Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

26 - 28 Jant Çok fark var mı

Dağda veya bozuk yollarda sürülmeyecekse büyük çaplı tekerin önemli bir getirisi yok. Normal yolda sürerken süre tutsanız ikisiylede aynı sürede aynı yolu alırsınız. Taş çatlasa bir saatlik yolda birkaç saniye fark ya olur ya olmaz.
26" tekerli bisiklet varsa değiştirmeye gerek yok.
Yeni bisiklet alınacaksa 27.5" tekerli tercih edilebilir(Üreticilerin tekelinden dolayı 27.5" teker için daha çok seçenek var).
 
Scudo
images.jpeg-1.jpg
Şöyle bir resim buldum Schwalbe'nin sitesindenmiş. Anlatması kolay geldi diye paylaşıyorum. Örnek olarak burada 1+2+3=4 toplam direnç gösterilmiş. 2 dediğimiz şey %5 tırmanma eğimi, onu katınca o kadar güzel anlatılmış ki, düz yolda 40km/s hızla gidecekken 30km/s hıza düşeceğiniz ilk bakışta anlaşılıyor. Küçük jantı da böyle düşünebiliriz, tabii hafif olduğu takdirde. Ben 700x40 650×47 iki jant setinin kıyaslamasına baktım da 150 gram tersine ağırlaşıyor. O nedenle aralarında ayrım yapmak çok kolay değil. Yine de kısa jant telleri daha sağlam olur diyebiliriz.
 
İşin içine çok fazla etmen giriyor haklısınız. O yüzden ilk cevap veren arkadaşın dediği gibi aynı ağırlık, aynı aero katsayı, aynı diş oranı ve dümdüz yol vb seçilerek düşünüldüğünde büyük tekerlek güç yönünden verim sağlıyor üstünkörü hesapta, fakat gerçek hayatta ne kadar sağlıyor deneyimlemek gerekiyor sanırım. Ben aslında katlanır bisikletler için soruyorum da konuyu dağıtmamak için küçük jant diyorum sadece.
 
İşin içine çok fazla etmen giriyor haklısınız. O yüzden ilk cevap veren arkadaşın dediği gibi aynı ağırlık, aynı aero katsayı, aynı diş oranı ve dümdüz yol vb seçilerek düşünüldüğünde büyük tekerlek güç yönünden verim sağlıyor üstünkörü hesapta, fakat gerçek hayatta ne kadar sağlıyor deneyimlemek gerekiyor sanırım. Ben aslında katlanır bisikletler için soruyorum da konuyu dağıtmamak için küçük jant diyorum sadece.
Katlanır bisiklet tekerlerü çok küçük oluyor. Gerçi büyük katlanır bisikletler de vsr tabi. Aklıma ufaklara geldi bir an.

Mtb olarak hep 26 kullandım. Hâlâ da öyle. Ancka yol bisikletinde 28 var tabi. İkisini karşılaştırmak elma ile armut karşılaştırmak gibi olur. Biri ince diğeri kalın vs.

29 mtb bir iki defa denemiştim. Bana acayip gelmişti. Gidon dönüşleri hantal bir o kadar garip gelmişti.

Ormanda büyük çaplı tekerin etkisi olarak hep engebeler bahsedilir fakat 26 nın da avantajlı olduğu noktalar var. Aslında kendi kullanımınıza göre deneyip karar vermekte fayda var.

Bu tarz kararlarda başkalarından ya da genelden çok kendinizi dinleyin.

Yeni bir mtb toplayacak olsam 29 mu yaparım yoksa 27.5 mu derseniz sanırım 27.5 yaparım.o da 26 yı öldürdükleri için. Yoksa parça garantisi olsa 26 yaparım gene.

Büyük teker sabit hızda daha yüksek ortalama sunar.

Küçük de ivme.

Gerçi bacakların kondisyonuna göre, büyük tekerle de gayet iyi ivme yakalamak mümkün fakat, sabit yüksek hız mümkün değil. Çünkü birinde belirleyici sizsiniz diğerinde teker çapı 😁
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
Teknik olarak büyük tekerin zemin ile temas ettiği alan küçük tekere göre daha fazla bu tutunmayı artıracaktır. Daha büyük teker ayrıca çukur ve engebelerden çapı daha büyük olduğu için daha az etkilenecektir (attack angle). Daha büyük teker ilk hızlanırken daha yavaş olsada belli bir hıza çıktıktan sonra o hızı daha iyi koruyacaktır. Daha büyük tekerli bisiklet küçük tekerliye göre yerden daha yüksek olacaktır.

vvvvvvv23.jpg

Disk fren için büyük tekerde gerekli olan fren gücü küçük tekere göre çok daha fazla olacaktır v-fren için tam tersi. Küçük teker büyük tekere göre aynı jant materyali kullanıldığını varsayarsak daha dayanıklı olacaktır. Büyük teker setler küçük teker setlerden daha ağırdır. Aynı aynakol ve kasetin olduğu iki bisiklette büyük tekere sahip olan bisikletin yere aktardığı tork daha az olacaktır.

Şuan kullandığım mtb 29 aslında 27,5 istiyordum ama kadro boyuna göre 29 otomatik seçili geliyor. 26'da kullanmış biri olarak büyük tekerin yukarda saydığım tüm avantaj ve dezavantajlarını tecrübe ettim. Kesinlikle 26 son tercih olmalı (DH, enduro hariç) boyunuz uygunsa düşünmeden 27,5 hatta 29 alın.
 
Son düzenleme:
İnternetten bilgi toplayarak sanırım büyük tekerdeki rahatlığın bir götürüsünü buldum. Lastiği çok şişirerek sürtünme direncini azalttığımızda, lastiğin konforunu azaltmış oluyoruz. Bu bilgiden yola çıkarak, lastiği %15 indirdiğimizde ise, bu kez lastiğin zemini daha düz olduğu için yere temas izi 26" lastikten daha uzun oluyor. Lastik direncinin zeminin önündeki ve arkasındaki sürtünme, istemediğimiz bir özellik. Bu da küçük jantın daha düşük sürtünme direnci olacağını gösteriyor. Tahminimce ikisine de 28C lastik takarak 26" jantta elde ettiğimiz lastik izi, 28" janta 30C lastik takmışız gibi olur. 27.5" lastikler daha ağır olabileceği için aynı ağırlık kulvarında aralarında böyle bir karşılaştırma yapabiliriz.
 
Geri