Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

29 er dağ bisikletleri tuttu mu?

@Cenk_

Iyi bakalim, atsin farkini. Inan aksam aksam cok güldüm ya.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Scudo
@Murat Cömez

Tabide güleceksin neden inanmayım Zaten başka teselliniz yok çok görmüyorum...
Ayrıca Konuyu daha fazla meşkul etmeyelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
29 kullanıcısı olarak gözlemlerim

Gözlemlediğim eksiler

Jant sistemi kalitesi;jantlar kaliteli olmazsa ara mesafe çoğaldığı için 26 kadar dayanıklı değilmiş, ilk 29 bisikletim salcano ng 650 29hd idi birazda tekerlek örümü farklı olmasından olduğunu düşünüyorum (araları açık örüm), şaşılacak kadar az bir zorlamada milleri kırdı, ondan sonraki 29 larım daha kaliteli jant seti ile bi sorun çıkarmadı ama çok zorlu parkurlarda kullanmadım

Ağırlık;aynı fiyata 12kg'lık bir 26 yerine 16kg lık bir 29'a geçmişdim, ve hergünki çıkdığım 40dklık rampada nabzım epeyce fazla yükselmişdi. (Şuan ağırlık sorununu 11,5kglık bir 29'a ona göre para vererek aşdım.)
(bu sorunları aşmak için 3000tl civarında merida gibi hafif bisiklet üreten markaların 12-13kg civarı modellerinin sıfırını alabilirsiniz, jant sistemide kaliteli olacakdır) ,Eğerki bütçeniz azsa 29'un hafifini mosso dışında bulmak biraz daha zor olacak

Küçük kadro boyu sorunuYeni yeni bazı firmalar s ve xs modelleri çıkarmaya başlamış olsada aynı bedendeki 26 ile 29 arasında 29 çok daha büyük oluyor.

Rampa çıkış performansı; 29 la tırmanma daha yorucu





Gözlemlediğim artılar

Düz yol Performansı; 26 ya göre 29 Düz yolda çok daha iyi

Rampa iniş Performansı 26 ya göre 29 inişde büyük teker sebebiyle daha akıcı

Son hız; Aynı vitesle çıkılabilen 26 dan çok daha yüksek hızlara çıkabiliyor olması ve uzun yol için daha az pedalla daha çok yol alabiliyor olmak.

Hızlanma;Hızlanırken 26 nın vitesleri çabuk biterken teker boyu nedeniyle 29 daha uzun viteslere sahip olduğunu düşünüyorum (öyle hissettim kendi düşüncemdir)

Gösteriş ve heybet 29dan inip 26 ya bindiğimde banada artık çok küçük ve çocuk bisikleti gibi geliyor

Kısaca çok sert inişler vs. yapılmadığı sürece her koşulda 26 yı aratmayıp iyikide 29 almışım dedirtecek bir seçim olduğunu düşünüyorum, bende artık 29 dan vazgeçmeyi ve bir daha 26 almayı düşünmüyorum, Niye derseniz günlük 40 km'lik işe gidiş geliş zamanımı hem daha kısa sürede almak, hemde canım isteyince eve dönüşü yada işe gidişi araziden devam ettirmek için benim için en mantıklısı bu.

27,5 la ilgili bi bilgim olmadığı için yorum yapamayacağım ama yinede düşünüyorum.

Ayrıca yarışlara katılan bir türk arkadaşımla konuşmamızda; yurtdışında yapılan uluslar arası bir mtb yarışında kendisinin 3.olduğunu, 1.ve 2.nin bisikletinin 29 olduğunu, kendisinin ve takımının bu yıl 29'a gececeklerinide söylemişdi.

Ama dersenizki ben genelde uzun yol asfaltta gidicem canım sıkılınca asfaltdan çıkıp yolu araziden devam ettirememeye razı olurum, arazi içinde ayrı bir zaman ayrı bir bisiklet bulunduracak bütçeye sahibim, arazidede gittimmi çok sert kullanırım derseniz o zaman bi 26 mtb bide 28 yol alın hepsini yerine göre kullanın derim,

bence zaten pazarlama stratejisi nedeniyle yeni dağ bisikletlerine 48 yerine maks 40-42 aynakol, yol bisikletine 50-53 aynakolla 28 ruble vs koyarak, yada 1x11 sistemlere geçilerek ikisini aynı amaçla dağı yolda yolu dağda kullanılamıyacak duruma getiriyorlar, garajınızda hem dağ hem yol bisikletine yer açmanız için alt yapı hazırlıyorlar
 
@Cenk_
Bunada cok güldüm.:D
Ben bisikleti sokakda degil, sadece amacina göre kullanirim. Yol ise yolu yolda, dag ise dagi dagda, sehir ise sehiri sehirde, DH ise DH'yi extrem trailde kullanirim.Yolu gidip dagda, dagida gidip yolda kullanmam.;)
Teselli falanda aramam gerek yok cünkü ihtiyacim yok.

