2 aydır xc250 kullanıyorum.
maşasının sert olduğunu bile bile aldım. ağırlık asfalt kullanıcısı olduğumdan işime bile geliyor.
arka rublede zincir geçişleri çok gürültülü, vites ayarları çok çabuk bozulabiliyor. (vites takımı tourney, ruble shimano bu sebeple kron'u çok fazla suçlamamak gerekiyor diye düşünüyorum. arka attırıcı ve ruble değişimiyle birçok problem ortadan kalkabiliyor)
yol lastiğiyle değiştirdim herhangi bir sıkıntı yok.
yalnız şundan bahsedeyim yol lastiğiyle değiştiren arkadaşlar dikkat etsinler : iç lastik ve jant arasındaki koruyucu şerit fabrikasyon rubena lastikler için yapıldığından dolayı incelen yol lastiklerinde veyahut başkaca markaların lastikleri takıldığında tam oturma yapmayabiliyor. balansı bozuluyor veya akort kaymış gibi yalpa yapıyor. gelişigüzel lstik değiştirip balansına bakmayan bisiklet tamircileri yüzünden akort veya balans sorunu var zannedebilirsiniz. yeni lastiğinizi taktırırken mutlaka balansına baktırın. yalpa varsa iç koruyucu şeridi çıkarttırıp yerine izolobant veya yeni bir şerit taktırın.
yeni alınan bisikletlerde 2 hafta-1 ay sürecinde vidaların gevşeyebileceğini, yerlerine iyice oturacağını bilin. ona göre üşenmeyin ya kendiniz sıkın yada işin ehli kişilere kontrol ettirin. bu kontrolü yaptıktan sonra kader kısmet olayı girmediği sürece sıkıntı yaşamazsınız.
donanım olarak xc250'yi bence geçiş bisikleti olarak düşünün. 500 lira veripte harikalar yaratmasını beklemek çok saçma olur. kadro iyi mi ? iyi. donanım değişikliğine müsait mi ? müsait. xc250 parası verip xc1000 veya scott/trek performansı beklemeyin.
kıyaslama yaparken lütfen markayı ön planda değil donanımı ön planda tutunuz. kron xc250'in muadili carraro 417 turner ve salcano ng650 dir.
sonuç itibariyle ben genel olarak bu sıkıntıların montajı yapan servisten veya kullanıcı hatasından kaynaklandığını düşünüyorum.
bisikletimi mi çok mu kolladım


ben sadece başlangıç için uygun olduğunu düşünüyorum sonraki bisikletim scott sportster 40 olacak..