Serkan Demir
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 17 Mayıs 2010
- Mesaj
- 828
- Tepki
- 306
- Şehir
- Silivri & KÜTAHYA'M
- Bisiklet
- Salcano
ATTIĞIM MAİL.
Bisiklet taşıma için neden ayrı ücret alınmaktadır. Valiz vb. olması durumunda 30 kg. 'a kadar ücretsiz. Bebek arabası vb. durumunda ücretsiz. Ancak bisikletlerin ortalama ağırlıklarını düşündüğünüzde 12-16 kg. aralığındadır. (Ayrıca bisikleti spor ve tutku amaçlı kullananların bisikletlerinin ağırlığı en fazla 15-16 kg. 'dır.) Valiz, çuval, bebek arabası vb. eşyalardan daha az yer kaplamaktadır. Böyle bir durumda bisikletler için ayrı ücret alınması uygun mudur sizce? Eğer uygun ise deniz otobüsü, şehir hatları vapurları ve arabalı feribotlarda bisikletler için ayrılmış, bisikletleri sabitleyecek bir yer bulunmakta mıdır? Eğer bisikletlerimiz için uygun bir yer yok ise yapılacak mı böyle bir yer?
Bu konularla ilgili düşüncelerimin dikkate alınacağını umarak düşüncelerimi ve dileklerimi iletiyorum.
Saygılarla,
Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.
GELEN MAİL (BANA CEVAPLAR TATMİN EDİCİ GELMEDİ AÇIKÇASI).
Sayın Serkan Demir,
Öncelikle şirketimize göstermiş olduğunuz ilgi için size teşekkür ederiz.
Deniz otobüsü ve feribotlarımız Avustralya ve Norveç'ten ithal edilmişlerdir. Uluslararası Denizcilik Organizasyonu ( IMO ) kanunlarına göre tadilat adı altında dahi olsa gemilerin orjinal yapılarında değişiklik yapılamamaktadır.
Deniz otobüsleri yapıları gereğince deniz üzerinde hızlı hareket eden araçlar olduğundan bisikletlerinizin zarar görmemesi adına yatay konumda yerleştirilmeleri uygun görülmektedir.
Deniz otobüslerinde sadece yaya yolcu taşımacılığı gerçekleştirildiği için kısıtlı alana sahiptirler. Gemilerimizde yolcularımızı mağdur etmemek adına talebe bağlı olarak bisiklet taşımacılığı gerçekleştirilmektedir. Bisikletler yük kapasitesi kapsamında değerlendirildiği için ücrete tabidir.
Feribot ile düzenlenen seferlerimizde ise, yaya yolcularımızla birlikte araç taşımacılığı da gerçekleştirildiği için feribotların yapısı mevcut araçların uygun olarak yerleştirilmesi yönünde dizayn edilmiştir. Bisikletlerin gemi içerisinde uygun yerlere konulması ile ilgili olarak herhangi bir problem yaşanmamaktadır.
Deniz otobüslerinde yük alanlarının kısıtlı olması ve fazla yükün deniz otobüsünün hızını düşürmesi sebebiyle bisiklet alımı tercihlerimiz arasında olmamakla birlikte yolcularımıza yardımcı olmak adına kısıtlı sayıda bisiklet alınabilmektedir.Deniz otobüsünde alan kısıtlı olması nedeniyle ücretle alınabilecek bisiklet sayısı da sınırlırlıdır. Vapurlarda alan açısından bir kısıtlama bulunmadığından bisiklet taşınması konusunda yolcularımıza yardımcı olabilmekteyiz. Bebek arabalarının katlanabilir olması nedeniyle kapladıkları alan daha azdır.Ayrıca bebek arabası bebeğin taşınabilmesi için zaruridir ancak bisiklet isteğe bağlı bir yüktür.Yolcularımızın bisikletleriyle seyahate dahil olmaları durumunda da bisiklet ücreti ödemeleri gerekmektedir.Yolcularımızdan taşıma sözleşmesinde yer alan ağırlık hadlerini aşan bavullar için de ayrıca ücret talep edilmektedir.