Konu tartismak ve anlasmak icin, mesgul ettigimizi sanmiyorum. Arkadasca konuyu tartisiyoruz, hic yoktan ben arkadas oldugumuzu saniyorum.:in:
 
26 dan 29 a geçtim 13.5 kilocuk bisikletim maraton plus 1,25 lastik şuan üzerindeki tek update. 1400 km yi azcık geçtim bir daha 26'ya binmem :) arazi inişini 2 kez denedim 2sinde de jantlar yamultu ve tel koparttı. düzgün bir jant seti durumu kurtaracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@Murat Cömez

Üstadım ama üslubunuzda hafifden bi yoklama seziyorum umarım yanılıyorumdur.
Yinede iyi düşünerekden, samimiyetinize inanıp, cevaplayayım.
Size alakasız gelebilir söyleyeceklerim.. Ama anlatmak istediğimi en iyi bu şekilde anlatabilirim.

Ben aykırı kural tanımaz farklı görünmeye çalışan yada entel vs hiç olmadım.
Bununla birlikde tüm dünya bana deseki elmas çok değerli bi taştır.
İnkar etmem!! Ama benim gözümde ise; en değerli olan şey çimenlerdir!!
Sen Elmas ın kullanıldığı alanları dilediğin kadar yazz...............
Ve değerinide.........
Ben ise; bir çimen in kokusundaki verdiği huzuru en büyük kaç krat sa artık o elmasda bile görmem.
He tabiri caizse vay salak elmas ın kıymetini bilmiyor desinler.
Sizce umurumda olurmu?
Bana görede onlar çimen in güzelliğini bilmiyor derim.

Gelelim konuya özetlemek gerekirse 26 kullandım evet hoş bisiklet ve başkaları için belkide tarifi olmayan duygular katar.
Ama (Ben) akrobasi yapmıyorum, dağ bağır çamurda kullanmıyorum.
Yada atıyorum o dağdan son sürat iniyorlar ya ? adını bilmiyorum her ne haltsa işde.
Onuda yapmıyorum.
Ama 29 um bana onları yapmadanda o tadları veriyor.

Şunuda belirteyim. 29 u da 26 dan pişman olduğum için almadım.
Önceki yazılarımda belirtmiştim denk gelmemiş olabilirsiniz.
Ben insanlara pek kıyamam 26 dan önceki bi bisikletim vardı 20 tl ye hurdacıdan aldığım.
Oğluna bisiklet alamayan bir arkadaşımla konuşunca ücretsiz verdim.
salkano ng 650 aldım para biriktirip, 26 jant disk frenliydi. Onuda bir genç kardeşim görüp,
Abi nolursun sat sen başka bulursun diyince onada kıyamadım gözüm para biriktirip aldım satamam dedim.
Abi neyse parası vericem dedi kar yapmadan hatta düşünmeden aynı fiyata verdim.
Onu 1 ay kullanmıştım, neyse uzatmayım sonra bu 29 un sahibi motor alacakmış vs..
İşde 200 TL yede bunu aldım.
Ve belki bundan sonrasına katılmayacaksın olabilir.
Bisiklet sürme keyfine 29 da vardım.
He boyum 1.80 veya daha üstü olup 26 ufak geldiğinden de değil.
Boyum 1.70 ama yinede emsalsif bi sürüş keyfi yaşatıyor 29.
Bende madem fikirlerimizi saygı çerçevesinde paylaşıyoruz..
Beyenimi ve gerekcelerimi sıraladım...

Yok şehirde dağ bisikleti kullanılmaz, işde dağda deneyin yok 26 daha çok üretilmiş vs..
Beni zerre hatta iğne ucu kadar ilgilendirmiyor.
Ben 29 dan keyif alıyorum keza bisiklet işi de bana göre yine keyif amaçlıdır.
Diğeri spor, bir başkası eğlence, bambaşka biri sırf görüntü olsun diye almış o amçlı kullanıyor olabilir.
Beni bunlarda ilgilendirmiyor.

Benim amacım yeni kullanmayı öğrendiğim bir araçda güzen anlar yaşamak.
Bi yerde dururum sigara yakarım, bi yerde durur resim çekerim.
Bi yerde durur, çay içerim.
Amacım spor yapmakda değil, akrobaside değil, yada bir şeyler kanıtlamayada çalışmak değil.
Kısa tabirle 4 x 4 arazi aracım olsa, dağa bayıra çıkmaz yine normal düz yolda kullanırdım.
O aracın üretilme amacı trilyonlarca kezzzz.............Sebebi Arazi için olsun.
Ben kendim ne maksadla kullandığıma bakarım.

