Eğlenceli yorumların hepsini okudum. Ama aslında tabiki de eğlenceli bir şey değil yaşanan. 2002 yılında Fransız Eric Barone, Nikaragua'da bulunan Corro Negro yanardağından bisikletle hız rekoru kırmak için iniş yapıyor. 45 derecelik eğimi, zemin şartları!, ve parkurun uzunluğu rekor denemesi için bu sönmüş volkanı uygun kılan unsurlar. Uzun hazırlıklar (fiziksel, zihinsel) sonunda rekor denemesi yapılıyor ve Eric Barone rekoru kırıyor. Sonrasında da videoda göründüğü gibi kadro (maşa) kırılıyor ve düşüyor. Guiness'e girmesi için gerekli olan şart "stabil ve kontrollü duruş" kısmını gerçekleştiremediği için rekor sayılmıyor yaptığı yüksek hız. Vücudunda onlarca kırık olmasına rağmen hayatta kalıyor ancak bisiklet kariyeri sonlanıyor. Daha sonrasında yapılan incelemeler sonucu kadronun neden kırıldığı anlaşılıyor. Yukarıda söylendiği gibi, bisiklet tabiki "Çin Malı-noname" bir kadroya sahip değildi. Bu rekor denemesi için mühendislerin özel olarak tasarladığı karbon gövdeli bir bisikletti. Bisikletin statik yük konusunda dayanımının çok yüksek olmasına rağmen zeminin dümdüz olmamasından dolayı ve yüksek hızda ortaya çıkan aşırı titreşimle "yorulma" meydana geliyor. Kazaya neden olan şeyin kadronun tekrarlı yüke dayanamaması olduğu anlaşılıyor.
2011 yılında bu defa Avusturyalı Markus Stöckl aynı yerde rekor denemesi yapıyor. Eric Barone'de kendisine rekor denemesi hazırlıklarında ve boyunca yardımcı oluyor. Önceki kaza mühendislere de iyi bir bilgi altyapısı oluşturuyor ve heranlamda daha sağlam bir bisikletle rekor denemesi başlıyor. 164,95 km/s'lik rekorun kırılmasıyla Markus Stöckl, toprak zeminde en yüksek hıza ulaşan dağ bisikletçisi oluyor...