Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Test: Schwalbe Marathon XR 26x2.00

Serkan Taşdelen

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Şubat 2006
Mesaj
2.659
Tepki
4.757
Şehir
Türkiye
Schwalbe Marathon XR 26x2.00

Merhaba Sevgili Arkadaşlar,

Uzun bisiklet turlarında kullandığım dış lastiği bu sayfalarda sizlere anlatmaya çalışacağım. 26×2.00 ebatlarda olan bu lastik, içindeki kevlar maddesi yönünden çok sağlamdır. Aynı zamanda katlanabilir olan lastiğin bir tanesinin ağırlığı ise 790 gr civarında.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/P7100035.jpg

Biz uzun yol bisikletçilerinin sorunlarından bir tanesi de sık sık patlayan lastiklerdir. Zaman kaybının yanında, bazen bu patlaklar işkenceye dönüşebilir. Zar zor çıkmaya çalıştığımız bir rampada lastiğin patlaması kadar kötü bir durum olamaz sanırım. Ya da yoğun yağmur altında lastiğinizin patlaması durumunda sığınacak bir yer bulamayınca ne yaparsınız? Buyurun düşünün…

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7876a.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_2646.jpg

İşte Marathon XR bu konuda çok iddialı bir lastik. Patlama derecesini minimuma indiriyor. 10.000 km garantili olan bu lastikler çok daha fazla kilometre yapmanıza olanak sağlıyor. Küçük cam parçaları, dikenler, çalı çırpı gibi maddeler lastiğe battığı takdirde bile iç lastiğe ulaşamıyor. Aynı zamanda lastiğin yere temas eden noktasına kevlar madde yerleştirilmiş. Bu kevlar sayesinde maddeler batsa dahi bir yere kadar iç lastiğe geçemiyor. Bu nedenle lastiğin patlaması bir hayli zor oluyor. Tabi ki imkânsız değil. Henüz hiç patlamayan bir lastik üretilmedi.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7685.jpg

Lastiğinizi 15.000 kilometreye kadar çok rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bir süre sonra artık iyice silikleşen lastikte patlamalar görülebiliyor. Ama bu yine diğer lastiklere göre çok daha az bir oranda patlaması demek. Şahsen kendim şuan kullanıyorum ve 20.000 km dolaylarında. İlk zamanki performansını korumasa da hala çok sağlam bir lastik.

Aşağıdaki fotoğrafta ayrıntısı ile görebilirsiniz. Sol taraftaki lastik 18.000 km dolaylarında, sağ taraftaki lastik ise 1000 km dolaylarında.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_6099.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_6908.jpg

Aynı zamanda lastiği hafif toprak zeminde de gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Yan taraflarında ki dişler tutunmayı üst düzeyde tutuyor. Dişlerin kalın olması asfaltta yatışlarda da çok büyük güven sağlıyor.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7670.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_2644.jpg

Her lastik gibi Marathon XR’da suyu ilk gördüğü anda çok kayıyor. Yağmurun ilk yağdığı zamanlarda ve yol üzerindeki su birikintilerinden geçerken çok dikkatli olmak gerek. Yoksa her an kendinizi yerde bulabilirsiniz. J Bunun yanında sürekli yağmurda gidiyor iseniz tutuş oranında yine bir düşüş yaşanıyor. Kuru zeminde %95’lik bir başarı sağlıyor ise, bu ıslak zeminde %75’e düşüyor. Bu çok normal olmakla birlikte dikkat edilmesi gereken bir nokta bana kalırsa.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/DSC_2126.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7602.jpg

Sonuç olarak; Bisikletiniz ile uzun yol yapıyor iseniz, sürekli patlaklarla uğraşmak istemiyorum diyorsanız, %70 asfaltta sürüyorum diyorsanız ve lastik değiştirmekten bıktım diyorsanız bence tam size göre bir lastik. Biraz bütçenizi zorlayıp alabileceğiniz ve yıllarca güvenle ve rahatla kullanabileceğiniz bir lastik.

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7265.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/P7230032.jpg

2007 yılından bu yana aralıksız olarak bu lastiği kullanıyorum ve çok memnunum. Aldığımdan sonra ilk patlağımı 4500 km dolaylarında vermişti. Devamında ise 20.000 km’ye kadar en fazla 6-8 patlak olmuştur…

