Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Powermeter kullanımı ve kişisel gelişim araçları

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
691
Tepki
2.735
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Başka bir konuda yazılan mesajlar ile yeni konu açılmıştır.İlk mesajı o niyetle okumanızda fayda var direk konuya girilmiş gibi gözükmesin :)



konu koptu gidiyor :)

14 ocak pazartesi
3x20 dk yapmışım trainerda aralarda 10 dk dinlenme ile.
291,291,292 watt olmuş sırasıyla. (link) bence çok güvenilir hesaplama ile 40 km/s oluyor yaklaşık. Kaymak asfalt, yol bisikleti, kapanmış ama aero bar olmadan, deniz seviyesinde, bisiklet 9 kg, sürücü 67 kg iken. Kışın benim için gayet iyi bir değer.
"Daha giderdim ama fazla zorlamak istemedim, 20dk yerine 30 dk yapmam gerek" diye not düşmüşüm. Kondüsyon dönemini bitirip yüklenme dönemine yeni başladığım bir zamandı zira. Sonra program aksadı başa döndük yeni toparlıyorum. Şimdi 280 watt verebilirim aynı durumda. Haziran gibi 300 watt üzeri Temmuzda 320 watt olursa tadından yenmez :) En iyi 20dk performansım 302 watt olmuş Kasım ayında, sicilyadan döndükten hemen sonra. Watt ölçer arka göbekten ölçenlerden (cyclops pro), aynakoldan ölçenlere göre %3 vb düşük ölçer zincir ve dişlilerdeki mekanik kayıplardan ötürü.

şimdi 3 saat için en iyi performansıma baktım: 210 watt; yaklaşık 35.5 km/s oluyor. Ortalama 153 nabız, 102 kadans ile geçilmiş 1 Ocak 2013 tarihinde. Trainer'da tabii.
iyi miyim abiler :)
 
Scudo
@Hüseyin Çelebi
Sizin WATT değerlerinizle prolar antreman yapıyor :) . 2 x 20 dk flat - düz değerlere dikkat -290 watt
Eski pro Cervelo bisikletçisi Joao. Polonya Turu sonrası antremanları
(link)

Week 1:
* August 1st-7th –Tour of Poland

* August 8th – Travel day and no training

Week 2:
* August 9th – 2:00-2:30 Hours –
o 2X20’ on flats @ 280-290W w/ 5’ recovery @ 210-220 Watts +
o 1X15’ on a climb @300-310W

* August 10th – 3:30 Hours –
o 1X20’ on flats @280-290 (95-100RPM), +
o 20’ on flats @ 290-300W and 65-70RPM.
o 8X5’ SFR (Slow Power Work on a Hill) @ 280-290W (35RPM) w/ 2’ @ 210-220W.
o 1X20’ on a climb @ 300-310W w/ last 5’ @330-340W

* August 11th – a.m. 2:30 Hours
o 20’ on flats @ 280-290W (80-85RPM).
o 5X2’ on flats @ 450W w/ at least 5’ recovery.
o 2X12-15’ on a climb w/ the first 2’ @ 410-420W +
o 5’ @ 280-290W + the last 5’ alternating 15 seconds at 475-500 W and 15’ at 210-220W.
o 15 minutes between each climb.

* August 11th –p.m. 1:30 Hours on the TT bike
o 3X15’ @ 280-290W w/ last 3’ @320-330W and 5’ recovery @210-220

* August 12th – 5:30-6:00 Hours
o 2X20” on flats @280-290 and 5’ recovery @ 210-220 +
o 20’ on flats @ 300-310W (65-70 RPM).
o 4X15’ on a a climb @300W with the last 3-5’ @330-340W.
o 1:00 Hour motor pacing at 180W in the end

* August 13th – 1:00-1:30 Hours easy.
o 6X1’ @ 120 RPM below 300W w/ 5’ recovery @ less than 180 Watts

* August 14th – a.m. 3:00 Hours
o 20’ on flats @ 280-290W (80-85RPM).
o 5X2’ on flats @ 450W w/ at least 5’ recovery.
o 3X12-15’ on a climb w/ the first 2’ @ 410-420W + 5’ @ 280-290W + the last 5’ alternating 15 seconds at 475-500 W and 15’ at 210-220W.
o 15 minutes between each climb.

