Halil Emre Ozlu
Daimi Üye
- Kayıt
- 22 Eylül 2010
- Mesaj
- 350
- Tepki
- 364
- Şehir
- Trabzon
Merhaba arkadaşlar, eğitici yazılarıma devam ediyorum, Tüm yazılarım Sadece ve sadece bisikletforum.com içindir. Bu yazıyı başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. Tüm yazılarımda işlemleri bizzat uygular, resimleri bizzat çekerim. Bir teşekkürü çok görmeyin, illa işi düşen arkadaşlar olur, Google'da aranınca bizim yazımız çıkar biz de faydalı oluruz... Sevgiler hepinize...
Burada Avid Elixir CR üzerinde hidrolik yağı değiştirmeyi anlatmaya gayret edeceğim. Eksiklerim, hatalarım olursa çekinmeden yazınız ben de hep kendimi geliştirmeden yana olarak birçok şey öğrendim. Tüm arkadaşlardan ricam da kendilerini her anlamda geliştirsinler. Çünkü; İyi bir bisikletçi mümkün olduğunca kendi tamirini, montajını, bakımını kendisi yapar.
Bildiğiniz gibi yeni model Avid frenlerde rezervuar yok artık. Yani var ama eskisi gibi kolda yağ girişinde değil, iç rezervuar teknolojisi (Taperbore) kullanıyorlar. Detay için bkz:
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/06/sram-avid-xx-world-cup-brakes04.jpg
İç rezervuar yüzünden artık dıştan yağ damlatarak hava almak imkansız. Bu teknoloji bence çok güzel.. Hem diyafram rezervuar kapağı derdi yok, yırtılması, kaybolması vs, hem de yağ değiştirmek sadece 3 dakika sürüyor. Çok kolay ve sorunsuz. Yeni nesil bir Avid frenin yağını değiştirmek için bir kite ihtiyacınız olacak. Bu kit için kesinlikle Avid'in orijinal kitini tavsiye ederim. Ben başka bir markanın ucuz bir setini de kullandım. Yağı baloncuk yapıyor ve Avid'in performansını vermiyor. 15 dolar gibi bir ucuzluk için değmez, orijinalini alın. Hem yağı da daha fazla, Avid'de 120ml yağ oluyor. Bir fren yaklaşık 10ml yağ alıyor yani defalarca kullanılabilir.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır.)
Öncelikle Frenin pedlerini çıkarıyoruz. Eğer pedlere yağ bulaşırsa çıkması çok zor. Çıksa bile performans kaybı oluyor hiç o riske girmeyin.. Sonra çıkan ped yerine tampon koyuyoruz.
Avid in ürettiği dot 5.1 yağ dot 4 e göre 10 kat yüksek kaynama noktasına sahip. Ayrıca çok efektif basınç iletiyor. Tüm bu işi bilenler piyasadaki en iyi fren yağının avid'in 5.1 i olduğunu ifade ediyor. Yalnız bu yağı çok solumamaya ve açıkta yaranız varsa eldivensiz kullanmamaya dikkat ediniz. Zira içerisinde üreme sistemini bozacak maddeler içeriyor.
Enjektörlerin ikisinin de içine 15ml kadar yağ alıyoruz. Bu miktar biraz fazla ama ben fren sistemi içerisinde uzun süre yağ gezdirebilmek ve varsa havayı tam alabilmek için çok yağ almayı tercih ediyorum. Çünkü yağı pompalamaya başlayınca siz de çıkan balonları fark edeceksiniz.
Fren sisteminin içerisindeki yağ eskimişse şırıngalara yağ doldurmadan önce fren sisteminin içerisindeki yağı şırınga ile boşaltınız!
Önce fren kolunu alıyoruz, kolu kaliperden daha yukarı kaldırıyoruz ki içerideki yağ açılan vida deliğinden boşalmasın. (illa içindeki yağı boşaltmak durumunda değiliz, belki amacımız yağ değiştirmek değil, havasını almaktır) sonra şırınganın birisini buraya takıp, iyice sıkıştırıyoruz. Saat yönüne çevirince sıkışır.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )
daha sonra kaliperi koldan daha yüksek seviyeye kaldırıp, kaliperdeki vidayı çıkarıyoruz ve öbür şırıngayı kalipere takıyoruz. iki şırınga da takıldıktan sonra yağı değiştirmeye hazırız.
Bir şırıngadan bastırırken öbür şırıngadan vakumluyoruz. Bu süre içerisinde epey baloncuk çıkıyor hatta sistemde ne çok hava varmış şaşırıyorsunuz. bu işlemi birkaç kere tekrarlıyoruz ama dikkat ediniz şırıngaları yer çekimine ters tutun ki fren içine şırınga içindeki havayı vermeyin.
Daha sonra yağın çoğunu kol tarafındaki şırıngaya verin, birazcık kaliper tarafında kalsın. Ardından da fren kolunu sıkın. Fren kolunun içersindeki hava da çıksın, oranın yağı da değişsin. Bu işlemi de tekrarlayın, bir süre sonra kol tarafındaki yağ kalipere gönderilmiş olacaktır. Balonlar da bitecektir.
Ardından şırıngaların kilitlerini (uçtaki kırmızı yer) kilitliyoruz, şırıngaları sökerken yağı dökmek istemeyiz.
Sonrasında ise evvelâ kol tarafını üste getirip, şırıngayı çıkarıyoruz, sızma olmayacaktır. Olursa sorun var demektir, pad contact ayarını sıkıştırmamış da olabilirsiniz. Benim tavsiyem pad-contact ayarını orta seviyeye getirip bu işlemi yapın. Ne çok sıkın ne de gevşek bırakın.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )
Şırıngayı çıkardığınız yere vidayı kapatın, sonra kolu yere koyun. Kaliperi yukarı kaldırıp onun şırıngasını çıkarın. Burada bir ufak damla yere düşebilir çok önemli değil ama hava almasın o düşen yerine, hemen vidayı kapatın. Frenleriniz hazırdır.
