Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

26, 29 ve Şimdi de 27.5 Bisiklet

En çok merak ettiğim, Rampada fark oluyor mu? Çap azaldığı için pedal daha rahat mı dönüyor?
ayni viteste daha fazla kadans cevriliyor teorikte pratikte bu hisedilir derecede var .daha yuksek vitese alinca da sert geliyo uzun yokuslar dert ama 50 metrelik yokuslarda daha hizli ivmelene bildiginden cok daha rahat hissetim . uzun yol mtbcisi degilsen ki mtb uzun yolar icin degildir bence kesinlikle yokuslar icinde kullanilabilir bir jant olcusu.kisaca pedal daha rahat cevriliyo ama daha kadansli cevriliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Scudo
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba,

Bir süredir MTB XC hardtrail arıyorum. Şu ana kadar birçok girişimim de oldu. 29 ve 27.5er ikinci elde bulabildim. Sıfırlar ile de firmalarla görüştüm, onlarda ancak siparişle yurtdışından getirebileceklerini söylediler.
Yurtdışından ürün getirme girişimim oldu (meşhur nino schurter in kadro seti scale hmx olan) fakat gümrük sebebi ile vazgeçtim (vekaletname ve danışmanın istediği yüksek ücret). İstediğim fiyat skalası arasında harika ikinci el bisikletler var ama gümrük sorun.

27.5 ve 29er ikisini de denedim. 27.5 sanki bana daha uygun geldi. Boy 172. Merak ettiğim 27.5er jant setinde alıpta yapmayı planladığım değişimleri yapıp yapamayacağım. Maşa ve jant sistemlerinde 27.5er artık bitti gibi birşey (mi acaba yoksa ben mi yanlış yerlere bakıyorum). Üst segment gruplar maşalarda 29er janta yönelik ürünler yapıyor. mesela Rock Shox SID aradığımda sadece 29er bulabiliyorum.

Bu konuda bilgisi olan var mı? Yani 27.5 ML kadro yerine acaba 29 S ya da SM kadro mu almak komponent bulma açısından daha avantajlı olur? O kadar para veripte üretimi bitmiş bir gruba girmek istemem 27.5 gibi.
 
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba,

Bir süredir MTB XC hardtrail arıyorum. Şu ana kadar birçok girişimim de oldu. 29 ve 27.5er ikinci elde bulabildim. Sıfırlar ile de firmalarla görüştüm, onlarda ancak siparişle yurtdışından getirebileceklerini söylediler.
Yurtdışından ürün getirme girişimim oldu (meşhur nino schurter in kadro seti scale hmx olan) fakat gümrük sebebi ile vazgeçtim (vekaletname ve danışmanın istediği yüksek ücret). İstediğim fiyat skalası arasında harika ikinci el bisikletler var ama gümrük sorun.

27.5 ve 29er ikisini de denedim. 27.5 sanki bana daha uygun geldi. Boy 172. Merak ettiğim 27.5er jant setinde alıpta yapmayı planladığım değişimleri yapıp yapamayacağım. Maşa ve jant sistemlerinde 27.5er artık bitti gibi birşey (mi acaba yoksa ben mi yanlış yerlere bakıyorum). Üst segment gruplar maşalarda 29er janta yönelik ürünler yapıyor. mesela Rock Shox SID aradığımda sadece 29er bulabiliyorum.

Bu konuda bilgisi olan var mı? Yani 27.5 ML kadro yerine acaba 29 S ya da SM kadro mu almak komponent bulma açısından daha avantajlı olur? O kadar para veripte üretimi bitmiş bir gruba girmek istemem 27.5 gibi.
29 artık boydan cok kullanım alanına göre tercih ediliyo.kısa boylu olupta 29 kullanan çok var .
29 daha çok xc nin tam anlamıyla yani pedalama odaklı bir jant ebatı 27.5 aynı zamanda iniş icinde kullanılır.Rockshock
Side hafiflik ve pedalama maşası olduğu için
27.5 az var. Rockshock 35 e bak ikisindende var.27.5 bitmedi gailba sizin aradğınız kompanentler xc kompanenti olduğu için 27.5 uyumlu kompanent bulamıyorsunuz.
Anlatmak istediğim bu video daha iyi açiklamış
 
Teşekkür ederim, olayı anladım. Ben gelişmelerden baya bir geri kalmışım.
 