* August 14th –p.m. 1:30 Hours on the TT bike
o 4X15’ @ 280-290W w/ last 3’ @330-340W and 5’ recovery @210-220

* August 15th – 6:00 Hours
o 2X20’ on flats @ 280-290W w/ 5’ recovery @ 210-220W.
o 2X20’ on flats 300-310W (65-70 RPM) with 5’ recovery @210-220W.
o 4X15’ on a climb:
+ 1st hill alternate 3’ on the saddle @310-320W (80-85 RPM) + 2’ out of the saddle (55-50 RPM).
+ 2nd hill @ 280-290W with last 3-5’ @ 330-340W.
+ 3rd hill after 5 hours. 2’ @ 380-400W + 10’ @280-290W + 3’ @330-340W.
+ 4th hill same as the 2nd hill
 
@Cem Unden

Bu liste bende de var. Bu adam sonradan geç yaşta pro olmuş biri, önemli bir başarısı yok. Kötü anlamda demiyorum ama "prolar" tanımına uymuyor pek. Watt değerleri benzer ama çok daha fazla tekrar yapıyor veya uzun bir antrenman içinde yapıyor veya peşpeşe birkaç gün yapıyor.

mesela:
* August 15th – 6:00 Hours
o 2X20’ on flats @ 280-290W w/ 5’ recovery @ 210-220W.
o 2X20’ on flats 300-310W (65-70 RPM) with 5’ recovery @210-220W.
o 4X15’ on a climb:
+ 1st hill alternate 3’ on the saddle @310-320W (80-85 RPM) + 2’ out of the saddle (55-50 RPM).
+ 2nd hill @ 280-290W with last 3-5’ @ 330-340W.
+ 3rd hill after 5 hours. 2’ @ 380-400W + 10’ @280-290W + 3’ @330-340W.
+ 4th hill same as the 2nd hill

ben iyi bir günümde ilk iki taneyi yapar eve giderim. Adam arkasından 4 tane 15 dk yokuş intervali yapıyor ve 400 watt civarlarına çıkıyor. Bu 4 interval benim için sonraki gün belki yapılabilecek birşey. Muhtemelen arada bir tempo gününden sonra yaparım :)

Sonuç olarak keşke dediğiniz gibi olsaydı :)
 
@Hüseyin Çelebi

Hocam , iyisiniz . Bu adamda kötü bir sporcu değil . Kalburüstü . Bizim gibiler için küçümsenecek değerler değil bunlar :)


* August 14th – a.m. 3:00 Hours
o 20’ on flats @ 280-290W (80-85RPM).
o 5X2’ on flats @ 450W w/ at least 5’ recovery.
o 3X12-15’ on a climb w/ the first 2’ @ 410-420W + 5’ @ 280-290W + the last 5’ alternating 15 seconds at 475-500 W and 15’ at 210-220W.
o 15 minutes between each climb.


Ya buna ne demeli . 3 x 12-15 dk yokuş ; ilk 2 dk 410-420 w , son 5 dk'da 15sn'lik yokuş sprintleri 475-500 watt :) 5 dk içinde 10 defa böyle tempo yapıyor
 
@Cem Unden

Orası öyle, adam kıta avrupasında önemli yarışlara katılıyor sonuçta.

FTP 300 watt üstüne çıktığında kendime hediye olarak antrenör desteği alacağım avrupadan :) Hedef 350 watt ftp (5.3-5.5 w/kg). Bir amatör için istisnalar hariç limit bu civarlarda zaten.
 
@Hüseyin Çelebi

Hocam , hiç powermeter'ım olmadı :) . Nasıl birşey powermeter'la antreman yapmak ? Lütfen anlatın , ne gibi gelişimler sağladınız ?
 
@Hüseyin Çelebi
Hüseyin yine watt hesabını koydun ortaya ben kaçar :) Allah kolaylık versin işin içine matematik girince ben konuşamıyorum :)
@Cem Unden

Cem onlar derken yabancılaştırma bir tanesi benim :) pek çoğu da bu forumda üye hepsiyle tanışıyorum çok fazla oldu bu tür kullanan arkadaş.Sadece benim etrafımda 30 0rtalama 200 km üstü tur yapan 5-10 delikanlı var.17 yaşındaki Mehmet Gürsoylu geçen sene benimle birlikte 34 ortalama ile Bursaya girdi yanında 19 yaşındaki Abdullah Uluşerbet de vardı ki Abdullahın kilo sorunları olmasına rağmen.Gerçi bir anda olmadılar yavaş yavaş geldiler o seviyeye ama şu an hepsi dipçik gibi :)

