Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 7. ve son gün İspir-Ovit-İkizdere-Of-Trabzon (2009)

delibalta

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Eylül 2004
Mesaj
691
Tepki
2.735
Şehir
kuzeyli
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
30 Temmuz 2009

(link)

daha önceki günlerin fotoğrafları için:
1.gün Bayburt-Yusufeli
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 1.gün (2009)

2. ve 3. günler Yusufeli-karadağ-tortum gölü-yusufeli
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 2. ve 3.gün (2009)

4.gün Yusufeli-Yaylalar
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 4.gün Yusufeli-Yaylalar (2009)

5. ve 6. günler Dilberdüzü-Deniz Gölü- İspir
Yusufeli-Çoruh-Kaçkarlar kampı 5. ve 6.günler Yaylalar-Dilberdüzü-Kaçkar-İspir (2009)

7. Gün
Son gün İspir'e yaklaşık 25 km mesafedeki çamlıkaya yol ayrımındaki pansiyondan başladı. sabah gündoğumuyla birlikte kalkıp toparlanarak yola koyuldum. Zorlu 6 günün yorgunluğuyla yol bitmek bilmedi. Ovit'e tırmanış en zor kısım olmasına rağmen manzara ve güne yeni başlamanın keyfiyle çabuk geçti. Ovit'i inip İkizdereyi geçer geçmez işkencenin büyüğü başladı. İkizdereden sahile kadar yol vadide yapılan baraj inşaatının içinden gidiyor. Kim ne derse desin bu vadide de çok büyük doğa katliamı var. Bu büyük enerji atılımını bence torunlarımız kara bir dönem olarak hatırlayacak. Enerji ihtiyacını önceden tahmin edip tedbir almadığımızdan açığı kapamak için tutuşmuş durumdayız.
İkizdere'den sahile kadar inşaat halindeki yolda trafiğe ayak uydurmaya çalışarak indim ama biriken yorgunluk ve ardından gelen aptalca stres nedeniyle tadım kaçtı. Bilinçsiz memleketlilerim de sağolsunlar daracık yolda onlara nasıl yol verebileceğimi, versem bile benim 30 olan hızımdan 35 olan trafiğin ortalama hızına çıkmalarının onlara ne kazandıracağını düşünmeden gerek kornayla, gerek el kol hareketiyle, gerek cam açıp çekil lan! demeleriyle iyice asabımı bozdular.
Sahile bir şekilde indikten sonra daha önce bedelini çoktan ödediğimiz yeni sahil yoluna girip Trabzon'a yollandım.
Yıllar önce henüz yeni yol yapılmamışken Uzungöl'e ilk gelişimde Trabzon-Of arasını nasıl geçtiğimi ben bilirim. Yol o zamanlar kendine takılan sırat köprüsü adını fazlasıyla hakediyordu.


googlemaps_route.jpg
Kısa süreliğine google maps uygulamasına erişebildim. işte rota.


200907_24_30_0663.JPG
Bir gecelik yatağım. sabah çok dinç uyandım.


200907_24_30_0666.JPG
saat 6:18. velespit, piskletçi ve yeni doğmuş güneş. Var mı daha güzel bir kombinasyon !?



200907_24_30_0668.JPG
İspir'e daha yolumuz var. Az gibi gelsede 20 km vadideki yol şartlarında az değil.



200907_24_30_0669.JPG
İnşaat alanının başlangıcı. Yol kapalı iken tepelerden geçen servis yolu kullanılıyor. Zevkli olabilir ama daha yolun başında zaman harcamak istemiyorum. İleride zaman kaybedeceğim aksilikler olabilir.


200907_24_30_0670.JPG
Vadi çok uzun bir sürüş rotasına sahip. Tekrar tekrar geçilecek kadar da zevkli. Barajlar bitmeden eli ayağı tutan herkesin gitmesinde fayda var. Daha sonra bölgenin yapısı değişecek, bu yolların çoğu geri dönmeyecek hatıralar olarak kalacak. Gidin ve bu hatıralardan payınızı alın.



