Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ido'ya bisiklet taşima ücreti ile ilgili attiğim mail ve cevabi

Serkan Demir

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
828
Tepki
306
Şehir
Silivri & KÜTAHYA'M
Bisiklet
Salcano
ATTIĞIM MAİL.

Bisiklet taşıma için neden ayrı ücret alınmaktadır. Valiz vb. olması durumunda 30 kg. 'a kadar ücretsiz. Bebek arabası vb. durumunda ücretsiz. Ancak bisikletlerin ortalama ağırlıklarını düşündüğünüzde 12-16 kg. aralığındadır. (Ayrıca bisikleti spor ve tutku amaçlı kullananların bisikletlerinin ağırlığı en fazla 15-16 kg. 'dır.) Valiz, çuval, bebek arabası vb. eşyalardan daha az yer kaplamaktadır. Böyle bir durumda bisikletler için ayrı ücret alınması uygun mudur sizce? Eğer uygun ise deniz otobüsü, şehir hatları vapurları ve arabalı feribotlarda bisikletler için ayrılmış, bisikletleri sabitleyecek bir yer bulunmakta mıdır? Eğer bisikletlerimiz için uygun bir yer yok ise yapılacak mı böyle bir yer?

Bu konularla ilgili düşüncelerimin dikkate alınacağını umarak düşüncelerimi ve dileklerimi iletiyorum.

Saygılarla,

Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.


GELEN MAİL (BANA CEVAPLAR TATMİN EDİCİ GELMEDİ AÇIKÇASI).



Sayın Serkan Demir,

Öncelikle şirketimize göstermiş olduğunuz ilgi için size teşekkür ederiz.

Deniz otobüsü ve feribotlarımız Avustralya ve Norveç'ten ithal edilmişlerdir. Uluslararası Denizcilik Organizasyonu ( IMO ) kanunlarına göre tadilat adı altında dahi olsa gemilerin orjinal yapılarında değişiklik yapılamamaktadır.

Deniz otobüsleri yapıları gereğince deniz üzerinde hızlı hareket eden araçlar olduğundan bisikletlerinizin zarar görmemesi adına yatay konumda yerleştirilmeleri uygun görülmektedir.

Deniz otobüslerinde sadece yaya yolcu taşımacılığı gerçekleştirildiği için kısıtlı alana sahiptirler. Gemilerimizde yolcularımızı mağdur etmemek adına talebe bağlı olarak bisiklet taşımacılığı gerçekleştirilmektedir. Bisikletler yük kapasitesi kapsamında değerlendirildiği için ücrete tabidir.

Feribot ile düzenlenen seferlerimizde ise, yaya yolcularımızla birlikte araç taşımacılığı da gerçekleştirildiği için feribotların yapısı mevcut araçların uygun olarak yerleştirilmesi yönünde dizayn edilmiştir. Bisikletlerin gemi içerisinde uygun yerlere konulması ile ilgili olarak herhangi bir problem yaşanmamaktadır.

Deniz otobüslerinde yük alanlarının kısıtlı olması ve fazla yükün deniz otobüsünün hızını düşürmesi sebebiyle bisiklet alımı tercihlerimiz arasında olmamakla birlikte yolcularımıza yardımcı olmak adına kısıtlı sayıda bisiklet alınabilmektedir.Deniz otobüsünde alan kısıtlı olması nedeniyle ücretle alınabilecek bisiklet sayısı da sınırlırlıdır. Vapurlarda alan açısından bir kısıtlama bulunmadığından bisiklet taşınması konusunda yolcularımıza yardımcı olabilmekteyiz. Bebek arabalarının katlanabilir olması nedeniyle kapladıkları alan daha azdır.Ayrıca bebek arabası bebeğin taşınabilmesi için zaruridir ancak bisiklet isteğe bağlı bir yüktür.Yolcularımızın bisikletleriyle seyahate dahil olmaları durumunda da bisiklet ücreti ödemeleri gerekmektedir.Yolcularımızdan taşıma sözleşmesinde yer alan ağırlık hadlerini aşan bavullar için de ayrıca ücret talep edilmektedir.
Hızlı Feribot hatlarında feribot alanının motorsiklet, otomobil, jeep, minibüs, vd. araçlara hacimleri itibariyle yer verilmekte ve satış yapılmaktadır. Uygulama hacim ve yer kaplama olarak uygulandığından oldukça fazla sayıda bisiklet gelmesi durumunda hiçbir araca yer olmayacak ve sistemde katsayı olarak belirlenen otomobil cinsinden yer kaplanmış olacaktır.