Lastiğinizin bisikletiniz üzerinde duruşuda önemli diyorsanız, bence yakışıyor…

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_7586.jpg

http://i656.photobucket.com/albums/uu290/pedallacom/IMG_5918.jpg

Sevgi ve Saygılarımla…
 
Scudo
Tşkler serkan bu bilgiyi bizimle paylaştığın için. Lastik seçiminde arkadaşalara faydalı bilgiler vermiş ve kendi deneyimininde olması bilgileri daha gerçekçi kılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Taşdelen
çok teşekkürler serkan abi. :) ah bir de bu kadar ağır olmasa ne güzel olacak :)zaten 14 15 kg bisikletim bir de lastiklerim ağırlaştırırsa artık bilemiyorum :D
ama patlamaya karşı mukavemeti sayesinde ağırlık dezavantajını avantava çevirmiş ve uzun ömürlü bir lastik anladığım kadarıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Taşdelen
Ben de maraton XR evulation lastikleri 2005 denberi kullanıyorum.Yol tutuşunu kilonuz ve lastiğin limitleri içinde lastik basıncı ile sağlayabilirsiniz.Kendi sınıfında şimdilik bundan daha iyisi yok.Maraton smart guard da aynı özelliklere sahip fakat antreman amaçlı lastikler.frenleme ve spor kullanımlı dönüşlerde pek uygun değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Taşdelen
Merhaba
Bu lastikleri ben de bir ara tur bisikletim için düşünmüştüm ama sonra onu sattım şimdi tekrar geri aldım güzel seçim.Yalnız birşey dikkatimi çekti eğer daha çok tur yapıyorsanız 28 cant hibrid modeller kullansanız sizin için daha rahat olmaz mı? Yine de tercih sizin.Dün MTB ile 80 km asfaltta yol yaptık yol bitmek bilmedi.Aynı yolu ince 28 cant bisikletle daha rahat gidiyordum halbuki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Taşdelen
merhaba,

Lastik alma planları yaparken bu yazıyla karşılaşmam iyi oldu.

Benim bir sorum var, araştırırken aynı markaya sahip bir lastiğe gözüm takıldı. Dişleri biraz daha az. Aralarında yol tutuşunda çok büyük farklılar var mı ? Bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
 
Bu dış lastik ile 13.000km uluslararası bir tur yapılmış ve sadece bir defa o da yoldaki çivinin saplanması nedeni ile patlamıştır.

Güvenilir bir lastiktir.
 
@ErsoyBulduk

Asfalt yolda dişlerinin fazlalığı ve azlalığı yol tutuşunu etkileyen ana etken değildir.

Ben de burada tanıtılan lastiğin 26 X 1,75 olan modeli bulunuyor. Bir de 26 X 2.00 neredeyse dişsiz bir lastiğim var. Neredeyse dişsiz olandan aldığım yol tutuşunu 26 X 1,75 olandan alamıyorum.
 
Ben de 26x1.75 modelini 900 km.dir kullanıyorum. Henüz bir kere patladı.
26x2.00 modeli patlamaya karşı dayanıklılık bakımından daha mı güvenilir acaba?
 
Lastiklerim dubleks idi, 2000 km yapmadan işleri bitti. Asfalt, toprak yol, zaman zamanda doğaya giriyorum. Dolayısıyla hep her an bişey olacakmış gibi tedirginim. Mavic cross dubleks janta (26) schwalbe marathon xr almayı düşünüyorum, önerirmisiniz ?
 
şehir içi ve turlarda güzel fakat arazide biraz ağır kaçabilir bir lastik.
 
@KAMİL TABAK

Ben önerebilirim. Belirttiğim gibi 26x1.75 modelini kullanıyorum ve memnunum.
Eğer asfalt dışında da sıklıkla kullanacağım diyorsanız 26x2.00 almanız yararınıza olacaktır diye düşünüyorum.
 
Güzel bir yazı teşekkürler,
Bu lastiği daha önce müşahede etmiştim, aşırı sağlam olduğunu düşünüyorum, ağırlığı çok fazla ve yine sürtünme direncinin fazla olduğunu düşünüyorum, kanımca bu lastik ancak 1 sene boyunca medeniyetten izole olacağımız turlarda uygun olacaktır, Türkiye içi turlarda çok daha akıcı ve hafif olan lastiklerin tercih edilmesi daha uygun olacaktır, zira lastiğin bitmesi halinde hemen her yere bir kaç gün içinde kargoyla yeni lastik gönderilebilir. Ufak tefek patlaklar için de iç lastiğe 50 gr lık bir stans sıvı mükemmel iş görecektir tur boyunca. Ben de 500-600 km lik solo bir turumda çok sağlam olduğu, "dünyayı dolaşanların" kullandığı lastik olduğu söylenen eskilerden bir schwalbe maraton modelini almıştım ama çok ağır olduğu için turdan çok zevk almamıştım, çok dayanıklı idi ama gücümü çok almıştı, daha sonra daha hafif modelleri seçmiştim ve uzun soluklu turlardan çok daha zevk almıştım. Aşırı sağlam eski Maratonlarımı da durumu iyi olmayan başka bir turcu arkadaşa hediye etmiştim :)
Hakan Yazman
 
Geri