BerkEvren
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 21 Şubat 2016
- Mesaj
- 3.300
- Tepki
- 12.865
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Berk Evren
- Başlangıç
- 1983—84
- Bisiklet
- Diğer
Hem Scott firmasının seri numaraları ile zırt pırt oynaması (Önceki senelerde bu bisiklet 105 setliymiş), hem ilk kez dağ bisikletinden yol bisikletine geçen birinin gözünden; karşınızda yeni makinem Speedster 20
(Dağ bisikletini bırakmadım bu arada. Bir ihanet yok yani )
Scott Speedster 20, 6061 Aluminyum kadro ve karbon çatalla geliyor. Pedalsız ağırlık 9,40 olarak verilmiş.
Dağ bisikletimde kullandığım ayakkabıları kullanabilmek adına shimano pd a530 pedal taktım. (Ağırlık meraklıları için 380 gr çifti) Görüntü açısından da rahatsız etmedi beni.
(Speedster serisi 10-20 ve 30'da karbon, 40 - 50 ve 60'da aluminyum çatala sahip)
Bisiklet Arkada Tiagra RD-4700 önde Tiagra FD-4700 aktarıcıya sahip.
Vites / Fren kolları da Tiagra ST-4700. 2x20 Vites, Aynakol 50x34 - Arka ruble CSHG 500 11-32 T.
Frenler Tektro SCBR-525, lastikler Kenda Kriterium 700x25C (225 gr)
Şimdi gelelim benim izlenimlerime;
9,5 kg'luk kadro ve 25c düz lastikler; 14Kg'lık 2,2 dişli lastiklerle terbiye ettiğim bacaklarla birleşince acaip bir sonuç verdi. Gerçekten hem son hız, hem ortalama hız anlamında hissedilir bir fark yaşayacaksınız. Dur kalklarda bile bisikletin tepkileri harika. Anında hızlanıyorsunuz.
Gidon farklı tutuş seçenekleri sunduğu için ergonomik bir rahatsızlık yaşamadım. Frenlerin yerine alışmanız gerekecek sadece. (Bir saatte alışırsınız)
Karbon maşa ve incecik lastikler, "şehirde yollar malum, amortisörlü bisiklet istiyorum" cuları bozacak performans sunuyor. Hiçbir rahatsızlık yaşamadım. Hep söylediğim gibi, amortisör dağ bayır için. Asfaltta zerre işi yok
Başıbüyük'ün çılgın rampasını tırmandığım bir rotam var. Üstüne dağ bisikletinin sığmadığı bir asansör.(720mm gidon kullanıyorum dağ bisikletinde) 2x10'luk vites kombinasyonunu şehir veya dağ bisikletinizle kıyaslamayın derim. 700x25'lik lastikler düz yolda olduğu gibi rampa çıkarken de adeta akıyor. Çok daha rahat bir tırmanış garanti. Tiagra set ani geçişlerde kusursuz. Ufacık bir parmak hareketi ile sessiz geçişler sağlıyor.
(İlk turumu atıp eve girdikten sonra o gazla bir kez daha sahile inip çıktım.)
İncecik yapısına rağmen, dağ bisikletimde duyduğum sağlamlık hissini kaybetmemek sevindirdi. Hızlandıkça kendinizi bisikletin üzerinde güvende hissetmek istiyorsunuz. Ve speedster bunu başarıyor.
Selesi çok rahat. Ama sele rahatlığı sizin ölçülerinizle ilgili bir durum olduğu için burayı es geçebiliriz
Dağ bisikletimde olduğu gibi bu bisikletimi de Bike & Outdoor'dan aldım. Yine detaylı ayarları ile kusursuz şekilde teslim ettiler bisikleti. Tekrardan teşekkürler kendilerine.
