Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hibrid bisiklet seçimi

hangi hibrid/tur bisikleti?

  • Scott Sportster serisi

    Katılım: 53 30,3%
  • Scott SUB serisi

    Katılım: 30 17,1%
  • Corratec X-Trail Cross serisi

    Katılım: 11 6,3%
  • Corratec Shape serisi

    Katılım: 4 2,3%
  • Cannondale Bad Boy serisi

    Katılım: 8 4,6%
  • Trek Fx serisi

    Katılım: 33 18,9%
  • Trek Soho serisi

    Katılım: 2 1,1%
  • Trek SU serisi

    Katılım: 3 1,7%
  • Trek 7500

    Katılım: 6 3,4%
  • MTB al, slick lastik tak

    Katılım: 41 23,4%

  • Toplam katılım
    175
@gatila


Yolla mtb karışık bir vites sistemi var ama 2009 modellerinde mtb vites donanımına sahip olan bir modelde mevcut...
 
Scudo
Üstad , bulabilirseniz 2007 Scott Sportster P1 güzel bir seçim olur .
Ben neredeyse almak üzereyken son anda asfalt kullanımına yaklaştırılmış lastikleriyle 2007 Trek 6500V almıştım .
(Şu an toplattığım 2008 Giant XTC2 kadrolu bir bisiklet kullanıyorum .)
2007 dememdeki sebep şu ; kendi adıma beyaz renk çok hoşuma gitmişti . :)
Yanısıra eğer bulunabilirse fiyat bakımından da avantajlı olur diye düşündüm .
2007 için tavsiyem Yeşil Bisiklet'e danışmanız , yanısıra İzmir Ata Bisiklet'e danışmanız olacak .
Ben o zaman her iki mekanda da bu modelin olduğunu biliyorum . Belki hala raflarındadır düşüncesiyle danışmanızı tavsiye ettim .
Bu bisikleti tavsiye etmemdeki sebep beklentilerinize çok uygun olması .
Fiyat bakımından düşünceniz nedir bilemem ama üst düzey komponentlere sahip , üzerinde hidrolik disk fren sistemi var , en önemlisi kilitli amortisöre rağmen ağırlığı 12.2 kg.
Bagaj takmak için uygun bir kadro yapısı da cabası .
Sözün özü eğer bütçeniz imkan verecekse , aldıktan sonra "keşke" demeyeceğiniz , iyi ve kaliteli bir bisiklet . Tüm beklentilerinize cevap bulma ihtimaliniz çok yüksek . . .
Yeni bisikletiniz şimdiden hayırlı olsun .
 
@gatila

Öncelikle Sedona SD-761'iniz hayırlı olsun.Ben de sizin gibi bisikletimi alırken bu konuda tereddüte düştüm.Bisikleti kullanmadaki amacımız aynı.Tüm sorduğunuz sorular,yaşadığınız çelişkiler bende de oluştu.Sonra şuna karar verdim.Ya günün birinde asfalttan sıkılırsam ve patika yollarda sürmeye başlarsam?Etrafımda bu hissiyatı yaşayan kişiler görünce de tercihimin doğru olduğunu anladım.Mtb alıp slick lastik takmak.

Tamam belki hybridler kadar uzun yol performansı olmayabilir;fakat her iki kullanım tarzına da sadece bir lastik değişimiyle izin veren bir bisiklet almak daha akla makul geldi.Belki de en iyisi hem mtb hem hybrid almak;ama o zaman da maddiyat işin içine giriyor;çünkü her ikisinin de iyi komponentlerle donatılı olmasını tercih ederdim.

