Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme 12 li shimano deore m6100 grupset incelemesi

Awacs7n

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Temmuz 2022
Mesaj
674
Tepki
771
Şehir
Trabzon
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
bugün elimde shimano nun 12 li m6100 grup seti var, yaklaşık 200 kilometre kullandıktan sonra deneyimlerimi sizlere de aktarmak istedim.

önce inceleyip daha sonra da microshift in advent x i ile bir karşılaştırma yapacağım. Bir fotoğrafla başlayalım;

IMG_20230923_195028.jpg


aynakol hariç komple deore, aynakolun neden 7100 olduğuna ilerde değineceğiz. aynakol göbeğinin de mt501 olduğunu belirteyim.


neden m6100?

aslında niyetim m6100 deore den çok m7100 slx - m8100 xt karışımı bir set ile devam etmekti fakat shimano çoğu sağlam özelliği m6100 e de koymuştu. aradaki ağırlık farkının çoğunu slx aynakolla kapatınca slx ya da xt benim için çekiciliğini kaybetti. ikinci sebep ise yedek parça fiyatları idi ki uzun vadede arada uçurum vardı. Kırdığım bir deore aktarıcıyı aynı gün sipariş verebilirim fakat kırılan şey bir xt aktarıcı olursa durum değişebilir.

not;
- diğer 12 li shimano grupsetlerin aksine m 6100 de 2 x 12 seçeneği yok.

parça listemden bahsedip grubun üyelerini tek tek değerlendireceğim ve en sonda genel kullanım tecrübelerine değineceğim.


aynakol;
- shimano slx m7100

aynakol göbeği;
- shimano mt501

arka aktarıcı;
- shimano deore m6100

vites değiştirici;
- shimano deore m6100

zincir;
- shimano deore m6100

dişli;
- shimano deore m6100 10 - 51


IMG_20231021_161131.jpg


not;

12 li shimano vites sistemleri bildiğimiz tip göbeklerle uyumlu değil, ayrı bir göbeğe geçmeniz ya da dönüştürücü kullanmanız gerekiyor. ben novatec d792 için internetten dönüştürücü siparişi verdim.

neden yeni bir göbeğe geçildi sorusuna benim kişisel cevabım ise bu değişime dişlideki küçük dişlinin sebep olduğu, hg göbeklerin çapından dolayı 10 koyamıyordunuz. son dişlilerin birbirlerine kilitlenme mekanizmasını değiştirmişler. neyse, konuyu bulandırmadan biraz tecrübelere geçeyim.


10 - 51 m6100 dişli;

a dan z ye çelik, diğerlerinden ayrıldığı en büyük nokta burası. çelik diyince ağırlık kokusu hissettiniz biliyorum, tamı tamına 594 gram. dişleri diğer kasetlerden biraz farklı, sebebi ise shimano nun yeni hg sistemi.

zaten bu serisinin başarısı burada, dişlerdeki değişiklik % 10 dan yüksek eğimlerde bile çok yumuşak vites atmanıza yardımcı oluyor ki denendi. dişli ile tek şikayetim siyah olabilirdi. açık renk biraz sırıtıyor.

m7100 de 51 t çelik değil, bu da 50 - 60 gram daha hafif demek. 12 li seride çelik olmayan dişler siyah renge boyanmış. m7100 de 1 tane, m 8100 de ise iki tane siyah diş var. m9100 e doğru gittikte çelik olmayan dişli sayısı artıyor ve araya titanyum giriyor.

IMG_20231021_161635.jpg

IMG_20231021_161440.jpg


m6100 arka aktarıcı;

parlak bir yüzeyi var, hissiyatı oldukça iyi ki siparişim gelene kadar bir kilitleme düğmesinin olduğunu bilmiyordum. 320 gram gibi bir ağırlığı var idi yanlış hatırlamıyorsam, belki 5 - 10 gram fazlası vardır fakat tartmadım.

ne fark var xt ile arasında? 40 - 50 gram ağırlık farkınım dışında aktarıcı tekerleğinde fark var. ve yine yanlış bilmiyorsam xt nin aktarıcı tekerleği rulmanlı iken deore değil.

