Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2015 Merida yol bisikletleri hakkında kısa bir özet...

x-rayted

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
1.228
Tepki
937
Şehir
istanbul, Maltepe
İsim
Cenk K.
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Valla firmayla en ufak bir bağlantım yok, 2014 CW100 kullanıyorum.
Bisikletimi beğendiğim için kısa bir özet geçeyim , yenilikler nelerdir ufaktan yazayım dedim :) Modeller arası farklar ne ben bu araştuırmayı yapana kadar anlamıyordum. Şimdi almayı düşünenlere belki ufak bir faydam olur.
Bahsettiğim tüm modelleri ASLI getirir mi bilemem .
Bu senenin en önemli yenilikleri aero kadro olan Reactoya alüminyum eklenmesi, Ride kadroya daha bütçeye yönelik alu kadrolar eklenmesi, disk frenli modeller çıkması olarak söylenebilir.
Yol bisikletleri gene temel 3 tipte Reacto, Ride ve Scultra .

REACTO:
http://d112e54l47d6r7.cloudfront.net//runtime/p3media/zoom-bike-picture-a8086e599bd5ee0e064abd62989abb62.jpg
Normalde yarışan bisiklet firmaları aerodinamik özellikli bir aero ve bir de ağırlık özellikli model çıkarıyorlar. Ancak merida son 2 yıldaki çalışmalarında ağırlıktan ziyade aerodinamiğin önemli olduğunu saptamış ve Reactoyu tamamen bu yönde geliştirmeye karar vermiş.
Reacto kadro 3 çeşit
905 gr lık karbon TEAM kadro: TEAM E modeli en pahalı. Dura ace Di2 grupset ve fulcrum redwind jant seti var.
1180 gr lık Pro kadro. 4000 modeli 105 set, 5000 modeli Ultegra ve DA modeli dura ace.
Aluminyum : Bu seneki en büyük yenilik bu. Aero kadroyu halk da alabilsin diye ( :) ) çıkarılmış triple butted 6066 alüminyum kadro ve ful karbon maşa. 300 modeli tiagra, 400 modeli 105 ve 500 modeli ultegra setli.

(Burada parantez açayım aynı modelin yüzlüleri alu, binlileri karbon )

RIDE:
http://d112e54l47d6r7.cloudfront.net//runtime/p3media/zoom-bike-picture-22f29ae751f7bc19d3243b8986abaaee.jpg
Ride Meridanın daha konfor ağırlıklı endurance kadrosu. Daha yüksek alın borusu ile hemen dikkat çekiyor.

Ride Carbon Pro: Meridanın Paris Rube gibi bozuk yollarda kullandığı özel kadrosu. Vibrasyona karşı özel önlemler var. BUnlar uçlara yakın Flax fibriller ve maşada F-Flex özelliği . Ride 5000 modeli Ultegra setli ve fulcrum Racing 7 jantları var.
Ride Carbon Comp: Geometrisi üstteki pro ile tamamen aynı ancak vibrasyonu önlemi olan F-Flex maşa ve flax fibriller yok. 3000 Tiagra, 4000 105 ve 5000 Ultegra setli.
Ride Lite: Bu alüminyum kadro reactoda olduğu gibi triple butted 6066 alüminyum ve ful karbon maşa. Burada 400 105, 300 tiagra, 200 sora ve 100 de Claris setli. Ayrıca tamamen bütçe ağırlıklı 6061 double butted alüminyum kadro, karbon maşa ve claris setli Ride 88 var.

Ride disk: Bu senenin yenilikleri. Ride kadro 28 mm lastiğe izin veriyor. Ride 5000 Disc ULtegra set, TRP HyRd mekanik disk; Ride 3000 Tiagra set Tektro Mira mekanik disk..

SCULTRA:
http://d112e54l47d6r7.cloudfront.net//runtime/p3media/zoom-bike-picture-7449c25b445a8e8cb8fbfce0afa2bf47.jpg
orta seviye all rounder model . Yani ne aero ne endurance.
Carbon comp: 1050 gr full kadron kadro ve karbon maşa. 4000 105, 5000 ultegra setli.
Lite: triple butted 6066 aluminyum kadro karbon maşa. 400 105, 300 tiagra ve 100 claris setli..


