1098.JPG
2980m. Yol uzun süre bu irtifalarda ilerliyor. Dik bir çıkışla çıkılıp inilen kesin bir geçit yok. Basitçe yüksekten geçen bir yol denebilir.


trans_20120724_1100.JPG
Geçidin diğer tarafı: gölleriyle Eğnaçor yaylası. Gördüğüm en yüksek rakımlı yaylalardan biri.


trans_20120724_1120.JPG
inekler kayalıklar ve karların izin verdiği ölçüde otlanıyor. İrtifasına göre otu bol bir yer. Suyu da bol.


trans_20120724_1119.JPG
yayla gözden kaybolmadan durup geri bakıyorum. Petekleri de var, arılar için zor bir yer.


trans_20120724_1123.JPG
Yayladan geçide çıkan yol çok güzel bir çıkış. 8 virajla 150 m çıkılıyor yaklaşık.



egnacor.png
Uçaktan Eğnaçor ve çevresi.


trans_20120724_1124.JPG
İncesu vadisine iniş.


trans_20120724_1127.JPG
yollar çok bozuk. hem yükten hem de birşey olur da yolda kalırım korkusuyla salıp gitmek mümkün değil.


trans_20120724_1131.JPG
kar :)
biraz dokundum ve İstanbul'a döndüğümde sıcak havalarda serinlemek için bu anı düşünmek üzere kaydettim.
Sırtımda serin ve sert deniz rüzgarı, ellerim buz gibi, boğazımda aynı karların buz gibi suyunun uyuşukluğu. 24 temmuz :)


trans_20120724_1135.JPG
son virajı dönüp görüş açısından çıkmadan geçide ve Eğnaçor deresine bir bakış.


trans_20120724_1141.JPG
Baltaş tekrar görüş alanıma girdi. dereye kadar inip çıkışa geçeceğiz.


trans_20120724_1148.JPG
arıları, keçileri ve köpeğiyle tam bir çiftlik aşağısı. İnekleri de olabilir ama şimdi uzaktadırlar.
Köpek niyeti bozdu ama sahibi sakinleştirip yerine yolladı.


trans_20120724_1150.JPG
arkadaşları Kama'nın (köpeğin adı başka ne olabilir ki) birini ısırmasını seyretme ümidiyle tribüne toplanıp hayal kırıklığına uğrayan keçiler.


trans_20120724_1152.JPG
dere çatmasında terk edilmiş gibi duran bir yayla: Marbudan ve muhtemelen yeni adıyla Ortayayla.


trans_20120724_1159.JPG
aşağıda vadiden yukarı gelen yolla birleşip karşıya geçeceğim. Dereyi geçen araç saatler sonra gördüğüm ilk araba.


trans_20120724_1166.JPG
İncesu deresinden Eğnaçor tarafına da güzel bir çıkış var. tdk 2015'de bu yönden gelip tırmandık.



trans_20120724_1173.JPG
derenin suyu azalmış ama genişliği ve taşların cüssesinden kar erimesi veya yağış olduğunda yanına yanaşılmayacağı belli oluyor.


trans_20120724_1142.JPG
İncesu geniş bir yatağın çok azını dolduran sulara örnek. Bu da demektir ki ciddi yağışa yakalanırsanız böyle dereleri köprü olmayan yerlerden geçemez mahsur kalırsınız.


trans_20120724_1185.JPG
dereden sonra çıkışa geçtim. 7 km %9 eğim ile 2400 metreden 3030 metreye çıkacağım.
bölgenin ıssızlığına rağmen inek nüfusu az değil.


trans_20120724_1187.JPG
virajlar bir biri ardına bizi geçide yaklaştırıyor. İlerideki Şemkehot yaylasını şimdi farkettim. Yola çıkmadan önce haritalarda dikkatimi çekmemişti. 2750 metredeki yayla derenin doğduğu yerde ve parça parça aşağıya yuvarlanan kayalık tepelerle çevrili.


trans_20120724_1208.JPG
dere kısa sürede palazlanıp denize doğru yola koyuluyor. Eğnaçor'dan gelen su, Marbudam ve buradaki Şemkehot yaylasının deresi birleşip daha onlarca suyu alarak Çayeli'den Karadeniz'e Sabuncular deresi olarak dökülüyor.