Dahada uzun yazardım ama kimseyi sıkmak istemem.
Size 26 tınızla mutlu sağlıklı artık ne olarak kullanıyorsanız o şekilde kullanmanız dileklerimle.
Ben 29 dan memnunum ve bu yüzden alıcı çıktı yinede satmadım satmıcamda.
satarsamda 26 ya bakmam daha üst bi model başka 29 alırım.

Sağlıcakla kalın İnşallah :)
 
@Cenk_

Maşallah elinize hangi bisikleti alsanız hemen alıcısı çıkıyor. :) Benim bisikletimi satmaya karar verdigim zaman sizi arasam olur mu? :):) Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Atos ve Cenk_
Serkan bey ben zengin bi muhitte oturmuyorum. Dolasıyla 200-300 Tl lik bisikletlerden bahsediyoruz.
He yokmudur kalitelisine binen illaki vardırda ben hiç görmedim :)
Bir tane sedona sı olan vardı 600 TL ye bırakırım demişti. Ee illaki ediyordur hatta fazlası.
Ama o parayı verebilecek çevrede az kişi var. ama 200 lira en azından cazip geliyor ve anında satılır.
(Sözüm yanlış anlaşılmasın) Ama 500 liralık bisiklete iki korna takıp ışık takıp 900 lira isteyip aaa satılmıyor kaç aydır aynı ilan güncel derseniz..
Yada VOTEC alan bi arkadaş gibi 450 ye aldığı bisikletin değerini öğrenip şimdi 1.200 isteyip satamaması gibi.
Haliyle satışda olmaz.

Yani diyeceğim serkan bey, 200 ile 450 arası bi değerdeyse bisikletiniz. Alıcı rahat bulursunuz.
Ama beşiktaş da yada yeşilköy yada bostancıda arkadaşlarınız varsa daha yüksek bir mevlaya satabilirler.
Ben eyüp de oturuyorum burda bisikletiniz altın olsa edeceği para 500 :D
Ama bahsettiğim muhitlerde adamlar seleye o parayı veriyor.

He yinede dilerimki satmak zorunda kalmazsınız :) İnşallah bereketli olurda uzun süre size keyifli anlar yaşatır.
Rabbim her türlü dertten muhafaza eylesin sizi İnşallah.. :)
 
@SerkanH

Bence arkadaş bisikletine iyi ve temiz bakıyordur ondandır, ne zaman elime bi bez alıp aracımı siler parlatır cilalar çarşıya çıkarım müşteriside bakıcısıda çok olur.
Ama pislik içinde bakımısız bir araç, yada dişlileri simsiyah balçık bağlamış sanki yanık yağla yağlanmış gibi duran eli yüzü çizik çamur içinde bi bisiklete kimse müşteri olmak istemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk_
Belki abarttığımı düşünebilirsiniz ama, oto yıkamada kaç sefer yıkadım. Titiz değilimdir yani ondan bundan huy kapmamda.
Sonuçda birileri için gülünç bi rakm olsada 200 lira benim için iyi para. Hem neden bakmayım yazık günah para verilmiş.
Bu arada şunuda belirteyim oto yıkamacı arkadaşım olduğu için köpüklü yıkamaya ücret vermedim :p
Oda iki tur attı :D
Ama söylimiinizde haklısınız emrah bey temiz bakıldığında illaki bi soran çıkıyor sizde kar amaçlı değil satmak amaçlıysanız bi alıcıyla uzlaşırsınız.
Keza bazı satıcılar en alta şu ibareyi bazen yazıyor. Telefondan yok şu fiyata olurmu yok ferrarimi satıyorsun demeyin.
Ciddi alıcıysanız gelip görün, haliyle halden anlayan insanlarız yapabildiğimiz kadar ikram yaparız. Diye.
 
Bende 29 er kulanıyorum 26 dan sonra tank gibi ve daha rahat
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
Arkadaşlar bu konu hakkında çok şeyler konuşulmuş. Çok şeyler söylenmiş. Kıymetli yorumlarınızın çoğu eski tarihli kalmış.

Yıl 2015 aylardan Mart...
29er kullanan sayısı günümüzde baya baya arttı. ben şuan 26" kullanıyorum. almayı düşündüğüm yeni bisikletimi 29er olarak seçmek üzereyim. elimde bir tane 28" şehir&tur bisikletim daha olduğu için bu alacağım yeni bisikleti sadece dağda, patikada kullanacağım.

