Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

29" MTB kadro nasıl yol bisikletine çevrilir?

Scudo
@worrior96
Yanlis anlama ibrahim ABI ama düz yolda sen o cift süypansiyonlu salcano ve disli lastikle ile 40 gide biliyorsan ince lastige gerek yok diye düsünüyorum. Sinirlenmiyorum, bu konu hakkinda forumda konular var sorunun cevabi da cokca var. Ama MTB ye ince lastik takilmaz hiz kazanacagim diye, hiz kazanmak istiyorsan önce kadroyu degistirmeden baslayarak ise girismen gerekiyor ki kadro hiz kazandirmaz hafifletir sonrada jant setini ve donanimi degistir derim. Bu isler öyle lastikle olsa herkez yapardi.

Sadece murat kardesinden ibrahim ABIsine bir öneri.;)
 
@Serkan Mıstınoğlu
Hocam alakası yok ön maşa çok etkiler hızı ayrıca mtbye takabileceğiniz en ince lastik (genelde) yol bisikletine takabileceğiniz en kalından bile kalındır ayrıca vites sistemi hız yaomaya uygun değildir diili oranları yetersiz kalır ayrıca yol bisikletinde olmaması gereken ekstra ağırlık vardır fren kadro vb. Yani yol bisikleti gereksiz değildir asla son olarak da drop barın sağladığı avantajları mtb asla sağlayamaz düz yolda
 
@worrior96
Bu yorumun bir ironi oldugunu bir kac yorum öncesinde belirtmisdim, saniyorumki kardesin gözünde gördügün kisilerin yorumlarini pek okumuyorsun ibrahim abicigim.

@worrior96
600TL'lik yol bisikletleri vardir illaki ama ben anlamam ve görmedimde. Ama benim düsüncem 600TL lik bir yol bisikleti de seninkinden üste birsey degildir bence.
 
bütçeniz iyi değilse yapılabilir keza ben iki aydır kullanıyorum günde çok rahat 130 150 km yol gidebiliyorum,yol bisikleti gibi olmaz ama işimi görüyor sadece lastiklerini değiştirmesi bazen sıkıcı olabiliyor şimdilik bu şekil kullanıyorum ileride bütçem el verirse ikinci bir bisiklet almayı düşünüyorum.(adamlarda full carbon yol bisikleti var bacak sağlam oldumu sıkıntı olmaz herşey sende bitiyor)
 
Konu biraz hortlucak ama bir kaç kelam da ben yazayım istedim ...

Bir dağ bisikletini tur bisikleti ne çevirme işi sadece lastik ile olmuyor maalesef ancak şöyle bir kolaylık olur eğer ki bir tur lastiği takılır ise bir mtb lastiğine göre surtunme direnci az olacağı için hızda artış sağlanabilir tabi ki yol bisikleti nin verdiği kolaylığı sağlamaz ...mtb kadrosu 10 kilo civarı ise on maşa sabit ve ve v fren sistemi artı olarak birde gidon değişimi ile cantlarla birlikte bu şekilde bence gayet hafif yol bisikleti pozisyonuna yakın bir hissiyat sağlanabilir ...
Not : unutmalayim ki dağ bisikletini tur bisikleti ne çevirerek dünyayı gezen Gürkan GENÇ gurumuzdur .
 
  • Beğen
Tepkiler: Luccini
Madem konuyu hortlattınız hem yol bisikleti hem de 29mtb sahibi birisi olarak aradaki birkaç farkı hatırlatmak istiyorum. 29 mtb'nin yol bisikletine göre daha yavaş olmasının en temel nedeni, sürücüye çok daha dik bir pozisyon sağlaması. Bu yüzden 29mtb'ye slick lastik de taksanız, gidonu yol bisikletinde olduğu kadar aşağıya indirmediğiniz sürece yol bisikletindeki pozisyonu yakalayamazsınız.

Aşağıdaki fotoğrafta jant büyüklüklerini referans alarak fotoğrafların büyüklüklerini ayarladım. Sele ve gidon arasındaki yükseklik farkına bakın. Bir zamanlar @Yavuz S. 'ye ait olan 3. bisiklet, düz maşalı olmasına rağmen gidon ve sele arasında yükseklik farkı oldukça fazla.

O yüzden bırakın 29mtb özgürlüğünü yaşasın, dağlarda tepelerde gezsin. Başkası gibi olmaya çalışmasın. Biz 29mtb'yi olduğu gibi seviyoruz :)
test.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Luccini
@uguryilmaz144 haklısınız hocam lakin söylemiş olduklarım ile sadece mtb bir nebze hizlilik artışı olabilecek şekilde söyledim yoksa katılıyorum .
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Geri