Murat Cömez
En yeni üye - Kayıt: Az önce
- Kayıt
- 21 Nisan 2013
- Mesaj
- 7.860
- Tepki
- 19.052
- Yaş
- 51
- Şehir
- Giresun
- İsim
- Murat Cömez
- Bisiklet
- Colnago
http://s3.postimg.org/6zpowxdur/S3e_Dd_Ga.jpg
Merhaba arkadaşlar, çoğunuz biliyor ki uzun zamandır ilk bisikletimi restore etmeye uğraşıyordum ve bugün son eksik parçalarını taktim, stickerlarını yapistirdim, ayarlarlarini yaptim ve cok sükür bitirdim.
Sonunda 1989 model bianchi spillo sehir/tur bisikletinden ortaya cylocross tipi bir bianchi cikti.
Bisikletin benimle olan gecmisini okumayanlar icin bir defa daha yaziyorum...
Beni forumdan iyisiyle kötüsüyle az olsun taniyanlar vardir diye düsünüyorum. Ben de 1989da ilk aldigim bianchi (orjinal italyan) bisikletimi restore etmeye basladim. 16 yasima kadar tabi ki bisikletlerim oldu ama cogu ya calindi ya da cöpe gitdi. (Cocukluk iste)
16 yasimda okulum bitmisti ve artik meslek okuluna baslamistim ve az da olsa para kazaniyordum. Böylece ilk 3-4 ayligimi biriktirdim ve 89 yilinda 1600 Mark'a bu bianchiyi aldim ve bisiklet sürmeye tam olarak basladim. Yaklasik 10 yil kullandim, sonra bir kenara biraktim ve yeni bisiklet aldim. Yaklasik 13-14 senedir hic bakimsiz bir sekilde garajda kir pas icinde öylece duruyordu. (Onu orada öyle görünce inanin cok üzüldüm).
Artik yeniden restore edilme zamani geldi diye düsündüm ve bundan 2ay önce nerelerde nasil yapilir diye özel sirketleri arastirmaya basladim ve buldum. Bisikletin üzerindeki parcalar tekrar kullanilmayacak, klasik üst seviye olan parcalar ile donanacak. Mesela Shimano Golden Arrow grup seti gibi (Eski shimano 105 serisi oluyor).
Neyse kisa ve öz anlatim olarak kalsin ve fotograflara gecelim. Iyi mi oldu kötü mü oldu bilmiyorum ama ilk haliden daha güzel oldu bence. Karari sizler verin artik...
Fotograflara gecmeden önce Yardimci olan ve fikirler veren arkaslara buradan cok tesekkür ederim.
Özellikle Dogukanaksu, Halil Eroglu, Murat Yavuz, Berk Mercanci, Berke kazankaya, Kivilcim Baykan ve Cemali Avci'ya tesekkürlerimi bir borc bilirim.
Bisikletin ilk hali su sekilde idi....
(fotografta iyi görünebilir ama inanin cizik ve pasdan dolayi yüzüne bakilacak hali yoktu).
http://s3.postimg.org/o1iiz0spv/cs_UHdyo.jpg
Ve yukaridaki bisikletten orataya cikan bisiklet bu oldu...
http://s16.postimg.org/4xv2744zp/Gud_D1mv.jpg
http://s16.postimg.org/eh4r0kshx/ih_Cah_KI.jpg
http://s16.postimg.org/c7l83k8xx/Iim2_Y50.jpg
http://s16.postimg.org/cta6zo405/n_Yejl_GN.jpg
http://s16.postimg.org/m3mb37epx/qwp_Qo_Pl.jpg
http://s16.postimg.org/oaqjr4k05/rx_SEl_Va.jpg
http://s16.postimg.org/56x8as75x/S06x_Rul.jpg
http://s16.postimg.org/iccqgw11h/X0vzi4_O.jpg
http://s16.postimg.org/ewp7l2t6t/xd_AXX0_A.jpg
http://s16.postimg.org/m170u40g5/z6_Pq_Qp_W.jpg
Özel korumalari ile beraber...
http://s13.postimg.org/vgx50ljuf/3_GNJKm_K.jpg
http://s13.postimg.org/4gjcc0vjr/9xeam5_Z.jpg
http://s13.postimg.org/6jtrjovcn/602_RBIt.jpg
http://s13.postimg.org/jzgs953uf/Bgs_HTHu.jpg
http://s13.postimg.org/4ukobmfnb/NEI7_Nhb.jpg
Az bir sey de restoresinden bilgiler verelim...