Umarım ikimiz de tercihimizde yanılmamışızdır.İyi pedallamalar;)
 
  • Beğen
Tepkiler: gatila
hayırlı olsun bisikletin bende uzun süre aynı şeye takılıp kalmıştım ama sonunda doğru karra verdiğimi görünce çok sevindim. Ne yapacaksan onu alacaksın hem onu hem bunu yapan alet yok yıldız tornavida alacaksan gidip onu almak lazım hem yıldız hem duz olsun ucu değişip dersen yolda kalıyorsun. en azından benim fikrim bu tur için bende bir p5 aldım ve ful xt yaptım dediğin sayılara geldi ama yolda arkasında 2-3 kısının kamp malzemesini taşıdığım oldu ( 30 kg fazla) su gibi akıyor çamura girmez üstündeki 1.5 maratonlarla ama zaten bu bisiklet onun için üretilmemiş. ağırlık merkezi yukarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: gatila
@gatila


şimdi ben de karar aşamasında olan biri olarak sizden bir fikir bekliyorum
scott sub 20 28" üzerinde uzun süredir düşünüyorum bir de aklımın bir köşesinde sizin sedona tarzı bisiklet var
çoğunlukla yol+şehirler arası tur(25 kg gük alabilecek)+ hafif arazi tarzı gezileri tercih ediyorum (1 yıldır salcano istanbul 28" kullanıyorum memnunum ama 16.5 kg ağırlığı var scott sub 20 ise 11.5 kg cıvarında)
şimdi scott sub 20 28 " nasıl olur
 
sedona sd-761 gibi bir MTB ile SUB gibi bir şehir/tur bisikletinin temel farkları neler:

1) amortisör... ben hala net değilim bu konuda. çok engebeli arazide amortisörden medet umuyor değilim, çünkü öyle arazilere çok nadir girerim. Benim derdim asfalttaki veya stabilize yoldaki çakılları filan hissettirmesin, tangır tungur gitmeyeyim. Ama amortisörün buna faydası var mı, bilmiyorum.
dediğim gibi henüz acemi olduğum için net değilim ama şimdiki gönlüm düz maşadan yana.

2) kadro açıları: bu yönden SUB türündeki bisikletlerin bizim kullanımımıza daha uygun olduğu muhakkak.

3) teker çapı: 28"in bizim kullanımımızda 26"ya göre avantajı yine kesin.

yani sert araziye nadiren giriyosak MTB uygun düşmez, o kesin.
MTB değil, 28" bir tur bisikleti alalım.
ama Sportster serisi gibi amortisörlü mü olsun, yoksa SUB gibi düz maşa mı? O artık size kalmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletseven
scott'un sub serisi gerçekten çok güzel. Ben bisiklet alırken sportster ile ikisi arasında kalmıştım ama bozuk yollara girebileceğimi de düşünerek sportsteri tercih ettim. sub serisi daha ince lastikleri ve amortisörsüz maşası ile asfalta daha uygun gibi (zaten adının açılımı da Speed Utility Bicycle). Aslında aralarında lastik ve maşa dışında başka bir fark da yok. Aralarında tercih yapmak çok zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletseven
Merhaba,
Ben de ülkemizin "güzide" asfaltlarını dikkate alarak mutlaka amotisörlü bir model olması gerektiğini düşünüyorum. Şu an düz maşalı bi MTB kullanıyorum ama hedefim P1-P2 gibi -kilitli- amortisöre sahip bir model almak.
Corratec ile de P2 arasında kaldım fiyat/performans olarak.
 
@bisikletseven

belki gözünüzden kaçmıştır faydalı olabilir diye tekrarlamak istedim
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=31028


sub 20 nin 2008 modeli bana 2009 a göre daha uygun gibi geldi.
Forumdan bir arkadaş 10 kg specialized sirrus topladığını yazmıştı mesela onunla kıyaslamak lazım.
Amortisör olayına gelince bence imkan varsa gerekirse bisiklet kiralayıp denemek en doğrusu. Ben Scott P6 (düz maşa) kullanıyorum. araziye çıkmam, şehir içi ve çevresi toprak vb yollarda sorunsuz kullanıyorum. ama denemek lazım bazı insanların konfor ihtiyacı ya da kullanım sitili aynı yollarda rahatsız olmasına neden olabilir.
 
