Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

21 vites 24 vitese yüseltme yardım

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
455
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
slm salcano impetus bisiklet kullanıyorum bisiklette bulunan 21 vites shimano tourney vitesi 24 vites yapmak istiyorum bu işlem için sadece fren vites kolu ve ruble nin deişmesi yeterlimidir yoksa başlı basına her seyi değişmesimi gerekir bisikletimin tam özellikleri bunlardır:
26" MTB
Shimano STEF-40/TX31 21 Vites
Altus FC-M 191----- (24-34-42) Un Monteli
Acera 2009 Br-M 416 Disk Fren Ayağı Ön-Arka
Double Butted 6061 Aluminyum Kadro
SUNTOUR M2025 Amortisörlü Maşa
Ahead Boğaz
SALCANO X-PRO2 2x12 Özel Örüm Çift Duvarlı Jant

şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Baga
Scudo
Tourney arka arttırıcı 8 dişli yi kurtarmadığı için sorun yaşarsın.en düşük acera dan takman lazım arkaya...
ve kullanmış olduğun zincir aşınma dan dolayı, dişli ve arttırıcı ya tam oturmayacagından vites geçişlerinde ve dayanıklılıkta sorun çıkaracak...
bu durumlarda en güzeli set olarak değiştirmektir ki sana acera veya alivio set yeter gibi... çünkü hepsi birbiriyle bağlantılı ve aynakol,zincir,ruble,attırıcı,vites kolları tek tek alınırsa daha pahalı ya gelir ancak set halinde daha ucuz ;)

umarım yardımım olmuştur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç
cok tesekkür ederim yardımınız için
 
Toptan bir Shimano Acera set almak daha kolay ve performanslı olacaktır sizin için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç
Rubleyi değiştirirken zincir uyumuna dikkat etmeni öneririm.Ya ikisinide sıfır al yada beraber kullanılmış birikiliyi ikinci elde almaya çalış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç
Geç gördüm başlığı, herşeyden önce;

6'lı ve 7'li sistemler vidalı rubledir takıldığı göbek farklıdır,
8'li ve 9'lu sistemler kaset dişlidir takıldığı göbek farklıdır.

7'li sistemden 8'liye geçerken, arka tekerin dağıtılıp arka göbeğin değişmesi
gerekir. Sonra ruble ve vites kolları değişir. Tourney attırıcı idare edebilir,
fakat tourney attırıcıların hep çalışma hem de yapı olarak eksiklikleri çoktur,
ufak zorlamalarda kullanılamaz hale gelenleri gördüm.

8'li ve 9'lu sistemde rublenin toplam kalındığı aynıdır, 9lu sistemde zincir ince
dişliler birbirine daha yakındır. Fakat ikiside aynı tip göbekle kullanılabilir.
Bundan 8'den 9'a teker dağıtılmadan geçilebilir.

Sonra yeni shimano serilerini 2-3 sene önceki serilerle karşılaştırırsak;

Altus -------------- Altus (yerinde saymakta)
Acera ------------- Alivio
Alivio (9vites) ------ Deore seviyesine gelmiş durumda, ve shimanoya gelen
zammın bunla ilişkili olması muhtemeldir.
 
atacan bey cok özel bir bilgi cok tesekkürler
 
@OğuzAytarEn son mesajını 2013 aralık ayında yazmış ve şu an yasaklı bir üye
Bu mesajınıza hiçbir zaman cevap yazamayacak. Konuya da son mesaj 2011 de yazılmış
 
(link) ruble kullanılırsa o kadar da masraflı değil. Göbek değişimine gerek kalmıyor.
 
Ben de 24 vitese yükseltmek istiyorum. Önceki zincirimi 5000 km'de değiştirmiştim ve rubleyi değiştirmemiştim. Şimdiki zincirim de 3000 km'de. Muhtemelen bu sefer ruble değişimi de gerekecek. Zincirle birlikte ruble değiştirecek olursam yapmışken biraz fazla masrafa girip kasetli arka göbek ve 8'li ruble alayım diyorum. İlerleyen zamanlarda da shimano acera m360 veya alivio m410 arka şanzuman alıp bisikleti 24 vites yapayım diyorum. Sizce değer mi? 7'li rublede en küçük dişli 14, 8, 9 ve 10'lu rublelerde 11. Buna karşılık 8, 9 ve 10'lu rublelerin hepsinin en büyük dişlisi aynı ve 32 dış. Yani hem hızım artacak hem de yokuş performansımdan kayıp olmayacak. Kulağa mantıklı geliyor.

8'li ve vidalı ruble bulma imkanım var mıdır bu arada? Varsa süper olur benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzAytar
8 li sistem istiyorsan Tourney TX serisine de geçebilirsin. TX 800 arka ve ön aktarıcı.

8 li vidalı rubleyi şu an bildiği kadarıyla özceylan satıyor sunrace marka 13-32 dişli aralığına sahip. Lakin en önemli soru işareti ürünün devamlılığı sadece bir parti getirdilerse tekrar piyasada bulmak zor olabilir. Tabi 2-3 tane alıp yedekleme yapabilirsin de
 
@mertgulkokan

Doğru da, şahsıma 21 vites bile çık geliyor. 6 vites olsa bile yeterdi. En çok sol ön vites te ve sağ arka viteste sırasıyla 1-3, 1-2,1-1 ü yokuş yukarı çıkarken, düz yolda da 2-2, 2-3,2-4 kullanıyorum. Sol ön 3.vites ve arkalarına gerek bile duymuyorum.
 
Geri