Kısa kesecek olursam son güncel yorumlarınızı ve edindiğiniz tecrübeleri paylaşır mısınız? (özellikle 26" ve 29er bisiklet kullananların yorumlarını bekliyorum ;);) )

Saygılarımla...
 
@nihat yildir 7 aydan beri 29 kullanıyorum bundan öncede 26 vardı.
26 jant kontrol olarak daha kolay ani hareketlerde ani dönüşlerde 26 jant daha kıvrak
29 jant alışma süresi var ilk başta kontrolü oldukça zor özellikle virajlarda dönmüyor gibi bir his veriyor inişlerde 26 ya göre daha hızlı , rampalarda daha fazla güç harcadığını gözlemledim özellikle arazide engellerden geçerken çok rahat geçiyor , sarsıntı ve darbeyi daha az hissettiriyor gibi geldi bana 26 ya göre
 
  • Beğen
Tepkiler: nihat yildir
2 yıl boyunca 26 kullandım ve aktif bir bisiklet kullanıcısıyım girmediğim yol yok ve geçen yaz 29 janta bir geçiş yaptım..gözlemlerimde aynen şudur teknik detaylarda boğulmaya gerek yok bence..29 la daha iyi manevra yapıyorum yoldaki elverişsiz durumları daha iyi idare ediyor sarsıntı azaldı darbeye direnci çoğaldı bisikletimin..hızı daha iyi saklıyor yokuş çıkışlarım daha rahatladı..26 daki tek avantaj benm kullanımama göre söylüyorum tabi daha çabuk hızlanır olması idi...ama bu daha hızlı olduğu anlamına gelmez yanlış anlaşılmasın...sonuç olarak fanatikliğe gerek yok..bugün ünlü firmaların 2015 model bisikletlerinede baktığımızda en üst seviye bisikletlerini 29 jant olarak üretmekteler..bunun bir nedenşi olmalı..ben yaşayarak gördüm..29 jant candır ama 26 da candır yani tartışmayın bisiklet candır :D
 
  • Beğen
Tepkiler: nihat yildir
@ERSN PK
@ERSN PK mesajınızda yokuş çıkışları daha rahatladı demişsiniz. Birçok kişi yokuş yukarı 26 daha iyi diyor. Bu noktada kafam karıştı aslında. Dişli oranları ile alakali olduğunu düşünüyorum.
Amacım, tartışmak değil zaten :)) almayı düşündüğüm yeni bisiklet için en doğru seçimi yapmak istiyorum. Bu yüzden sizlerin fikirlerine başvurdum.
 
aynen yokuş yukarı büyük tekerlek daha fazla güç harcatıyor özellikle yeni başlayan kişilere çile oluyor gözlemlediğim
 
  • Beğen
Tepkiler: nihat yildir
bizim bu tartışmalarımız olmasa bisiklet firmaları nasıl para kazanacak. 26 çıkıyor 26 alıyoruz 29 çıkıyor ona heves ediyoruz. 35 senelik bir bisiklet sürücüsünden ilk çıkan mtb lerin 29 inc olduğunu duymuştum. bu standart farklılıklarının kar amacı güttüğünü unutmamak lazım. xtr di2 gibi bir teknolojik atılım beni çok daha fazla heyecanlandırmıştı bisiklet camiası açısından. 29 büyük bir gelişme değil teknolojik gelişme hiç değil. çok büyütülmemesi gereken bir mesele kanımca. üretim bandında makineye girilen bir ayar farklılığı. sonuçta çok çeşit zenginliktir bir taraftan da.
 
  • Beğen
Tepkiler: erencaner
@nihat yildir benm açımdan bu durum böyle belki boyum uzun olduğu için büyük bir bisikletle daha hakim olarak tırmanıyor olabilirim..ama mantık yürütüncede 29 luk bir lastik bir pedalda 26 lık bir lastikten daha çok mesafe ileri gider..yoldaki eğim düşer bide lastik çapı büyüdükçe.düz yoldaki avantajları zaten 26 lıktan çok daha önde..arazideki durum nedir tam bilmediğim için bişey söleyip yanıltmak istemem ama yoldaki elverişsiz durumlara karşı 29luk bir lastiğin direnci daha fazla..(ÖRENEĞİM:KALDIRIMLARA 26 LIK BİSİKLETİMLE ÖN KALDIRARAK GİRERDİM AMA 29 LUKTA DİREK TIRMANIYORUM BU YAŞADIĞIM BİR TECRÜBE) aynı zamanda inişlerdede sarsıntı daha azaldı diyebilirim..
 
Arazi sürüşlerinde 29er kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Çünkü ben sadece arazide kullanacağım.
 
Geri