Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2 yaprak aynakolumu 3 yapraklı model ile değiştirmek istiyorum

Yazdıklarınızı okuyunca bisikletimin özelliklerine baktım. Bisikletimin aynakol modeli ve özellikleri şöyle yazılmış: Shimano FC-T8000 / 48x36x26 / w/CG. Burada 48x36x26 dişli sayılarına mı karşılık geliyor? Arka dişli (casette) için de Shimano CS-HG500-10 11-32 T yazılmış. Bunu da en küçük dişlide 11 en büyükte 32 diş var diye anladım. Sonuç olarak benim bisiklette yokuş çıkarken kullanabileceği en iyi dişli oranı 26x32 oluyor sanırım? Shimano CS-HG500-10 11-32 T içindeki T harfinin teknik bir anlamı var mı?
T harfinin anlamı "tooth" , Türkçe karşılığı "diş" demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Scudo
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanliş yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.eHafta sonları da bazen keyif turları yapiyorim kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Duz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem ona el verdiği için tercih etmiştim. Müşterimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Si.di bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.
Yapmak istediğim değişiklikler
Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble

Hangisi benim bisikletime uyumlu olur bilemediğinden sizden yardım.istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(
Bisikletimin teknik özellikleri

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
 
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanliş yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.eHafta sonları da bazen keyif turları yapiyorim kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Duz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem ona el verdiği için tercih etmiştim. Müşterimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Si.di bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.
Yapmak istediğim değişiklikler
Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble

Hangisi benim bisikletime uyumlu olur bilemediğinden sizden yardım.istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(
Bisikletimin teknik özellikleri

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Bisikletinizin manevi bir değeri yoksa satıp daha iyi bir bisiklet almayı düşünmez misiniz?
 
@mai_brs Bisikletiniz ağır, o masrafı bisikletinize yapmanız biraz ölü yatırım olur bence, satarken Ümit yine Ümit, alıcı ona bakacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: mai_brs
@mai_brs Hocam 2. el mosso legarda 2021, 2121 mdm v serilerinden bence alın. 1500-2000 arasında olacaktır. 2'li aynakollar benim gördüğüm hep yol-yarış bisikletlerinde var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mai_brs
Herkese Merhabalar.
Teknik Desteklerinize ihtiyacım olduğu için buraya yazıyorum.Yanliş yapıyor isem şimdiden özür dilerim. 1 Yıldır Ümit Alanya 2810 bisiklet sahibiyim.Haftanın 6 günü işe gidip gelirken kullanıyorum.eHafta sonları da bazen keyif turları yapiyorim kendimce.Bilirsiniz ki Ümit Alanya 2810 çok ta kaliteli bir bisiklet değil.Duz yollarda bile yoran, yokuşlarda çok yoran bir bisiklet. Tabi bütçem ona el verdiği için tercih etmiştim. Müşterimden aldığım yol paralarını bisikletimde bazı degisiklikler yapmak üzere biriktiriyordum.Si.di bisikletimde en azından sürüş kolaylığını ve akıcılığını arttırmak adına bütçem kısıtlı olsa da bazı değişiklikler yapmak istiyorum.Bu konu da parca v.s önerilerinize ihtiyacım var.
Yapmak istediğim değişiklikler
Ön ve Arka Jant Göbekleri
3 Yapraklı Ayna Kol
Orta Göbek
7 li Ruble

Hangisi benim bisikletime uyumlu olur bilemediğinden sizden yardım.istiyorum

Bütçe : 1500 TL :(
Bisikletimin teknik özellikleri

KADRO 700C ÇELİK KADRO

MAŞA 7000C ÇELİK MAŞA

JANT 700C ÇİFT KAT ALÜMİNYUM

LASTİK RUBENA FLASH V66 42x622

FREN ALÜMİNYUM V-FREN

VİTES 21

VİTES KOLU SHIMANO SL-RS36 7X3

ARKA ARTIRICI SHIMANO RD-TY21

ÖN ARTIRICI SAIGUAN

RUBLE INDEX 7-14/28T

AYNAKOL 48/38/28TX170MM

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
merhaba.
ben aynakolu vitessiz tek yaprak olan decath katlanira 28/38/48 shimano aynakol,aktarici ve vites kolunu montaj dahil 450 liraya taktirdim.sizin aktarici ve kol masrafiniz olmayacak muht. degistirin gitsin derim.
tabii manevi degeri yoksa satip aliminyum kadro 3 yaprakli bir bisiklet alirdim o ayri.
merida crosswayler tam bir f/p urunu.marka kalite ama 2.el ucuz.hele crosswaylere isterseniz ince isterseniz kalin lastik takabiliyorsunuz.
edit:e sizin bisiklette 21 yani 3x7 imis amaa
 