IMG_20231021_161618.jpg

IMG_20231021_161352.jpg


mt 501 aynakol göbeği;

bildiğim kadarıyla deore dengi bir göbek, zaten shimano da m6100 aynakol için mt 501 i tavsiye etmiş. elimde bb 52 de vardı fakat siyah rengi ve güncel olması nedeniyle bunu tercih ettim. m 7100 aynakol için mt 801 önerilse de o kadar masrafa girmek istemedim. okuduklarıma göre bb 52 - mt 501 ve mt 800 - mt801 arasında rulmanların sızdırmazlığı ve dayanıklılığı arasında fark olduğu yazıyordu.


m6100 zincir;

ağır bir zincir değil, diğerleriyle arada 10 - 20 gram ağırlık farkı ya var ya yok. m 6100 de ne kaybediyoruz? ismini tam hatırlamadığım bir dayanıklılık teknolojisi farkı var. çok mu önemli? bence değil. m9100 olmadığı sürece çok fazla kasmamanızı tavsiye ederim, fiyatlar çok yakınca m7100 de denenebilir. 8100 zincirin fiyatı gereksiz yüksek.

not;
hızlı söküp takma bağlantısı oldukça garip, öyle km c gibi kolay çıkarıp takarım zannetmeyin. bende zincir sökme pensesi değilde zincir sökme teli vardı, tel eğildi zincir yine sökülmedi. ikinci deneme biraz daha kolay açılsa da zincir kesme aparatı ile geziyorum. nedenini bilmiyorum, zor sökülüyor.

yumuşak vites geçisi için bu zinciri kullanmanızı tavsiye ederim, 6100 dışında shimano nun tavsiye ettiği bir zincir daha var. hatta hg 601 ya da 701 olması gerekiyor, başka markaya yönelmeyin. m6100 set olarak toplandığında iyi, yoksa yazık edersiniz.

IMG_20231021_161342.jpg



vites kolu;

bence en fazla sırıtan ekip üyesi, geçmişe dönebilseydim en azından 7100 olurdu. plastik vites kolu biraz vasat hissettiriyor. vites düşürme biraz sert, bir tık daha yumuşak olmasını beklerdim. 5 - 6 diye giderken teki bıraktığınız için herhangi bir zorluk yok. şimdi burada birkaç ilginçliğe daha değinmek istiyorum. vites yükseltirken kolu hem iterek hem de çekerek vites yükseltebiliyorsunuz.

yani iki parmağınızı da kullanabiliyorsunuz, isterseniz baş parmağınızla vites düşürme ya da artırma komutu verebilirken diğer parmağınızla da vites yükseltebiliyorsunuz.

unutmadan vites kolunda parmağınızın kaymaması için girinti ve çıkıntılar var, kauçuk değil belki ama iyi.

tekte en fazla 3 vites düşebilirken 1 vites artırabiliyorsunuz. vites artırırken vites kolu 2 kademeli şekilde hareket ediyor, yani vites koluna dokun ve bırak. bu da 12 li shimano daki en mantıklı değişimin vites kolu değişimi olmasını sağlıyor.

vites kolu ile tüyo;
bütçeniz uygunsa vites sisteminiz ne olursa olsun m 8100 vites kolu denemenizi tavsiye ederim. vites yükseltmeler m6100 deki gibi çift kademeli değil, tek kademe olduğu için çok daha hızlı vites yükseltebiliyorsunuz ki birden fazla da vites yükseltebiliyorsunuz. kauçuk el desteği ve vites düşme gibi şeylerde de farklar olduğunu biliyorum.


IMG_20231021_225322.jpg

IMG_20231021_161017.jpg


m7100 aynakol;

m6100 ün ağır olmasının ana sebeplerinden birisi aynakol, yaklaşık 680 gram civarlarında bir ağırlığı var. ben bu yüzden shimano m7100 aynakola yöneldim çünkü neredeyse 140 - 150 gram daha hafif. aradaki fark yine çelikten kaynaklanıyor, ayrıca m7100 ün kollarının içerisinin boş olduğunu okumuştum. m6100 ile m7100 aynakol arasında belirgin bir fiyat farkı var, 6100 de tercih edebilirdim. bu arada m8100 aynakoldan birkaç gram daha ağır m7100, m8100 e geçmek için herhangi bir sebep yok.


