Scudo Sports

1. Geleneksel mario kaldato biskelet toplama denemesi

@mariokaldato her boya belli şiddette darbe gorunce cizilir veya atar. O konuda kafama taktigim yok :) Ama boya hatalari nedeni ile kendi kendine renk solması, puruzlenmesi, donuk olması, hic darbe almadan kabarip dokulmesi gibi bir sorun yasamak istemedigim icin soruyorum. Boya konusunda merak ve heves etmeme ragmen hic bilgi ve tecrubem yok diyebilirim :)
Kona sutra da kutu sprey yerine tabanca veya fırın boya kullanılmıs galiba. Fotoda gayet canlı duruyor cunku.
Evet hocam tabanca boya atildi. Cok ama cok begendigim bir renk ve bisiklet idi.
2018-04-02_17-53-15_HDR.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo
Vay gecelerin yargıcı Cumhur abim bu saatte online . Hayatımda ki tek pişmanlığım bu canavardan sedona410 uğruna vazgeçmem.
 
Vay gecelerin yargıcı Cumhur abim bu saatte online . Hayatımda ki tek pişmanlığım bu canavardan sedona410 uğruna vazgeçmem.
410 dan memnunmusun? Bu sıralar bende bakıyorum. 410 dan grawel olurmu . En çok onu merak ediyorum. :harika:
 
410 dan memnunmusun? Bu sıralar bende bakıyorum. 410 dan grawel olurmu . En çok onu merak ediyorum. :harika:

Abi bana göre süper bisiklet. Parçaları orta karar . Bi yeri bozulunca tamiri kolay , rublesi zinciri nispeten ucuz , türlü modifiyelere uygun . Ben bisikletten daha çok masraf yaptım ama kafamdaki gibi bir bisiklete dönüştürdüm. Sende hali hazırda bagajlar çantalar suluklar vs gibi aparatlar olduğu için fazla masrafında olmaz . Birde extra ne yapmak istiyorsan yardımcıda olurum. Her şeyi zamanında araştırdığım için nokta atışı fiyat performans ürünleride söylerim sana abi. Dağda ormanda yolda kullandım sıkıntı yok. Biz zaten bisiklet aleminin kamyoncularıyız . İlk başta lastikleri değiştirsen yeter sana abi.
 
@mariokaldato her kat arasi zimpara uygulanacak mi? Yoksa sadece astar sonrasi ince bir zimpara ile 2 kat boya sonra 2 kat vernik mi?
En cok takıldıgım ve farklı bilgi verilen konu bu katlar arasi zimparalama, katlar arasi bekleme konusu.
Kimisi ''wet teknik-islak teknik'' adini verdigi her kat arasi(boya özelligine baglı olarak) 10-20 dk. bekleyerek zimparalamadan sprey/tabanca gecilmesi gerektigini soyluyor.
Kimisi ise her kattan sonra kurumanın beklenmesi ve zimpara ile yoklanması gerektigini.

Siz nasil yaptiniz? Anladigim kadari ile boyayi kaziyip 2 kat astar, zimpara, 2 kat boya, sonra diger rengi yaptiniz. Sticker uygulaması sonrasi hic zimparaya girmeden vernik gectiniz. Dogru mudur?

Ben kendi yaptığımdan örnek vereyim. Fabrikasyon boyayı ıslak zımpara ile astara kadar geçtim hatta bazı yerlerde alüminyum görünüyordu. Bisiklet boyayacak olan kişi abimiz akrilik boya ile 4-5 kez boyamış yer yer akma olmuş kabaran yerler olmuş, ki bunu boya tabancası ile yaptı. Tekrar zımpara ile ince bir boya tabakası kalana kadar zımpara işlemi yaptım. En altta kalan kısım üzerine ben kamuflaj desenli yaptığım için belirli yerlere uygulanacak şekilde boyama yaptım. her renkten 2 kez boyama yaptım aralarında 20 dakika bekledim. Toplamda 3 farklı sprey boya kullandım. 1-2 gün beklettim boya iyice kuruyunca elimle yoklama yaptım bazı yerler tırtıklı kalmış oralara çok ince ne nazikçe sulu zımpara ile pürüzleri yok edecek şekilde düzelttim. En sona da 2 kat şeklinde şeffaf zımpara yaptım. 300 km kadar kullanma fırsatım oldu bisiklet üzerinde 2 yerde deforme var, sebebi boya tam kurumamışken müdahale etmiş olmam oldu.
 
Bisiklet boyama isinde birilerinin insafina kalmaktansa kendim boyamayi tercih ederim malum tecrube ile sabit ehehe
 
Gravel bisiklete geçince bir noktada haşatı çıkacak olan boyayı nasıl yenilerim diye aklıma düşmüştü geçen sonbahar. Araştırırken youtube üzerinde şu Alman vatandaşı buldum:
(link)

Bizi kıskanmaktan vakit bulduğu zamanlarda efsane işler yapıyor. Fazla tiner çekmekten kafası biraz güzel olsa da, neyi nasıl yaptığını, hangi malzemeyi kullandığını ayrıntılarıyla anlattığı için ayrıca favorim.

Sprey boya ile bisiklet boyama videolarından bazılarını paylaşayım.

 
Geri