En çok merak ettiğim, Rampada fark oluyor mu? Çap azaldığı için pedal daha rahat mı dönüyor?
Pedalın rahat dönmesi vites oranlarınla ilgili, jant çapının bir etkisi yok. Bahsettiğiz şekilde olsaydı bütün profesyonel sporcu ve takımlar ufak çapta jant kullanırdı.
 
Pedalın rahat dönmesi vites oranlarınla ilgili, jant çapının bir etkisi yok. Bahsettiğiz şekilde olsaydı bütün profesyonel sporcu ve takımlar ufak çapta jant kullanırdı.

Sistemin tamamını gücün yola aktarılması bakımından tekrar düşünün.

Ön dişli-arka dişli oranının 1:1 olduğunu düşünelim. Tekerlek boyu büyük olan bisiklette bir tam pedal çevirmek küçük olandan daha çok güç gerektirir (pedal daha sert olur) ama bisiklet daha hızlı gider. Otomobillerde de durum aynı. Lastik küçüldüğünde çekiş artar, maksimum hız düşer.

"Bütün profesyonel sporcu ve takımlar" ufak çapta jant kullanmak istemez, çünkü hem maksimum hız potansiyelini kaybetmek istemez, hem standartların dışına çıkmak istemez, pedal sertliği de teker küçültmeye gerek kalmadan dişli oranlarıyla ayarlanır.
 
Sistemin tamamını gücün yola aktarılması bakımından tekrar düşünün.

Ön dişli-arka dişli oranının 1:1 olduğunu düşünelim. Tekerlek boyu büyük olan bisiklette bir tam pedal çevirmek küçük olandan daha çok güç gerektirir (pedal daha sert olur) ama bisiklet daha hızlı gider. Otomobillerde de durum aynı. Lastik küçüldüğünde çekiş artar, maksimum hız düşer.

"Bütün profesyonel sporcu ve takımlar" ufak çapta jant kullanmak istemez, çünkü hem maksimum hız potansiyelini kaybetmek istemez, hem standartların dışına çıkmak istemez, pedal sertliği de teker küçültmeye gerek kalmadan dişli oranlarıyla ayarlanır.
Valla 27.5 vs 29 için üşenmeden yabancı kaç karşılaştırma/makale okudum virajlardaki stabilize, hızın korunması vs gibi şeyleri hepsi bahsetmiş ama hiç biri pedal daha rahat döner yazmamış. Demekki omlarda bu konuda benim gibi bilgisiz 😀
 
Valla 27.5 vs 29 için üşenmeden yabancı kaç karşılaştırma/makale okudum virajlardaki stabilize, hızın korunması vs gibi şeyleri hepsi bahsetmiş ama hiç biri pedal daha rahat döner yazmamış. Demekki omlarda bu konuda benim gibi bilgisiz 😀

Bilgisizlik demeyelim. "Pedalın rahat dönmesi vites oranlarınla ilgili, jant çapının bir etkisi yok." cümlesindeki eksik düşünülmüş konuya yorum yapıyorum. Bisiklet havada durduğu sürece öyle, tekerlekler yere bastığından itibaren değil.

-

Detayları merak edenler için konu fizikte "basit makineler"; ön dişli, zincir ve arka dişli "makara grubu", arka dişli ile tekerleğin birlikteliği ise "çıkrık". Bisiklet yolda olduğu sürece konu çıkrığın büyük dairesi ile ilgili olduğundan "jant çapının bir etkisi yok" kısmı hatalı.
 
Bilgisizlik demeyelim. "Pedalın rahat dönmesi vites oranlarınla ilgili, jant çapının bir etkisi yok." cümlesindeki eksik düşünülmüş konuya yorum yapıyorum. Bisiklet havada durduğu sürece öyle, tekerlekler yere bastığından itibaren değil.