Dayanıklılık konusunda sonuna kadar katılyıorum yaş ilerledikçe daha iyi oluyor.Tur yaptığım pek çok insan ve özellikle gençler bir şekilde benimle yarışır.Turun ilk km lerinde hep iyi olduklarını zannederler ama 100 km den sonra hep işler değişir 10 km den uzun rampaya gelince işler değişir :) tur başında enerjilerini kontrolsüz harcayanların sonu hep hezimet olmuştur arap atı sonradan açılır :)

Birde madem bu konulara girdik eklemek istediğim bir mevzu rüzgar arkadan esiyor ise veya yol faydalı yönde iniş eğimli ise genelde pro da olsanız antremansız da olsanız yapacağınız hızlar üç aşağı beş yukarı aynı olur.Bu şartlarda herkes 100-120 kadansa çıkar 53-11 pedal çevirebilir.Ortalama hızı değiştiren faktör, rampalarda ve rüzgara karşı nasıl gittiğiniz belirler.Yani uzun yol kullanıcısı iseniz kendinizi kuvvetlendirmeniz bu gibi kuvvet isteyen eğim ve rüzgar şartlarında hızınızı düşürmemeniz gerekir.
 
@Cem Unden
Ben de yeni yeni öğreniyorum. Geçen temmuz ayında almıştım. Asıl antrenman yaptığım yaz aylarında acemiydim. Aletle birlikte iyi bir yazılım gerekiyor ben wko+ kullanıyorum. Beraber ne var ne yok görüyorsunuz. Süreler, zamanlar, devir-güç ilişkileri, belli süreler için en iyi performanslar. En önemliside antrenmanların şiddetini TSS biriminden görebilmeniz, mevcut durumda ne kadar dinlenmiş veya yorgun olduğunuzu görebilmeniz. Elbette nasıl hissettiğiniz de önemli ama -40 olan bir TSB (training stress balance yani depoda kalan antrenman gücü) size dinlenme yapmanızı veya direk o günü pas geçmenizi söylüyor. Antrenman kalitesi de artıyor, karşılaştırmalar kesin oluyor. Nabız gibi geriden gelen ve dış şartlara bağımlı bir göstergeyle aynı şiddette 5 dakikalık intervaller yapmak çok zor. Nabız verimliliği (aynı güçte daha düşük nabız) ve vücudun keyfini ölçmekte kullanılıyor daha çok :) Nabzın güç aynı kalmasına rağmen sürekli artması ve bu artışın ivmesi önemli oluyor mesela.
Ben daha çok uzun mesafe için çalıştığımdan 10 dakikanın altında interval nadiren yapıyorum ama asıl etkisi bunlarda görünür.

(link)

örneğin bu bahsettiğim 1 ocaktaki 3 saatlik sürüş. yeşil kadans, sarı güç, kırmızı ise nabız. Nabız baz alınarak ant yapılsa güç giderek düşecekti.


(link)

bu da 3x20dk antrenmanı. Güç aynı kalmasına rağmen nabzın nasıl zıpladığına bakın. 3.de bırakma kararımı bu zıplayış nedeniyle verdim. Eğer nabız zıplamazsa 4. intervali yapmam veya süreleri 25 dk'ya çıkarmam lazım. Yapmazsam fayda göremem. Kaç interval yapılacağına uzunlar için böyle kısalar için ise nabzı sallamadan belirgin bir güç düşüşünü gözleyerek karar veriyorum.

(link)

bu da yönetim ekranı. Mavi olan kronik yüklenme; çok çok kabaca uzun vadede ne kadar basabilecek durumda olduğunuzu gösteriyor. Kırmızı olan kısa vadeli yüklenme; ne kadar ağır antrenman yaptığınızı gösteriyor. Sarı ise depoda kalan antrenman potansiyeli: + ise kullanılmamış potansiyel var, - ise kapasitenin üstünde zorluyorsunuz demektir. Her gün bünyenin dinlenmesi hesaba katılarak yeni bir tsb değeriyle başlıyor. Antrenman verileri ve FTP girdisi beraber kullanılarak her antrenmanın bu göstergeleri ne kadar değiştirdiği hesaplanıyor. FTP için her ay test yapıp programa giriyorum.

