Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
12.865
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
Hem Scott firmasının seri numaraları ile zırt pırt oynaması (Önceki senelerde bu bisiklet 105 setliymiş), hem ilk kez dağ bisikletinden yol bisikletine geçen birinin gözünden; karşınızda yeni makinem Speedster 20 :)
(Dağ bisikletini bırakmadım bu arada. Bir ihanet yok yani :D )

scott_speedster_20.jpg

Scott Speedster 20, 6061 Aluminyum kadro ve karbon çatalla geliyor. Pedalsız ağırlık 9,40 olarak verilmiş.
Dağ bisikletimde kullandığım ayakkabıları kullanabilmek adına shimano pd a530 pedal taktım. (Ağırlık meraklıları için 380 gr çifti) Görüntü açısından da rahatsız etmedi beni.
(Speedster serisi 10-20 ve 30'da karbon, 40 - 50 ve 60'da aluminyum çatala sahip)

speedster_a530_pedal.jpg

Bisiklet Arkada Tiagra RD-4700 önde Tiagra FD-4700 aktarıcıya sahip.
Vites / Fren kolları da Tiagra ST-4700. 2x20 Vites, Aynakol 50x34 - Arka ruble CSHG 500 11-32 T.

Tiagra.JPG
speedster_20_tiagra.JPG

Frenler Tektro SCBR-525, lastikler Kenda Kriterium 700x25C (225 gr)
scott_speedster_tektro_brake.jpg

Şimdi gelelim benim izlenimlerime;
9,5 kg'luk kadro ve 25c düz lastikler; 14Kg'lık 2,2 dişli lastiklerle terbiye ettiğim bacaklarla birleşince acaip bir sonuç verdi. Gerçekten hem son hız, hem ortalama hız anlamında hissedilir bir fark yaşayacaksınız. Dur kalklarda bile bisikletin tepkileri harika. Anında hızlanıyorsunuz.

Gidon farklı tutuş seçenekleri sunduğu için ergonomik bir rahatsızlık yaşamadım. Frenlerin yerine alışmanız gerekecek sadece. (Bir saatte alışırsınız)

Karbon maşa ve incecik lastikler, "şehirde yollar malum, amortisörlü bisiklet istiyorum" cuları bozacak performans sunuyor. Hiçbir rahatsızlık yaşamadım. Hep söylediğim gibi, amortisör dağ bayır için. Asfaltta zerre işi yok :)

Başıbüyük'ün çılgın rampasını tırmandığım bir rotam var. Üstüne dağ bisikletinin sığmadığı bir asansör.(720mm gidon kullanıyorum dağ bisikletinde) 2x10'luk vites kombinasyonunu şehir veya dağ bisikletinizle kıyaslamayın derim. 700x25'lik lastikler düz yolda olduğu gibi rampa çıkarken de adeta akıyor. Çok daha rahat bir tırmanış garanti. Tiagra set ani geçişlerde kusursuz. Ufacık bir parmak hareketi ile sessiz geçişler sağlıyor.

speedster_20_evren.jpg
(İlk turumu atıp eve girdikten sonra o gazla bir kez daha sahile inip çıktım.)

İncecik yapısına rağmen, dağ bisikletimde duyduğum sağlamlık hissini kaybetmemek sevindirdi. Hızlandıkça kendinizi bisikletin üzerinde güvende hissetmek istiyorsunuz. Ve speedster bunu başarıyor.

Selesi çok rahat. Ama sele rahatlığı sizin ölçülerinizle ilgili bir durum olduğu için burayı es geçebiliriz :)

Dağ bisikletimde olduğu gibi bu bisikletimi de Bike & Outdoor'dan aldım. Yine detaylı ayarları ile kusursuz şekilde teslim ettiler bisikleti. Tekrardan teşekkürler kendilerine.

scott_bikeandoutdoor.jpg

Tabi ilk gün gazıyla hemen veledroma gittim ve öğle sıcağında attığım her turda ruhumun bir kısmını da teslim ettim :)

IMAG0342.jpg

Scott Speedster 20 ile 33 Km'lik ilk günüm sonrası izlenimlerim bu şekildeydi. Km'ler arttıkça hem bu modelle ilgili hem de yol bisikletine dair gözlemlerimi paylaşırım. İyi sürüşler herkese :harika:
 
Scudo
Öncelikle güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Giant arama serüveninizde ikinci seçeneğinize yönelmiş olmanıza rağmen sizi ziyadesiyle memnun etmesi de ayrıca şahane...

Teknik olarak ne yazılır bilemiyorum zira 105 kelimesinin ne demek olduğunu bile öğreneli 2 hafta oluyor :)

Yol bisikletine geçiş aşamalarını ve iletilerinizi takip edeceğim...
 