şu an kullandığım salcano istanbul m modeli amortisorludur ama çok mühim değil ağırlık yapıyor. bir açıdan önemli olan bisiklet ile benim tam olarak bütünlüşebilmem bunun için bisikletin tepkilerime uygum sağlaması, sağlam ve ağırlığının da uygun olması lazım (şimdi bisikletime rejim yapman lazım diyemem ama amörtisörünü sökerim düz maşa olur mu bilmemm)

sub 20 tipinde çekincem ise bagaj yaptığımıza yüklü haliyle asfaltta+ülkemizin köy yollarında toprak yol sağlamlığı nasıl olur bunu bilmiyorum (salcanoyu arazide denedim hiç tık yok sapasağlam ama belirttiğim ağırlığı !!!)

bu nedenle 2008 sub 20 28" üzende düşünmekteyim fiyat olarak fena değil

teşekkürler
 
amanıııın
çook özür dilerim
çıya'da yemek sözü vermişim, sonra üstüne yatmışım :)
yardımcı olan herkese tekrar teşekkürler
eh, ben karar verene kadar yardımcı olanlar almanya ve izmir ağırlıklı olduğuna göre bu iş zor. aralarından Barış Kılınç kardeşimizin İstanbul'da olduğunu umut etmek kalıyor. zaten şimdiki aklım olsa muhtemelen Trek 7.5 FX en başta değerlendireceğim modellerden biri olurdu.
Barış kardeşim özelden ulaşıyorum sana
 
Bugün kararımı verip bisikletimi aldım.

Önce 7.3 FX ve Scott Sub 30 diye düşünüyordum ama tekerleri gerçekten çok ince, açıkcası asfalt harici toprak yola bile girerken korkarım, hem bizim yollar malum, çukur, yama derken rotamı ön süspansiyonlu 28'lik modellere çevirdim ve Corratec X-Vert Cross Gent modelini bugün aldım İzmir Motis bisikletten, bakalım pazartesi salı gelecek.
 
@mightywings

nerdeyse 1 yıldır forum üyesi ve 78 adet mesajı olan biri lefty i bilmeyebilirmi:rolleyes:
 
@gatila

:)
çok teşekkür ederim.
şu anda seçtiğiniz bisikletten memnunsanız ne mutlu bize...
görüşmek üzere
 
bu benim konum bende aynı sorunlarla boğuşuyorum ne yapacağımı bilmiyorum ama bildiğim bir şey varda oda orta seviye bir bisklettle başlamak en i
yisi
 
Sedona SD 311 Erkek-- 315€
(link)

Geotech Street 28--299€
(link)

Salcano Istanbul M--559 YTL
(link)
 
city bike seçimi

Forumda yeniyim herkesi yardımını bekliyorum şimdiden teşekkür ederim

Sedona SD 311 Erkek-- 315€
(link)

Geotech Street 28--299€
(link)

Salcano Istanbul M--559 YTL
(link)
 
Hiç acımadan konuyu hortlatıyorum :) Kendime bir Şehir Bisikleti alma arifesindeyim, ve (artık) karar vermem gerekiyor. Tek sorun, daha önce kendime ait bir bisikletim olmadı. :p

...Ama önce biraz uzmanlaşmak lazım. Uzmanlaşmanın iki yolu var:
1) Önce istediğin özelliklerin alt seviyesinde bir bisiklet alıp tepe tepe 2 yıl kullanacaksın. Bu arada camiadan dostlar edinip bilgilerini sömüreceksin Sonra doğru kararı vermiş olarak en uygun bisikleti alacaksın.
2) Forumdaki uzmanlara soracaksın. En baştan doğrusunu alacaksın.
Ben de sizler gibi ikinci yolu seçiyorum...
eheheh, tabii ki ikinci yolu seçiyorum, bu forumdaki herkes gibi :p

Gatila Bey'in yaşadığı tereddütlerin hepsini ben de yaşıyorum. Öncelikle, 26" bir mtb (Sedona 711v ya da Kron xc1000 ya da Trek 3700) almayacağım sanırım. Çünkü anladığım kadarıyla, bu bisikletler ancak köy yollarından daha zorlu (tabiri caizse engelli, engebeli) parkurlarda, ve hızlı kullanımlarda üretim amaçlarına uygun performansı gösterebiliyorlar. Hatta gözlemime göre, bu bisikletlerden günlük hayatta karşımıza çıkan yollarda randıman almak zor; insanlar dağ bisikletlerinin sınırlarını görebilmek için minibüslerle dağa gidiyorlar :) Bu yüzden bir mtb, çok atlama sıçrama merakım olmadığından beni cezbetmedi.