trans_20120724_1212.JPG
Son virajdan önce vadiye ve Şemkehot'a doyasıya bakıyorum. Baltaş'la birlikte Çayeli'nden çıkıp Çamlıhemşin'e ve Fırtına vadisine gireceğim.


trans_20120724_1230.JPG
geçit beklemediğim anda karşıma çıktı ve bu manzarayla karşılandım. Verçenik zirvesi hemen belli oluyor. Timsahın dişleri gibi gibi dikilen doruklar iç ürpertici. Küçük, güçsüz ve önemsiz bir nokta olduğumu hatırlıyorum koca dünyada.



trans_20120724_1239.JPG
saat 17:00. Turun teması 3000 metrede akşamı etmek. oldu.
levhada yabancı arı sokmak yasaktır yazıyor ama yazıyı çözmek için bu vadide doktora yapmak gerekir.



trans_20120724_1272.JPG
sip sivri Verçenik. karıştırmaya imkan yok. 3710 metre zirvesi, Kaçkarın hemen ardından buralardaki ikinci en yüksek zirve. Ama duyduğum kadarıyla çıkması Kaçkar'a göre çok daha zor, sonuçta rehberle Kaçkar zirve yapmak için fazla bir dağcılık tecrübesine gerek yok. Daha önce 2009 yılında rehber tanıdıkların desteğiyle bir gruba katılıp çıkacaktım ama kar yağınca Büyük Deniz gölünden geri dönmek zorunda kalmıştık.
bugüne yakın bir gün 29 temmuz'du tarih. Havanın ne kadar bozabileceğini bir kere daha görmüştük. Güney yamaçta donuyorduk az daha, kuzey çok daha kötüymüş.
tüm hikaye:
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 5. ve 6.günler Yaylalar-Dilberdüzü-Kaçkar-İspir (2009)



trans_20120724_1248.JPG
Geçidi geride bırakıyorum. Yol biraz daha tırmanıp uzun süre bu irtifada ilerliyor.
2015 tdk'da ilerideki tepeye de çıkmıştım.



trans_20120724_1258.JPG
yol 3 km'ye yakın neredeyse düz ilerliyor. Dünyanın en manzaralı ve uzun balkonlarından birisi burası.



trans_20120724_1264.JPG
Karşıda maksimum yakınlaştırma ile ancak görünen geçen sene çıktığım Çiçekli yaylası manzara yeri ve arkasındaki yamaçta da Başyayla var. O zaman manzara yerinden bu yöne bakmış ama hava bozuk olduğundan bir şey görememiştim. Şimdi locadan her şeyi görme şansı yakaladım. O noktanın 2400 m üzeri olduğu düşünülürse bulunduğum yolun irtifası etkileyici.



trans_20120724_1273.JPG
Verçenik ve Kaçkar zirve arası doruklar.


trans_20120724_1263.JPG
Arkadaki zirve bence Kaçkar zirve. Emin değilim tabii, tanıyanlar düzeltsin.
Çıkamamış olmama da üzüldüm, bir dahakine artık.



trans_20120724_1275.JPG
bir sürpriz daha. Bu yaylayı da farketmemişim rotaya bakarken. Tahpur yaylası, 3000 metre. İki iri köpek bana doğru yollandılar ama hızla menzilden çıktım.
Burası aynı zamanda bölgenin en yüksek yaylası. Yakın zamanda güzel bir otel de yapılmış. Gelecekteki tdk'larda güzel bir etap sonu olur.


trans_20120724_1277.JPG
yol nazlanarak inişe geçiyor. kısa sürede 1000 metre birden inivereceğim.


trans_20120724_1283.JPG
işte buradan aşağı.
inişleri de ciddiye alıyorum süre açısından. Aşağıda dereye dizilmiş yaylalar. Akşam gölgeleri dereye inmiş bile.


trans_20120724_1281.JPG
Taa uzakta Kemerli Kaçkar zirvesi. 3560m. Yarın Pokut'tan daha iyi göreceğiz.


trans_20120724_1284.JPG
yol ara ara bozuluyor.


trans_20120724_1293.JPG
yaylada akşam faaliyeti. Hayvanlar sağılacak, yemlenecek. Hala derede oynayan çocuk azarlanıp eve çağrılacak. Sofra kurulacak.