200907_24_30_0671.JPG
İspir. Uğramadan geçiyorum, 2003'teki gezimizde öğretmenevinde kalmış sonraki gün Ovit'e devam etmiştik. O zaman Yusufeli yoluna devam etmeyi çok istemiştim. 7 yıl sonra istediğim oluyor.



200907_24_30_0672.JPG
saat 8:25. İspir'in 3-4 km dışındaki yol ayrımında ikmalimi yapıp rampaya vurdum. Buradan sonra taa İkizdereye kadar doğru dürüst dükkan yok.


200907_24_30_0673.JPG
yorgun kamyon şoförü yükünü sırtlamış, rampaya sarmış. Sabahın serin havası nedeniyle giydiğim termal içlik gözden kaçmıyor. Serin sabah kavramı şimdi bir asır kadar uzak geliyor.


200907_24_30_0674.JPG
Trabzon henüz radarda yok.


200907_24_30_0675.JPG
Fena bir göl değil ama daha iyisi de yapılabilirdi.
bknz: 6 gün yayla kampı.
6 gün yayla kampı (Maçka-Hamsiköy-Kulat-Karaca-Torul-Zigana-Trabzon)


200907_24_30_0676.JPG
Zam istiyor olabilir mi?


200907_24_30_0678.JPG
tırmanış kayaların arasından devam ediyor.



200907_24_30_0681.JPG
sıcak etkisini göstermeden yükselmekte fayda var. molasız çevirmeye devam. saat 10:00 civarı.



200907_24_30_0682.JPG
eğim azaldı, vadi genişledi. Çevre son 6 gündekinden de farklı. Çok bal kovanı var. Çiçek çok ama kurak ve kayalık zeminden dolayı fazla hayvan beslenmiyor. Bu nedenle fazla köy yok, olanlarda da nüfus az.


200907_24_30_0683.JPG
Yol üzerinde böyle özenle yapılmış çok ev var. Sonuçta vakit geçirmesi keyifli bir yer.



200907_24_30_0684.JPG
insanda tırmanma isteği uyandıran yamaçlar.



200907_24_30_0689.JPG
2003 yılında eski bisikletim bisan apenninle buradan 20 ortalamayla çıktığımı net hatırlıyorum. Çantam vardı ama hem ağır değildi hem de sırtımda değil direksiyonun üstünde taşıyordum. Bisiklet 2-3 kilo daha ağırdı ama lastikleri hibrit sürüşe uygun az dişli modellerdendi. Yine de o zaman yaptığım hıza imrendim. tabii altın çağlardı onlar, spor olsun diye 250 km çevirip içinde bir de dağ geçidi aşardım.



200907_24_30_0700.JPG
bölgede inekler büyük sürüler halinde otlatılıyor. ovit tarafında fazla yok bu sürülerden.


200907_24_30_0701.JPG
Rize il sınırı. bu köprü önemli bir nokta. en azından karayolları için.


200907_24_30_0702.JPG
inekler için sınırların bir anlamı yok tabii.



200907_24_30_0704.JPG
trabzon menzile giriyor. levhanın üstüne eve yapacağım 5 km tırmanışı da eklemek lazım.



200907_24_30_0708.JPG
bölgedeki diğer geçitlerin aksine Ovit'in tepe noktasında uzun düzlükler var.



200907_24_30_0709.JPG
koyun mu komando mu bunlar. araziden ayırt etmekte zorlanıyor insan.



200907_24_30_0710.JPG
ot az olunca ineklere fazla iş düşmemiş anlaşılan. çömeze otlatıp kendileri takılıyor.



200907_24_30_0713.JPG
çevredeki yüksek dağlardan gelen ufak derelerden biri. kaynağını merak ediyorum, bir göl bile olabilir.



200907_24_30_0714.JPG
yolun biraz düzleşmiş olması aldatıcı, daha zirveye yol var.



200907_24_30_0725.JPG
civar yaylalarda taş evler çoğunlukta. Toprak kayalık zemininde etkisiyle çok verimsiz. yaşamın zor olduğu yerler. belli bir rakımdan sonra yılın birkaç ayı kalınıyor tabii.