Asıl soru şu: Olur da amortisörsüz bir 28" bisikletle, aşağıda fotoğraflarını koyduğum tipte yollara girersem, asfaltta kullanılan bir migros alışveriş arabası gibi zangır zangır titrer miyim :sonst1zde :violent-s



http://www.confluence.org/tr/all/n41e039/pic2.jpg
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/0/3/003334/69d07de1a107b07691f2a0ff7e0e2335.jpg
http://i38.tinypic.com/10ym22s.jpg

Yoksa biraz yavaş giderek, pekala bu tip parkurları (çok uzun olmaması kaydıyla) tamamlayabilir miyim? Tabii lastik patlatmayacağımı umuyorum :p

Mesela Gatila Bey, Sedona'sı ile bakınız toprak yollarda nasıl da fink atmış:


http://farm4.static.flickr.com/3621/3479527464_147ca487c8.jpg
Benim amortisörsüz bir Sedona 311 ile bu yollarda pek rahat edemeyeceğim kesin, ama 311 ile en azindan parkuru (kalıcı bir sağlık sorunu yaşamadan) tamamlayabilir miyim? Yoksa daha yolun başında geri dönmem mi icap eder?

Aslında bu mevzuu ile ilgili forumda açılmış çoğu topic'i inceledim. İnceledikçe, insanın kafası daha da karışıyor. Size bir örnek vereyim:

Sevims rumuzlu arkadaş bi mesajında şöyle diyor:

Peki ben düz maşayla Sportster'la yapabileceğim işleri yapamıyor muyum? Yapıyorum, fakat ara sıra o konforu özlemiyor da değilim... Yine de amortisörlü bir maşa seçerseniz her duruma hazır olursunuz. Malum Türkiye'nin yolları, her küçük çukur korkuya dönüşebilir yoksa...


Sonra bir diğer mesajında da şöyle:

Uzun süre hem amortisör kullandım, hem düz maşa (SUB). İnanın düz maşadan sonra amortisöre tövbe ettim. Çoğu zaman gereksiz yükün ta kendisidir...

Delirmek işten değil :p

Üstelik, Türkiye'de uzun mesafe bisikletçiliğinin önde gelen isimlerinden Serkan Taşdelen'in de dağ bisikleti ile o yollara çıkması beni yine düşüncelere boğuyor... O neden 311 kullanmadı öyleyse??? :sigaraici :sigaraici :sigaraici

Üşenmedim, forumdaki "ada gezisi" fotoğraflarını inceledim. Mesela aşağıdaki fotoda birileri, amortisörsüz şehir bisikleti ile ada'ya gitmiş. Demek ki gidilebiliyor (mu?)

http://img230.imageshack.us/img230/9330/img1480.jpg


Son olarak, (link) adresinde, yüklü touring bisikletleri inceledim. Neredeyse hepsi amortisörsüz bisikletler, ve bir kısmı da Mısır, Pakistan gibi zorlu yüzeylerde kullanılmış. Bu insanlar o yolları amortisörsüz bisikletle aştıklarına göre, ben de aşarım diye düşünüyorum. Yoksa kaçırdığım bir nokta mı var ama??
http://k43.pbase.com/g1/85/557985/2/109391915.sMoT9Hov.jpg

Ayrıca bu bisikletin ağırlık sorunu var mıdır? Örneğin Salcano City Sport'un aşırı ağır oluğunu okudum. Sedona'nın böyle bir problemini duyan var mı?

Herkese ilgisi için teşekkürler, Kerem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: thufir
Geri