-

Detayları merak edenler için konu fizikte "basit makineler"; ön dişli, zincir ve arka dişli "makara grubu", arka dişli ile tekerleğin birlikteliği ise "çıkrık". Bisiklet yolda olduğu sürece konu çıkrığın büyük dairesi ile ilgili olduğundan "jant çapının bir etkisi yok" kısmı hatalı.
Valla 27.5 vs 29 için üşenmeden yabancı kaç karşılaştırma/makale okudum virajlardaki stabilize, hızın korunması vs gibi şeyleri hepsi bahsetmiş ama hiç biri pedal daha rahat döner yazmamış. Demekki omlarda bu konuda benim gibi bilgisiz 😀
Kısaca kuvveten kazanç hızdan kayıp olarak döner 27.5 daha küçük dişli kullanarak bu durum eşitlenebilir.
Ama 27.5 le 29 aynı hızda giderken 29 daha yavaş doner ve aradaki sürtünmeler 27.5 e gore daha azdır.
Bu durum 29 u daha hızlı yapar.
Aynı zamanda 29 athaletinden dolayı hız kazanınca hızını bozmak daha zordur.
Bu durum onu düz gideeken avantaĵlı yapsada athaletli olduğu için virajlarda yatırmakta zor
 
(link)

Ancak zaman içinde 29 tüm gravity disiplinlerde kullanılır oldu. Halâ 27.5 / 29 arası gidip gelen bir trend bu disiplinlerde söz konusu.
 
Gravity disiplinlerinde komple 27.5 bisiklet oldukça azalmaya başladı. Bazı firmalar da S ya da M bedenleri 27.5 kalanları mullet ya da 29 üretiyorlar. Bunun sebebi kısa boylu insanların vücudunu arkaya verdiğinde süspansiyon diplerse tekerin kasıklara çarpabilmesi.

Bu segmentte 29 seçilme sebebi engellerden daha kolay geçip daha fazla hız taşınmasıyla alakalı.

Bir de bisikletin 29 olarak satılıp flipchip ya da arka üçgen değişimiyle geometri ayarı yapılarak arkanın 27.5 yapılabilmesi durumu da var. Bu da yeni yeni yaygınlaşıyor.

Screenshot_2024-01-16-09-33-17-102_com.hsv.freeadblockerbrowser.jpg
 
O kısa boylu insanlara bir örnek benim :) Resmen arka lastiğe oturup araya sıkıştığım oldu :)
 
Screenshot_20240318_161659_com.google.android.youtube.jpg
Burdaki gibi arka 24 ön 29, rijit maşalı mtb bisikletim ile tur yapmak istiyorum.Rampalarda güle oynaya çıkmak için arka tekeri küçültmek istiyorum. Vitesim 7 li olduğu için 34 dişliden büyük ruble yok.bundan dolayı aynakol ruble dişlileri ile oynama seçeneğim kısıtlı. Sizce arkayı 24 mü 26 jant mı takmalıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
@Sinyor Herkes teker büyütüyor 29" mtb'ye geçiyor sen tersine gidiyorsun. Rahat tırmanış için aynakolun küçük yaprağını küçült konu kapansın. mtb'de 24" arka tekeri düşünemedim bile. Çok konforsuz olur. Ayrıca, daha çok yorar çünkü yuvarlanma direnci belirgin ölçüde büyük olur.
 
@Sinyor Herkes teker büyütüyor 29" mtb'ye geçiyor sen tersine gidiyorsun. Rahat tırmanış için aynakolun küçük yaprağını küçült konu kapansın. mtb'de 24" arka tekeri düşünemedim bile. Çok konforsuz olur. Ayrıca, daha çok yorar çünkü yuvarlanma direnci belirgin ölçüde büyük olur.
Peki sağolun hocam. Bende biraz bisiklet parça deneme-yanılma fantazisi var maalesef.
 
Geri