Scudo Sports

100 kilometre bisiklet sürmek için 7 tavsiye

Naçizane tavsiyem kadansınızı yüksek tutarak diz ağrılarınızı azaltabilirsiniz. Düşük viteste yüksek kadans ile tırmanmanızı öneririm.
İlk başlarda nabız patlamaları olabilir.En hafif dişliye alın nabzınızı kontrol altında tutabildiğiniz tempoda çevirebildiğiniz en yüksek devri çevirin hızınıza takılmayın.

@Kerem Özbayrak
 
Scudo
@OnurA
Aynen size katılıyorum. Aslında yıllardır dizimden çektiğim sorunları son iki yıldır sürüşlerimi yüksek kadansta yapmam sayesinde atlattım. Ancak dediğiniz gibi yokuş için ayrı ve sabırlı bir antreman programı yapmam gerekiyıor. İlginiz için teşekkürler.
 
400 km maraton yapmış ve bu sene 500+ hedef koymuş birisi olarak tek söyleyebileceğim irade. Elbette ortalama hız hedefi dışında 100 km büyük bir rakam değil.
 
hiç inmeden 100 km zor açıkçası. ben eski tur bisikletimle bir uzun yemek molası ve 4 kısa dinlenme molası ile 6 saatte 80 km yol almıştım. biniş sürem 4 saatti. 20 km ortalamayı tutturmuştum. ciddi iniş ve çıkışlar da vardı tabi. belgradı boyladım uçtan uca. şimdi yeni yol bisikletine geçtim. aynı sürede 100 rahat yaparım gibime geliyor. umarım yanılmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Zaman kısıtlılığından maraton yapamaz oldum..Kondüsyonunda ötesinde sağlam bir iradeye sahip olmak gerekli. Uzun mesafe ve tam günlük maratonlarda pskolojinin iyi olması şarttır..
 
Mtb ile başlayıp 20 30 50 km derken 100+ km lere çıkan biri olarak nerdeyse 1 yıl önce aldığım şehir/fitness bisikleti ile daha rahat turlamaya başladım.Tabi performansın büyük faktörü var.Yola geçecem nasip olursa ama kışın harbiden ben de çok tembelleştim ... :uyku:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Alp Tigin Tengrikut
Candan hocam hoşgeldiniz, sizi görmeyeli uzun zaman olmuştu. Sanırım görüşmeyeli sadece foruma giremediniz, bisiklet devam...
 
@Türko

Hoşbuldum @Türko
Foruma ara verdim evet fakat bisiköetede belli bir süre ara vermek zorunda kaldım. Yaklaşık 1 aydır aktif olarak bisikletle işe gidip gelmeye tekrar başladım. Maraton planlarım çok fakat zamanla ilgili sıkıntılar oluyor yoksa bir jant setini daha tekrardan bitirmeye hazırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@mariokaldato


hahah ilahi raşit sen gitme hocam ,,,,yarın bi fena yolların canına okuyacağım ,2019 'un ilk vuruşunu yapalım ,senede bi adet 200 artı bana yetiyor raşit dostum ,,,,fazlasına gerek yok ,diğer idmanlar zati 50 km non stop şeklinde oluyor ,,,,
 
@Kudret Kurtcebe
Abi seninle tarzımiz cok zit sen granfondocusun ben grandfurpaciyim :D
185878
 
@mariokaldato


yeri gelir gran fondoyu yere vururuz raşit ,fiatlar uçtu 160 tl ,yanlız benim artık durumum iyiye doğru gidiyor 2019 'da ben kara geçiyorum bu nedenle bakacağız fondolara çeşme var neden çünki garibanlara bedava bisiklet veriyorlar, bi katkımız olsun kartepe olacak ve lösömeli çocuklar için onlarada katkım olsun istiyorum ,kapadokya var çanakkale varda bakaçağız tabi,,,,
 
İlk mesajdaki önemli bilgilere katılmakla birlikte ufak eklemeler yapmak istedim:

  • Rotanızı önceden planlayın. Ben deniz seviyesinde 100 km sürdüğümde yokuş çıkmak zorunda kalmadım ama yol düz olduğu için sürekli olarak pedal basmak zorundaydım, özellikle 80. kilometreden sonra yormaya başlıyor.
  • Sürüşe başlamadan önce hava durumunu kontrol edin, hava koşulları gün içinde değişecek ise yanınıza uzun kollu forma, rüzgarlık vb. almanız gerekebilir.
  • Yine sürüşe başlamadan önce olası krampları ve sakatlıkları engellemek için ısınma ve esneme hareketleri yapmayı ihmal etmeyin.
  • Her ihtimale karşı yanınıza yedek lastik, yama, pompa, alyan anahtar takımı vb. ekipmanlarınızı alın.
  • Rota gibi aynı şekilde mola vereceğiniz noktaları da önceden belirleyin. (25 kilometrede bir toplamda 3 mola ya da 35 kmde bir toplamda 2 mola vb. şeklinde)
  • Bisiklet üzerinde yeterince su (ve tercih ederseniz elektrolit içeren sporcu içeceği) içtiğinizden emin olun (kişiden kişiye değişmekle birlikte, vücudumuz saatte ortalama 500 ml - 1 litre arası suya ihtiyaç duyar)
  • Enerji bar, muz, kuru incir vb. sevdiğiniz besinleri yanınıza alın, ihtiyaç duydukça yiyin. (Bütün enerji barı bir kerede yemek yerine ufak lokmalar halinde belirli aralıklarla yemeniz daha sağlıklı)
  • Sonradan pişman olmak istemiyorsanız güneş kremi sürmeyi unutmayın.
  • Her ne kadar sele üstünde oturmaya alışık olsanız da belli bir kilometrenin üstüne çıktığınızda ağrı, tahriş kaçınılmaz hale gelecektir. Bu durumları engellemek için "chamois cream" kullanın.
  • Bunu söylememe gerek yoktur diye umuyorum ama kask, gözlük vb. koruyucu ekipmanınızı takmayı ihmal etmeyin ve trafik kurallarına uyun.
  • En önemlisi de sürüşten keyif almaya bakın!

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer başka bir şey aklıma gelirse bu mesaja eklerim.
 
İlk mesajdaki önemli bilgilere katılmakla birlikte ufak eklemeler yapmak istedim:

  • Rotanızı önceden planlayın. Ben deniz seviyesinde 100 km sürdüğümde yokuş çıkmak zorunda kalmadım ama yol düz olduğu için sürekli olarak pedal basmak zorundaydım, özellikle 80. kilometreden sonra yormaya başlıyor.
  • Sürüşe başlamadan önce hava durumunu kontrol edin, hava koşulları gün içinde değişecek ise yanınıza uzun kollu forma, rüzgarlık vb. almanız gerekebilir.
  • Yine sürüşe başlamadan önce olası krampları ve sakatlıkları engellemek için ısınma ve esneme hareketleri yapmayı ihmal etmeyin.
  • Her ihtimale karşı yanınıza yedek lastik, yama, pompa, alyan anahtar takımı vb. ekipmanlarınızı alın.
  • Rota gibi aynı şekilde mola vereceğiniz noktaları da önceden belirleyin. (25 kilometrede bir toplamda 3 mola ya da 35 kmde bir toplamda 2 mola vb. şeklinde)
  • Bisiklet üzerinde yeterince su (ve tercih ederseniz elektrolit içeren sporcu içeceği) içtiğinizden emin olun (kişiden kişiye değişmekle birlikte, vücudumuz saatte ortalama 500 ml - 1 litre arası suya ihtiyaç duyar)
  • Enerji bar, muz, kuru incir vb. sevdiğiniz besinleri yanınıza alın, ihtiyaç duydukça yiyin. (Bütün enerji barı bir kerede yemek yerine ufak lokmalar halinde belirli aralıklarla yemeniz daha sağlıklı)
  • Sonradan pişman olmak istemiyorsanız güneş kremi sürmeyi unutmayın.
  • Her ne kadar sele üstünde oturmaya alışık olsanız da belli bir kilometrenin üstüne çıktığınızda ağrı, tahriş kaçınılmaz hale gelecektir. Bu durumları engellemek için "chamois cream" kullanın.
  • Bunu söylememe gerek yoktur diye umuyorum ama kask, gözlük vb. koruyucu ekipmanınızı takmayı ihmal etmeyin ve trafik kurallarına uyun.
  • En önemlisi de sürüşten keyif almaya bakın!

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer başka bir şey aklıma gelirse bu mesaja eklerim.
Çok güzel tavsiyeler teşekkürler. Chamois nedir onu merak ettim? Pudra kullanan arkadaşlar vardı mesela işe yarar mı bu?
 
Çok güzel tavsiyeler teşekkürler. Chamois nedir onu merak ettim? Pudra kullanan arkadaşlar vardı mesela işe yarar mı bu?

Pudra da işe yarar herhalde. Fakat chamois kremi direkt olarak bisikletçiler için üretilen/satılan, tahrişi engelleyen bir tür krem. Instagram'da otamabalsam isimli hesap "bisikletçi poposu merhemi" adıyla organik olarak üretip satmakta, Google'a yazarsanız da çıkıyor. ;)
Hocam tr de yok sanırım, siz nereden temin ediyorsunuz?

Hocam ben ABD'de yaşamaktayım an itibariyle. Gooch Guard diye bir marka var onu kullanıyorum. Bahsettiğim gibi otamabalsam satıyor Türkiye'de, ama denemediğim için iyi olup olmadığını bilemem. Temin edebileceğiniz başka marka var mı bilmiyorum maalesef.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Geri