IMG_20231021_160916.jpg

IMG_20231021_161505.jpg


genel kullanım tecrübeleri;

çoğumuz gibi göbekle uğraşmamak için başka çözümler de aradım fakat shimano nun yumuşak vites değiştirme olayı yüzünden m6100 serisini deneyimlemek istedim. 12 li shimano vites sisteminin diğerlerinden ne farkı var?

birden fazla markanın vites sistemini kullandım ve benim gözlemlediğim en iyi fark yükteyken vites değişimi oldu. yok abi, % 10 üzeri yokuş çıkarken bile o kadar iyi vites değiştiriyor ki. bu sistemi xt 8100 vites koluyla eşleştirseniz çok daha iyi, vites değiştirme konusunda 8100 ne ise 6100 de o kıvama geliyor.

tavsiye ediyor muyum?
kesinlikle, hem son derece hızlı tepki veriyor hem de uygun fiyatlı. yedek parçası ucuz, yumuşak vites geçisi vs derken oldukça mantıklı. son olarak microshift advent x ile bir karşılaştırma yapmak istiyorum.


• microshift advent x ve shimano deore m6100 karşılaştırması;

daha önce kullandığım advent x ten çok memnun idim, aşağı yukarı benzer fiyata geliyorlar. tavsiye ediyorum fakat advent x i en hafif şekilde sipariş vermedikten sonra bir önemi yok.

bendeki sette 4 rulmanlı ve kauçuk destekli vites kolu vardı ve aktarıcı advent x teki en hafif olanıydı. ağırlık olarak deore değil xt den bile daha hafifti, bunun içerisinde aynakol yok bu arada. özellikle dişlide birisi 423 gram iken diğeri 594 gram, buradan 170 gram oynuyor.


• arada bir ek bilgi;
özellikle advent x li bisikletlerin uygun fiyatlı olduklarına bakmayın, advent x ayrı olarak sipariş verildiğinde ucuz bir grup set değil. özellikle aktarıcı 8100 ile nereseyse aynı fiyat.


advent x in olumlu yanları;

- hafif, xt den bile daha hafif bazı şeyler var grup sette.
- parasını verirseniz 4 rulmanlı ve kauçuk parmak destek noktasına sahip bir vites kolu var.
- 11 48 kaset dişli 423 gram ağırlığında.
- kaset ve zincir daha uygun fiyatlı.
- çok daha basit, başka bir göbeğe gerek yok.
- nispeten farklı marka bir kaset ile de uyumludur, deore de bunu denerseniz yükte yumuşak vites olayı yoktur.
- ilk sipariş için yüksek fiyat.


12 li deore m 6100 ün olumlu yönleri;

- yumuşak vites geçişi.
- aktarıcı ve vites kolu benzer advent x e göre neredeyse yarı fiyatınadır.
- çok daha hassas vites değişimi,
- ayarlaması advent x e göre daha kolay gibi hissediyorum, advent x e iyi ayar uygulamazsanız çok da verimli değildir.
- 10 51 kaset çok daha fazla hız aralığı sunar.


sonuç;

advent x ucuz bir vites sistemi değil, tavsiye ettiğim bir sistemi olmasına rağmen kararlılığından ve yükteyken yumuşak vites değişimi olayından dolayı hiç düşünmeden m6100 derim.

ayrıca advent x de herhangi bir zincir ya da aynakol yok. bu konuda microshift km c öneriyor. kişisel görüşüm advent x in tek sevmediğim yanının sert vites düşmeleri olduğu, ben sunrace 11 - 46 kasetle ve km c nin x 11 zinciriyle kullanmama rağmen yokuşlarda vites atarken bir daha düşünüyordum çünkü çok sertti.

uzun vadede, kısa vadede, yağmurda, çamurda tavsiye ettiğim bir grup set m6100.
 
