Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

12 Aero kadro ve 12 Aero olmayan kadro. Karşılaştırma

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.498
Tepki
6.843
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
(link) dergide toplamda 24 kadroyu, aero karşılıkları ile test etmiş.
Sonuçlar şaşırtıcı.
BgxtmnTIgAAlJoJ.jpg large.jpg

Soldaki kadrolar Aero kadrolar, sağdakiler ise aynı kadronun aero olmayan "dostları".
Mesela Foil ile Addict arasında 19 saniye kadar fark var, 4 saat üstü bir sürüşte.
Venge ile Tarmac arasındaki fark ise 1dk'nın hemen üstünde.
En komik olanı ise, Storck firmasının Aero kadrosunun, tırmanış kadrosundan 1 saniye daha yavaş olması :D

Testte 100km mesafe ve 2000m tırmanış simule edilmiş.
 
Scudo
Saniye hesabınız yanlış sanırım . Benim resimden anladığım Foil 4 saat 18 dakika 18 saniye de bitirmişken,Addict 4 saat 18 dakika 37 saniye bitirmiş gözüküyor. 20 saniye fark oluyor,saniyenin 5'te biri kadar fark değil. Venge ve Tarmac arasındaki fark da 65 saniye olarak gözüküyor.
 
Bu karsilastirma, Tour dergisinin Subat sayisinda var! Karsilastirma aslinda oldukca cok yönlü! Carpici olan, aero kadrolarin(iyi yapilmis) genel olarak agir olmalarina ragmen güc kazaniminin genelinde daha yüksek olmasi. Özellikle Cerveloda daglar kadar fark var!
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Bu süreler tam olarak neyi ifade ediyor? Rüzgar tünelinde ölçülen hava direnci değerlerine göre rüzgarsız, yokuşsuz, virajsız parkurda aynı W güç harcanarak gidilse X mesafe ne kadar sürede tamamlanır hesabının sonucu mu? Yoksa 150 km civarı bir parkuru 24 defa farklı bisikletlerle tamamlayıp süreleri mi ölçmüşler?
 
Bu test 100 kilometre mesafede, 2000 metre yükseklik farki ve 200 watt sabit pedal gücü ile ölcülmüs degerler.Scott Foil <team Issue 4:18:18, Addict SL 4:18:31 de almis bu mesafeyi.
 
@taylan y.

Mesajı attıktan sonra gördüm yaptığım hatayı, düzelttim. Şu an doğru rakamlar yazılı. Fakat siz benden hızlı davranmışsınız bu konuda :D
 
  • Beğen
Tepkiler: taylan y.
@ihtiyar

Yazmayi unutmusum. Üzerinde 75 kiloluk bisikletci var! :)

@Gökhan Toros

Daha da komigi, Storckum aero kadrosu, Fascenariodan daha hafif. Ama aerodinamiyi iyi yapamadiklarindan daha yavas olmus hafif olmasina ragmen.
BMC nin aero kadrosu 1604 gram, digeri 1296 gram. Ama zaman farki 1 dakikadan fazla!. S-Work Venge ile tarmak arasindaki fark ta cok benzer. 1559 a 1399 gram.

En büyük fark merida da! 2 dakikadan fazla! :(
 
"Hızlı görünen hızlı gider" psikolojik etkisini unutmamak lazım ama :)
 
Bu testin tamamına ait bir link var mı?
 
@alpdilgen
Sanmiyorum. Sadece abone olursaniz dergiye, nette okuma sansiniz var. Ama dergi almanca zaten!

(link)
 
çok tuhaf, aralarında fazla fark yokmuş diye algıladım ben. en fazla 2 dak civarı. :eek:ha: yarışçılar için önemli olabilir tabi.
bu sayıyı Türkiye'de bulabilirsem almak isterim
acaba teste -olmaz ya- endurance modeller konsaydı sonuç nasıl olurdu?
 
@MehmetAli07

Bi roubaix olsa testte fena olmazdı.
Fakat bu bisikletler aerodinami olarak tırmanış modellerinden daha kötü değiller.

Test hem uzun mesafeyi, hem de tırmanışı simgelediği için; benim düşüncem tırmanış kadroları ile aralarında 1-2dk fark olurdu. Bunun nedeni ise, daha ağır olmaları tamamen.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Daha önce aşağıdaki grafik paylaşılmıştı. Ancak içeriğin tamamı paylaşılabilir durumda olmadığı için yazının tamamı yoktu. Şimdi testin tamamı da paylaşılabilir durumda.

TOUR dergisi 24 kadroyu test eder. Bunlardan 12'si aero, 12'si ise aynı markanın aero olmayan hafif kadrosu. Acaba aero kadrolar göründükleri kadar faydalı mıdır? Yazıda kadro ağırlıklarından nasıl test yapıldığına kadar bütün bilgiler mevcut.

Testte bütün bisikletler 100 km mesafede, 2000 m yükseklik farkında, 75 kiloluk bir binici tarafından, 200 watt pedal gücü ile kullanılıyor. Sonuçları aşağıda:


BgxtmnTIgAAlJoJ_jpg large.jpg

Sonuçlar ilginç. Mesela en hafif aero kadro aynı zamanda en yavaş olanı.:)


Testin tamamı için:
(link)
 
Aero kadro ne kadar işe yarıyor sorularına direk cevap olarak bu konu verilebilir artık, elinize sağlık :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Grafik çok aldatıcı. En yavaş kadro ile en hızlı kadro arasında 4 saatlik bir sürüşte 2 dakika fark var(%1'den az).
Bu fark, yarışta önemli olabilir ama yarış harici her durumda son derece önemsiz bir fark. O yüzden spor ve rekreasyonel amaçlı yol bisikletinde birincil dikkat edilecek kriter görselliktir bence :) Bisikletinizi ne kadar çok beğenirseniz o kadar çok ve zevkle binersiniz ;)
 
Bütün yarışlarda tecrübe edilen bir test var ki söylememek olmaz:
Son sözü daima sporcu söylüyor.




@KaanG
Siz ne kadarlık fark bekliyordunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: karacelebig
Ben de o kadar fark bekliyordum :)
Söylemek istediğim, grafiğe rakamları incelemeden bakınca sanki bazı bisikletler diğerlerinden kat kat hızlıymış gibi görünüyor ;) Aslında %1 bile hızlı değiller.
 
Grafik bazı yokuşlu etaplarda testere gibi gösterilen profile benzemiş. Grafiğe bakınca testere dişleri sanki dağ gibi yükseliyor ama eğimleri yüzde3-4-5 olan kısa yokuşlar.
 
Geri