Scudo Sports

1989 peugeot lautaret arka attırıcı sorunu

cannameli

Üye
Kayıt
23 Mart 2009
Mesaj
82
Tepki
75
Yaş
33
Şehir
Ankara
İsim
Bekir Can
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Amoeba
Öncelikle merhaba peugeot marka bisikletimin sonradan geçici olarak takılan arka mekanizmasını o dönemin klasik mekanizmalarıyla değiştirmek istiyorum. Aklıma takılan soru şu bağlantı yerindeki vida boşta duruyor ve arka tekeri geriye çekmemi engelliyor orjinal mekanizmasında bendeki mekanizma gibi vida bulunmaktamı? kaç çeşit mekanizma var hangi çeşit mekanizma almalıyım? Bu arada çekiş vites sistemi sachs huret marka görüşlerinizi yardımlarınızı bekliyorum.
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Scudo
(link)
mesele anlaşıldı kadro kulağı kırılmış nasıl çözebilirim?
 
valla işin biraz zor ama bu zamandaki yarış bisikletlerinin kadro kulaklağı çoğunda yok diye biliyorum çünki aynı kadrodan bendede vardı kardo kullağı yoktu
ve ekstradan takılabilirmi bana göre biraz zor gibime geliyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
bu kulak sorununu halledemez isem fixed e çevirmeyi düşünüyorum ama gönlüm kulak sorununu çözüp bu şekilde kullanmaktan yana :)
 
sonradan eklediğiniz resimde ben bir kırık göremedim ama eğer kadro kulağı kırıldıysa, kendinden kadro kulaklı arka aktarıcılar var zaten piyasada, ayrıca kırık parça elinizdeyse onu bir lazer kesim atölyesine götürüp aynı şekilde veya istediğiniz yerlerinde değişiklik yaparak tekrar kestirip diş açtırıp kullanabilirsiniz. tabi bunlar benim öngörülerim, daha iyi fikri olan arkadaşlarda muhakkak vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
üzerindekiaktarıcının nesi var ki ?
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
kendinden kulaklı arka aktarıcılar tekerin en arkaya dayanmasına izin vermezler, nedeni ise sizin boşta duruyor dediğiniz ama boşta durmaması gereken civata, o civata arka aktarıcıyı sabitler yerine, yani o civatanın özel arkaya uyan somununu bir bisikletçiden alıp, orayı sıkıp devam edebilirsiniz, arka tekerleğiniz yine en arkaya dayanmayacaktır (kadroda en arkaya dayanmaz)
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
@cannameli

Fixed'e cevirmek de iyi fikir degil cünkü arka baglantilar fixed icin uygun degil.
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
@OĞUZ.UZ
Kırılan parçası elimden değil bisikleti yeni aldım ve orda kulaklı resimdeki attırıcı vardı üzerinde kadro hakkında bilgi sahibi de olmadığım için farkına varmadım ta ki bütün parçaları sökene kadar. Kırık yeri de düzeltmişler düzeltebildikleri kadar. Aparat tarzı bir parça yok mudur bisikletçilerde

@Murat Cömez
arka bağlantı dediğiniz yer neresidir biraz açıklar mısınız? Nasıl olması gerekiyordu

@Deniz Kaynakçı
üzerindeki attırıcı orijinal değil kulak kırıldıktan sonra takılmış. orijinal aktarıcıyla değiştirmek istediğim için bu sorun çıktı ortaya

@OĞUZ.UZ
tekeri geriye almadığım zaman lastik kadroya sürtmekte

Peugeot un kendi sitesinden fotoğraf buldum burdada görüldüğü üzere kadro kulağı mevcut
(link)

fotoğraf eski olduğu için pek net değil
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Belmont ve Thorn
şimdi farkettim resimde kırılan kulağın üzerini zımparalamışlar bu durum kötü dostum bu tarz eski bir bisiklet bul kulağını kesip bisikletine kaynak yaptır dicem ama bu özel işçiliği kim yapar bilmem büyük ihtimal senin bisikletinin kadrosunun alışımı krom çeliktir kaynak yaptırırsanda alışımı bozulur durum kötü :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
@cannameli

baglanti demek istedigim yeri kirmizi ile isartledim, Fixed lerde böyle olmasi sadece zinciri daha iyi gerdire bilmekicin. Ama sizin bisiklet fixed yapalmiz diyede bir olay yok, sonucda yapilir.
 

Dosyalar

  • tumblr_m8e4aeF31l1qbycdbo1_1280.jpg
    tumblr_m8e4aeF31l1qbycdbo1_1280.jpg
    254,3 KB · Okunma: 46
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
Kulaklı aktarıcı kullansam aynakol dişli zincir arka ruble ile uyumlu olur mu? Diğer sistemden farkı nedir? Bi de hangi aktarıcıyı önerirsiniz?
 
Bu droplarla fixie olmaz denilmiş. Ben de ona bir yanıt vereyim. Droplar uygun. Belki konu sahibi tekrardan fixed-gear olarak düşünebilir.

http://2.bp.blogspot.com/-hnalyCMLDIo/TX4JJo2fuGI/AAAAAAAAAD8/lK0veMnPL5g/s1600/lc7e15ky.jpg
 
@D.Mustafa
problemi çözdüm kulaksız 105 aktarıcıya kulak uydurulmuş şekilde aktarıcı satın aldım şu an bi problem gözükmüyor.

image.jpg

Bunlarda diğer görüntüler
image.jpg

image.jpg image.jpg
 
Sizin mesajınızı görmeden aynı anda yazmışım. Bence en doğru çözüm, ama o civatayı da taksanız sizin için tekerlek çıkarıp takmak daha kolay olurdu. Yine de "aklın yolu birdir". :)


Dilerim geçen zaman içinde bisikletinizi elden çıkarmamışsınızdır.

Bisikletiniz güzel ve değerli bir klasik yol bisikleti. Ayrıca donanımı da büyük ölçüde orijinal, hatta selesi bile. Bu bisikleti bir single'a veya fixie'ye çevirmek ona karşı büyük haksızlık olur.

Kadro kulağına gelince. Klasik ve koleksiyon ürünlerinde bu tür hata veya eksiklikler olması doğaldır. Yoksa zaten o ürün müzelik demektir. Orayı düzeltmek için bence 2 alternatifiniz var. İyi bir demircide oraya orijinal kulağın aynısını yaptırıp kaynattırmak veya bu haliyle (kulaksız haliyle) sadece deforme olmuş mil yatağını yine biraz kaynakla doldurduktan sonra olması gereken formu vererek tesviye etmek. Ben bu ikinci alternatifi öneririm, hem kaynak işi yarım saatte biter, hem de eğer elinizden gelivet deyorsa eğeleme ve düzleme işlemini yavaş yavaş kendiniz yapabilirisiniz. Tabi bu durumda kulak olmayacağı için kulaklı aktarıcı (şu anda üstünde olan gibi) ya da ekteki resimde olduğu gibi takma bir kadro kulağı kullanacaksınız (resimlerde vidası ters yönden takılı duruyor, sizi aldatmasın). İlk seçeneği hem aşırı uğraş gerektirmesi hem de sonucun yeterli sağlamlıkta olmayacağı olasılığı yüzünden elemine edebilirsiniz bence.

Dediğim ikinci seçeneği yaparsanız yine o civatadan kurtulmuş olmayacaksınız. Çünkü o civata yukarıda @OĞUZ.UZ arkadaşımızın da dediği gibi kulağı milden ayrı olarak kadroya da sabitler. Dolayısıyla tekerliği her söktüğünüzde arka aktarıcı da yerinden çıkıp aşağı sarkmaz. Evet dediğiniz gibi, terker o civata nedeniyle bir miktar önde duruyor ama üzerinde takılı olan lastik iyice ince yarış lastiği olmamasına rağmen hala daha yakl. 1 cm kadar bir boşluğunuz var kadro borusuna kadar. İstediğinizde belki bir büyük ölçü lastik bile kullanabilirisiniz gibi geliyor bana. Ayrıca bu haliyle epey atak bir geometri de sergiliyor bisikletiniz.

Keyifli pedallamalar!
 

Dosyalar

  • KKulak1.jpg
    KKulak1.jpg
    105,8 KB · Okunma: 23
  • KKulak2.jpg
    KKulak2.jpg
    135,3 KB · Okunma: 20
  • Beğen
Tepkiler: cannameli
@Haluk Eke


Fark ettim önce yazdığınızı sizden hızlı davranmışım.İlginize çok teşekkür ederim o civatayı kullanmıyorum bu sayede tekeri biraz daha geriye çekme şansım oluyor ama umarım sürerken bi sorun yaratmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
@cannameli
@cannameli
Burada dikkatatimi çeken bir nokta var. Milin girdiği aralık çok mu açık? Yani zamanla deforme olmuş ve genişlemiş olabilir. Ama bildiğim kadarıyla bu aranın dümdüz olması gerekmezmi ?
 
@D.Mustafa
haklısınız deforme olmuş daha doğrusu bilinçsiz kişilerce deforme edilmiş gibi geldi bana. O bölgede önceden sorun yaşadıkları aşikar.
 
@cannameli
http://www.hilarystone.com/images/sale%20images/Spare%20parts/Simplex-fork-ends.jpg
 
Geri