Scudo Sports

1990 Bianchi Caurus restorasyonu

@Özgür AKAR özgür bey tarif edebilirseniz bende yapabilirim sanırım ama ugramakda isterim müsayit bir zamanınızda bende dremel de var cunki bikac parcayı kendim temizledim ama solisyon konusunda pek fikrim yok sentetik tiner mazot ve solvent kullanıyorum ben siz ne kullanıyorsunuz ?
 
Scudo
@murat Comez Yahu Murat kardesim sen ne uzuyorsun kendini.Olurmu oyle sey bi kadro hediye edersin olur biter.Sikma sen canini guzel kardesim :D
 
@c33nk dremel bende de var ama çok sınırlı işlem yüzeyi küçük, devirli tel daire var bende. Kilitli bir poşedin içerisine benzin koyun, çok az alüminyum tozu, çok az potasyum benzomat daha sonra parçayı bu posede koyup ağzını iyice kilitleyin ve çalkalayın. 1-2 gün sonra çikarın ve yağlı halde silmeden devirli fırça ile ilk yüzey temizlemeyi yapın. faha sonra parçanın kozmetiğine göre 400-500 su zimparadan başlayarak 2000 e dogru temizleyin, 1 kat temizlik polisaji 2 kat parlatma tamamdır :) size meslek sırrı verdim. Tüm bu aşamaları 2 fren bacağı 1 gidon 50-60 tl ye yapiyorum ama suan elimde iş var. Restorasyon zordur, zevki de zorluğundan gelir. Yardımci olacağım birşey varsa seve seve olurum.
 
@Özgür AKAR cok sagolun wallahı motorsıklet restorasyonuda yapıyorum ben bu bi hayli işime yarayacak ilk bisiklet denemem daha öncesinde birkac motorsiklet restorasyonu yapmıstım hatta suan bahcemde bir adet jawa var beni bekleyen bisikletten sonra ona baslıcam bakalim sonuclar ne olacak bende cok merak ediyorum bahçede motorsiklet çatı katında bisiklet evdeki odamdada ahşapla ilgileniyorum bu aralar fazlasıyla işe girdim allah sonumuzu hayır etsin :)
 
:) Bunlar hep müstakil, garajlı ev olmamasından dolayı. Tekniğin gelişmesi için hobi atölyeleri çok önemli. bi kitap okurken bur de atölyede çalışırken huzurlanıyorum. Kolay gelsin.
 
sağolasın üstad takıldıgım nokta olursa haberlesırız olmadı gelırım görüşmüşte oluruz suan beni cıldırtan gıdondakı fren kollarıydı onlarda frenı sıkıp ıcındekı cıvatayı gevşetip cıkıyormuş çok sükür onuda söktüm. saat kaç oldu hala ugrasıyorum :)

yeni fotografları ekliyorum dün gece gelen arkadaslar ve bu sabah bana anahtar ve birtakım ekipman hediye eden dostlarada sonsuz tesekkurlerımı burdan iletiyorum ve murat bey ısrarla bianchi degıl diyordu boya sokucude ortaya cıkan sonuclar fotografda var :)
çok sevindim bir safkan italyan ayıgıryla uğraştıgım için :)
suan zımpara için beni bekliyor ilerleyen saatlerde zımpara işine giricez :)
 
Titanik' in yanında mi buldunuz bu bisikleti. Nerede beklemiş de bu hale gelmiş zavallı. Eski sahibi sanırım "Fıstık benim olacak vuracağım kırbacı" diyerek almış da binmiş gibi. İş ve işçilik çok gibi görünüyor. Malzeme ve gerekli ekipmanlar da var neyse ki. Şimdiden kolay gelsin size. Takipteyim.
 
zımparayada giriştik ufaktan ince bir kat elle zımpara attım jantlar nikelaja yollandı aynakolda bir plastik kaplama var bunu nasıl sökerim bir fikrim yok aldıgım aynakol uyumlu degılmıs bakınca farkettım yardımcı olabılırmısınız acaba bu aynakol için ne yapabiliriz üstündeki plastik kötü durumda plastigi söküp nikelaja vermek istiyorum ama bu plastik nasıl cıkar ? geçmiş fotograflarda aynakolu görebilirsiniz kalın bir plastik kaplaması mevcut..
bişey sorucam boyaya bu hafta içi vericemde bu sekılde demirin boyasız durması paslanmaya yol açmaz değilmi 3 4 gün dursa sorun olurmu çarsamba gunu astar ve boya işlemlerine girişilicek.