Bu göstergede mesela Aralık ayında iyi çalışarak performansımı epey artırdığımı ve Ocak ayına hızlı bir giriş yaptığımı görüyoruz. Ardından gelen 14 ocak sonrası sert düşüş uzun bir seyahat ve hastalık sonucu atladığım antrenmanların sonucu. Yavaşça toparlanmaya çalışırken aynı şey 24 şubat sonrası tekrar oluyor. Bu dönemde sarı'nın nasıl fırladığına dikkat. Kırmızı sert düşüyor, uzun vadeli mavi gösterge ise daha yavaş bir düşüşte. 10 mart sonrası yeter ulan diyip önce toparlanma antrenmanları yapıyorum. 24 mart civarlarında biraz dinlenip (sarıyı 0'a yaklaştırıp) ardından abanıyorum :) Kırmızı fırlıyor, sarı sert düşüyor, mavi ağır ama kararlı bir tepki veriyor. Bu yüklenme 14 nisandaki Kaçkar Safranbolu yarışıyla zirve yapıyor. Yarışa - 15 tsb ile giriyorum. Yarış sonrası dün ve bugün sırasıyla 45 ve 80 dakikalık zone 1 (aktif dinlenme) antrenmanları yapıyorum. Yarın da dinlenip sarının 0'a yaklaşmasını bekleyecek ve perşembe öldürücü darbeyi indireceğim :)
cuma-pazar memlekette gezerken bünye dinlenip kendini tamir edecek. Pazartesi ve salı trabzonda peşpeşe uzun iki sürüş (6-8 saat) yapıp istanbula döneceğim. Muhtemelen çarş-perş dinlenme ile geçecek. ardından cuma-cumartesi-pazar bir tempo (1,5 saat, 230-250w), bir uzun (200 watt, 3 saat) ve bir interval (3x20, 280 watt) içeren blok yüklenme gelecek. İşte böyle birşey bununla antrenman yapmak :)


Dışarıda powermetre ile hiç sürmediğimden o nasıl birşey bilmiyorum.
 
@Hüseyin Çelebi

Bir sürü profesyonel bisikletci, lise mezunu bile degil. Powermeter biraz zorlar pek cogunu. Alet, antrenörlerin ve doktorlarin isine cok yariyordur.
Hüseyin gibi hem bisikletci, hem antrenör, hem de doktor fazla yok zaten!:in:
 
@ihtiyar

Abi matematiğim sağlamdır eğitim seviyem de liseden yukarı ama Hüseyin watt hesabı yapmaya başladığı zaman bende donup kalıyorum :) üçüncü satırdan sonra okumayı bırakıyorum :) Hüseyin bu konuda ciddi anlamda Türkiyedeki sayılı insanlardan biri belkide en iyisi (bisiklet ve güç hesaplaması konusunda) birde yeni öğreniyorum diyor :) eğer ki yaşım genç olsaydı ve bisiklet sporuna başlamış olsaydım peşini bırakmaz öğretene kadar yalvarırdım :)
 
@ferhat köse

abi öğrenmek çok zor, epey detay var. Gerçekten daha 1. sınıf seviyesindeyim. Bunun 4.sınıfı bitirip mezun olması master'ı doktorası var :)

98'de ed burke ve şimdi yazarını hatırlamadığım kitapları ele geçirmemle başladı (Serious cycling aklıma gelenlerden biri). Şimdi okuduklarım time crunched cyclist, training and racing with a power meter ve cyclists training bible. İlk tur okumada kafam çorba oldu, şimdi daha detaylı notlar alarak tekrar okuyorum. Uygulamasını yapmadan okuduğum konular havada kalıyor. Henüz her konuyu yaşayacak full 1-2 sezon geçirme şansım olmadı. Yaşayıp anladığım konuyla ilgili ek görüşler de var tabii. Onu da güvenilir bulduğum blog, bilimsel yayın vb ile takip etmek gerekiyor. Şimdilik o tarafı karışıklık olmasın diye pek zorlamıyorum. Bu kitapları sindirince özet çevirilerini yapmayı düşünmüştüm. Vakit olsa da training bible'ı çevirsem mesela ne güzel olurdu ama okumaya zor vakit buluyorum.