200907_24_30_0730.JPG
geçit ileride göründü. inişten önce son düzlükler.



200907_24_30_0732.JPG
Sert rüzgar nedeniyle büyükçe bir kayanın arkasında üstümü değiştirdim. iniş uzun olacağından terli formayla inmek istemiyorum.




200907_24_30_0738.JPG
bir hatıra fotoğrafı da velespite. Saat 12:15.


drTour0006.JPG
Bu da 6 yıl önce 2003 yılında buraya ilk çıkışımdan. Bisan Apennin ile:
'96 Bisan -baraküda- Apennin



200907_24_30_0743.JPG
biraz aşağıda ilk yaylalar başlıyor. tam tabloluk bir görüntü; karlı zirveler, dere, geleneksel mimaride evler, inekler vb.



200907_24_30_0744.JPG
koyun çıktılar.



200907_24_30_0745.JPG
vadideki yaylaların yolları dağ bisikleti için çok uygun. daha erken gelmiş olsam kafamda vadiden inmek vardı.



200907_24_30_0746.JPG
eski tip yayla evleri.



200907_24_30_0747.JPG
yayla evlerine ve yeşilliğe aldanmamak lazım. çevredeki zirveler 3000 metreden başlıyor.



200907_24_30_0748.JPG
yürüyüş için mükemmel patikalar.



200907_24_30_0750.JPG
gezmekle bitmeyecek dağlar.



200907_24_30_0755.JPG
bu fotoğrafın benzerini 2003'te de çekmiştim.



200907_24_30_0759.JPG
en kalite kiremitle kaplı çatılar.



200907_24_30_0766.JPG
karla kaplı zirveler aşağıyı izliyor.



200907_24_30_0773.JPG
yolun şakası yok bu arada. bir anlık dalgınlık, ters bir hareket doğru vadiye.



200907_24_30_0776.JPG
rutin heyelanlardan biri.
yol yoğun kullanılmadığından muhtemelen altında kimse kalmamış. kaldırırken kesin sonuç belli olur.



200907_24_30_0778.JPG
kopan yamaç.



200907_24_30_0781.JPG
artık yüzüklerin efendisi manzaraları başladı.



200907_24_30_0784.JPG
sisi ve nemi özlemiştim.



200907_24_30_0787.JPG
ağacın bol olduğu yerde ahşap evler de bol oluyor.




200907_24_30_0789.JPG
yeşillik ve ona can veren bulutlar.
tepelerde de süper yollar var. ah şöyle bir 15 günlük kampım olacaktı ki buralarda.



200907_24_30_0795.JPG
saat 14:00 civarı. sabahtan beri yoldayım hala 90 km. ya sabır :)
ikizdere çıkışında ilerideki yol durumunu bilmediğimden keyifli bir mola verdim. Yol bu noktadan sonra daha çok düz olduğundan harcanan efor artacak. Rakım da kritik seviyenin altına indiğinden sıcaklık ve nem artmış durumda. Genel bir beslenme ve üst baş değiştirme molası gerekiyor. Zaten trafikte arttığından yolculuğun havası bu noktada komple değişiyor.



200907_24_30_0802.JPG
ve inşaat başladı. Bu noktadan sonra fotoğraf çekmedim. Birazda çok geçtiğim yerler olduğundan gerek görmedim ama asıl neden fırsat bulamamış olmam.


Sahile ulaştığımda susuzluk ve yorgunluktan epey hırpalanmıştım. Of'ta ikmal yapıp eve yollandım. Tabii yol bitmek bilmedi ve bu bir haftanın geleneksel geceye kalmalarından birini yaşayarak eve ulaştım.
O akşam yatağıma uzandığımda çok mutluydum. birincisi çok zor bir gezi yapmış ve sağlam dönmüştüm. tüm tecrübemi ve kuvvetimi kullanmamı gerektirecek yollarda sürmüştüm. Çok iyi ve kafa insanlar tanımıştım. daha önce hiç gitmediğim yerlere gitmiştim. performans, mesafe, hız vb gibi verileri sallamadan yol yapmıştım. birkaç kere gerçekten korkmuştum. birkaç kere gerçekten endişelenmiştim. tekrar gidip yeni yerlerde gezebileceğim bir bölgeyle tanışmıştım. sağlam dönmüştüm :))


darısı hepimizin başına.
 