@soulless
:):) Bilmeyenler için, @soulless arkadaşımız son giant content sl 2'yi almış. Bende ikinci seçeneğim olan speedster'a yönelmiş oldum.

Tiagra öyle seri ve sessizki, 105 ne yapıyor merak ettim bende:)

Güncelleme;
Bugün bir Büyükada turu ile 150 km'yi geride bıraktım.
- Sürüş şeklinden kaynaklı bir sırt ağrısı yaşamadım.
- Dağ bisikletimle aynı ayakkabıları kullanıyorum. Gayet rahatlar. Shimano PD A530 pedallar başta çok sert geldi. Dertleri WD40 mış :)
- Yokuşları yüksek vitesle çıkmak ilginç bir tecrübe oluyor :harika:
- Arnavut kaldırımlı yolda veya bozuk satıhlarda titreşimleri hissediyorsunuz ama bundan kaynaklı bir rahatsızlık duymuyorsunuz.
- Tempolu bir sürüş sağladığı için durmak istemiyorsunuz. Bu nedenle 2. matarayı aldım dönüş yolunda :D
- Alet cidden dikkat çekiyor. (Klasik "tekerler çok ince" temalı geyikler)
- Daha öncede yazdım yine belirtmeliyim; Dağ bisikletinde uzun bir yokuş inerken hep "ulen nasıl çıkacaz geri" düşüncesi olurdu. Yokuşları adeta siliyor aklınızdan. Rampa tırmanırken atak yapmak, başka bisikletleri geçmek eğlenceliymiş.
- Üzerinde gelen Kenda Kriterium lastiker gayet başarılı. Ama ıslak zemin için kabus gibiler. 2-3 kere kaza tehlikesi atlattım ıslak yolda. Bahar ve kış için değişiklik şart.
- Arazide yapılan turlardan sonra Strava pek anlamlı veriler sunmuyordu. (Sen eğlensen de yavaşsın diyip duruyor) Yol bisikleti sürerken strava vb. analizleri büyük nimet.

scott_speedster_buyukada.jpg

scott_speedster_buyukada2.jpg
 
Güzel detaylar,
Ben de 140 km sınırına geldim ve öğrenmeye devam ediyorum. Belirttiğin detayları öğrenmek benim açımdan iyi oldu. Henüz şehir turu yapmadım hiç ama büyükada planlarım arasında...
 
@soulless
Hafta içi veya kötü havada gitmeni tavsiye ederim. Ada boşken harika. Hafta sonu kalabalık inanılmaz boyuta geliyor. Fayton ve ilk kez bisiklete binenlerden oluşan bir insan sürüsü arasında kalıyorsun. İnsanlar kaldırırım, şerit, trafiğin akış yönü gibi hiçbir genel geçer kuralı bilmiyor. Yol bisikletinin kısa gidonu bu noktada büyük avantaj ama. Kalabalıkların içinden hız kesmeden devam etme şansın var. (Adeta ileri sürüş eğitimi)
Ama kışın her fırsatta gidiyorum adalara. Özellikle ufaktan yağmur ciselerken tadından yenmiyor :)
 
@BerkEvren Hayırlı olsun. Bende mtb'den bozma şehir bisikleti kullanan biri olarak bende yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum ve neredeyse her gün 2017 Scott speedster 20' ye bakıyordum. Forumda ilk başlığı ben açarım falan derken şimdi gördüm :D. Geometrik olarak ve komponentler açısından bence sporcu değilsek bizim için alınabilecek en üst seviye yol bisikletlerinden birisi. Ayrıca jant , jant göbeklerinden ve lastiklerden biraz şüphem vardı. Değiştirmek gerekir mi acaba? Son olarak beden ölçüleriniz nedir ve hangi kadro boyunu tercih ettiniz acaba? Bu konular hakkında da bilgilendirirseniz sevinirim. İleri ki günlerde yapacağınız bisiklet eleştirilerini takip edeceğim.

Tekrar hayırlı olsun. Allah kaza bela vermeden gönlünüze göre sürmeyi nasip eser inşAllah. İyi günler:)
 
@enes_vl Teşekkürler.
@enes_vl
Bende bu sonuca varıp Giant Content SL2 ile Speedster 20 arasında kalmıştım en son. Çok agresif bir pozisyona sokmayan, uzun yol yapılabilecek bir oturuş sağlıyor. (Endurance tipi)

@enes_vl
Jantlar için konuşmak için erken sanırım. Göbeklerse sesleri ile hayran bırakıyor :) Değişiklik düşünmeye gerek yok bence uzun süre. Sadece üzerindeki lastikler kış için uygun olmayacaktır. (Yağmurda sürüyorsanız) Birde ben daha patlatmadım ama patlama direnci olan lastikler değiller. (Kenda Kriterium)

Ben 176 Boyundayım. İç bacak boyum 80 cm. M kadro aldım.
 