  • Beğen
Tepkiler: mai_brs
Bisikletinizin manevi bir değeri yoksa satıp daha iyi bir bisiklet almayı düşünmez misiniz?
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39. 38 yaşımda bisiklet sahibi oldum. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisiklettin.Bütcem el verirse bunu satmadan w.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşı da kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim direksiyon yaptım kızım tutunsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti
@mai_brs Bisikletiniz ağır, o masrafı bisikletinize yapmanız biraz ölü yatırım olur bence, satarken Ümit yine Ümit, alıcı ona bakacak.
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39. 38 yaşımda bisiklet sahibi oldum. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisiklettin.Bütcem el verirse bunu satmadan w.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşı da kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim direksiyon yaptım kızım tutunsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti
@mai_brs Hocam 2. el mosso legarda 2021, 2121 mdm v serilerinden bence alın. 1500-2000 arasında olacaktır. 2'li aynakollar benim gördüğüm hep yol-yarış bisikletlerinde var.
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39. 38 yaşımda bisiklet sahibi oldum. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisiklettin.Bütcem el verirse bunu satmadan w.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşı da kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim direksiyon yaptım kızım tutunsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti
merhaba.
ben aynakolu vitessiz tek yaprak olan decath katlanira 28/38/48 shimano aynakol,aktarici ve vites kolunu montaj dahil 450 liraya taktirdim.sizin aktarici ve kol masrafiniz olmayacak muht. degistirin gitsin derim.
tabii manevi degeri yoksa satip aliminyum kadro 3 yaprakli bir bisiklet alirdim o ayri.
merida crosswayler tam bir f/p urunu.marka kalite ama 2.el ucuz.hele crosswaylere isterseniz ince isterseniz kalin lastik takabiliyorsunuz.
edit:e sizin bisiklette 21 yani 3x7 imis amaa
Çocukluğum bisiklet hayalleri/hasreti ile geçti. Yaşım 39. 38 yaşımda bisiklet sahibi oldum. Marka/Kalite v.s anlamında olmasa da Tipini seviyorum bu bisiklettin.Bütcem el verirse bunu satmadan w.bisiklet düşünebilirim.O da uzun zaman sonra ancak.Ayrica 4 yaşı da kızım var ve O benden daha çok seviyor bu bisikleti.Arkaya Kendim direksiyon yaptım kızım tutunsun diye.Kızimla birlikte kısa ama çok tatlı geziler yapıyoruz. Elimdeki bütçe ile bahsettiğim değişiklikleri yapıp sürüş kalitesini bir nebze de olsa arttırmak istiyorum. Kesinlikle değistirmem/satmam bu bisikleti
 
Merhaba. Çok bilgili olmadığımdan bir şey soracaktım. 2x10 vitesli merida speeder şehir içinde sizce nasıl olacaktır ? 20 vites nasıl oluyor ?
Ben de 2x9 vites Giant kullanıyorum, şehir içinde... Çok iyi, sizinki de iyi olur bence...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yasin BAYRAM
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, aslında vites sayısından çok dişli oranları önemli.. ister 14 ister 24 vites olsun, vites sayınız değil, ön ve arka dişli oranları sizi etkiler.. üstelik 3 lü ayna kol, daha da ağırlık getirir. Ruble ayna kola göre daha efektif şimdilerde.. Hala var mı 3. Ayna kol talep eden arkadaşlarımız ? 🤔 Zamanında çok yaygınlaşmasa da 4 lü olanları da varmış .. sektör ayna kol dişlisini köreltmeye, törpülemeye giderken, yapmayınız etmeyiniz 😅
 