Son düzenleme:
Scudo
Bu kadar zorlu bir coğrafyayı, çocuklara masal anlatır gibi sunman gerçekten etkileyici Hüseyin Abi. Fotoğrafların güzelliğiyle uyurken, aralarda "rutin heyelan" ya da "tek korkuluklu köprü" gibi şeylere şaşırarak uyanıyorum. Km saati yerine tecrübe sayacından yakıyorsun. Tek kelimeyle müthiş. Selamlar.
 
güzel ülkemizde o kadar gidecek görülecek yer var ki hepsine gitme imkanımız yok ama bu coğrafyaya mutlaka gidilmeli diyorum ben :)
hüseyin dostumuza da çok buraları bize gösterdiği için çok teşekkür ediyoruz, ama sonunda bizleri ezmiş biraz darısı sizin başınıza diye :)
 
Butun turu resımlerı cok guzel..Cok guzeld ebır tur gercekleştırmıssın. Oralarda pedal cevırme luksum olsa ıdı sanırıdım cıldırıdım ve nereye gidecegimi ne yapacagımı sasırırm. Senınkı iyi sabır...

Emegıne saglık. Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
emeklerinize pedalınıza ruhunuza sağlık ...keyif alarak okudum...bol pedallar..
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
bütün turlarını heyecanla okuyorum gitmeyi görmeyi çok istediğim yerler ovit yaylası falan 5 sene trabzonda kaldım ama hiç gidemedim keşke tekrar okuyo olsam heralde okuldan çok bisikletle turlara çıkardım yaylalara :)
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
Gezinizin tamamını bir solukta okudum. Gerçekten etkileyici yerler ve anlatımınızla bunu daha da güzel hale getirmişsiniz. Her ne kadar gitmesem de (resimler ve tv'de gördüğüm kadarıyla) Doğu Karadeniz aşık olduğum coğrafyalardan biri. Umarım birgün benim de yolum oralara düşer. Sağlıcakla kalın...
 
  • Beğen
Tepkiler: delibalta
Ve harika bir 7 günün sonu. 650-700km mesafeden alınabilecek en yüksek zevki almışım sanırım.
İşin acı tarafı geçtiğim ve kaldığım birçok yerin, Yusufeli dahil, artık olmaması. Gidip bir hatıraları yeniden yaşayayım desem tek seçenek eski uydu görüntüleri.
 
  • Üzgün
Tepkiler: 789 ve sccetin
Fotoğraflara, anlatıma, rotaya, performansa diyecek bir şey yok. Chapeau.

Ben bu yoldan ilk defa 2021'de arabayla geçtim. Bisikletle, bu kadar tahrip edilmiş, tünelleştirilmiş, barajlaştırılmış berbat hâlinden dahi geçmek için içim içimi yedi.

Eski hâli ne de güzelmiş. İnsan kahroluyor...

Şu cennet coğrafyanın yanı başında yaşasam her fırsatta her yerine gitmek için elimden gelen her şeyi yapardım.

Dünyanın en güzel hisleri ve temennisi yazının sonunda. Yapmayalı çok oldu; özlemişim.

"O akşam yatağıma uzandığımda çok mutluydum. birincisi çok zor bir gezi yapmış ve sağlam dönmüştüm. tüm tecrübemi ve kuvvetimi kullanmamı gerektirecek yollarda sürmüştüm. Çok iyi ve kafa insanlar tanımıştım. daha önce hiç gitmediğim yerlere gitmiştim. performans, mesafe, hız vb gibi verileri sallamadan yol yapmıştım. birkaç kere gerçekten korkmuştum. birkaç kere gerçekten endişelenmiştim. tekrar gidip yeni yerlerde gezebileceğim bir bölgeyle tanışmıştım. sağlam dönmüştüm :))

darısı hepimizin başına."
 
  • Beğen
Tepkiler: five ve seko35.50
Geri