Durumu hakkinda aynakol göbegini örnek alabilirsiniz.
http://s13.postimg.org/6p2473s1j/at_JUh_JE.jpg
Ve komple söküldükten sonra kadroyu Cam tozu püskürtmeye verdim ve tüm pas lekeleri, cizikler, boya vs. komple temizlendi ve kadronun saf celigi ortaya cikti. (önce kumlama/kum püskürtme olacakti yanliz kum taneleri kadroya zarar verebilecegi icin cam tozu ile yapiliyormus).
Kadronun orjinal hali.
http://s4.postimg.org/iefhwzlfx/Z1_IBFDI.jpg
Ve cam tozu püskürtmeden sonraki hali
http://s13.postimg.org/rzzobda5z/GHD1y7j.jpg
Cam tozu püskürtmeden sonra borularin yapistirildigi yerler (bu kadroda kaynak yok) nikelaj'a gönderildi ve nikelajdan sonra tozlu boyama sistemi ile boyanacak.
Kadronun Nikelajdan sonraki hali.
http://s13.postimg.org/yhnmrzquv/v55u_P7m.jpg
http://s13.postimg.org/pvkd7eeuv/N4_G5zn_H.jpg
http://s13.postimg.org/74ifx8kaf/Im0_Tjb_X.jpg
http://s13.postimg.org/tka26vovr/sc_STSs_Q.jpg
Ve artik tozlu boyamaya gönderildi...
Buradaki görülen kücük kabin de toz püskürtülüyor ve yanindaki büyük kabinde 160-200derece arasi toz eritiliyor ve sertlestiriliyor.
http://s21.postimg.org/giv7pvbfb/Hxia_Jd_A.jpg
Firindan cikmis hali...
http://s21.postimg.org/sw81ws13r/r_Iv_S5_Ao.jpg
Ve kadronun tozlu boyamadan sonraki hali.
http://s21.postimg.org/sfrfo32qf/xzn2_MDv.jpg
http://s21.postimg.org/n0e49dlsn/t_Co_Nyfn.jpg
http://s21.postimg.org/x0dm30mfr/Kvd_FV5i.jpg
http://s21.postimg.org/e43c5fv6f/56ubvtj.jpg
http://s21.postimg.org/kydmv4ntj/Eyu_Q7y2.jpg
Boyadan alip hemen arkadasimin dükanina gidyorum ve bir iki islem yapiyorum...
Önce furs takimini takiyorum (Rulmanli bilya)
http://s21.postimg.org/9too9uq3b/Xr_Kv1_Tf.jpg
http://s21.postimg.org/pyb332tg7/4_XSf_Lix.jpg
Sonra ayankol göbeginin yuvasini temizliyorum...
http://s9.postimg.org/osushlv0v/PQm_H9ld.jpg
http://s9.postimg.org/g9bejumof/Xvl_Byga.jpg
http://s9.postimg.org/9hkzgzxov/t_Zv3x8_Y.jpg
Ve aynakolu takiyorum...
http://s9.postimg.org/v1g4b6slr/3frg_LCP.jpg
http://s9.postimg.org/xk1tbvebz/Eud0_ICV.jpg
Burdan sonraki montaj islerini evde tamamliyorum....
Donanim listesi su sekilde...
Vites seti: Komple Shimano Golden Arrow 2 x7 (Shimano 105'in eski modeli)
Fren vites kollari: Shimano RSX STI
Jant seti: Komple Shimano 600
Lastikler: Schwalbe Racing Ralph EVO 28x1.35
Frenler: Avid Shoty4
Sele: Selle Italia
Sele borusu: Kalin
Gidon ve Gidon bogazi: ITM Europa
Gidon bandi: Orijinal Bianchi
Furs takimi: Tecora E (Rulmanli bilya)
Zincir Sram
Ruble: Shimano
Pedallar: Shimano SPD
Burada da örnek olarak 2 parcanin yenilenmesini görebilirsiniz (Örnekler tüm polisaj yapilmis parcalar icin gecerlidir)
http://s17.postimg.org/5kdxw19lb/GIAl_KMn.jpg
http://s23.postimg.org/mredsyslj/4zc_Mpb_F.jpg
Umarim begenirsiniz ve düsüncelerinizi söylersiniz.