Peki agirligi fazla degilmi. Agirligi artiran etken ne oluyor
 
9,40 kg ağırlık. Daha konforsuz bir sele, karbon gidon boğazı ve gidon takıp, daha hafif lastiklerle 8,70 yapar ama 2000 TL'ye yakın para harcarsınız. Hatta jant setinide değiştirir bir 2000-3000 daha harcar ağırlığı 8'lere çekersiniz. Ben bu fiyat aralığında daha hafif bir bisiklete rastlamadım açıkçası. (Vardır ama 100-200 gr fark vardır) Specialized'a bile baktım. Aynı paraya claris set almak istemedim açıkçası :)
 
Bisikletiniz güzel günlerde kullanın öncelikle. İncelemeniz ve verdiğiniz faydalı bilgiler için ayrıca teşekkürler. Taze bir scott scale kullanıcısı olarak takipteyim...[emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
modifiyeli scoot speedster50 kullanıcısıyım.5600 105 set karbon jantlar karbon aynakol takılmış önceki sahibinden pedalsız ağırlığı 8.6 kilo rampa çıkmak çok keyifli özellikle belirli bir eğime kadar rahat ve hızlı çıkıyorsunuz

ilk önce dağ bisikleti sonra tur sonrada yola geçtim tur hala duruyor ancak keşke direk yol bisikleti ile başlasaydım diyorum

modifiyeli scoot speedster50 kullanıcısıyım.5600 105 set karbon jantlar karbon aynakol takılmış önceki sahibinden pedalsız ağırlığı 8.6 kilo rampa çıkmak çok keyifli özellikle belirli bir eğime kadar rahat ve hızlı çıkıyorsunuz

ilk önce dağ bisikleti sonra tur sonrada yola geçtim tur hala duruyor ancak keşke direk yol bisikleti ile başlasaydım diyorum
 
@BerkEvren hocam renk siyah beyaz mı lacivert beyaz mı
 
@canalanplt
Siyah Beyaz Kırmızı. Önceki yıllarda var sanırım Lacivert Beyaz Kırmızı olan.
2015 Speedster 20;
2015.jpg
---------------------------------------------------------------------

Speedster 20'ye geçtiğimiz günlerde lastik değişikliği yapmıştım; Yol Bisikleti Dış Lastik Tavsiyesi
Bugünde hediye gelen Fizik gidon bantlarını taktım. Cidden sabır isteyen bir işmiş. Çok temiz bir işçilik yapamadım ama ziyan etmeden başardım gibi :)
(Bu arada 300 Km'yi geçtim. İlk bakımına gidecek haftaya. Ne frenleme anlamında ne vites geçişlerinde hiç bir problem yaşamadım. )

(link); 3 mm kalınlığı var. Speedster üzerinde gelen syncross bant ile çok benzer yapıda ama bariz bir kalınlık ve jel katman farkı var.

fizik_gidonbandı_speedster20 (1).JPG

Kutudan fren arkasına destek olacak parçalar, tıpalar ve yapıştırmak için bant çıkıyor. Ama bu bant sadece süs. Önce elektrik bandıyla bir sabitleme yapmakta fayda var.
fizik_gidonbandı_speedster20 (2).JPG
fizik_gidonbandı_speedster20 (3).JPG

Bu noktadan sonra fotoğraflar gidon sarma işini iyi yapanların gözlerini kanatabilir. Söylediğim gibi ilk kez yaptım böyle bir çalışma;
(Hiç boşluk veya bolluk kalmadı ama onu söyleyebilirim)

fizik_gidonbandı_speedster20 (4).JPG
fizik_gidonbandı_speedster20 (6).JPG

Bu da genel görünüm;
fizik_gidonbandı_speedster20 (5).JPG
 
@BerkEvren gidon bandını ne içn taktınız acaba bisikletin üzerinde olmuyor mu zaten bilgim olmadıgı için soruyorum veya koruma amaclı mı ?
 
@canalanplt Üzerinde oluyor tabi. Söylediğim gibi daha kalın profilli bir bant taktığım. Avuç içine daha fazla destek sağlayacak bir bant. Hediye olunca üstündeki bandın eskimesini beklemeden taktım.
 
