Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dünyada tek: Kolan jantlı balon bisiklet, 1x9, 195 mm aynakol vs...

Ozan Akçay

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
529
Tepki
191
Şehir
İzmir-Datça
Balon bisiklet (balloon bike) çok basit olarak söylemek gerekirse, schwalbe nin big apple lastiği (ve ona benzer birkaç lastik modeli daha) takılı olan bisikletlere deniyor.Lastiğin içindeki çok miktardaki düşük basınçlı hava bisikletinizin süspansiyonu oluyor.Bu sebepten balon bisikletlerde standart süspansiyon donanımları genelde olmaz.Konforunu anlamak için kullanmanız lazım gerçekten.Daha fazla bilgi isteyenler şuraya bakabilir (ingilizce):

(link)

Önce resimler, sonra donanım listesi:

http://farm6.static.flickr.com/5184/5640047647_0f3192936b.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5261/5640048961_434d606088.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5146/5640050267_c10b12aaa4.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5146/5640052885_9e8c491e9a.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5304/5640051637_d35cbdc96c.jpg

http://farm6.static.flickr.com/5143/5640626756_5afa6faf5c.jpg

" (Y) " işareti olanlar Türkiye'den bulamayıp yurtdışından getirdiğim parçalardır.

Kadro: Trek 4300 21,5"
Maşa: Dimension disc (Y)
Jant seti: Teny Rim 26" all black disc (Y)
Lastikler: Schwalbe big apple 26x2,35 wire (Y)
İç lastikler: Schwalbe extra light schrader (araba sibop)
Sele borusu : Thomson Elite 31.6 287 mm 16 mm setback (Y)
Sele: Allay Nomad 1.1 Large (Y)
Gidon: On One Mary 645 mm (Y)
Elcikler: Ergon GP1 (Y)
Boğaz: Bontrager 120 mm 25 derece
Orta göbek: Phil wood steel 119 mm adjustable chain line (Y)
Aynakol: HS Cycles 180-220 mm ayarlanabilir (195 kullanıyorum) (Y)
Zincir: KMC X9 siyah (Y)
Pedal: Crankbrothers Candy 1 2011 (Y)
Ön dişli: Salsa 39T singlespeed 9 vites uyumlu (Y) + BBG 39T bashguard (Y)
Ruble: Shimano SLX/Saint 11-28 (Y)
Aktarıcı:Sram X9 2011 9 vites (Y)
Vites kolu: Sram XO 9 vites
Fren: Shimano Saint M 810 2011 (Y) RT76 180 mm 6 vida rotor
Ön far: Serfas True 250 Lumen (Y)
Sele kepçesi: dandik idarelik, çok yakında şu olacak:

(link)

Merak edenler için bisikletin ağırlığını söyleyeyim: 14.6 kg.Jant setinin 3.5, ayarlanabilir aynakolun yaklaşık 2,5 kg geldiğini bilin yanlız:) Yakında aynakolu sabit 195 mm ile değiştireceğim.2 kilo oradan farkedecektir.Ben pek takmıyorum gerçi ağırlık olayını, merak edenler için yazdım.

Daha iyisi sizlerin olsun...
 
Scudo
Parça seçimi çok farklı..Saint frenleri ile çok güvenli , kadrosu ile sağlam , jantları ile çarpıcı ve genel olarak çok sexi bir bisiklet diyebilirim..Bollca pedallarrr :D
 
@Yunus YILMAZ

Bu bisikletten başka yok.Tabi tüm dünyayı taramış değilim:) .Ancak bu jant+lastik+aynakol+orta göbek+kadro+gidon+sele+elcik+1x9 çekiş sistemi vesaire... kombinasyonunu başka bir bisiklette (hepsini birden) görmeniz neredeyse imkansız olsa gerek.
 
gerçekten çok güzel bir bisiklet güle güle kullanın hayırlı olsun.
 
@mustafa-38

Bisikletini ulaşım amaçlı kullanan biriyim.Mümkün olan her yere bisikletimle gidiyorum.Ehliyetimi yırtmamak için kendimi zor tutuyorum.Yaklaşık 6 aydır arabaya el sürmedim.Mutluyum:)

Freni aldığım yeri sormuşsunuz:

(link)
 
Cruser bisikletlerin konforunu aratmayacağına eminim, artı olarak mtb performansı ve vites sisteminide ekleyince tabi daha bir keyiflidir. Güle güle kullanman dileğiyle Ozan. :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
Harika bir bisiklet :)
Çok hoş duruyor.GÜle güle kullanın :)
Allah kaza bela vermesin.İzmire gelirsem görmek isterim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
@serkan gönülden

Yok, önceden XT 775 ön arka fren, reba maşa ve 1.5 detonator lastikler vardı.Şimdi sadece ön saint ve big apple lastiklerle daha kısa mesafede duruyorum gibi.Buradaki önemli ayrıntı önde hareketli maşa olmadığı için fren yaptığımız zaman maşanın yaptığı esneme hareketini bizzat lastiğin kendisi yapıyor.Yani normal olarak sadece ortadaki yaklaşık 1 cm et üzerinde ilerleyen lastik fren anında tüm yüzeyiyle yere yapışıyor.

Bunları söyledim ama, tek ön fren kullanımını asla tavsiye etmediğimi de belirteyim.Zira bu tip kullanımın göze alınmaması gereken riskler getirdiği de aşikar.Biz en iyisi burada lastiklere odaklanalım:):Dönüş direnci çok düşük, patlamaya karşı çok dayanıklı, fren performansı çok iyi ve inanılmaz konforlu bu lastiklerin Türkiye'de satılmadığına inanamıyorum!

Detonator 1,5 lardan hızlanma (acceleration) hariç her alanda fersah fersah üstünler.
 
@diavolo

Sizinkini daha önce incelemiştim.Özel mesajdan da yazışmıştık.Yarı hemşehriyiz demiştik hani.Ben ondan sonra da size mesaj atmıştım ama sanırım gitmemiş.O aralar sorun oluyordu zaten sürekli özel mesajlarda.

Benimkiler de normal jantlara göre oldukça ağırlar.Setin ön arka toplam ağırlığı 3.5 kg.Grimecanın şu seti toplam 2.6 ağırlığı ile normal jantlara daha yakın:

(link)

Ancak bu setin çatlama yaptığı söyleniyor.Bildiğim kadarıyla grimeca bu setin yeni modellerini üretmeye başlayacak yakında.Umarım yeni modeller sağlam olur.Bir de benim jantların 3 kolunu kesip öyle kullanan bir arkadaş var:)Ön jantı bir de seramik göbek takviyesi yaparak 1600 gr dan 900 grama düşürmüş:

http://farm6.static.flickr.com/5062/5640954301_1474fafe08.jpg

Ve jantların hala sapasağlam olduğunu söylüyor.

Bir de bu var tabi:)

(link)

Ancak lastik takıp sökerken bile çok dikkatli olmak gerekiyormuş:)

Bu tip jantların üstünde ciddi bir mühendislikle durulsa en azından biz yarışmayanlar için makul ağırlıklara inebilecekler gibi gözüküyor.Özellikle o 3 kolu kesen arkadaş iyi iş çıkarmış.Dünyaya lazım böyle deliler :)
 
Çok miktardaki düşük basınç! Bunu bi kenara yazıyım :)
bu bisiklette her şey sıradışı ya!
4 pistonlu downhill frenleri cruiser bisiklete yakıştı :) rotor kaç mm?
Büyük elmaların ağırlığı ne? crc lastikler için 24 auro kargo parası istiyor ya!
Hayırlı olsun! Kazasız keyifli sürüşler!
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan Akçay
Geri