Merhaba arkadaşlar, çoğunuz biliyor ki uzun zamandır ilk bisikletimi restore etmeye uğraşıyordum ve bugün son eksik parçalarını taktim, stickerlarını yapistirdim, ayarlarlarini yaptim ve cok sükür bitirdim.
Sonunda 1989 model bianchi spillo sehir/tur bisikletinden ortaya cylocross tipi bir bianchi cikti.
Bisikletin benimle olan gecmisini okumayanlar icin bir defa daha yaziyorum...
Beni forumdan iyisiyle kötüsüyle az olsun taniyanlar vardir diye düsünüyorum. Ben de 1989da ilk aldigim bianchi (orjinal italyan) bisikletimi restore etmeye basladim. 16 yasima kadar tabi ki bisikletlerim oldu ama cogu ya calindi ya da cöpe gitdi. (Cocukluk iste)
16 yasimda okulum bitmisti ve artik meslek okuluna baslamistim ve az da olsa para kazaniyordum. Böylece ilk 3-4 ayligimi biriktirdim ve 89 yilinda 1600 Mark'a bu bianchiyi aldim ve bisiklet sürmeye tam olarak basladim. Yaklasik 10 yil kullandim, sonra bir kenara biraktim ve yeni bisiklet aldim. Yaklasik 13-14 senedir hic bakimsiz bir sekilde garajda kir pas icinde öylece duruyordu. (Onu orada öyle görünce inanin cok üzüldüm).
Artik yeniden restore edilme zamani geldi diye düsündüm ve bundan 2ay önce nerelerde nasil yapilir diye özel sirketleri arastirmaya basladim ve buldum. Bisikletin üzerindeki parcalar tekrar kullanilmayacak, klasik üst seviye olan parcalar ile donanacak. Mesela Shimano Golden Arrow grup seti gibi (Eski shimano 105 serisi oluyor).
Neyse kisa ve öz anlatim olarak kalsin ve fotograflara gecelim. Iyi mi oldu kötü mü oldu bilmiyorum ama ilk haliden daha güzel oldu bence. Karari sizler verin artik...
Fotograflara gecmeden önce Yardimci olan ve fikirler veren arkaslara buradan cok tesekkür ederim.
Özellikle Dogukanaksu, Halil Eroglu, Murat Yavuz, Berk Mercanci, Berke kazankaya, Kivilcim Baykan ve Cemali Avci'ya tesekkürlerimi bir borc bilirim.
Bisikletin ilk hali su sekilde idi....
(fotografta iyi görünebilir ama inanin cizik ve pasdan dolayi yüzüne bakilacak hali yoktu).
http://s3.postimg.org/o1iiz0spv/cs_UHdyo.jpg
Ve yukaridaki bisikletten orataya cikan bisiklet bu oldu...
http://s16.postimg.org/4xv2744zp/Gud_D1mv.jpg
http://s16.postimg.org/eh4r0kshx/ih_Cah_KI.jpg
http://s16.postimg.org/c7l83k8xx/Iim2_Y50.jpg
http://s16.postimg.org/cta6zo405/n_Yejl_GN.jpg
http://s16.postimg.org/m3mb37epx/qwp_Qo_Pl.jpg
http://s16.postimg.org/oaqjr4k05/rx_SEl_Va.jpg
http://s16.postimg.org/56x8as75x/S06x_Rul.jpg
http://s16.postimg.org/iccqgw11h/X0vzi4_O.jpg
http://s16.postimg.org/ewp7l2t6t/xd_AXX0_A.jpg
http://s16.postimg.org/m170u40g5/z6_Pq_Qp_W.jpg
Özel korumalari ile beraber...
http://s13.postimg.org/vgx50ljuf/3_GNJKm_K.jpg
http://s13.postimg.org/4gjcc0vjr/9xeam5_Z.jpg
http://s13.postimg.org/6jtrjovcn/602_RBIt.jpg
http://s13.postimg.org/jzgs953uf/Bgs_HTHu.jpg
http://s13.postimg.org/4ukobmfnb/NEI7_Nhb.jpg
Az bir sey de restoresinden bilgiler verelim...