Son düzenleme:
RC100'üm için bir gün "1 yaprak ayna kolumu 2 yapraklı model ile değiştirmek istiyorum" başlıklı bir konu açacağım günler gelir mi acaba.. Evet, bu RC100'ü ömrümün sonuna kadar satmayacağım, evet çocuğuma miras bırakacağım, evet "granfondo dedesi" gibi benim de "RC100 dedesi" lakabım olsun istiyorum.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, aslında vites sayısından çok dişli oranları önemli.. ister 14 ister 24 vites olsun, vites sayınız değil, ön ve arka dişli oranları sizi etkiler.. üstelik 3 lü ayna kol, daha da ağırlık getirir. Ruble ayna kola göre daha efektif şimdilerde.. Hala var mı 3. Ayna kol talep eden arkadaşlarımız ? 🤔 Zamanında çok yaygınlaşmasa da 4 lü olanları da varmış .. sektör ayna kol dişlisini köreltmeye, törpülemeye giderken, yapmayınız etmeyiniz 😅
Rublenin etkili olması için vites sayısının fazla olması lazım 11 vites gibi, bu da zinciri inceltiyor. Zincir inceldiği için de aynakol dişlisinin de incelmesi lazım.
İnce ve dayanıklı olması maliyet artıyor.
3'lü ayna kol 7-8li ruble ile çok daha geniş bir aralık oluşuyor. Her parçanın da maliyeti düşüyor.
1 aynakol (40t) 11-42t ruble ile 0,95 3,63 (oran daha dar, alırken ve kullanırken maliyet daha fazla)
2 li aynakol 52-36t ön 11-28 arka 1,28 ile 4,72 arasında
3 lü aynakol 28-38-48 ön 11-28 arka dişli ile 1 ile 4,36 oran arasında gezebiliniyor.

Firmaların aynakolda yaprak sayısını düşürmesini gayet anlayabiliyorum. Özellikle ön taraf tek yaprak olursa vites geçişleri de şıkır şıkır olur ön de kaçtayım arkada kaçtayım diye soru da olmaz. Ama hepsi aynı ayrı güzel bence.
 
RC100'üm için bir gün "1 yaprak ayna kolumu 2 yapraklı model ile değiştirmek istiyorum" başlıklı bir konu açacağım günler gelir mi acaba.. Evet, bu RC100'ü ömrümün sonuna kadar satmayacağım, evet çocuğuma miras bırakacağım, evet "granfondo dedesi" gibi benim de "RC100 dedesi" lakabım olsun istiyorum.
Ben yaptim ustad, 50/34, arkayi da 12-34 yaptim
 
Hala var mı 3. Ayna kol talep eden arkadaşlarımız ?
3. aynakolu bilmem ama, ekstra 500 gr ağırlığı dert etmeyen, uzun bacaklı attırıcı almak istemeyen, 8s zincir kullanarak daha uzun dişli ve zincir ömrü isteyen kişiler 3 yapraklı (3x) aynakol talep edebilir.
 
3. aynakolu bilmem ama, ekstra 500 gr ağırlığı dert etmeyen, uzun bacaklı attırıcı almak istemeyen, 8s zincir kullanarak daha uzun dişli ve zincir ömrü isteyen kişiler 3 yapraklı (3x) aynakol talep edebilir.

Abi senin her iletin kafa açıyor. Övdü mü gömdü mü diye düşünüyorum her defasında 😅 ben de kullandım zamanında ve gerçekten dertsiz tasasızdı. Hazır set almak olabilir de yoktan 3. Ayna kol yaprağı takmak bana mantıklı gelmiyor. Elbette götürüsü olduğu kadar getirisi de olacaktır. Kullanan insanı daha mutlu ediyorsa amenna..
 
Aynakolların tek dişliye düşmesi konusunda Çağrı Terzioğlu bir videosunda aşağı yukarı şöyle bir yorum yapmıştı; Sram doğru düzgün çalışan ön aktarıcı yapmayı beceremeyince tek yaprak aynakol ile ön aktarıcıyı tamamen ortadan kaldırdı. Sonra nasıl olduysa bu durum piyasada tutuldu...
 