Son düzenleme:
Scudo
Bu kaliteli teknik bilgiler için çok teşekkürler.
 
yazıyı tam bitirmeden yanlışlıkla paylaşa bastım. daha sonra advent x le bir karşılaştırma da ekledim. tekrar bakmak istersiniz belki.
Baktim hocam, elinize saglik.
Advent'in gecisleri evet kararli ama sert ve gurultulu dusus olayini ben de deneyimledim.
Su an mevcutta 5100 serisi kullaniyorum, yakin gelecekte bir 6100 planim var, bakicaz artik duruma, simdilik hayirlisi diyelim :)
 
Baktim hocam, elinize saglik.
Advent'in gecisleri evet kararli ama sert ve gurultulu dusus olayini ben de deneyimledim.
Su an mevcutta 5100 serisi kullaniyorum, yakin gelecekte bir 6100 planim var, bakicaz artik duruma, simdilik hayirlisi diyelim :)
aynen, hayırlısı olsun.
5100 iyidir yahu, 11 - 51 kasetiyle oldukça mantıklı.
 
Güzel inceleme olmuş. Bende mevcut sistemi aşağıdaki şekilde değiştirdim. Bundaki amacım hafif eğim aşağı inişlerde pedal çabuk boşa düşüyordu. Bisikletçi de bir kampanyaya denk geldim bende bu şekilde bir sistem oluşturarak ile yokuş çıkış oranlarını yakın ama son hızı biraz artırıcı oranlar yakaladım.
Ordu çevresinde bisikleti günlük turlar için kullanıyorum ve burada düzlükler olduğu gibi bir anda %15 üzeri uzun yokuşlar oluyor. O yüzden çok yönlü olması gerekli. Zamanında bu kadar bilgili değilken tekli sistem tercih değil denk geldiği için aldım. Aslında gravel almak istiyorum ancak bütçe müsait değil.
Yazamam da ki amaca gelirsem tekli sistemler aşırı çapraza düştüğü bir gerçek ancak yeni sistemde 1. 2. vitesler yokuş çıkarken çaprazlıktan daha da bir aşırı kasıyor gibi oldu. Yani eski sisteme göre hissiyat olarak kötü geliyor. Acaba ön dişli çin malı olduğundan mı yada 38t fazlamı geldi.
Size sormak istediğim sizde 1. viteste çaprazlıktan dolayı hissiyat nasıl. Acaba tam shimano set olmadığı için midir. Olmadı 2X yada 3X sisteme geçeçeğim

Eski Yeni
-kaset 11-46t CS-M7000 --- CS-M5100 11-51T
-aktarıcı RD-M8000 GS --- RD-M6100
-ön dişli SLX 32T --- DECKAS 38T
-zincir shimano --- KMC X11
IMG_20231022_121929.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
11-51 oran oldukça mantıklı bence de
 
@Awacs7n
Grup sürüşü yapıyor musunuz? 1x sistem ile maksimum hızınız ne oluyor? Yetişebiliyor musunuz? Geride kalma gibi durumlar oluyor mu? Shimano'nun yol serisi dışında neredeyse 2x hiç sistemi yok. Yol serisi de tırmanma için uygun gelmiyor. Deore bandında bir 2x seri arıyorum ama nedense 1x sisteme kafayı takmış durumdalar. Uzun yolda, şehirlerarası vs. üzer mi acaba?
 
Güzel inceleme olmuş. Bende mevcut sistemi aşağıdaki şekilde değiştirdim. Bundaki amacım hafif eğim aşağı inişlerde pedal çabuk boşa düşüyordu. Bisikletçi de bir kampanyaya denk geldim bende bu şekilde bir sistem oluşturarak ile yokuş çıkış oranlarını yakın ama son hızı biraz artırıcı oranlar yakaladım.
Ordu çevresinde bisikleti günlük turlar için kullanıyorum ve burada düzlükler olduğu gibi bir anda %15 üzeri uzun yokuşlar oluyor. O yüzden çok yönlü olması gerekli. Zamanında bu kadar bilgili değilken tekli sistem tercih değil denk geldiği için aldım. Aslında gravel almak istiyorum ancak bütçe müsait değil.
Yazamam da ki amaca gelirsem tekli sistemler aşırı çapraza düştüğü bir gerçek ancak yeni sistemde 1. 2. vitesler yokuş çıkarken çaprazlıktan daha da bir aşırı kasıyor gibi oldu. Yani eski sisteme göre hissiyat olarak kötü geliyor. Acaba ön dişli çin malı olduğundan mı yada 38t fazlamı geldi.
Size sormak istediğim sizde 1. viteste çaprazlıktan dolayı hissiyat nasıl. Acaba tam shimano set olmadığı için midir. Olmadı 2X yada 3X sisteme geçeçeğim