Güvenli yolculuk, zamandan tasarruf ve hız, öncelikli hedeflerimizdir. Denizde hızlı seyahat etmek yüksek maliyeti beraberinde getirmektedir. Zaman tasarrufu için sefer seyrinin belirli bir hız seviyesinde gerçekleştirilmesi gerekmekte ve bu durum sefer maliyetlerine yansımaktadır. Mevcut ücret tarifesi hizmetin devamlılığı adına en düşük düzeyde tutulmuştur.

Deniz otobüsü ve feribot bilet fiyatları düzenlenirken sadece mazot fiyatı baz alınmamakta olup, 2005 yılından bu yana herhangi bir artış gerçekleştirilmeyen bisiklet taşıma ücretine 2010 yılı itibariyle zam yapılması uygun görülmüştür.

Değerli görüşleriniz değerlendirilmek üzere ilgili birime aktarılmıştır.

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.

GELEN MAİL'E CEVABEN YAZDIĞIM DİĞER MAİL.

Öncelikle değer verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ancak feribot ve deniz otobüslerine bisiklet sabitleme yeri yapmak için çok büyük bir alana ihtiyaç bulunmamaktadır ve gemilerinizin yapısında bir değişiklik yapılmasına gerek bulunmamaktadır. Kendim gemi inşaa teknikeri olduğum için sizin gemilerinizin yapısında değişiklik gerçekleştirememenizi saygıyla karşılıyorum. Bence, çok büyük bir gezi vb. bulunmadıkça bir seferde olacak bisiklet sayısı en fazla beştir. Beş bisiklet için sabitleme yeri yapmak için bisikletler dahil en fazla 2 mt. x 2 mt. lik bir alan gerekmektedir. Bu da en fazla alandır. Dilerseniz ben bu konuyla ilgili çizimler yaparak size gönderebilirim.

Saygılarımla,

Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.
 
Scudo
Ücrette İptal Olmazsa Bİle Bİsİklet Sabİtleme Yerİ Yapilmali Sİzlerde Destek Verİrsenİz Sevİnelİm Bİzİm Şİrkette İdonun MÜŞterİ Hİzmetlerİ İsyan Etsİnler Benden :)
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Serkan bey öncelikle hepimizin adına göstermiş olduğunuz çaba için teşekkür ederim, inşallaholumlu sonu. alınır, olmasa bile farkedilmek adına bir adımdır.

Tekrardan teşekkürler:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
Arkadaşlar dikkat ederseniz yatay vaziyette konulabileceğini ido yetkilileri belirtmiş. Bir uyanış için, eylem gerçekleştirelim. Yüzlerce bisikletli aynı feribota binerek araçların park ettiği temel park bölgelerine belirtilen şekilde bisikletlerimizi yatay şekilde yatırarak park edelim.Öyle yapalım ki tüm feribot dolsun ve bu yersiz uygulamanın sonu gelsin. Tüm arkadaşlarımıza duyrudur.Bu nu gerçekleştirecek bir oluşum varsa orada olacağım...
Sevgiler.
 
