Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

12 Aero kadro ve 12 Aero olmayan kadro. Karşılaştırma

Çok güzel bir paylaşım,ellerine sağlık.

Geçen sene cervelonun sitesine girdiğim de bir modeli için %10 güç avantajı gibi bir şey diyordu. O an çok hoşuma gitmişti,bu adamlar kafa yoruyor bu işe.

Salkano nerede,pınarello nerede... :krsn: troll was here.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Scudo
Aero'nun daha avantajlı olduğunu Cervelo bas bas bağırıyor zaten bir süredir. Hatta bir röportajında yöneticilerinden biri insanlar S3 varken neden R3 alıyorlar anlamıyorum gibi bir şey demişti. Ama nedeni basit. Aero kadroların geometrileri çok agresif. Herkes o kadroyu kullanacak kadar esnek ve atletik değil.
 
Ben aero kadro ile normal kadro arasındaki farkın 1-2 dk olduğuna inanmıyorum. Çok daha fazla olması gerektiğini düşünüyorum.Çogu konuda, forumda aero kadro ile normal kadro arasında %10-25 güç aktarımı farkı var yazıyor.Bu şekilde hesaplanırsa aradaki fark en azindan 10 dk olmasını beklerdim..
 
Aero ve hafif kadrolar arasındaki farkın buradaki değerlerden çok daha fazlasını beklemek zaten hayalci bir yaklaşım olurdu. Fark yazıldığı gibi 100 kilometrede 10 dk olsaydı buda ort. bir yarış etabında 15 dk. olurdu. Aero kadro kullanmayan takımların aklından zorları mı var da bu kadar farkı bile bile hafif kadro kulansınlar.
 
@Emre Akkanat

Bence 1-2 dakikalık farklar normal. Aksi olsaydı şüphe duymamız gerekirdi. Aerodinamik direncin çoğu bisikletten değil, sürücüden kaynaklanıyor. Bisikletten kaynaklanan direncin de önemli bir kısmı kadrodan değil janttan geliyor. Bir başka değişle bisiklet giderken kaybedilen enerjinin sadece %10-15 gibi bir miktarı kadronun aerodinamik direnci, bunda %25 bir iyileşme sağlandığında toplam sürenin %1 gibi bir değişim göstermesi normal.

Tour'un geçen ayki sayısında pahalı ve makul fiyatlı aero bisikletler karşılaştırılmış. Jant farklılıkları sonuçları etkilemesin diye her bisikleti bir kendi jantı ile bir de referans jant ile denemişler, jant değişimi ile 2-3 dakika hızlananlar var.
 
@lombardo

Grafik hoş da bu insan bir triatlet yol bisikletçisi değil ama görsellik var mı allah için var şimdi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: karacelebig
@Murat B.

Aynen söylediğiniz gibi. Onunla ilgili bir test daha vardı. Bulabilirsem paylaşırım. Aero kadrolar teoride çok faydalı görünüyor. Ancak bisikletin üstüne sporcu bindiğinde bu fark neredeyse yok seviyesine iniyor.

@Emre Akkanat, Forumlarda milletin iddia ettiğine inanacak olsak kilitli pedalla %30, ince lastikle %20 performans artışı sağlayanlar var. :D Kazın ayağı öyle değil ama. Bilimsel testlere bakmak lazım. Biliyorsunuzdur bilimsel bilgi tekrarlanabilen ve dünyanın her yerinde aynı sonuçları veren bilgidir. Yani aynı testi yapabiliyorsanız denemesi serbest.

Zaten yarışan bisikletlere baktığımızda herhangi bir bisiklet modeli veya markanın değil, sporcuların kazandığını görüyoruz.
 
Murat beyin yazdığı yazıyı okuyunca 1 2 dk lık farkın normal olduğunu kabul ettim artık :)

hız bisiklette degil sporcuda :) :)
 
Bu testte sadece kadronun aerodinamik farkı ön planda sanırım. Aktarma organları teker seti vs. yok.Bunlarda işin içerisine girince labaratuar ortamında bile daha büyük fark olur diye düşünüyorum. Gerçekte ise TT bir bisikletle 180 km gitmekle normal yol bisikletiyle gitmek arasında yorgunluk açısından ciddi fark var.
 
aero kadroya geçmek yerine iyi yerine çok iyi bir jant seti çok daha belirleyici diyebililiriz,
 
Fuji Transonic Bu Konuda Devrim Niteliğinde Kadroya Sahip,Aero Candır.
 
Selam arkadaşlar ben yarışçı falan olmama rağmen merida reacto 400 aero kadro aldım ve aldıktan sonra köşeniz de yazdıklarınızı okudum ve yanlış kadromu aldım diye baya canım sıkıldı merak ettiğim konu ise.konfor ve tırmanmalarda diğer kadrolarla arasinda bariz bi farkı varmı
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkancycling
@Trends
Merida reacto 300 mü scultura 400 mü?
Konusunda Reacto kadrosuyla ilgili birkaç ayrıntıdan bahsetmiştim. Bunlara bir de kadronun hem aluminyum hem etli olduğunu yani ciddi anlamda ağır olduğunu ekleyin. Benzer şekilde aero, etli ve aluminyum jantları da buna ekleyin. Son olarak da 36/52 aynakol, 11/25 ruble ile satışa sunulduğunu da hesaba katarsak ortaya yokuşta ızdırap bir bisiklet çıkıyor teorik olarak :eek: Bisikletin tek ve tek amacı profili düz, hızın yüksek olduğu etaplar
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Mesala merida reacto ile sucultura 300 arasinda çok ciddi bir ağırlık farkı gorunmuyor sanki reactoda okadar kalın kadroya bakaraktan söylüyorum iki bisiklet arsimda yinede ciddi sürüş farkı varmıdır saygılarımla
 
Geri