Eski Yeni
-kaset 11-46t CS-M7000 --- CS-M5100 11-51T
-aktarıcı RD-M8000 GS --- RD-M6100
-ön dişli SLX 32T --- DECKAS 38T
-zincir shimano --- KMC X11
310794 dosyayı görüntüle
çaprazlık çoğu sistemde var, çok fazla birinci vitesi kullanmasam da en çok birinci viteste çaprazlıyor fakat herhangi bi sorun hissetmedim.

bilmiyorum, 38t diyince aklıma farklı bir senaryo geldi. benim tecrübelerime göre doğru açıdaki bir 1 x sisteme 38 sığmıyor. dağ bisikleti için konuşuyorum, benimki 34 ten sonra kadroya sürtüyor. ve yine kişisel görüşüm ya aynakolunuzun konumunda bir gariplik var ya da aynakol tekli sistem için uygun değil.

birkaç mm demeyin, fark ediyor. ikili m7000 mi?

1 x 38 yerine 2 li tercih ederdim ben, belli ki hız konusunda beklentileriniz var.
11-51 oran oldukça mantıklı bence de
öyle, 51 le yokuş farketmiyor. boş çeviriyor gibi hissediyorsunuz.

@Awacs7n
Grup sürüşü yapıyor musunuz? 1x sistem ile maksimum hızınız ne oluyor? Yetişebiliyor musunuz? Geride kalma gibi durumlar oluyor mu? shimano'nun yol serisi dışında neredeyse 2x hiç sistemi yok. Yol serisi de tırmanma için uygun gelmiyor. deore bandında bir 2x seri arıyorum ama nedense 1x sisteme kafayı takmış durumdalar. Uzun yolda, şehirlerarası vs. üzer mi acaba?

hayır, grup sürüşü yapmıyorum. hız olarak benim beklentimi karşılıyor fakat çoğu insanın beklentisini karşılamayacağını düşünüyorum. ciddi bir yokuştan iniyorsanız bir süre sonra boşa çevirmeye başlıyorsunuz. arkadaki 10 un 11 e göre belirli bir getirisi var fakat yine de yeterli değil ki zincirin keserken 10 a göre ayarlarsanız vites birdeyken aktarıcı kasıyor, 51 e göre ayarlarsanız da vites 12 de iken zincir çok yumuşak oluyor.

bence hız beklentisi varsa 2 x 12 daha mantıklı ki 180 - 200 gram çok umrunuzda değil ise her türlü 2 x 12 yi tavsiye ederim. isterseniz güncel olarak m 7120 ve m 8120 var. şehir dışında düzde yetiyor fakat inişlerde fazla hızlı gitmek imkansız.

iki sistemi kullanmak için de mantıklı sebepler var. birisi basit ve hafif, diğeri sadece bir tık ağır ve daha fazla parça içeriyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
1x sistemde evet sert acili caprazda kalmak zinciri yoruyor ancak arazide ve sehirde ruble kullaniminin %70-80'i, 10-9-8-7-6'inci viteslerde oluyor. Dolayisiyla risk korktugumuz kadar buyuk degil.
11'li zincir fiyatlari ates pahasi bu arada. Dolayisiyla bu sistemleri kullaniyorsak sistem temizligini duzenli araliklarla ve ihmal etmeden yapmaliyiz. Cunku kirli kullanilan zincir sistemi cok hizli eskitiyor, bunu defalarca deneyimledim, en kotu ihtimalle ayda bir herseyi söküp temizlemek en mantiklisi.
Bu arada bir baska deneyimim de şu, Kmc'nin zincirleri shimanoya gore daha uzun omurlu arkadaslar. Sram hakkinda yorum yapamayacagim, cunku sram bir sefer kullandim, onu da zincir omrunu tamamlayamadan bisikleti sattim.
 
  • Beğen
Tepkiler: zıpkıncı
çaprazlık çoğu sistemde var, çok fazla birinci vitesi kullanmasam da en çok birinci viteste çaprazlıyor fakat herhangi bi sorun hissetmedim.

bilmiyorum, 38t diyince aklıma farklı bir senaryo geldi. benim tecrübelerime göre doğru açıdaki bir 1 x sisteme 38 sığmıyor. dağ bisikleti için konuşuyorum, benimki 34 ten sonra kadroya sürtüyor. ve yine kişisel görüşüm ya aynakolunuzun konumunda bir gariplik var ya da aynakol tekli sistem için uygun değil.

birkaç mm demeyin, fark ediyor. ikili m7000 mi?

