Kadronun uzunluğu iki katına çıktığında kadroya binen yükün oluşturduğu deformasyon 4 katına çıkar, yani standart bir kadroyla aynı dayanımı sağlamak için kadronun alan ataletini 4 katına çıkartmak gerekir. Dolayısıyla artan her kişi kadronun ağırlığını katlana katlana arttıracaktır.
İnşaat mühendisi bisiklet yaparsa isimli çalışma olmuş
@uguryilmaz144
iki kadro yan yana kaynaklanırsa üst boruya düşen yükte azalır ancak genişlik iki katına çıkar belki değişik metaryerlerden faydalanılırsa durum değişebilir.
2 teker üzerine limuzin gibi tandem yapmaktansa bu videodaki gibi eski bir kamyon veya otobüs şasisi üzerine yapmak daha mantıklı olabilir. Hatta bir ara televizyon programın birisinde bunun ortası bar yanlarda tabure şeklinde olanı vardı taburede oturan herkes bir yandan içkisini içip bir yandan pedallayarak şehir turu yapıyordu.
@Junastin O şekilde ağırlık yarıya düşer doğrudur fakat bu tasarımda da sürücüleri dengede tutmak ve x ekseninde oluşan yükü dengelemek için farklı geliştirmeler yapmak gerekir. Söylediğin tasarım için 2 teker yerine 4 teker kullanmak daha mantıklı olabilir. Tabi böyle olunca da güç aktarımı diferansiyel kullanımıyla daha verimsiz hale gelecek. Bazen en güzel çözüm en basit olanıdır...
Engelsiz Pedal bir kaç üniversite bisiklet grubuyla birlikte şunun gibi güzel bir etkinlik düzenlemişti geçen ayda. Burdaki alet aşmış Metrobis ile köprü geçişi
çok eğlenceli bi video, izlemenizi tavsiye ederim.