Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

26 teker yüksekliği ile 28 jantın yüksekliği ne kadar fark eder?

Cüneyt Y.

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2011
Mesaj
301
Tepki
56
Şehir
istanbul/ataşehir
iyi günler ben yol bisikletine geçmeyi istiyorum ama 26 jant yol bisikleti göremiyorum.konuya geçeyim 52 cm bir kadro düşünelim ama 26 jant lastikleri var birde 52 cm kadro daha düşünelim onun lastikleride 28 jant arasında yükseklik olarak pek fark olurmu? uzun zamandır mtb bindiğimden 26 janta alışmıştım 28 jant zor gelirmi?
 
Scudo
Fark olmuyor ya,hatta iki bisikleti yanyana koyup,iki arkadaşını tek tek oturt bisikletlere,mtbye binen daha yüksekte durur.. Zaten 26" ya da 28" değerleri,lastiklerin değil,jantların değerleri.. yarış bisikletindeki lastik fazla yüksek değil,ama mtbde en az 2.20lik bi lastiği göz önünde bulundurursak, iki bisikleti arka arkaya koyup yandan baktığında,neredeyse iki bisikletin de teker çapları aşağı yukarı aynı gibi gözüküyor. ayrıca mtb kadro olarak,yol bisikletine göre biraz daha yukarda diye biliyorum.. Son olarak da 26"ten 28" 'e geçersem zor gelirmi demişsin.. daha kolay gelir ben sana söyliyim :)) Yanlışım var sa düzeltin arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cüneyt Y.
internette okuduğuma göre 28 jant 26 janta göre daha fazla yol katedebiliyormuş anladığım kadarıyla (kaba tarif)26 jantta bir pedal 1 metre götürüyorsa 28 jantta bir pedal 1,50 metre götürüyor :D doğrumudur
 
10km'lik yolda 1.5km fark ediyordu sanırım 26 jant ile 28 jant bisiklet. 1.5km değil tam küsürlü birşey de hatırlayamadım.

Bisiklet süren biri için 1.5 km önemli mesafe.

Kısaca %15 civarı daha hızlı veya daha önde gidiyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cüneyt Y.
@Sercan Can
Tamam daaa :D Konumuz yükseklik :) ama bunuda soracaktım öğrendim :D
 
Sen tam olarak nerenin yüksekliğini soruyorsun kardeşim
 
Mantıken teker çapı büyüdükçe aynı güçle katedilen yol miktarının artması gerekiyor. Fakat durum bu kadar basit değil. Aynakol ve ruble dişli sayısı teker çapı büyük olan bisiklette daha az ise bu iş tam tersi de olabilir. Yani daha fazla yol gitmek sadece tekerin çapına göre değil başka etmenlere de bağlıdır. Bunu da unutmayalım :in:
 
bisiklet aynı bisiklet yükseklik farketmiyo ki çapı biraz büyük olduğundan daha fazla yol kazancı oluyo..Büyük bir yükseklik farkı yok..
 
Bu resim yardımcı olur mu sana bilmiyorum ama, mtbnin kadrosu Medium, yol bisikletininkisi ise Large..

http://img94.imageshack.us/img94/721/20120801203.jpg
 
hmmm teşekkür ederim herkese iyi günler ! VE Özellikle vakit ayırdığınız için teşekkürler ! :)
 
Bu linkteki yazı gayet açıklayıcı.
(link)
 

Bunun kullanımını sorgulamaktan ziyade ikisi arasındaki sürüş pozisyonu ve kadroların geometrilerini sorgulamak gerek. Mtb 26 iken yol da 28 olmasının etkisi dışında birisi dik oturuş ve daha konfora yatkınken bir diğeri daha sert ve agresif bir sürüş için uygun bir bel ve omuz açısı gerektirir. Teker çapına takılmadan önce bir çok etken var.
 
jant büyüdükce bisiklet hızlı gitmez öyle olsaydı bütün yarış bisikletlerini 29 jant yaparlardı halil doğru yazmış bu iş sağdece jantla olmaz aynakol büyük dişli ve ruble küçük dişli sayısı çok önemlidir,büyük jantlar düz yollarda ve yokuş inerken avantaj sağlar fakat yokuş çıkışarında büyük zorluk çıkarır istediği kadar güçlü olsun dik bir rampada 29 jant 26'yı geçemez teker ne kadar büyük olur ise onu çevirmek için harcanan güç o kadar artar.bisikleti nerede ve nasıl kullanacağın önemlidir,ona göre,kadro,jant ve dişli seçimi yapılır
 
@zafer.

29 jant diye bir olay yok 29 dediginiz MTB aslinda 28.
 
Geri