@BerkEvren selam. Ben de dün scott speedster 20 2017 mi aldim be bugun de kendimi epey bi yordum. Yol bisikleti hakkinda daha once bir deneyim yasamamis biri olarak farkettim ki bu alet kendisi gitmiyor İyi kondisyon gerektiriyor. Oysa go pro kamera cekimlerini izledigim youtube videolarinda kendiliginden akiomus gibi gorunuyordu. Benim aklima takilan bisikletin kadro birlesme yerlerindeki kaynaklarin cok bariz ortada olmasi. Hem de her birlesme noktasinda. Bir de bisiklet bana daha once magazalarda elimle tarttigim muadillerine gore sanki cok daha agir gibi geldi. Acaba yaniliyor muyum? Son olarak bu selelerde sanirim ped taytsiz oturmak insan isi degil. Yolda kendime bir jel sele kılıfı uydurdum. İlk izlenimlerim ve aklimdaki sorulari paylasmak istedim. Ama sanirim bu isi sevdim!
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@İkkers Öncelikle hayırlı olsun. Daha önce bisiklet kullanımınız ne kadardı? Ben dağ bisikletinden geçtim ve kendiliğinden akma konusunda bence başarılı :) Tabi bu bir bisiklet. O pedalları çevirmek lazım her şartta :) Ama alışık değilseniz biraz kondisyon lazım dişli oranlarına alışmak için.
Ağırlık olarak muadilleri ile aynı seviyede. Daha hafif bisikletler çok daha yüksek fiyatlarda malesef.
Iyi bir tayt edinmenizi öneriyorum. Bu işi sevmişsiniz madem, daha çok seveceksiniz emin olun :)
 
@BerkEvren cevap icin tesekkur. Daha oncesinde bisiklet kullanmadim desem yeridir. Yani herkes kadar kullandim. Yokuslarda vs. Ozellikle epey bi yoruldum.bisikletin hafifligine laf etmektense önce kendim 5,6 kilo vermeliyim sanirim :)) Tayt giymek de sanirim basli basina asmam ve alismam gereken baska bi konu. :)) Belki ilk etapta uzerine şort giyerek aşamali gecis yaparim. Bir de orjinal gidon banti sanirim yeterince yumusak degil. Sizin gibi degistirmeli ya da bir eldiven uydurmaliyim gibi gorunuyor. Ama bu bisikleti aldigima hic pisman degilim sanirim. Bakalim gecici bir heves olarak mi kalacak yoksa ilerletecek miyim sanirim zaman gosterecek
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Güle güle kullanın hocam. Maşallah diyeyim, çok beğendim :D:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@İkkers Gidon bandı yerine eldiven edinin derim en başta. Zaten 50km üstü rotalara çıkmadan gidon bandının 1mm kalın olması çokta farkedilmez. Ben hediye olunca değiştirdim o heyecanla :) Tayt işine alışın derim. Çok büyük rahatlık. (Üstüne şort giyince pek rahat olmuyor kaydığı için)
Güzel bir bisikletiniz var. Ufak ufak kasları alıştırın. Hemen yüklenip ağrılarla boğuşmayın. Gerisi zaten kolay :)

--------------------------------------------------------------------------
Speedster ile şehir içinde yaptığım sürüşler arttıkça zil eksikliği hissettim. Özellikle bisiklet yollarında zil çok işe yarıyor. Tabi herhangi bir zili drop bar gidona takıp fiyakasını bozmakta istemiyor insan. Tam bu noktada Knog firmasının Oi zilleri hem kaliteli malzemesi hem tasarımı ile nokta atışı yapıyor.

the-oi-bells.jpg
Gidonla bütünleşik durması ve sesi gayet güzel.

knog_oi_bell_scott (1).JPG
knog_oi_bell_scott (4).JPG
knog_oi_bell_scott (6).JPG

Bu arada orjinal sitesine bakarken ((link) ) kabloların alttan geçebildiğini gördüm. Birazdan gidip yeniden takıcam zili.
Knog Oi Bell pahalı ama tasarımı ve paketlemesiyle bile marka güvenini oluşturuyor. İstanbul'da Kadıköy (link) mağazasından aldım ben. Başka kim getirtiyor bilmiyorum ama her renk ve boyu orada mevcut. (İnternetten değil mağazalardan alışverişi tercih ediyorum. 2 çift laf ediyor, insanlarla tanışıyor ve çok daha iyi indirimler alıyorsunuz)

Kutu içeriği şöyle;
knog_oi_bell_scott (7).JPG knog_oi_bell_scott (8).JPG knog_oi_bell_scott (9).JPG

Knog Oi Bell Tanıtımı (Ve örnek ses);

Oi Bell Ölçüler;
large-oi-specs.jpg
 

Dosyalar

  • brakecables.jpg
    brakecables.jpg
    29 KB · Okunma: 115
  • knog_oi_bell_scott (5).JPG
    knog_oi_bell_scott (5).JPG
    69,1 KB · Okunma: 109
Geri