Hedefim belli, 35 yaş civarında ulaşmak istiyorum. Trainer üstünde İstanbul'dan olacak iş değil farkındayım. Çok yarış gerekiyor hem de uzun ve birkaç günlük yarışlar. Benzer hayat düzeninde yaşayan, benzer hedefleri olan ve dişli rakipler gerekiyor.
Şu konuyu açan adam mesela (link)
ya da o konuyu açan adamın yakalamaya çalıştığı bu adam: (link)
320 watt tempo yapıyormuş :p MIT'de fizik doktorası demek kafa kaşıyacak zaman yok demektir. Ben de çok zor okullarda okudum nasıldır bilirim. Bu adam az zamanda çok işin kitabını yazmış. Ortak bazı taktiklerimiz olduğunu görmek bana umut verdi ama çok uzak bir hedef benim için. Hani 350 watt yapsam bile yetmiyor.
Şu insanüstü adama bakın:(link)
Uzun mesafede en iyi amatörlerden biri, pek detay yok ama nasıl yaşadığıyla ilgili.

Neyse pek öyle görünmemesine rağmen aslında keyif için sürüyorum. Bilenler bilir yarışlara zevkine giderim, sıralama vb pek umurumda değildir. Hırs küpü, öfke dolu bir profil çizmiş olabilirim ama alakası yok. Zevkine motor modifiye edip patlayınca gülerek kaçan biri gibiyim daha çok. KEndimle yarışıp daha iyi daha hızlı olmak istiyorum. Çoğunlukla da testleri kendi başıma yapıyorum, kimse görmüyor zaten :)
 
@Hüseyin Çelebi

Allah kolaylık versin ne diyeyim .Hedeflerine ulaşırmısın bilemiyorum ama şuna eminim ki bir gün birinin elinden tutup ona antrenörlük yapmaya başlarsan o çocuk çok şanslı ondan eminim.Forumda yazdıklarını okuyan gençler de şanslılar ama bazı bilgilerin farkında olduklarını sanmıyorum.

Bir de bu sporda dikkatimi çeken önemli birşey de başarılı ve dereceye girenler arasında çalışarak, matematiksel olarak veya antremanlar ile bir yerlere gelenlerin dışında nedense birde Allah vergisi çevirdikçe mutlu olup çevirmek için yaratılmış şanslı doğuştan güçlüler var.Senin yazdıkların doğuştan alınamamış bazı özelliklerin açıklarını kapatmak için en önemli şeyler farkında olup iyi analiz etmek lazım.(bu cümle gençlere :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
@Hüseyin Çelebi

Bu watt işi biraz saplantı yaratıyor gibi , bu tarz siteleri bende incelemiştim hatta bazı trainer + powermeter modellerinde PC bağlantısıyla yarışlar bile yapılıyor. Ben ; en iyisi heart rate işine devam edeyim .Hoş , powermeter'a ayıracak bir bütçemde yok . Hatta grup antremanlarda , kalp cihazını yanıma almayıp kendime limitler koyma baskısından kurtulmakla da iyi yapıyorum galiba :) . Böylece ; yok kalp 180 oldu , yok 160 oldu gibi değerleri görmeden yalnızca içgüdülerime göre basıyorum . Daha da iyi oluyor , tavsiye ederim . Belki , hız göstergesi de takmadan haftada bir antremana çıkmalı . Ne dersiniz ?
 
@Cem Unden

söylediklerinizin çoğuna katılıyorum,bisiklet spor olduğu kadar aynı zamanda bir hobi ve eğlence aracı değilmidir,eğer pro düzeyde yarışmıyorsak bu kadar rakamlara limitlere takılmak niye?? tabi antrenman niteliğinde disiplinli çalışmalar dışında çokda fazla kasmamak lazım diye düşünüyorum bende.Bazen km saatine bakıp ortalama tutturacam vs deyip etrafı ve doğal güzellikleri kaçırdığımı düşünüp çıkarasım gelmiyor değil hani saati:)
 
@Baran Altilar

Konu başlığından kayıyor ama, zaten öyle çok da önem verilecek bir başlık değildi. Böyle güzel bence.

