Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti Grupları "sram"

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.726
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
Sram serisi yol grubunda oldukça yeni sayılır. Asıl üretimi amortisör ve mtb/vites dişli grubuna yönelikti, fakat çıkartmış olduğu 1928 gramlık Red yol serisiyle aslında bu konuda hiç de tecrübesiz olmadığını bu piyasada bende varım diyerek kanıtladı. Görünüm olarak bakıldığında hem shimano hem de campagnoloya benzerlikler gözümüze çarpıyor. Örneğin; fren ayaklarının ve ayna grubunun campagnoloya, STI kolların shimanoya benzemesi gibi. Sram Red-Force-Rival olarak 3 grup şeklinde piyasada bulunuyor.

Sram Red: Üst düzey profösyonel kullanım için. Komple set 1928 gram
Sram Force: Profösyonel kullanım için
Sram Rival: Amatör kullanım için

Fiyatları kesin ve net değildir ortalama fiyatlarıdır.

Sram Red: 1.849.99 $
Sram Force: 1.399.99 $
Sram Rival: 879.99 $
 
Scudo
SRAM rival'in ULTEGRA ayarında olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

SRAM kolların her biri campi ve shimo lardan farklı düzenekler içindedir.

Şuana kadar bildiğimiz içtekini it büyüsün fren kolu it küçülsün mantığı SRAM da devrim niteliğinde, kolu 1cm itince vites düşüyor (büyüyor) 2 cm itince vites çıkıyor (küçülüyor) ufak bir hareketinizle pıt pıt vitesler değişiyor ve alışınca vazgeçebileceğinizi sanmıyorum.

İç mekanizma olarak da shimo ya yakın campiden dayanıklı görünüyor, 2007 de rüştünü ispay etti, tek endişem iyi bir sprinterseniz sram red arka aktarıcı bana güven vermedi ve force ayna kol hafif yapalım derken çok ince yapmışlar sanki, avcunuzun için de kuş tüyü gibi duruyor, rijitliğini bir kullanana sormak lazım
red serisi campilerden çok çalmış bence ama campinin tek tuş full kontrol özelliğini haliyle koyamamışlar, zaten arka aktaracıyı değiştirmeden de yapamazlar. Biliyorsunuz shimolar büyüdüğü tarafa doğru bel verir (hareket edeceği yöne) campiler tam tersine zincir tarafından bel verip bacak tarafını (düşerken) janta doğru uzatır, bu da 1 hamlede 23 den 11'e 11den 23'e başka hiçbir dişliye değmeden inip çıkmanızı sağlar. sert kriteryumlarda kullanılası bir özellik, bir de dik yokuşlu inişlerden sert dönüş düzlüklerde hiç uğraştırmıyordur
 
Faydalı bilgiler için teşekkürler. (Yol bisikletine biraz yabancı kalmışım :eek:)
 
campagnolo süper,hele ön vites aralık alma özelliği ve belirttiğiniz,tek basışla en üstten alta olayı,mükemmel,söylenecek söz yok benim için
 
http://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp1_wm_07_p.jpghttp://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp22_wm_07_p.jpghttp://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp33_wm_07_p.jpghttp://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp44_wm_07_p.jpghttp://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp55_wm_07_p.jpghttp://bicyclewarehouse.com/images/library/site/ke_pwrtp66_wm_07_p.jpg
 
DuraAce dururken Redi tercih edebileceğimi zannetmiyorum.. 100-150gr hafif olması hiç öyle abartılacak bir üstünlük değil.. Red'in ön aktarıcısının kafesi titanyum.. Zincirin temas ettiği bölgede böyle yumuşak bir malzeme kullanmak biraz saçma olmuş. Zaten kullanıcı yorumları da aynen tahmin ettiğim şekilde. Bir diğer nokta aynakol. 2010 DA aynakola bakıyorum mükemmel bir tasarımı var. Vidalar kaybolmuş, dişli setlerin kollarında bile hallow teknolojisi var ve en önemlisi aerodinamik olarak gözüme daha avantajlı görünüyor.. Diğer tarafta 3gr hafif olsun diye olabildiğince inceltilmiş klasik tasarım carbon kollar ve 5 vidalı yasarım. Tamam kadroyu karbon aldık ama aynakolun da böyle olmasına gerek var mı ? Bu konuda Shimano gerek performans gerek estetik gerekse mühendislik olarak çok çok ilerde. Frenlere gelelim. DA ların yanında tasarım olarak zayıf görünüyorlar kaldı ki performansları da DA lar kadar değil. Arka aktarıcı, nedenini bilmiyorum ama bana DA kadar iyi görünmüyor. Red'in bence dikkat çekici tek noktası fiyatının uygun olması.
 