Durumu hakkinda aynakol göbegini örnek alabilirsiniz.
http://s13.postimg.org/6p2473s1j/at_JUh_JE.jpg
Ve komple söküldükten sonra kadroyu Cam tozu püskürtmeye verdim ve tüm pas lekeleri, cizikler, boya vs. komple temizlendi ve kadronun saf celigi ortaya cikti. (önce kumlama/kum püskürtme olacakti yanliz kum taneleri kadroya zarar verebilecegi icin cam tozu ile yapiliyormus).
Kadronun orjinal hali.
http://s4.postimg.org/iefhwzlfx/Z1_IBFDI.jpg
Ve cam tozu püskürtmeden sonraki hali
http://s13.postimg.org/rzzobda5z/GHD1y7j.jpg
Cam tozu püskürtmeden sonra borularin yapistirildigi yerler (bu kadroda kaynak yok) nikelaj'a gönderildi ve nikelajdan sonra tozlu boyama sistemi ile boyanacak.
Kadronun Nikelajdan sonraki hali.
http://s13.postimg.org/yhnmrzquv/v55u_P7m.jpg
http://s13.postimg.org/pvkd7eeuv/N4_G5zn_H.jpg
http://s13.postimg.org/74ifx8kaf/Im0_Tjb_X.jpg
http://s13.postimg.org/tka26vovr/sc_STSs_Q.jpg
Ve artik tozlu boyamaya gönderildi...
Buradaki görülen kücük kabin de toz püskürtülüyor ve yanindaki büyük kabinde 160-200derece arasi toz eritiliyor ve sertlestiriliyor.
http://s21.postimg.org/giv7pvbfb/Hxia_Jd_A.jpg
Firindan cikmis hali...
http://s21.postimg.org/sw81ws13r/r_Iv_S5_Ao.jpg
Ve kadronun tozlu boyamadan sonraki hali.
http://s21.postimg.org/sfrfo32qf/xzn2_MDv.jpg
http://s21.postimg.org/n0e49dlsn/t_Co_Nyfn.jpg
http://s21.postimg.org/x0dm30mfr/Kvd_FV5i.jpg
http://s21.postimg.org/e43c5fv6f/56ubvtj.jpg
http://s21.postimg.org/kydmv4ntj/Eyu_Q7y2.jpg
Boyadan alip hemen arkadasimin dükanina gidyorum ve bir iki islem yapiyorum...
Önce furs takimini takiyorum (Rulmanli bilya)
http://s21.postimg.org/9too9uq3b/Xr_Kv1_Tf.jpg
http://s21.postimg.org/pyb332tg7/4_XSf_Lix.jpg
Sonra ayankol göbeginin yuvasini temizliyorum...
http://s9.postimg.org/osushlv0v/PQm_H9ld.jpg
http://s9.postimg.org/g9bejumof/Xvl_Byga.jpg
http://s9.postimg.org/9hkzgzxov/t_Zv3x8_Y.jpg
Ve aynakolu takiyorum...
http://s9.postimg.org/v1g4b6slr/3frg_LCP.jpg
http://s9.postimg.org/xk1tbvebz/Eud0_ICV.jpg
Burdan sonraki montaj islerini evde tamamliyorum....
Donanim listesi su sekilde...
Vites seti: Komple Shimano Golden Arrow 2 x7 (Shimano 105'in eski modeli)
Fren vites kollari: Shimano RSX STI
Jant seti: Komple Shimano 600
Lastikler: Schwalbe Racing Ralph EVO 28x1.35
Frenler: Avid Shoty4
Sele: Selle Italia
Sele borusu: Kalin
Gidon ve Gidon bogazi: ITM Europa
Gidon bandi: Orijinal Bianchi
Furs takimi: Tecora E (Rulmanli bilya)
Zincir Sram
Ruble: Shimano
Pedallar: Shimano SPD
Burada da örnek olarak 2 parcanin yenilenmesini görebilirsiniz (Örnekler tüm polisaj yapilmis parcalar icin gecerlidir)
http://s17.postimg.org/5kdxw19lb/GIAl_KMn.jpg
http://s23.postimg.org/mredsyslj/4zc_Mpb_F.jpg
Umarim begenirsiniz ve düsüncelerinizi söylersiniz.