Bu konuda benim yorumum şöyle;
Olay biraz bizim bisiklete nasıl yaklaştığımıza bağlı. Bazılarımız sadece bu işten zevk almak için, doğayla başbaşa kalabilmek için bisiklete biniyorlar. Böyle kişiler için nabız saati gereksiz demiyorum, fakat yok ortalamam 25 üstü çıksın, yok şöyle yapayım kaygıları gereksiz. Zaten olay keyif almak.
Mesela ben, ve bir çok arkadaşım bu işi biraz daha ciddi olarak, kendimizi olabildiğince iyi bir yere getirelim diye uğraşıyoruz. Böyle olunca da nabız da, watt değerleri de, ortalama hız da önemli bir yer alıyor idmanlarda, daha iyi gelişim sağlamak için.
 
@Cem Unden
Bu konuda anlatacak, güzel bir örneğim var, bir bisikletçi dostumu anlatayım;
Lise ve üniversite yıllarında amatör yarışçı idi. Yaşadığımız Baden-Würtemberg eyaletinin şampiyonalarında 3. lük derecesi bile elde etmiştir. Yani Türkiye Ege Bölgesi 3.cüsü gibi düşünün, tabii 1000 katı(!):) fazla bisikletçi olduğunu hesaba katarak.
Tıp eğitiminden çok kısa bir süre sonra Marburg Üniversitesinde Profesör olarak kürsü sahibi oldu. Fakat çevresi bisiklet sporu için bizim buraları kadar güzel olmadığı için, sırf bisiklete binebilmek için kürsüyü bırakıp tekrar buraya döndü ve muayenehane açtı. Yani düşünün "Cerrahpaşa' dan bir profesör bisiklete binmek için kürsüyü bırakıp Denizli' ye taşınıyor" gibi.
Şimdi Transalp gibi etaplı maraton yarışlarına filan katılıyor, 50 yaşlarında. Bir amatör bir bisiklet takımına sponsorluk da yapıyordu.
En önemli noktası; ne kilometre saati, ne nabız ölçer kullanmaz antrenmanlarda. Sadece yarış sabahı nabzını ölçer bazen, kendini çok iyi hissetmezse.

Ne var ki, nabzın günlük akışındaki olağan değerlerinden anormal sapmaların, vücuttaki bir anomaliyi işaret ettiğini biliyoruz. Sabah aşırı yüksek bir nabız, bir hastalanma başlangıcı belirtisi olabilir. Aynı parkurda aynı süratlerde nabzın 120 den 140 a çıkması, günlük formun herhangi bir nedenden dolayı iyi olmadığını gösterir.
Şahsen, kilometre saatini sıfırlamak, yok kalori değeri, yok yağ yakma, gidilen mesafe... filan pek ilgilenmem. Kilometre saatini zamanı( günün hangi saaati) olduğunu görmek ve nabzı gözlemek için kullanırım. Malum, yaş ilerleyince "küt" diye gitmek var.:):):(

Başka bir örnek te Andreas Klöden, saate karşı yarışlarda nabız ölçer dahi kullanmaz(idi).:in:
 
bu biraz da para için çalışmam para benim için çalışır mantığına benziyor. Amaç şu watt bu nabız değil bunlarla yapılabilecekler güzel şeyler. Yapacak gücüm olmayınca hayal kurmak bir yere kadar. Bir sıradağlar silsilesine baktığımda istersem tepelerini ardı ardına aşabileceğimi bilmek hoşuma gidiyor :) Antrenman bunun için yapıyorum, bu detaylar da hele hele çevirecek güzel mekanlarınız yoksa antrenman yapmanın en iyi yolu.
 
Ben kimseye WATT veya Heart Rate ' e göre antreman yapmasın demiyorum . Keşke bende de powermeter olsa da şöyle WKO+ 'dan çıkan değerlerimi incelesem . Fakat sporcuda olsan amatör de olsan antremanda devamlı birtakım değerleri referans alıp saplantı haline getirmemeli diyorum. Bu benim düşüncem değil aslında yurtdışı kaynaklı forumlardan edindiğim bir izlenim . "LIMITERS" diye bir başlık atmışlar ; sınırlayıcı değerler diyebiliriz bunlara ve bunların devamlı göz önünde olması performansı kimi zaman artırmıyor düşürüyor . Yok 30 km/s ortalama çekecem , yok kalp 170'in üzerine çıkmasın derken bacaklara birşeyler oluyor , ister istemez yavaşlıyor veya hızlanıyor ; gücünüzü ekonomik kullanmaktan vazgeçiyorsunuz