Siz 2010 red kolleksiyonunu görmediniz sanırım?

sram red kullanan bir daha campi veya dura ace'in yüzüne bakmıyor, shimano hala 5 parça ruble üretmeye çalışırken sram yekpare yaptı bile

konu aerodinamiye gelecekse , kanıtlanmış gerçekler var , kadro aerodinamisi yoksa,aynakolunuzda ve fren bacaklarınızda f1 olsada işe yaramazlar:in:

fiyat - performans- sağlamlık = sram red

2010 DA = para kaybı, kim pilli donanım kullanmak isterki olduda pilin bitti ne yapacaksın? kollara enerji jelide verilmezki...
 
Erdoğanın söylediklerine aynen katılıyorum yanlız sramın bence tek bir kusuru var oda elciklerdeki ergonomi, daha etli ve kavisli yapılsa her 10 kişiden 8 i sramı seçer bence, bu arada bir arkadaşımda yekpare rubleyi gördüm gerçekten muhteşem ,adamlar metal külçeyi tornada işleyip tek parça 10 lu ruble yapmış. ;)
 
cog güzel paylaşım teşekkürler.....Bu arada fiyatlar da ağırlıkları kadar iyiymiş...
 
Bende 2010 Sram Redi seçtim daha kullanmadım ama göreceğiz bakalım.Ben sadece vites setini aldım rubleyide dura ace alacağım.
 
tıagradan bi kurtulayım ben sorarım o sram red'e teşekkürler paylaşım ve kritikler için
 
@ERDOGANKESGIN

Red'i gördüm de 2010 modelinde 2009'a göre öyle ses getirecek ne yenilikler oldu ? Force grubunu söylüyorsan evet baya bir yenilendi..
Rubleye hiç bir lafım yok. Tek güzel olan şey o :D
Aerodinamiğe gelince kadroyu hiç karıştırma :) parçalar için konuşalım sadece. DuraAce alırsam tabiki aerodinamiği de iyi bir kadro üstüne takarım..
Bu arada pilli donanım kullanırım. Hatt Di2'nin bir sonraki jenarasyonu bekliyorum desem yalan olmaz :) Sanki hayatımızdaki tek pilli şey bu mu ? Hadi arabanın aküsü bitti yada tam ihtiyacın olduğu yerde telefonunun pili bitti napacaksın :D :D Bu da aynı şey işte zamanla insanlara normal gelecek. Fazla değil 3-4 yıla kalmaz bakarsın senin de altında pilli bir Sram belli mi olur :D
 
Ama şimdikilerin pili 8-10 saat dayanıyor sanırım, bu da uzun yolda fos :)
Tabi ne tür pille çalıştığı da önemli. AAA pilse yolda değiştiririm:D
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@Güney Tuncer


pek öyle sayılmaz bence, zira 8/9 saatlik bir antremanda yolda kalırsın aman diyim:D :D :D

manuel donanımdan vazgeçmeyecekleri aşikar , yenilikte elbette olacak, ayrıca benzetmelerine katılmıyorum , şehir içi heryerde bu işi yapabilirsin , yol yardımı var, cepcell leri var vs vs, antremanda yolda kalınca ne yapacaksın? ayrıca yolda kalsan taksiye atlarsın , şarjın bitse kullanmazsın ama bisikletin şarjı bitermi hiç hocam , tour de France da kullanıldığı gün rüştünü ispat edecektir yoksa pazarlama stratejisi ve rakiplere gözdağı vermekten öte birşey olmayacaktır.
 
Merhaba, 2009 Tour de France de kullanılmamış mıydı zaten?
 
ben görmedim gören varsa da videosunu göndersin.

not: yarış içersindeki video geçerlidir.
 
gerçekten bende merak ettim.pro yarışlarda neden kimse pilli donanımı kullanmıyor? o kadar iyiysi heralde ilk baş onlar kullanırdı:)
 
Sram Apex adı altında 4. bir seri daha duyurdu, rival'in altında konumlandırılan set, 2,435 gr ağırlığında, Shimano 105 setten 105 gr daha hafif konumlandırılmış durumda, rakibi shimano 105. 105 sete göre fiyat avantajı da olacak şekilde fiyatlandırılacaktır...

diğer gruplardada değişiklikler oldu 2010 sram ailesi aşağıdaki gibidir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cycleone
@Güney Tuncer

Bisiklet konusuna yıllar sonra tekrar başlamış birisi olarak oldukça tecrübesizim. Ancak 180hp. motosikletlerin arka dişlilerinde komple titanyum kullanılıyor, malzemenin bisiklet üzerinde o strese ulaşmasına imkan yok diye düşünüyorum. Bu bilgiyide paylaşmak istedim:)
 
Geri