Burada Avid Elixir CR üzerinde hidrolik yağı değiştirmeyi anlatmaya gayret edeceğim. Eksiklerim, hatalarım olursa çekinmeden yazınız ben de hep kendimi geliştirmeden yana olarak birçok şey öğrendim. Tüm arkadaşlardan ricam da kendilerini her anlamda geliştirsinler. Çünkü; İyi bir bisikletçi mümkün olduğunca kendi tamirini, montajını, bakımını kendisi yapar.
Bildiğiniz gibi yeni model Avid frenlerde rezervuar yok artık. Yani var ama eskisi gibi kolda yağ girişinde değil, iç rezervuar teknolojisi (Taperbore) kullanıyorlar. Detay için bkz:
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/06/sram-avid-xx-world-cup-brakes04.jpg
İç rezervuar yüzünden artık dıştan yağ damlatarak hava almak imkansız. Bu teknoloji bence çok güzel.. Hem diyafram rezervuar kapağı derdi yok, yırtılması, kaybolması vs, hem de yağ değiştirmek sadece 3 dakika sürüyor. Çok kolay ve sorunsuz. Yeni nesil bir Avid frenin yağını değiştirmek için bir kite ihtiyacınız olacak. Bu kit için kesinlikle Avid'in orijinal kitini tavsiye ederim. Ben başka bir markanın ucuz bir setini de kullandım. Yağı baloncuk yapıyor ve Avid'in performansını vermiyor. 15 dolar gibi bir ucuzluk için değmez, orijinalini alın. Hem yağı da daha fazla, Avid'de 120ml yağ oluyor. Bir fren yaklaşık 10ml yağ alıyor yani defalarca kullanılabilir.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır.)
Öncelikle Frenin pedlerini çıkarıyoruz. Eğer pedlere yağ bulaşırsa çıkması çok zor. Çıksa bile performans kaybı oluyor hiç o riske girmeyin.. Sonra çıkan ped yerine tampon koyuyoruz.
Avid in ürettiği dot 5.1 yağ dot 4 e göre 10 kat yüksek kaynama noktasına sahip. Ayrıca çok efektif basınç iletiyor. Tüm bu işi bilenler piyasadaki en iyi fren yağının avid'in 5.1 i olduğunu ifade ediyor. Yalnız bu yağı çok solumamaya ve açıkta yaranız varsa eldivensiz kullanmamaya dikkat ediniz. Zira içerisinde üreme sistemini bozacak maddeler içeriyor.
Enjektörlerin ikisinin de içine 15ml kadar yağ alıyoruz. Bu miktar biraz fazla ama ben fren sistemi içerisinde uzun süre yağ gezdirebilmek ve varsa havayı tam alabilmek için çok yağ almayı tercih ediyorum. Çünkü yağı pompalamaya başlayınca siz de çıkan balonları fark edeceksiniz.
Fren sisteminin içerisindeki yağ eskimişse şırıngalara yağ doldurmadan önce fren sisteminin içerisindeki yağı şırınga ile boşaltınız!
Önce fren kolunu alıyoruz, kolu kaliperden daha yukarı kaldırıyoruz ki içerideki yağ açılan vida deliğinden boşalmasın. (illa içindeki yağı boşaltmak durumunda değiliz, belki amacımız yağ değiştirmek değil, havasını almaktır) sonra şırınganın birisini buraya takıp, iyice sıkıştırıyoruz. Saat yönüne çevirince sıkışır.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )
daha sonra kaliperi koldan daha yüksek seviyeye kaldırıp, kaliperdeki vidayı çıkarıyoruz ve öbür şırıngayı kalipere takıyoruz. iki şırınga da takıldıktan sonra yağı değiştirmeye hazırız.
Bir şırıngadan bastırırken öbür şırıngadan vakumluyoruz. Bu süre içerisinde epey baloncuk çıkıyor hatta sistemde ne çok hava varmış şaşırıyorsunuz. bu işlemi birkaç kere tekrarlıyoruz ama dikkat ediniz şırıngaları yer çekimine ters tutun ki fren içine şırınga içindeki havayı vermeyin.
Daha sonra yağın çoğunu kol tarafındaki şırıngaya verin, birazcık kaliper tarafında kalsın. Ardından da fren kolunu sıkın. Fren kolunun içersindeki hava da çıksın, oranın yağı da değişsin. Bu işlemi de tekrarlayın, bir süre sonra kol tarafındaki yağ kalipere gönderilmiş olacaktır. Balonlar da bitecektir.
Ardından şırıngaların kilitlerini (uçtaki kırmızı yer) kilitliyoruz, şırıngaları sökerken yağı dökmek istemeyiz.
Sonrasında ise evvelâ kol tarafını üste getirip, şırıngayı çıkarıyoruz, sızma olmayacaktır. Olursa sorun var demektir, pad contact ayarını sıkıştırmamış da olabilirsiniz. Benim tavsiyem pad-contact ayarını orta seviyeye getirip bu işlemi yapın. Ne çok sıkın ne de gevşek bırakın.
(Bu yazıyı bisikletforum'dan başka yerde okuyorsanız çalıntıdır, çakmadır, kişilik haklarına aykırıdır, onca emeğime saygısızlıktır. )
Şırıngayı çıkardığınız yere vidayı kapatın, sonra kolu yere koyun. Kaliperi yukarı kaldırıp onun şırıngasını çıkarın. Burada bir ufak damla yere düşebilir çok önemli değil ama hava almasın o düşen yerine, hemen vidayı kapatın. Frenleriniz hazırdır.