trans_20120724_1297.JPG
2500m. saat 18:00. Vadideki yaylalar Ortaklar, Ortayayla ve Sıraköy. Yol bazı yerlerde feci bozuldu ama fotoğrafını çekme şansım olmadı.


trans_20120724_1301.JPG
vadiye inince dorukların ihtişamı net görünüyor. en az %9 eğimle 9 km içinde iniyor yol, çıkışı heyecan verici.
(link)


trans_20120724_1306.JPG
bu sene çok kar yağdığından daha önce görmediğim kadar kar köprüsü var. Üzerleri erozyonun etkisiyle taş toprak dolup rengini kaybetmiş.



trans_20120724_1307.JPG
epey eski bir bina olmalı. üstüne bir şeyler yapılmış ama hala orijinal kısımları görünüyor.


trans_20120724_1312.JPG
akşam güneşiyle muhteşem görünüyor vadi. taa yukarılardan geldim.



trans_20120724_1317.JPG
renk ve ton cümbüşü başlıyor.
zemine güvenip hız yapmanın sonu ya dere ya kayalar ya da ikisi birden.


trans_20120724_1320.JPG
bir kar köprüsü daha.


trans_20120724_1325.JPG
Vadinin yanları duvar gibi. Buradan aşağı dökülen kar ve taş, toprak, ağaç ne varsa aşağıda buluşmuş.


trans_20120724_1334.JPG
o da ne. Duman kulağını gösteriyor vadiden. Sağ taraftaki yol Çiçekli yaylasına çıkıyor. Geçen sene oraya çıkıp foruma da yazmıştım. O zaman bu yola bakıp efsane Baltaş'ı geçmeyi hayal etmiş ve elbet birgün demiştim. O gün bu gün işte :)


trans_20120724_1343.JPG
çevre bir anda değişiyor; orman, sis..
güneş gözden kayboldu çoktan.


trans_20120724_1352.JPG
çiselemeye başladı bile..
Çat'ta durmayıp yola devam ettiğimi de belirtmem gerek. Neye güvenerek bilmiyorum saat 19:00 olmasına rağmen durmayıp 25 km daha ilerlemeyi tercih ettim. Gerçi yol iniş ve yakşalık 800 metre irtifa kaybederek 450 metreye ineceğim ama bu 45 dakikada bu yolu geçebileceğim anlamına gelmez.
Neyse yeni hedef Şenyuva ve İdris babanın yeri: Doğa pansiyon.


trans_20120724_1354.JPG
iyice döktü, sis sardı ortalığı. Hava da kararıyor. TDK klasiği :)


trans_20120724_1356.JPG
saat 19:50. Hava kararmış, sis ve yağmurun içinde perişan halde Zilkale'deyim. kolay değil bu anı yakalamak.



trans_20120724_1357.JPG
neyse az kaldı, tanıdık bir sima görünce durup bu akşamı ölümsüzleştirdim.


D4_edgedata.jpg
9:35:00 hareket süresi, toplam 1:45:00 civarı da durmuşum. Kayıt edilmeyen süreleri yaklaşık hesaplarsak 9:50 hareket, 1:30 duraklama gibi düşünebiliriz. Ciddi bir mola vermememe rağmen yol arama ve manzaraya dalma nedeniyle epey duraklamışım.

97 km ve 3100 m diyebiliriz bugün için. Orijinal hergün 3000 m tırmanma hedefine ulaşmışım yani :)
yolun 22-25 km'si asfalt veya kaldırım taşı kaplı gerisi stabilize yayla ve köy yolu.


Otele girince İdris baba beni hemen tanıdı ve çok ilgi gösterdi. Motorcu ve bisikletçi arkadaşlar da vardı otelde biraz konuştuk ama hem onların işi çoktu hem benim yakıt bitmişti, kısa kestik.
Burası derenin hemen yanı olduğu için benim çok hoşuma gidiyor. Berrak ve serin sulara atlayası geliyor insanın. Şimdi olsa da girsek.
Neyse öyle yorulmuşum ki beni ancak iyi bir uyku paklar. Yarın için planın ne olacağı da sabah belli olacak. Tek kesin olan yarın belli bir uzun etap yok, öbür gün ise İkizdereden yola çıkıyor olmam lazım. Orijinal planda hafif bir gün, dinlenme ve transfer gibi seçenekler var yarın için. Sabah ola hayrola.
 