@precipice

sabitleme yeri yapmadıkları ve ücretleri kaldırmadıkları surece biskletlerimizi yatay konumda koyalım deniz otobusu ve feribotlara
 
@Serkan Demir

Bu organizasyonu hep birlikte yapmadıktan sonra hiçbir ses getirmeyeceğini düşünüyorum.Yüzlerce kişinin böyle bir organizasyonda yer alması gerekiyor.Ancak bu şekilde yol alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
kardeşim 4 arabalık yeri iptal et..oraya yere bisilket sabitlelenecek yer yap..en az 30 bisiklet sığar..tadilatmı bu şimdi yere 30 tane demir vidalayacaksın..1.5 tonluk arabayı taşıyabilen zemine ne zararı olacak..bunu yapmak yerine boş boğazlıktan başka bişey yazmamış..yok öyleymiş yok böyleymiş..sanki avrupaya gitmedik ordaki uygulamaları görmedik...bisiklet ağırlık yapıyomuş..be kardeşim peki sizin bu deniz otobüsü kaç bin ton?..onun ağırlığı yanında 10 tane bisikletin ağırlığını ne önemi var..?
 
Evet mesela bir hafta sonu sabah ilk feribota (Yenikapı'dan ve Pendik'ten ayrı ayrı gruplar) Yalova'ya geçiş yapılıp, grup halinde İznik veya Sapanca'ya gidiş dönüş yapılıp dönüşte son feribotlara yine grup halinde hücum edilebilir. Özellikle Pazar akşamı son feribot olması :Gun-124-1 , gazetelerde manşet (veya en azından ön sayfa haberi) haline gelinmesini sağlayacaktır.
Bisiklet taşıma ücretimizi de ödeyerek feribota binmişiz, arabalara (tatilden dönenlere) yer kalmadıysa bize ne?

Tam olarak tarihini hatırlamıyorum ama benzer bir kaos eylemini büyük bir grup motorcu Boğaz köprü geçişlerine yapılan bir zam sonrası, 1.köprüden geçişte ellerinde bozuk para dolu poşetlerle (ogs ve kgs zorunluluğunun olmadığı, nakit geçiş zamanında) gişelere yanaşıp gişecileri, paraları (olabilecek en bozuk madeni paralar) saymak zorunda bırakarak yapmışlar, geçişi bir süre kilitlemişler. Ben anlatılanı söylüyorum, doğru mu, şehir efsanesi mi bilmiyorum.

Ben de olası bir organizasyona katılımcı olacağım.
 
bence öncelikle ilk adım olarak herkesi toplayana kadar info@ido.com.tr adresine herkes bu konuya ilişkin tepki maili atsın. 10 yıldan fazladır devam eden bu düzenin tekerine çomak sokalım.

Ayrıca benzer bir uygulama da TCDD 'de bulunmakta. Geçenlerde Yeşil Bisiklete gitmiştim Adapazarı'ndan bir abi trenle gelmiş dediği şey "bisiklet benden daha pahalıya geldi. Benim için 4.5 TL, bisiklet için 5 TL aldılar." dedi. Aynı şekilde tepki amaçlı TCDD'ye de bu şekilde tepki mailleri atmamız gerekiyor.

Aynı gün Feneryolu'ndan dönerken işe gideceğim için banliyö trenine bineyim dedim gişe görevlisi kadın bisikleti göstererek "onun içinde jeton alman lazım" dedi. Dedim saçma bir uygulama değil mi? Bavul, valiz, çuval, bebek arabası vb. olunca para alınmıyor dedim bisikletin ne farkı var onlardan, daha az yer kaplıyor ve daha hafif. Verdiği cevaba bir bakın hele. "Yeni yazı geldi" diyerek camdaki ne olduğuna dikkat etmediğim yazıyı (zaten kağıdın ön yüzü de bankonun içine dönük olduğundan dikkat etsemde okuyamazdım) göstererek. "Onlar insan muamelesi görüyor." Bu sözü üstüne ne nedir? Bisikleti banliyö treninde koltuğa oturtasım geldi :)

Bisiklet bizlerin gözünde insan muamelesi görebilir. Hatta bazımalarımız için insanlardan daha değerli varlıklardır ancak onlar için öyle olduğunu hiç zannetmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: soner kulak
@Goflet

Öcellikle yaptığınız mailleşme için teşekkür ederim. İnşallah olumlu bir soruca ulaşılır. Kendi adıma her türlü desteği vermeye hazırım.

Arabalar için ayrılan kısımlara bisikletleri yetrleştirmek uygun olmaz. Sebebi hareket halinde arabalarının yolunu kesicektir. Söz konusu 4 arabalık yeri iptal etmek değil. Yayaların hareki için ayrışlmış bölüme asılı ve yatay şekilde durabilecek bisiklet askılığı yapılması daha doğru olacağı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
Valla benim en sinir olduğum uygulamalardan biri bu, ben de aralarda Ataköy-Kadıköy Bostancı hattını kullanıyorum ve benden daha pahalıya taşınıyor bisiklet.

Bir kere cevap veren kişi 500 kelime yazmış ama hiçbirşeye cevap vermemiş. Hangi seyir hızından bahsediyor anlamadım. Adamın dediğine göre bisiklet seyir hızını düşürüyormuş bunu öğrendik.

Ayrıca bisikletin isteğe bağlı birşey olduğunu da öğrendik, yani bisiklet medeni ve temiz bir ulaşım aracı olarak kullanılamaz, sadece eylence için kullanılabilir, o yüzden bütün avrupa bisiklet yollarıyla kaplı, o yüzden hollanda da kişi başına 2 3 bisiklet düşüyor.

Ben bu uygulamaya gerçekten inanılmaz sinir oluyorum ama info@ gibi olan mail adresleriyle çözülecek iş olduğunu sanmıyorum, yapmak lazım yine de ama mailleri okuyan kişinin üst kademelere bunu ilettiğini hiç sanmıyorum, umarım yanılıyorumdur. Ayrıca bana göre Türkiye'de en azından istanbulda toplu taşıma bence hizmet için değil para kazanmak için yapılıyor, o yüzden nası olur da aradan 2 tl koparırız diye düşünmekten başka birşey yapmıyorlar.

Sonra 10kg bisiklet deniz otobüsünü yavaşlatıyor diye kendi çapında mantıklı cevap verirler ancak.

Çabanız için tebrik ediyorum, aynı maili ben de yolluyorum şimdi, ama bunun ortadan kalkması için mutlaka yukarıdan birilerine ulaşmak lazım, çoğu şeyde olduğu gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
Maile verilen cevap :)


Sayın Barış Özkan,

Öncelikle yaşadığınız problemi bizimle paylaştığınız için size teşekkür ederiz.

Şehirhatları vapurlarında bisiklet taşıma ücreti alınmamaktadır. Dış hatlarda bisiklet ücrete tabidir. Ücret tarifesi ile ilgili detaylı bilgi aşağıda verilmiştir. Bununla birlikte ücret tarifesi ile ilgili detaylı bilgi için 444 4 436 numaralı çağrı hattımızdan 3' ü tuşlayarak müşteri hizmetlerinden veya www.ido.com.tr adresimizden bilgi alabilirsiniz.

Deniz Otobüsleri İç Hatlarda bisiklet taşıma ücreti: 3 TL 'dir.
Deniz Otobüsleri Dış Hatlarda bisiklet taşıma ücreti: 5 TL 'dir.
Tüm Hızlı Feribot Hatlarında bisiklet taşıma ücreti: 5 TL 'dir.
Şehirhatları Vapurlarında Kabataş - Bostancı - Çınarcık hattında bisiklet taşıma ücreti 5 TL 'dir. Diğer vapur hatlarında ise ücretsizdir.

Yukarıda açıklanan bilgiler doğrultusunda fiyatlar minimum düzeyde tutulmuştur. Ayrıca İDO dışında hiçbir kurum bisiklet veya yük taşımacılığı yapmamaktadır. İDO, bu konuda müşteri memnuniyetini baz alarak yük taşımacılığı yapmaktadır.

Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
Arkadaşlar ben bir de olayın bir yönüne dikkat çekmek istiyorum, şimdi, güzel, bir hak talebi içindeyiz, ancak süreç içinde herşeyin "ben istedim, olsun" şeklinde olmasını da bekleyemeyiz. Ömürlerini doldurmuş boğaz köprüleri halen büyük bir gelir kaynağı, akaryakıttan alınan vergiler büyük bir gelir kaynağı. Tabii ki otomotiv sektörü ve onunla ilgili her şey, her yan hizmet, onunla ilgili bütün bağlantılar devlet için birinci öncelikli. Siyasete bulaşmadan gitmek istiyorum, ama mesela başbakan bütçe görüşmelerinde bütçeyi savunurken ekonominin büyümesine örnek olarak imal edilen, satılan araç sayısı üzerinden karşılaştırmalar yaparak gidiyor birader. Ulaştırma bakanı, TCDD'yi kapatsak şu kadar katrilyon kâra geçeriz diyor, vs vs.
Yapılması gereken, sadece bir kanaldan gidip "kardeşim bedava bisiklet taşıma istiyoruz" şeklinde küçük görünen tepkiler yerine topyekün bir zihniyet değişimi olmalı. Mesela bisikletlerimiz kadar kendi bireysel seyahat tercihlerimizi de toptan değiştirmek. Karayolu taşımacılığına yapılan yatırımın en az üçte birini de diğer kanallara kaydırmak gerekir. Talep yaratılması lazım. Türkiye'de insan taşımacılığının yüzde 90 üstü küsuru karayolu ile yapılıyormuş. Şimdi bu adamlar duble yol yapmasın da demiryolu mu yapsın? Örneğin İstanbuldan Ankaraya gideceksin, hemen arabana atlamayacaksın, otobüs firmalarına veya uçağa yönelmeyeceksin, arayacaksın araştıracaksın trenleri. Afedersin kıçın biraz oynak olacak, otobüsün, arabanın koltuğunda yayıldığı gibi gitmeyeceksin. Eskişehirden Ankara'ya YHT ile gittim, düz parkurda 252 km bastı birader, bunu İstanbula bağladıkları zaman ben bunu kullanırım da, o yüzde 90 düzeyindeki karayolu yolcusunun yüzde kaçı buraya yönelir?

Tren diye biraz detaya indim belki ama zihniyet değişikliğine örnek olması açısından bahsettim. Tabii ki Türkiye İstanbul-Ankara'dan ibaret değil, hizmet götüreceksen Türkiyenin dört köşesine götüreceksin. Yolları, şehiriçi caddeleri genişleteceksin, kenarlara bisiklet şeritleri yapacaksın. Ama karayolları ve akaryakıt hegemonyasının bu hızda devam etmemesi için milletçe bizim de olaya dahil olmamız, talepleri BARİZ olarak kaydırmamız gerekir. Mesela Kars'a Erzurum'a Van'a trenle gideceksin ki hızlı treni oraya da götürsünler, tabii bu oralara iş kolları, sanayi (otomotiv sanayii dışında bir sanayi), istihdam götürdükten sonra olur. O bölgelerin ve daha nice bölgelerin cazibe merkezi haline gelmesi, ilgili belediyeleri de zihniyet değişikliğine zorlayacak diye ummak istiyorum.
 
Yükselen trend bisiklet,Canım memleketımın ulasım kosulları,pahalılığı goz onune alındıgında herkesınde sahit olucagı bir bisiklet artısı ve tabikide bunu goren benım canım yetkililerim.Nelere tanık olduk su memlekette,ben otogazın oyle komik otesı fıyattan satıldıgını hatırlarım daha sonra geçiş başladı diye anında zam.İşte yapılan ^^yenı yazı geldi,yenı uygulama boyle,ama cocuk arabası katlanıyor^^bahaneleri komik olmaktan ote sebep bundan baska bişey değildir.Ekonomısının hatrı sayılır bir bolumunu akaryakıt,ulaşım hızmetlerınden karsılayan bir ülkede bedavaya bıneceğiniz yol alacağınız bisiklet tabir-i caiz olursa batıyor.Benım korkum bu ucretlerın harıcınde yarın obur gun bu potansıyeli gorupte ^^yahu sunada bir plaka vs cıkaralımda bir vergi tabi durumu yaratalım^^ dır.
 
Geri