@SerkanH sagolasın kardeşim benim açımdan işcilik ve iş kısmı cocuk oyuncagı bu tarz bişey için daha öncesinde 1920 li yıllara ayit motorsikletler üzerinde calıstıgım için basit geliyor ve yarıladık bile kısmetse önümüzdeki hafta sonu tamamdır işlem :)
 
Ben 1992 model degil demistim ve kararim hala öyle, 1990 model olabilir ama arka cataldan süpeliyim demistim. Simdi yeni resimlerde catal daha iyi görünüyor ve dedigim gibi kadronuz 1990 Bianchi caurus 906 model.

Örnek icin ve orjinal toplaya bilmeniz icin size fotolar sunuyorum, buyurun. Insallah Bu sekilde basarili bir bisiklet meydana getirir siniz. Orjinalligini bu fotoraflardan örnek alarak korumaya bakin. Orjinal komponentleri de Shimano EX 400 ve Caurus 907 ise Shimano EX500 oluyor.

caurus 1.jpg

caurus 2.jpg

Bu da 1992 Caurus, kirmizi okla demek istediklerimi isaretledim.
bianchi-caurus-56cm-slika-17391068.jpg
 
@Murat Cömez konu başlığını hemen düzeltelim murat abi sagolasın wallahi dün biraz gerilmiştim ama benden 3 yaş büyük bisikleti topluyorum maşşallah gayette saglam cıktı ufaklık neyse cok teşekkürler tekrardan abi takıldıgım yerler olursa haberlesırız konusuruz :) polemik yaratılcak bişey kalmadı kadroda hemfikiriz hepimiz sanırım caurus 906 bu kadro 1990 :) yarında yeni dremel getiricek bi abimiz sagolsun onunla bıkac parcanın parlatılma işlemlerine girişicez hayırlısı diyorum hedefim 1 haftada bitirmek hatta öyle kaptırdımki kendimi boyayıdamı kendim yapsam diyorum :)
 
@c33nk
Sakin acele etme ve 1 hafta olarak kendine hedef koyma, temiz bir sey istiyorsan biraz fazla ugras ve iyi bir sey ciksin ortaya. Kendin de boyamaya falan kalkisma, inan bana hic bir degri kalmaz ve iyi olmaz. (Tabiki boya tabancan varsa ve boya atmasini biliyorsan bir sey diyemem)
 
@Murat Cömez abi kompresör ve boya tabancam var zaten motorsikletleri kendim boyuyordum ama tabi boyacılar kadar iyi şartlarda boyayamıyorum bizim boyacı ben hallederim dedi çarşamba müsayit olacak ama diyorum acaba kendimmi boyasam bisiklet sonucda diye tabi herşeyinide kendim yaptım bari boyayıda kendim yapayım diyorum suan elimde kadro tinerle onu siliyordum :) gerçi bana kalsa ben spreyle cok cok iyi boyarım tabancayla cok iyi oldugum söylenemez ama sprey boyalar ile haydarpaşadaki calışmalarımı yakından takıp edebilirsiniz karaköydede cok fazla kepenk boyamışlığım var tabi begenende sövende oluyordur bize artık yapmıyorum büyüdük serserilik etmiyoruz ama sprey boyada çok başarılı buluyorum kendimi hatta gecenlerde bir arkadasın arabasının sol kapısını komple kendim boyadım astarıda spreyle attım boyayıda gayette hoş oldu ama bisiklet biraz farklı düz bir zemin degil nasıl yaparım bi düşünüp öyle karar vermem gerekiyor yarın bisiklete biraz ara vericem pazartesi calısmalarıma devam edicem kısmetse.