Benim en çok Lampre merida renkli alüminyum ride 400 modeli hoşuma gitti. Fiyatı makul olursa alabilirim de yani :)
http://d112e54l47d6r7.cloudfront.net//runtime/p3media/zoom-bike-picture-75aded153352ab217a6269e91db876d4.jpg
 
Scudo
Emeğinize sağlık. Güzel bir bilgilerindirme olmuş.
Aslı bisiklet sadece 2015 "kadro setleri" de getirir mi acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
ben de 2015 modeller nisan ayında çıkar sanıyordum 2014 aldım 15 gün sonra 2015 modeller geldi :D

REACTO 5000 ağırlığı kaç acaba merida sitesinde de yazmıyor

(link)
 
Merida Reacto 5000 Rui Costa modelini bizzat tarttım, 8.920 gram olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Aero kadro da olsa bu kadar agir olmamalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
@Hamza Hakkı

bir scultra 904 gördüm normalde 105 setli full karbon 8.5 kilo. mofidiye ile 7.5 kiloya düşmüş tabi jantları falan değişmişti.
 
Beyler mantığım nasıl :D

Ride 400 ingilterede 1000 pound Ride 200 ingilterede 750 pound. Ride 200 bike&outdoorda 2443 TL. BUradan içler dışlar çarpımı yaparak :D ride 400 gelseydi bike and outdoorda 3257 TL olurdu diye buluyorum. Nakite %10 indirim malum 2930 TL ye alınır :alkis::islik::p
 
  • Beğen
Tepkiler: avkebele
Bisiklet kadro ve vites parçaları(aynakol hariç) olarak çok ağır değil zaten. Jantlar profilli ve alt seviye oldugu icin en çok ağırlık yapan parçalardan biri jant seti ve bir kaç iyilestirme ile 8 kilonun altını görmesi zor değil, tabi iş yine süren kişide bitiyor :)
 
Maliyetten kısmak için 5000-6000TL'lik bisiklete koydukları ne idüğü belirsiz jantlar ve ne idüğü belirsiz göbekler çok komik oluyor.

Örnek: (link)
 
MERİDA TÜRKİYE , 2015 modelleri websitesine koymuş
Benim beğendiğim Ride 400 listede yok. ride 300 1260 dolar.
Disk frenli , karbon kadro, 8.9 kg lık ride 3000 2220 dolar

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Reacto 300 sizce fiyatını hakediyor mu ? birde nakit alındığını varsayarsak nekadara alınabilir ?
 
@Muhammed Çakın

Kadro renk olarak güzel duruyor. Fiyatını hak edip etmediğini diğer firmaların aynı fiyat aralığındaki bisikletleriyle karşılaştırarak bulabilirsiniz. Nakit alımlarda genelde %10'a kadar iskonto yapabiliyor bayiler.

http://cdn3.coresites.mpora.com/rcuk/wp-content/uploads/2014/09/04-IMG_5135.jpg
 
Güzel konu, teşekkürler.
Bi ara Merida bisikletlere bakmıştım da, öyle bir sürü model olunca "boşver kim uğraşacak" diyip kapatmıştım siteyi.
En azından yüzlü serinin alüminyum, binli serinin karbon olduğunu bilmem iyi oldu. Sınıfları da öğrendim :mlk:
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
Şuanda reacto400 bakıyorum fakat jantlar sorun çıkarırmı diyede düşünmüyor değilim :(
 
Reacto serisi bence çok iyi jantların biraz ağır olduğunu düşünüyorum bir jant değişimi bir de aynakol değişimi gayet yeterli olur.

http://bikemag.hu/images/2014/09/merida_reacto_400.jpg
 
İlk mesajda yazmıştım. Merida son 2 yıldaki çalışmalarında ağırlığın o kadar önemli olmadığına aerodinaminin daha önemli olduğuna karar vermiş.
Bu da bisikletler daha ağır olacak demek ki öyleler. Sadece bizde değil herhalde tüm dünyada kullanıcılar ağırlığa önem veriyor. Halkı nasıl ikna edecekler bilmiyorum. Ya da belki de ikna etmeyi düşünüyorlar mı bilmiyorum. İnsanlar başka markaya bakacak 7.5-8 kg meridaya bakacak 9-9.5 kg bunları almayacak tabii ki.
Reactoda sadece ultegralı 7000de markalı bir jant var o da fulcrum quattro . 8.15 kg ve 3770 dolar.
8.9 kg lık reacto 5000de merida aero 38 diye bir jant var ki bu bisiklet 2900 dolar. İnsanlar almaz yani..
BU sene iyi satılmayacağını tahmin ediyorum.