İhtiyar'ın dediği gibi bugün bile pelotonda bu değerlere sonunda kadar bağlı "KARDİNALLER" olduğu gibi son yıllarına kadar kalp cihazı kullanmayan David Moncutie , powermeter'dan nefret eden Thomas Voeckler ve zorla Powermeter kullanmaya başlayan Phillippe Gilbert gibi adamlarda var . Hatta Nibali , pelotonda powermeterlar yasaklanmalı diyerek bir çıkış yapmıştı geçen günlerde . Bisikletin ruhunu öldürüyor , demişti . Belki Wiggins gibi , Porte gibi , Geraint Thomas gibi sporcuların yanında üstteki isimler eski kafalı kalabilir .

Benim nacizane tavsiyem en azından haftada bir kez / ayda bir kez kalp cihazı almadan veya hız göstergesi takmadan antremana çıkın . Bakın , görün kendinizi nasıl bağımsız , nasıl özgür hissediyorsunuz . Daha iyi performanslar gösteriyorsunuz . Ben özellikle yokuş yapacağım zaman kalp cihazı takmam . Yok kalp 190 oldu , şimdi biteceğim gibi kaygılardan uzaklaşır ve daha iyi tırmanışlar yaparım . Geçen Pazar 8,5 km ortalama %6,5 eğimli bir yokuşu iki kez çıktım . Toplam irtifa 2 x 655 metre . İlki 45 dk , ikincisi 47 dk sürdü ; hepsini geçtim bu yokuşlardan dönüşteki son 26 km'yi 50 dk'da geldim . Kendime göre süper derecelerdi ve iyi ki yanımda kalp cihazım yoktu :) Belki saplantı yalnız bendedir . :)

http://cyclingweekly.media.ipcdigital.co.uk/11141/000005254/30b7/Nick-N-bike-4-600.jpg
 
öyle dediğinizi düşünmedim, ihtiyar abinin bahsettiği örneklere ekleme yapıyordum. Büyük başarıları kazananların hepsi sonuna kadar saplantılı insanlar ama bu kişilerin yaptıkları takip ettiğim bir konu değil. Yemeğini tartan veya dişlilere delik açanlarla işim olmasın isterim. Bu konuda hemfikiriz sanıyorum.
Tavsiyeniz de gayet yerinde. Ben de turlarımda watt ölçer, nabız, km vb kullanmıyorum. KM saati hiç olmadan yaptığım 5 günlük Yusufeli turu var mesela. Antrenman olmayan yüksek performans sürüşlerinde de kullanmıyorum cihazları.
 
@Baran Altilar

Hepsi biribirine bagli konular oldugu icin, buraya da bir seyler ekleyeyim.
Tabii ki zevk almak en önemlisi ve belirleyici olani! Yalniz su var ki, bazi yöreler de zevk alabilmek icin önceden biraz zorlamak, her zaman zevk vermeyen seyleri de yapmak lazim. Hele zamani kisitli, ayni zamanda calismak (is veya ders) zorunda olan insanlar icin, sistematik antrenman, bunun geregi teknik destek veren aletler gerekli oluyor. Kendimden bir örnek vereyim. 10 sene kadar oldu, yani 50 yaslarimda, St. Jean de Maurienne-Col du Telegraphe-Col du Galibier-Col du Lautaret-Bourg St. Maurice(Alp d'Huez' in ayagi) Col dela Croix de Fer- St Jean de Maurienne turunu attim. 161 km ve Fransa Turu' ndan tanidigimiz dag gecitleri, Valloire ile Col du Lautaret arasinda su bulabilecek yer de yok, saat kacta yola cikarsaniz cikin, ögle sicaginda en az bir gecit gecmek zorundasiniz. Böyle bir turu sistematik antrenman yapmadan zevk alarak gecmek kesinlikle mümkün degildir. Yani profesyonellikle hic alakasi yok.
Zaten bu profesyonel kelimesini cok ucuz sekilde kullaniyoruz.(Gecimini yaptigi isten saglayan karsiligi degil mi?)

Fakat arkadaslarla, es dostla, coluk cocukla hafta sonu tur yapmak icin zaten özel antrenmana gerek yok, saglikli her insanin yapabilecegi seyler icin nabiz saati, power tap .....gibi alet edevat gerekli degil, varsa da cikarip atmakta haklisiniz!:)
 
Geri