emre önen
Daimi Üye
- Kayıt
- 29 Aralık 2013
- Mesaj
- 295
- Tepki
- 445
- Şehir
- amasya
- Bisiklet
- Motobecane
Merhaba
geçen sene kayınçonun istanbula taşınırken benim işime yaramaz sen binersin diye verdiği 26" mtb yi 28" e çevirip güzel güzel işe gidip geliyordum ki bisikleti görüp tekrar geri istedi
ne yapalım elimiz mahkum geri verdim (birde binse bari içim yanmaz) neyse aşağıdaki link de dönüşümle ilgili paylaşım yapmıştım.
kim demiş 26" mtb ye 28" jant olmaz diye
işe gelip gitmek için bir bisiklet ihtiyacım vardı artık malum bahar geliyor.
aklımda sedona 410 almak vardı uzunca zamandır bir yandan bu alternatifi düşünüp bütçe ayarlamaları için çalışırken rahmetli babama sağa sola gitmesi için aldığım market bisikleti geldi aklıma. aşağıdakinin aynısı 26" bir market bisikleti.
dedim ki şunu bir söküp kadroyu bir inceleyim.
kadronun üst borusu olmadığından düşündüğüm gibi çelik bir kadro için makul bir ağırlıkta sayılırdı.
sedona 410 dan vazgeçip hemen kolları sıvadım.
elimde eski ama çok iyi durumda weinmann marka 2 adet çember vardı bunları da değerlendirmek geldi aklıma ve proje başladı.
bisikletin vites sistemi başta olmak üzere bütün parçaları çin malı vasat parçalardan oluşuyordu.
iş yerimden dönüş eve kadar 5 km sürekli rampa olduğu için yumuşak vites kombinasyonlu bir çekiş sistemi tercih ettim
(link)
shimano hg20 12-32 kaset ruble
bunlara uygun arka ve ön aktarıcılar.
vites değiştiriciler kullanışlı bulduğum için eski tiplerden seçtim ama bulması zor oldu
arka fren için tektro r-570
ön fren için tektro r-310
bunların çemberlere denk gelmesi amacıyla özel bağlantı aparatları imal ettim resimlerde görüldüğü gibi.
lastikler cst 700*28
gidon gidon boğazı ve bağlantı aparatı alüminyum
ayak alüminyum (aliexpress den alındı)
elcikler point
küçük bel çantamı taşımak için ön bagaj alüminyum
boyadır parlatmadır bu aşamalara ait resim çekmedim
ehh naçizane işte böyle
iyi seyirler.
geçen sene kayınçonun istanbula taşınırken benim işime yaramaz sen binersin diye verdiği 26" mtb yi 28" e çevirip güzel güzel işe gidip geliyordum ki bisikleti görüp tekrar geri istedi
ne yapalım elimiz mahkum geri verdim (birde binse bari içim yanmaz) neyse aşağıdaki link de dönüşümle ilgili paylaşım yapmıştım.
kim demiş 26" mtb ye 28" jant olmaz diye
işe gelip gitmek için bir bisiklet ihtiyacım vardı artık malum bahar geliyor.
aklımda sedona 410 almak vardı uzunca zamandır bir yandan bu alternatifi düşünüp bütçe ayarlamaları için çalışırken rahmetli babama sağa sola gitmesi için aldığım market bisikleti geldi aklıma. aşağıdakinin aynısı 26" bir market bisikleti.
dedim ki şunu bir söküp kadroyu bir inceleyim.
kadronun üst borusu olmadığından düşündüğüm gibi çelik bir kadro için makul bir ağırlıkta sayılırdı.
sedona 410 dan vazgeçip hemen kolları sıvadım.
elimde eski ama çok iyi durumda weinmann marka 2 adet çember vardı bunları da değerlendirmek geldi aklıma ve proje başladı.
bisikletin vites sistemi başta olmak üzere bütün parçaları çin malı vasat parçalardan oluşuyordu.
iş yerimden dönüş eve kadar 5 km sürekli rampa olduğu için yumuşak vites kombinasyonlu bir çekiş sistemi tercih ettim
(link)
shimano hg20 12-32 kaset ruble
bunlara uygun arka ve ön aktarıcılar.
vites değiştiriciler kullanışlı bulduğum için eski tiplerden seçtim ama bulması zor oldu
arka fren için tektro r-570
ön fren için tektro r-310
bunların çemberlere denk gelmesi amacıyla özel bağlantı aparatları imal ettim resimlerde görüldüğü gibi.
lastikler cst 700*28
gidon gidon boğazı ve bağlantı aparatı alüminyum
ayak alüminyum (aliexpress den alındı)
elcikler point
küçük bel çantamı taşımak için ön bagaj alüminyum
boyadır parlatmadır bu aşamalara ait resim çekmedim
ehh naçizane işte böyle
iyi seyirler.