Dosyalar

  • trans_20120724_843.JPG
    trans_20120724_843.JPG
    163,9 KB · Okunma: 2
  • trans_20120724_1116.JPG
    trans_20120724_1116.JPG
    147,4 KB · Okunma: 2
  • trans_20120724_1115.JPG
    trans_20120724_1115.JPG
    212,4 KB · Okunma: 2
  • trans_20120724_1279.JPG
    trans_20120724_1279.JPG
    122 KB · Okunma: 2
  • trans_20120724_1326.JPG
    trans_20120724_1326.JPG
    201,9 KB · Okunma: 2
Son düzenleme:
Scudo
Bisikletlerini asfalttan dışarı cıkarmaya korkanlar, bu mükemmel görüntüleri gördükten sonra, umarım lastiklerini toprak yolla tanıştırırlar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
Mesaj alındı. Önümüzde 10 ay var. 3 ayda kilo verip 5000 çevirsem; ondan sonra uzunlar ve intervaller başlar. 5 ayda da bunu toparlasam, Karadeniz'i planlamadan bir uzun haftasonu denemesi yaparım. Ondan sonra sen sağ ben selamet :)
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
bu iş cesaret işi bu iş yürek işi..
Yaktın'da gittin hüseyin abim. yaktında gittin..
bende ıslık işini iyi bilirim :D
(Bir demli cay ısmarlayıp tebrik etmek isterdim)
Fakat nasip olmaz ise bizimle paylaştığın için teşekkürler.
 
@Aybars Öge Sürücü

ben kış programına geçtim bile. bol bol uzun (trainerda 3 saat), biraz ağırlık, yüzme, koşu...Mart gibi de sezonu açarım, oh mis :)


neyse işte rota:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanNamazcı
Trainer'da 3 saat mi??? Ben boşa binmeyeyim birader, motora bir çift arazi lastiği bakayım :)
 
Trainer'da 3 saat mi??? Ben boşa binmeyeyim birader, motora bir çift arazi lastiği bakayım :)

uzun antrenmanlar ağır walla :)

Haftada ortalama 6-8 saat antrenman var, oldukça az yani. Yüklenme haftalarında 10-12 saat olabiliyor ama bunlar 6 ay içinde en fazla 3 kere yaptığım 2 haftalık bloklar.

Yüklendiğim zaman iyi gidiyor ama uzun süre koruyamıyorum seviyemi, mesela TDK 2012'den 29 temmuzda döndükten sonra 14 eylül'e kadar toplam 24 saat antrenman yapmışım ki 5 saati eşimle gittiğimiz Büyükada gezimizde, çoğu da dinlenme. Sebep?. Hedef yokluğu :). Ekimde bir Babadağ tırmanışı olsaydı tur sonrası salacağıma bir sonraki seviyeye çok rahat geçerdim geldiğim kondüsyonla. 26 ağustos delta yarışına zor attım kendimi hemen sonrasında da 2-3 antrenman ancak yaptım. Baktım zaten yeterince ara vermişim sezonu kapatıp kış moduna geçeyim dedim; 14 eylülde kış sezonunu açtım.

Geçen sene biraz spontane gitmiş ve deneme yanılma çok yapmıştım, şimdi daha sistemli geliyorum. İş gezilerinde de antrenman yapmıyor tüm haftayı pas geçiyordum mesela, bu sene giysilerimi götürüp en azından tempo sürüşleri yapacağım. Ama TDK 2013 haricinde koyduğum bir hedefim yok henüz. Yurtdışı çok güzel yarışlar var ama çok çok masraflı oluyorlar. Hırvatistanda bir tırmanma yarışı var mesela, hesapladım en az 1500 TL masrafı var. Bulacağız bir yolunu artık.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Çok güzel bir gün daha. İkizdere-Çamlıhemşin geçişi ve Baltaş gibi bir efsanenin ilk defa görülmesi.
Buradan 2014 tdk'da ve daha sonra diğer yöne 2015 tdk'da geçtik. Onların yazılarını yazmayacağım ama kayıtları ve birkaç fotoğraf var:
(link)
(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin
Geri