Ride 400 istemem biraz da bundandı.
Hem 105 setli , hem çok beğendiğim lampre renkli, hem endurance , hem de en azından bir markası olan Fulcrum racing jant setli idi.

Bir tane 915 dolarlık claris setli Ride 100 alıp , jant (ve belkigrupset) upgrade 'i çok mu mantıksız olur acaba.

Önemi var mı bilemem ama çoğu büyük markanın mesela scott alü kadroları double butted 6061 iken meridanın lite kadroları triple butted 6066..
 
Görüntü açıları akıcılık hoşunuza gidiyorsa alın derim, merida illaki çok iyi..
Şuanakadar şikayetim olmadı edenide görmedim, donanımlar zaten unutuluyor birsüre sonra,
Sizi çeken görüntü ve hissetirdiği kalıyor...
 
Konu Merida'nın kalitesi değil zaten. Bugün 2900 dolar dediğimiz 6.800 lira yapıyor az bir para değil arkadaşlar 6.800 lira verdikten sonra altınızda esneyen bir bisiklet almak hayli zor diye düşünüyorum. Ayrıca Merida aerodinaminin ağırlıktan daha etkili olduğunu nasıl hesaplamış zira böyle bir şey demek fizik kurallarını altüst etmekten başka bir şey değil. En basitinden 15 km/h ile bir yokuş çıkarken aero bir kadro mu daha az güç gerektiriyor yoksa 1 kilo hafif bisiklet mi daha az güç gerektiriyor araştırmışlar mı? Merak ediyorum. Haa diyorlarsa ki bu bisiklet tırmanış bisikleti değil, tırmanış bisikleti istiyorsanız başka bir modelimizi daha almalısınız orası size ve cebinizdeki paraya kalmış :)

Merida düşmanı falan değilim yanlış anlaşılmasın sadece düşüncelerimi yazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Acıboz
@Hamza Hakkı

Merida nasıl hesaplamış bilmiyorum ama size Cervelo'nun hesabını gösterebilirim:
(link)

"150 gram daha hafif kadro mu iyidir, yoksa aerodinamik direnç katsayısı %1.5 daha düşük olan mı" sorusun cevabı bisikletçinin ağırlığına ve üretebildiği güce göre değişiyor. 250W üretebilen tipik bir bisikletçi için %5 eğime kadar aerodinamik bisiklet daha iyi, 400W üretebilen pro içinse %8 eğime kadar aerodinamik bisiklet daha iyi.
 
@Murat B.

Güzel bir link teşekkürler Murat Abi yalnız burada karşılaştırmalarda genelde kadroya değinmiş Merida'nın kadrosu belki hafiftir çünkü yeni teknoloji bir karbon kullanıyor Reacto'da ona lafım yok. Benim esas değindiğim kullandığı ekipmanlar çok ağır özellikle profilli jant seti. Aradaki farkın 150-300 gramdan çok daha fazla 1000 gram gibi bir fark olduğunu gözeterek yapılacak bir testte alınacak değerlerin aynı olmayacağını düşünüyorum.

Bizim takıldığımız hesaplar zaten çok küçük hesaplar, devede kulak misali paylaştığın linkte de görüldüğü gibi esas değeri sürücü ağırlığı oluşturuyor fakat o kadar para verilmişken aero diye bu bisiklet alınmaz kanaatindeyim. En basitinden hem aero hem de Reactodan tam 2.2 kg daha hafif bir bisiklet olan ultimate slx 8.0 alınabilir. Veya yine 2 kg daha hafif olan aero serisi AL SLX 9.0 serisi alınabilir kanaatindeyim.
 
Geri