Hızlı Feribot hatlarında feribot alanının motorsiklet, otomobil, jeep, minibüs, vd. araçlara hacimleri itibariyle yer verilmekte ve satış yapılmaktadır. Uygulama hacim ve yer kaplama olarak uygulandığından oldukça fazla sayıda bisiklet gelmesi durumunda hiçbir araca yer olmayacak ve sistemde katsayı olarak belirlenen otomobil cinsinden yer kaplanmış olacaktır.
Güvenli yolculuk, zamandan tasarruf ve hız, öncelikli hedeflerimizdir. Denizde hızlı seyahat etmek yüksek maliyeti beraberinde getirmektedir. Zaman tasarrufu için sefer seyrinin belirli bir hız seviyesinde gerçekleştirilmesi gerekmekte ve bu durum sefer maliyetlerine yansımaktadır. Mevcut ücret tarifesi hizmetin devamlılığı adına en düşük düzeyde tutulmuştur.
Deniz otobüsü ve feribot bilet fiyatları düzenlenirken sadece mazot fiyatı baz alınmamakta olup, 2005 yılından bu yana herhangi bir artış gerçekleştirilmeyen bisiklet taşıma ücretine 2010 yılı itibariyle zam yapılması uygun görülmüştür.
Değerli görüşleriniz değerlendirilmek üzere ilgili birime aktarılmıştır.
Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.
GELEN MAİL'E CEVABEN YAZDIĞIM DİĞER MAİL.
Öncelikle değer verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ancak feribot ve deniz otobüslerine bisiklet sabitleme yeri yapmak için çok büyük bir alana ihtiyaç bulunmamaktadır ve gemilerinizin yapısında bir değişiklik yapılmasına gerek bulunmamaktadır. Kendim gemi inşaa teknikeri olduğum için sizin gemilerinizin yapısında değişiklik gerçekleştirememenizi saygıyla karşılıyorum. Bence, çok büyük bir gezi vb. bulunmadıkça bir seferde olacak bisiklet sayısı en fazla beştir. Beş bisiklet için sabitleme yeri yapmak için bisikletler dahil en fazla 2 mt. x 2 mt. lik bir alan gerekmektedir. Bu da en fazla alandır. Dilerseniz ben bu konuyla ilgili çizimler yaparak size gönderebilirim.
Saygılarımla,
Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.
Bisiklet taşıma için neden ayrı ücret alınmaktadır. Valiz vb. olması durumunda 30 kg. 'a kadar ücretsiz. Bebek arabası vb. durumunda ücretsiz. Ancak bisikletlerin ortalama ağırlıklarını düşündüğünüzde 12-16 kg. aralığındadır. (Ayrıca bisikleti spor ve tutku amaçlı kullananların bisikletlerinin ağırlığı en fazla 15-16 kg. 'dır.) Valiz, çuval, bebek arabası vb. eşyalardan daha az yer kaplamaktadır. Böyle bir durumda bisikletler için ayrı ücret alınması uygun mudur sizce? Eğer uygun ise deniz otobüsü, şehir hatları vapurları ve arabalı feribotlarda bisikletler için ayrılmış, bisikletleri sabitleyecek bir yer bulunmakta mıdır? Eğer bisikletlerimiz için uygun bir yer yok ise yapılacak mı böyle bir yer?
Bu konularla ilgili düşüncelerimin dikkate alınacağını umarak düşüncelerimi ve dileklerimi iletiyorum.
Saygılarla,
Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.
GELEN MAİL (BANA CEVAPLAR TATMİN EDİCİ GELMEDİ AÇIKÇASI).
Sayın Serkan Demir,
Öncelikle şirketimize göstermiş olduğunuz ilgi için size teşekkür ederiz.
Deniz otobüsü ve feribotlarımız Avustralya ve Norveç'ten ithal edilmişlerdir. Uluslararası Denizcilik Organizasyonu ( IMO ) kanunlarına göre tadilat adı altında dahi olsa gemilerin orjinal yapılarında değişiklik yapılamamaktadır.
Deniz otobüsleri yapıları gereğince deniz üzerinde hızlı hareket eden araçlar olduğundan bisikletlerinizin zarar görmemesi adına yatay konumda yerleştirilmeleri uygun görülmektedir.