3x9'dan 1x12'ye geçtim (yeni bisiklet aldım), kendi adıma konuşuyorum, şahin'den mercedes'e geçmiş gibi oldum. Nasıl bi konformuş, nasıl bi kolaylık, sadelik, vb... Bisikletten anlayan biri değilim, fakat 40 yıldır dönem dönem sürüyorum. Şu an anladığım kadarıyla, mtb, yol, şehir, fitness, gravel, hemen her tür bisiklette 12 vitese doğru bi yönelim var.
 
Aynakolların tek dişliye düşmesi konusunda Çağrı Terzioğlu bir videosunda aşağı yukarı şöyle bir yorum yapmıştı; Sram doğru düzgün çalışan ön aktarıcı yapmayı beceremeyince tek yaprak aynakol ile ön aktarıcıyı tamamen ortadan kaldırdı. Sonra nasıl olduysa bu durum piyasada tutuldu...
Böyle demişse saçma bir yorumda bulunmuş. Çünkü ön attırıcı, arkaya kıyasla basit bir mekanizmadır ve ayarını yapmayı bildikten sonra sorun çıkarmaz hangi marka olursa olsun.
 
3x9'dan 1x12'ye geçtim (yeni bisiklet aldım), kendi adıma konuşuyorum, şahin'den mercedes'e geçmiş gibi oldum. Nasıl bi konformuş, nasıl bi kolaylık, sadelik, vb... Bisikletten anlayan biri değilim, fakat 40 yıldır dönem dönem sürüyorum. Şu an anladığım kadarıyla, mtb, yol, şehir, fitness, gravel, hemen her tür bisiklette 12 vitese doğru bi yönelim var.
Tekli aynakolda Hızlı gitmez yeterince bence.Hız için konuşuyorum;
Ön 36 arka 11 dişli. Durum ortada.
3 lu aynada ise ön 48 arka 11 hangisi daha hızlı gider belli. 3 lü ayna daha ağır peki.Bunun telafisini ise kaliteli yağ gibi akan hub ile değişerek çözebiliriz. İki sistemi güzelcs karşılaştıran drag yarışı videosu olsa keşke:)
 
Tekli aynakolda Hızlı gitmez yeterince bence.Hız için konuşuyorum;
Ön 36 arka 11 dişli. Durum ortada.
3 lu aynada ise ön 48 arka 11 hangisi daha hızlı gider belli. 3 lü ayna daha ağır peki.Bunun telafisini ise kaliteli yağ gibi akan hub ile değişerek çözebiliriz. İki sistemi güzelcs karşılaştıran drag yarışı videosu olsa keşke:)
Aslında pek gerek yok böyle bi kıyaslamaya, nitekim düzlük sayılabilecek pek çok TT etabında tek yaprak ayna kullanılıyor. Ortalama hızlar da 50+ km/s'lerde oluyor genellikle..
 
Tekli aynakolda Hızlı gitmez yeterince bence.Hız için konuşuyorum;
Ön 36 arka 11 dişli. Durum ortada.
3 lu aynada ise ön 48 arka 11 hangisi daha hızlı gider belli. 3 lü ayna daha ağır peki.Bunun telafisini ise kaliteli yağ gibi akan hub ile değişerek çözebiliriz. İki sistemi güzelcs karşılaştıran drag yarışı videosu olsa keşke:)
Birlikte tura çıktığım grupta benim bisikletin tek yapraklı modelini kullanan biri var. Özellikle test ettik. Fx2 vs fx3. Aynı kadansta düz bir yolda sürmeye çalıştım. O bisiklette karbon maşa ve 32 lastikler mevcut. Bende bagaj, çanta ve 35 lastikler. Daha ağırım. Bisiklet olarak da sürücü kilosu olarak da. Kadansı aynı tuttuğumda çok az bir fark oluyor. Yani o kadar az bir fark ki, boşuna vites ayarıyla uğraşmadan daha hafif bir bisiklete sahip olmak cazip geldi bana. Yokuş performansını denemedik ama arkadaşın arka ruble yemek tabağı kadardı. Muhtemelen benden rahat çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri