Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2000 TL altı yol bisikletleri

@vetohanÜstüne bir de jant ve lastik de alınacak, 2500'le iş bitmiyor. 1800 liraya sıfır almak veya yaklaşık 3000 liraya daha iyisini ikinci el almak?

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
Scudo
@vetohan Btwin ultra 700'dü. Şu an muadili aynı mağazada 5 bin lira. 7 bin km civarı kullanmıştım ama dipdiri bir bisikletti.
 
42/28 aynakol 11/36 ruble evet trek ar-ge’nin kafası çok güzelmiş ki trek 920 modelinde bu oranları kullanmış . Ben yavaşta olsa çıkıyorum yokuşları sıkıntı yok hatta geçen gün Hisarönü Amazon arası 4 km % 10 eğimi çıktım herhalde hissedilen sıcaklık 50 santigrat vardı hızlı olmak gibi derdim yok yaşım 44. Yol bisikleti alırsam 50/34 ya da 53/39 11/28 düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Sergüzeşt 11 kiloluk yol bisikletine 2 bin vermektense, jantsız 105 setli bir bisiklet bulursan bu dediklerini pek düşünme derim. Ortalama 2. el bir jantla 3000 tl ve biraz üstü paraya başlangıç için değil ilerisi yıllar için bile yatırım yapmış olursun. Set ve kadro yükseltme artık tuzlu işler, eskisi gibi değil maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@wakizashi siz sanırım meseleyi yanlış anladınız yada ben... kafa güzelmiş derken benim 42 olan dişlinin ufak oranı ile 28 rubleye kıyasen yaptığım eleştiri yoksa trek dikkat ederseniz 920 de aynakol 42×28 ruble 11×36 kullanmış ben bu oranla yaş 60 da olsa 18 kmlik kartepe eğiminin güle oynaya çıkılacağına inanırım ...ama salcano 53×42 11×28 kullanmış,sizin bahsettiğiniz trek 920 tamamen turculara özel dizayn edilmiş desek yeridir...
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve wakizashi
@ahlaksız

Ben şunu söylemiyorum herkes bu oranlarla yokuş çıkabilir ama yokuş performansını geliştirmek isteyen bir insan bence bu bisikleti tercih edebilir birde sakın şöyle düşünmeyin "kendi bisikleti ya laf söyletmiyor" amacım bu değil

@Murat B.

Abi benim bahsettiğim yokuşlar %30-35
değilki Max %15 tamam insanı zorlar ama kalp krizi de geçirtmez (tabi 50 yaşın üstünde değilse) birde yokuş çıkmak istiyorum diyen bir insan zaten gidipte bu bisikleti almaz gider daha buyuk rubleli ve daha küçük ayna kollu bir bisiklet alır zaten :)
 
@wakizashi benimde yaş 44 artık giden gelmiyor,zamanında sırf fiyat uygun diyerek 10 sene önce civarı,internetten birazda aklımca düz yolda performans yapma mantığı ile 53×42 aynakol aldım.desenizki düzde 53×13 kullandınmı 53×15 i bile bilmem,ama gelin görün eğimlerde 42×25 beni mahvetti.zamanla işin ilmini öğrenince nasıl hata yaptığımı şimdi daha iyi anlıyorum...şu anda 50×34 11×25 kullanıyorum ama 52×36 11×28(30) candır diyorum...bizim yaşlarda 53×39 -11×28 bile (düzenli sürüş yapanlar harici) arıza yaptırabilir...bu arada Trek 920 gerçekten güzel makina..kazasız belasız sürüşler
@ahlaksız abim konunu dağıttım özür dilerim ..saygılar
 
@Bisiklet sever 93

%15 veya %35 eğimin ne demek olduğunu bilmiyorsunuz sanırım. Mesela şu yokuşun eğimi %13:
(link)

Strava kayıtlarına göre en iyi dereceye bakın; ortalama hızı saatte 12,6 km, ortalama nabız 184. Bu hızı 42/28 vites oranı ile yapmak için kadansın 66 olması gerekiyor. Yani 20'li yaşlarda, düzenli antrenman yapan, federasyonun yarışlarına katılan birisi için bile %13'lük (15 değil) yokuşu 42/28 vites oranı ile makul bir kadansta çıkmak ancak nefes nefese mümkün. 60. sıradaki Çağrı Terzioğlu'nun ise (sıralamada ortalarda ve tanınan biri olduğu için onu seçtim) ortalama hızı ise 6,8 km. Bu da aynı vites oranında 36 kadans yani bisikleti pedal çevirerek değil ittirerek götürmek demek.

%30-35 eğim, dünyada birkaç yerde var zaten, özellikle dik yokuş isteyenler dışında kimse bisiklet ile çıkmaz onları.
 
Carraro Flexi 109 var, Sora setli Flatbar Fitness Yol bisikleti ve fiyatı 1800TL civarı, hem Schwalbe lastik ile geliyor. Ancak ruble değişirse (11-28'den 11-34/32/36) iyi olur.
 
Mayis ayinda 1650 tl ye aldigim "bianchi slr 200" (tourney) ile.500 kusur km lerdeyim su siralar. Hicbir sorun yok vites gecisleri cok rahat ve cok mutluyum. Arka aktariciyi kirsam kac para diye baktim, 40tl fiyati var şaka gibi. Kisacasi bana fazla fazla yetiyor. Bisiklete ayirdigim bu kucuk mebla bana kocaman mutluluklar yasatiyor. Bisikletin hayatimin merkezinde olmamasindan ve haftada 40- 50 km den fazla binmememden mutevellit, ust seviye bisiklet arayisina girmem ve benle yaşlanır galiba...
 
@ahlaksız emeğinize sağlık güzel olmuş yeni başlayanlar için dişli oranları kadar fiyat oranları da önemli. Bende şehir içinde daha rahat ve grup sürüşlerinde (%90 yol bisikleti olunca arkada kalıyoruz dişli oranları) daha seri olmak adına bakıyorum ama bana firmalar " sen gibi adamlar bakmasın arkadaş senin boyuna göre üretim yapmıyoruz" diyor resmen. Aklımda olan bir carraro modelinde en son 58 var o da bayide yok, "alacaksan getirtiriz" diyor da denemeden nasıl bileceğim. İnternette yazana göre bana uygun olan 61-62 kadro :) iç bacak uzunluğu 94cm normal insan bacağı gibi mübarek :)
 
@Bisiklet sever 93
Karar ver ama..Alalım mı,almayalım mı:D

Bisikleti aldıktan sonra ilk işim ruble değiştirmek oldu..Ön 30,arka 32..
500 metre yokuş..%20 veya biraz üzeri..Bu oranlarla çıkamıyordum ama şimdi nefes nefese kalsam da çıkabiliyorum..
Yokuş çıkmak istiyorsanız,benim gibi bir orana sahip olmanız lazım..Yavaş yavaş gelişiyorsunuz zaten..Mesela geçen sene çıkamadığım ufak(%5 diyeyim) bir yokuşu,şimdi ayakta 39/18 oranları ile çıkıyorum..Azmetmek lazım..
 
@EnesKlf07

Antalya'daki döner gazinoya giden bir yol var orada çıkmıştım kısaydı ama yaklaşık 300-350 m falandır ama bisikleti bir an elime alıp çıkacaktım ama sonunda çıktım
 
@ahlaksızŞefim, hangi şehirdesiniz, oranın yolların nasıldır bilemiyorum da, şehir bisikletinden yol bisikletine geçersek totomuz çok acır mı? Sıfır konfor olacak anladığım kadarıyla. Eziyet çekmek istemiyorum. Ama şehir bisikletinin soba borusu gibi düz gidonunu da istemiyorum.
 
@Sergüzeşt
Seleye düzgün oturursanız bir sorun olmaz..Arkadaki iki kemiği seleye temas ettirerek oturmak lazım..Öne doğru eğilirseniz,uyuşma oluyor..Ben de zamanla anladım bunu..
Sıfır konfor diye bir şey yok..Alacağınız bisiklet endurance kadro ise,yani agresif/yarış kadrosu değilse,hiç sorun yaşamazsınız..Konudaki bisikletlerden mesela carraro 012 böyle..Yani öne eğilmenize o kadar gerek kalmaz..Sırt ağrısı filan çekmezsiniz..
Ben de şehir bisikletinden yola geçtim,hiç sıkıntı yaşamadım..Bilakis yola geçince rahat ettim..
 
@ahlaksızBianchi slr 200 veya 400 düşünüyordum bir süredir. Sizin bu başlıktaki ilk yazınızı okuyunca doğru bir karar aldığımı anladım. Bu kadro endurance midir? Bilemedim..
 
@Sergüzeşt

Dostum ilk olarak şu ön yargıyı bir aş yol bisikleti eziyet için yapılmadı senin vücuduna uygun bir yol bisikleti şehir bisikletinden daha rahattır gelelim sele mevzusuna @ahlaksız dediği gibi seleyi seçerken oturma kemiklerinizin genişliklerine bakarak bir sele seçerseniz nerdeyse hiçbir sorun yaşamazsınız birde pedli taytta giyerseniz 70-80kmyi hiç sorun yaşamadan geçersiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sergüzeşt
Geri