Deniz otobüslerinde sadece yaya yolcu taşımacılığı gerçekleştirildiği için kısıtlı alana sahiptirler. Gemilerimizde yolcularımızı mağdur etmemek adına talebe bağlı olarak bisiklet taşımacılığı gerçekleştirilmektedir. Bisikletler yük kapasitesi kapsamında değerlendirildiği için ücrete tabidir.
Feribot ile düzenlenen seferlerimizde ise, yaya yolcularımızla birlikte araç taşımacılığı da gerçekleştirildiği için feribotların yapısı mevcut araçların uygun olarak yerleştirilmesi yönünde dizayn edilmiştir. Bisikletlerin gemi içerisinde uygun yerlere konulması ile ilgili olarak herhangi bir problem yaşanmamaktadır.
Deniz otobüslerinde yük alanlarının kısıtlı olması ve fazla yükün deniz otobüsünün hızını düşürmesi sebebiyle bisiklet alımı tercihlerimiz arasında olmamakla birlikte yolcularımıza yardımcı olmak adına kısıtlı sayıda bisiklet alınabilmektedir.Deniz otobüsünde alan kısıtlı olması nedeniyle ücretle alınabilecek bisiklet sayısı da sınırlırlıdır. Vapurlarda alan açısından bir kısıtlama bulunmadığından bisiklet taşınması konusunda yolcularımıza yardımcı olabilmekteyiz. Bebek arabalarının katlanabilir olması nedeniyle kapladıkları alan daha azdır.Ayrıca bebek arabası bebeğin taşınabilmesi için zaruridir ancak bisiklet isteğe bağlı bir yüktür.Yolcularımızın bisikletleriyle seyahate dahil olmaları durumunda da bisiklet ücreti ödemeleri gerekmektedir.Yolcularımızdan taşıma sözleşmesinde yer alan ağırlık hadlerini aşan bavullar için de ayrıca ücret talep edilmektedir.
Hızlı Feribot hatlarında feribot alanının motorsiklet, otomobil, jeep, minibüs, vd. araçlara hacimleri itibariyle yer verilmekte ve satış yapılmaktadır. Uygulama hacim ve yer kaplama olarak uygulandığından oldukça fazla sayıda bisiklet gelmesi durumunda hiçbir araca yer olmayacak ve sistemde katsayı olarak belirlenen otomobil cinsinden yer kaplanmış olacaktır.
Güvenli yolculuk, zamandan tasarruf ve hız, öncelikli hedeflerimizdir. Denizde hızlı seyahat etmek yüksek maliyeti beraberinde getirmektedir. Zaman tasarrufu için sefer seyrinin belirli bir hız seviyesinde gerçekleştirilmesi gerekmekte ve bu durum sefer maliyetlerine yansımaktadır. Mevcut ücret tarifesi hizmetin devamlılığı adına en düşük düzeyde tutulmuştur.
Deniz otobüsü ve feribot bilet fiyatları düzenlenirken sadece mazot fiyatı baz alınmamakta olup, 2005 yılından bu yana herhangi bir artış gerçekleştirilmeyen bisiklet taşıma ücretine 2010 yılı itibariyle zam yapılması uygun görülmüştür.
Değerli görüşleriniz değerlendirilmek üzere ilgili birime aktarılmıştır.
Bilgilerinize sunarız,
Saygılarımızla,
İDO Müşteri Hizmetleri.
GELEN MAİL'E CEVABEN YAZDIĞIM DİĞER MAİL.
Öncelikle değer verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Ancak feribot ve deniz otobüslerine bisiklet sabitleme yeri yapmak için çok büyük bir alana ihtiyaç bulunmamaktadır ve gemilerinizin yapısında bir değişiklik yapılmasına gerek bulunmamaktadır. Kendim gemi inşaa teknikeri olduğum için sizin gemilerinizin yapısında değişiklik gerçekleştirememenizi saygıyla karşılıyorum. Bence, çok büyük bir gezi vb. bulunmadıkça bir seferde olacak bisiklet sayısı en fazla beştir. Beş bisiklet için sabitleme yeri yapmak için bisikletler dahil en fazla 2 mt. x 2 mt. lik bir alan gerekmektedir. Bu da en fazla alandır. Dilerseniz ben bu konuyla ilgili çizimler yaparak size gönderebilirim.
Saygılarımla,
Serkan DEMİR
assisTT A.Ş.
ADSL M.H.Y.