parçaların polisajını yapıyordum calısma ortamından bi merhaba diyelim dedim :)
aynakol konusuna gelince özgür abının dediklerini uyguladım baktım olcak gibi degil verdim benzini verdim tineri yaktım tutuşturdum aynakolu sonuc super plastik kaplamadan kurtulduk aynakolun markası bile ortaya cıktı elimin son hali siz siz olun aynakolunuzu kimyasallarla yakmayınız :) :)
bugun aynakol üzerinde zımpara ve pilosaj yapıcaz..62842 dosyayı görüntüle 62839 dosyayı görüntüle 62840 dosyayı görüntüle 62841 dosyayı görüntüle 62842 dosyayı görüntüle 62839 dosyayı görüntüle

aynakolun babam ve benim elimden geçerkenki halleri :)
polisajdan sonra duruma göre nikelaja bunlarıda yollayabılırız..
gemi kaynakcısı bi arkadasında yogun istegini kıramadım tershanelerine götürdüler kadroyu orada kumlama işlemi görücek.62857 dosyayı görüntüle 62858 dosyayı görüntüle
 
Ama bunu ben alcaktım ya. :(:(
 
nihayet kadroyu getirdiler :)
allah razı olsun volkan kardeşime sonsuz teşekkürler büyük bir uğraştan kurtuldum hafif bir pas yapmıs sanırım yada olan buydu fazla zorlamadıklarını söylediler kaynak yerleri gerek boru kalınlıgı incelmesin diye boyayı ve biraz pası atıp bırakmıslar hafifden bazı kısımlarını zımparaladım ama iş var yine yapılacak hemen fotografları ekleyelim :)63233 dosyayı görüntüle 63234 dosyayı görüntüle

pazartesi karar verdim sanırım yani fiyat alıcam kadro krom kaplanacak tamamen bisikletin lastikleri hariç herşeyi krom kaplatıp üzerine ince gümüş tabaka yaptırmayı planlıyorum gümüşcü 1200tl istedi kromaj için fiyat almadık henüz kromajcı ustayla görüşüp kadro için fiyat alıp pazartesi yüksek ihtimal fabrikaya kromaja bırakıcam kromajdan cıkınca topçularda bir atölyede 5mm gümüş kaplanacak hayırlısı bakalim işler yolunda giderse bisikletimiz gümüş olacak :)
 
@e.yildiz 5mm olması lazım aşagı yukarı 150 250gr gümüş gidecegini söyledi ama emin degilim fazla kullanır gibime geliyor.
 
@c33nk gümüş nasıl bir fantezidir hocam :harika: merakla bekliyorum, ne çıkacak bakalım, kolay gele :tskler:
 
@ÖmerMurat kız arkadaş baskısı yüzünden yoksa öyle bir niyetim yokdu boyatıp işin içinden cıkmak amaçdı ama isteyincede hayır diyemiyorsun binmek için toparlamıyorum eve koyucam dekor amaclı gümüş olması maliyet arttırdı sadece henüz karar vermedim aldıgım fiyat kulağa hoş geldi oyüzden kalpde kırmak istemedigim için peki dedik gittik görüştük eş dost soruşturduk fiyat aldık bakalim bende merak ediyorum ne olacak yani sanırım vites sistemi vesairede yapmışken bi klasik grup set sipariş ediyim olmuşken düz 4000tl 5000tl gibi rakamlara cıkarıyım içim rahatlasın güzel bi soguk bira içerim üstüne diye içimden geçiriyorum bakalim walla ilk ve son bisiklet restorasyonum birdaha bisiklet işine girersem pişman oldum öylede gidiyor bakalim aşkım o olsun bunu böyle yap söyle yap şuraya koyarız filan delirmek üzreyim birde düğünüm var düğünde bu bisikleti nikah masasının önüne koyucam beni bu bitirdi diye....
 
Geri