five
Part time turcu
- Kayıt
- 29 Temmuz 2005
- Mesaj
- 1.482
- Tepki
- 4.028
- Yaş
- 53
- Şehir
- İstanbul-Bostancı
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
24/09/2013 – 10. Gün Karditsa – Lamia
Bugünkü etap Atina yolunun başlangıcı olarak kabul edebileceğimiz bir etaptı. Uğur’la tur planı yaparken, önceki günün yarısın Meteora gezisine ayıracağımız için, durak olarak nereyi kullansak diye düşünmüştük. Yolu incelediğimiz kadarıyla Domocos çıkışına kadar dümdüz uzanan yolun yokuşları buradan itibaren başlıyordu. Domocos’ta ne kadar konaklayabiliriz bilemediğimiz için Karditsa uygun bir durak olmuştu. Karditsa’dan itibaren dümdüz uzanan yol bizi yine her iki tarafında pamuk tarlaları ve yolun kenarında yerlerde birkaç kamyonu dolduracak kadar dökülmüş pamuklarla karşılıyordu. Düz olduğu kadar sıkıcı da görünen yolda ilginç olan sağ tarafımdaki boş bir binanın yanına yerleştirilmiş F16 maketiydi. Hemen yanına gidip uçakla fotoğraf çektirdik. Aklıma şu bilmece geldi : “Bir bisiklet ne zaman uçak kadar hızlı gider ?” Cevap : “Uçağa yüklendiği zaman.” Biz de F16’yı geçip yolumuza devam ettik. Düz yolda yaklaşık 40 km. kadar hızlıca ilerledik. Önümüzdeki yükselen dağ bize aşılacak ciddi bir engel olacaktı. Tırmanıştan önce bir benzinlikte mola vererek su ve atıştırmalık takviyesi yaptık. Aslında yemek yiyelim diyorduk ama uygun bir şey yoktu yemek için. Tırmanış başladı. Theselya ovası Domocos çıkışıyla birlikte arkamızda kalıyordu. Uçsuz bucaksız gibi duran Theselya Ovasına baka baka önce, 2. kategoriden bir 9,5 km.’lik bir tırmanışla, ardından da 3. kategoriden 6 km.’lik bir tırmanışla zirveye ulaşıyordu yolumuz. Neyse ki eğim çok yıpratıcı değildi. Ama ağır vasıta trafiği yolda çok dikkatli ilerlememizi gerektiriyordu.
Domocos ilk kademe tırmanışın sonunda tepeye yerleşmiş bir kasabaydı. Yerleşim itibariyle ülkemizdeki kasabalara benziyordu. Buralarda ne yeriz derken karşımıza bir pizzacı çıktı. Sağında solunda oto tamircileri olan bir yol kenarı pizzacısı. Pizza yerine, Uğur sıcak sandviç yaptırdı bize. Meyve suyuyla sandviçlerimizi yerken mekanın sahibi çocuğuyla dışarı çıkt,ı kapının önündeki Mercedes’e bindi. Mercedes son model olmasa da bu pizzacıya ait olmasını garipsemiştik. Bizim için “Mercedes’li pizzacı” olarak kaldı o mekan.
Yokuşun sonu muhteşem bir Lamia manzarasına çıkıyordu. Lamia şehri, iki dağ arasında kısmen dağa kısmen de düzlüğe kurulmuş hemen yanındaki denize biraz mesafeli olan bir şehir. Tepedeki manzara ile birlikte 15 km.’lik Lamia inişi ve ertesi gün Lamia’dan Thiva’ya giderken yapacağımız 13 Km’lik çıkışı da görebiliyorduk. Fotoğraf çekiminden sonra bisikletlere atlayıp inişe başladık. Yol çok dik olmamasına rağmen, zigzaglar çizerek indiğinden, dikkatli olmamız gerekiyordu. Ellerimiz sürekli frende, Lamia manzarasına baka baka iniyorduk. İn in bitmiyor diyebilirim bu yol için. İniş tam olarak bitmeden Lamia’nın içine doğru ana yoldan ayrıldık. Merkeze inen yol yol daha da dik bir hale geldi. Konaklama uzmanımız Uğur’un belirlediği rotada ilerleyerek otele ulaştık ve odaya yerleştik. Erken bir zamanda ulaştığımız için dışarı çıkmadan bir süre odada dinlendik. Uğur’un dinlenmeyi uyku ya çevirdiği dakikalarda ben telefondan internete girerek gezilebilecek yerlere baktım. Bir iki gezilecek yer yanında, fark ettim ki Lamia, Spartalılar ile Pers’ler arasındaki savaşın geçtiği Thermophila (Hot springs) ‘in yanı başındaydı. Ve yol üzerinde, ‘300’ filmiyle birçoklarının hafızasında yer eden, Kral Leonidas’ın anıtı vardı. Uğur uyandığında kendisine bunu anlattım. Yarına Kral Leonidas’a yapacağımız ziyareti de rotaya ekledik. Yemeğin ardından çok geç vakte kalmadan ertesi günkü uzun etaba hazırlanmak için yattık.
.
Çıkış : 10:30
Varış : 17:00
Mesafe : 92,28 km
Sürüş Süresi : 04:56 saat
Ortalama hız : 18,65 km/s
Max. Hız : 49,61 km/s
Ortalama Eğim Çıkış : %4
Max Eğim Çıkış : 7
Ortalama Eğim İniş : %-4
Max Eğim İniş : %-16
http://www.mapmyride.com/routes/view/302366387]” (link) [/URL]
.
http://s5.postimg.org/j05zuzeqv/10_Karditsa_Lamia.png
Yol üzerindeki F-16 modeli
http://s5.postimg.org/utii76d7r/IMG_0685_800x578.jpg
.
http://s5.postimg.org/mmqifln53/IMG_0688_800x600.jpg
.
Theselya Ovası’nı arkamızda bırakıyoruz.
http://s5.postimg.org/b0azs7p7r/IMG_0691_800x600.jpg
.
Yokuşlara devam
http://s5.postimg.org/50n8ok4fb/IMG_0698_800x557.jpg
.
Aşağıda Lamia karşıdan yarınki yokuşlar
http://s5.postimg.org/uuw4bl6jr/20130923_155312_800x600.jpg
.
http://s5.postimg.org/k0flcelbb/IMG_0704_800x578.jpg
Bugünkü etap Atina yolunun başlangıcı olarak kabul edebileceğimiz bir etaptı. Uğur’la tur planı yaparken, önceki günün yarısın Meteora gezisine ayıracağımız için, durak olarak nereyi kullansak diye düşünmüştük. Yolu incelediğimiz kadarıyla Domocos çıkışına kadar dümdüz uzanan yolun yokuşları buradan itibaren başlıyordu. Domocos’ta ne kadar konaklayabiliriz bilemediğimiz için Karditsa uygun bir durak olmuştu. Karditsa’dan itibaren dümdüz uzanan yol bizi yine her iki tarafında pamuk tarlaları ve yolun kenarında yerlerde birkaç kamyonu dolduracak kadar dökülmüş pamuklarla karşılıyordu. Düz olduğu kadar sıkıcı da görünen yolda ilginç olan sağ tarafımdaki boş bir binanın yanına yerleştirilmiş F16 maketiydi. Hemen yanına gidip uçakla fotoğraf çektirdik. Aklıma şu bilmece geldi : “Bir bisiklet ne zaman uçak kadar hızlı gider ?” Cevap : “Uçağa yüklendiği zaman.” Biz de F16’yı geçip yolumuza devam ettik. Düz yolda yaklaşık 40 km. kadar hızlıca ilerledik. Önümüzdeki yükselen dağ bize aşılacak ciddi bir engel olacaktı. Tırmanıştan önce bir benzinlikte mola vererek su ve atıştırmalık takviyesi yaptık. Aslında yemek yiyelim diyorduk ama uygun bir şey yoktu yemek için. Tırmanış başladı. Theselya ovası Domocos çıkışıyla birlikte arkamızda kalıyordu. Uçsuz bucaksız gibi duran Theselya Ovasına baka baka önce, 2. kategoriden bir 9,5 km.’lik bir tırmanışla, ardından da 3. kategoriden 6 km.’lik bir tırmanışla zirveye ulaşıyordu yolumuz. Neyse ki eğim çok yıpratıcı değildi. Ama ağır vasıta trafiği yolda çok dikkatli ilerlememizi gerektiriyordu.