Tabi ilk gün gazıyla hemen veledroma gittim ve öğle sıcağında attığım her turda ruhumun bir kısmını da teslim ettim
Scott Speedster 20 ile 33 Km'lik ilk günüm sonrası izlenimlerim bu şekildeydi. Km'ler arttıkça hem bu modelle ilgili hem de yol bisikletine dair gözlemlerimi paylaşırım. İyi sürüşler herkese
(Dağ bisikletini bırakmadım bu arada. Bir ihanet yok yani )
Scott Speedster 20, 6061 Aluminyum kadro ve karbon çatalla geliyor. Pedalsız ağırlık 9,40 olarak verilmiş.
Dağ bisikletimde kullandığım ayakkabıları kullanabilmek adına shimano pd a530 pedal taktım. (Ağırlık meraklıları için 380 gr çifti) Görüntü açısından da rahatsız etmedi beni.
(Speedster serisi 10-20 ve 30'da karbon, 40 - 50 ve 60'da aluminyum çatala sahip)
Bisiklet Arkada Tiagra RD-4700 önde Tiagra FD-4700 aktarıcıya sahip.
Vites / Fren kolları da Tiagra ST-4700. 2x20 Vites, Aynakol 50x34 - Arka ruble CSHG 500 11-32 T.
Frenler Tektro SCBR-525, lastikler Kenda Kriterium 700x25C (225 gr)
Şimdi gelelim benim izlenimlerime;
9,5 kg'luk kadro ve 25c düz lastikler; 14Kg'lık 2,2 dişli lastiklerle terbiye ettiğim bacaklarla birleşince acaip bir sonuç verdi. Gerçekten hem son hız, hem ortalama hız anlamında hissedilir bir fark yaşayacaksınız. Dur kalklarda bile bisikletin tepkileri harika. Anında hızlanıyorsunuz.
Gidon farklı tutuş seçenekleri sunduğu için ergonomik bir rahatsızlık yaşamadım. Frenlerin yerine alışmanız gerekecek sadece. (Bir saatte alışırsınız)
Karbon maşa ve incecik lastikler, "şehirde yollar malum, amortisörlü bisiklet istiyorum" cuları bozacak performans sunuyor. Hiçbir rahatsızlık yaşamadım. Hep söylediğim gibi, amortisör dağ bayır için. Asfaltta zerre işi yok
Başıbüyük'ün çılgın rampasını tırmandığım bir rotam var. Üstüne dağ bisikletinin sığmadığı bir asansör.(720mm gidon kullanıyorum dağ bisikletinde) 2x10'luk vites kombinasyonunu şehir veya dağ bisikletinizle kıyaslamayın derim. 700x25'lik lastikler düz yolda olduğu gibi rampa çıkarken de adeta akıyor. Çok daha rahat bir tırmanış garanti. Tiagra set ani geçişlerde kusursuz. Ufacık bir parmak hareketi ile sessiz geçişler sağlıyor.
(İlk turumu atıp eve girdikten sonra o gazla bir kez daha sahile inip çıktım.)
İncecik yapısına rağmen, dağ bisikletimde duyduğum sağlamlık hissini kaybetmemek sevindirdi. Hızlandıkça kendinizi bisikletin üzerinde güvende hissetmek istiyorsunuz. Ve speedster bunu başarıyor.
Selesi çok rahat. Ama sele rahatlığı sizin ölçülerinizle ilgili bir durum olduğu için burayı es geçebiliriz
Dağ bisikletimde olduğu gibi bu bisikletimi de Bike & Outdoor'dan aldım. Yine detaylı ayarları ile kusursuz şekilde teslim ettiler bisikleti. Tekrardan teşekkürler kendilerine.
Tabi ilk gün gazıyla hemen veledroma gittim ve öğle sıcağında attığım her turda ruhumun bir kısmını da teslim ettim
Scott Speedster 20 ile 33 Km'lik ilk günüm sonrası izlenimlerim bu şekildeydi. Km'ler arttıkça hem bu modelle ilgili hem de yol bisikletine dair gözlemlerimi paylaşırım. İyi sürüşler herkese