1 x 38 yerine 2 li tercih ederdim ben, belli ki hız konusunda beklentileriniz var.
M7000 aynakol shimano sitesinden bakığımda tek tip aynakol üzerine 1x-2x-3x sistemler oluyor. Ama önceki aynakol dişlisi shimano idi sonrada taktığım çin malının chain line'ı mm olarak faklı olabilir. 38t dişli sürtmüyor ama verimli olamadı gibi.
Dağ bisikleti ile ince teker taksamda hızı düşünmek çok uygun değil tabi. Ama böyle biraz daha hız iyi olurdu diye düşünmüştüm. 38t ile hız olayı tatmin edici seviyeye geldi ancak yokuşlarda sıkıntı oldu bu sefer.
1x sistemde evet sert acili caprazda kalmak zinciri yoruyor ancak arazide ve sehirde ruble kullaniminin %70-80'i, 10-9-8-7-6'inci viteslerde oluyor. Dolayisiyla risk korktugumuz kadar buyuk degil.
11'li zincir fiyatlari ates pahasi bu arada. Dolayisiyla bu sistemleri kullaniyorsak sistem temizligini duzenli araliklarla ve ihmal etmeden yapmaliyiz. Cunku kirli kullanilan zincir sistemi cok hizli eskitiyor, bunu defalarca deneyimledim, en kotu ihtimalle ayda bir herseyi söküp temizlemek en mantiklisi.
Bu arada bir baska deneyimim de şu, Kmc'nin zincirleri shimanoya gore daha uzun omurlu arkadaslar. Sram hakkinda yorum yapamayacagim, cunku sram bir sefer kullandim, onu da zincir omrunu tamamlayamadan bisikleti sattim.
Sürüşlerimde güzergahlar dolayısıyla 1 vitesi uzun süreli kullanmak durumunda kalıyorum eforum çoğunu yokuşlarda harcıyorum. Ama inişlerde de pedal boşa düşüyordu. Böyle bir şey yapayım dedim. Sıkıntım önceki sistemle benzer ama hissiyat çok değişti.
Performansım yokuş çıkma üzerine olduğu için, ya eski söktüğüm shimano tam set 11-46t kaset 32t aynakol dişli sisteme geçeceğim yada 2x-3x sisteme dönüşüm olması lazım benim sürüş güzergahlarına uygun.
En güzeli aslında 3x10 ama onun için aynakol dahil tüm sistem değişmesi gerekiyor. Onunda maliyeti tuzlu oluyor. Bakalım durum ne gösteriyor.
 
M7000 aynakol shimano sitesinden bakığımda tek tip aynakol üzerine 1x-2x-3x sistemler oluyor. Ama önceki aynakol dişlisi shimano idi sonrada taktığım çin malının chain line'ı mm olarak faklı olabilir. 38t dişli sürtmüyor ama verimli olamadı gibi.
Dağ bisikleti ile ince teker taksamda hızı düşünmek çok uygun değil tabi. Ama böyle biraz daha hız iyi olurdu diye düşünmüştüm. 38t ile hız olayı tatmin edici seviyeye geldi ancak yokuşlarda sıkıntı oldu bu sefer.

Sürüşlerimde güzergahlar dolayısıyla 1 vitesi uzun süreli kullanmak durumunda kalıyorum eforum çoğunu yokuşlarda harcıyorum. Ama inişlerde de pedal boşa düşüyordu. Böyle bir şey yapayım dedim. Sıkıntım önceki sistemle benzer ama hissiyat çok değişti.
Performansım yokuş çıkma üzerine olduğu için, ya eski söktüğüm shimano tam set 11-46t kaset 32t aynakol dişli sisteme geçeceğim yada 2x-3x sisteme dönüşüm olması lazım benim sürüş güzergahlarına uygun.
En güzeli aslında 3x10 ama onun için aynakol dahil tüm sistem değişmesi gerekiyor. Onunda maliyeti tuzlu oluyor. Bakalım durum ne gösteriyor.
 
Geri