Domocos ilk kademe tırmanışın sonunda tepeye yerleşmiş bir kasabaydı. Yerleşim itibariyle ülkemizdeki kasabalara benziyordu. Buralarda ne yeriz derken karşımıza bir pizzacı çıktı. Sağında solunda oto tamircileri olan bir yol kenarı pizzacısı. Pizza yerine, Uğur sıcak sandviç yaptırdı bize. Meyve suyuyla sandviçlerimizi yerken mekanın sahibi çocuğuyla dışarı çıkt,ı kapının önündeki Mercedes’e bindi. Mercedes son model olmasa da bu pizzacıya ait olmasını garipsemiştik. Bizim için “Mercedes’li pizzacı” olarak kaldı o mekan.
Yokuşun sonu muhteşem bir Lamia manzarasına çıkıyordu. Lamia şehri, iki dağ arasında kısmen dağa kısmen de düzlüğe kurulmuş hemen yanındaki denize biraz mesafeli olan bir şehir. Tepedeki manzara ile birlikte 15 km.’lik Lamia inişi ve ertesi gün Lamia’dan Thiva’ya giderken yapacağımız 13 Km’lik çıkışı da görebiliyorduk. Fotoğraf çekiminden sonra bisikletlere atlayıp inişe başladık. Yol çok dik olmamasına rağmen, zigzaglar çizerek indiğinden, dikkatli olmamız gerekiyordu. Ellerimiz sürekli frende, Lamia manzarasına baka baka iniyorduk. İn in bitmiyor diyebilirim bu yol için. İniş tam olarak bitmeden Lamia’nın içine doğru ana yoldan ayrıldık. Merkeze inen yol yol daha da dik bir hale geldi. Konaklama uzmanımız Uğur’un belirlediği rotada ilerleyerek otele ulaştık ve odaya yerleştik. Erken bir zamanda ulaştığımız için dışarı çıkmadan bir süre odada dinlendik. Uğur’un dinlenmeyi uyku ya çevirdiği dakikalarda ben telefondan internete girerek gezilebilecek yerlere baktım. Bir iki gezilecek yer yanında, fark ettim ki Lamia, Spartalılar ile Pers’ler arasındaki savaşın geçtiği Thermophila (Hot springs) ‘in yanı başındaydı. Ve yol üzerinde, ‘300’ filmiyle birçoklarının hafızasında yer eden, Kral Leonidas’ın anıtı vardı. Uğur uyandığında kendisine bunu anlattım. Yarına Kral Leonidas’a yapacağımız ziyareti de rotaya ekledik. Yemeğin ardından çok geç vakte kalmadan ertesi günkü uzun etaba hazırlanmak için yattık.
.
Çıkış : 10:30
Varış : 17:00
Mesafe : 92,28 km
Sürüş Süresi : 04:56 saat
Ortalama hız : 18,65 km/s
Max. Hız : 49,61 km/s
Ortalama Eğim Çıkış : %4
Max Eğim Çıkış : 7
Ortalama Eğim İniş : %-4
Max Eğim İniş : %-16
http://www.mapmyride.com/routes/view/302366387]” (link) [/URL]
.
http://s5.postimg.org/j05zuzeqv/10_Karditsa_Lamia.png
Yol üzerindeki F-16 modeli
http://s5.postimg.org/utii76d7r/IMG_0685_800x578.jpg
.
http://s5.postimg.org/mmqifln53/IMG_0688_800x600.jpg
.
Theselya Ovası’nı arkamızda bırakıyoruz.
http://s5.postimg.org/b0azs7p7r/IMG_0691_800x600.jpg
.
Yokuşlara devam
http://s5.postimg.org/50n8ok4fb/IMG_0698_800x557.jpg
.
Aşağıda Lamia karşıdan yarınki yokuşlar
http://s5.postimg.org/uuw4bl6jr/20130923_155312_800x600.jpg
.
http://s5.postimg.org/k0flcelbb/IMG_0704_800x578.jpg