Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

3.000km'lik tur için Asgari Bisiklet

Saxophone

Üye
Kayıt
16 Temmuz 2015
Mesaj
10
Tepki
5
Yaş
33
Şehir
Çanakkale
İsim
Cem Tuna
Bisiklet
Ghost
Merhaba arkadaşlar,
2016 yazı için yaklaşık olarak 3.000 km'lik bir tur düşünüyorum.
Başka bir arkadaşımın özenle toplanmış bisikletiyle 22 günde 1700km'lik bir sürüş dışında bisikletle uzun bir deneyimim olmadı. (Yanımda konuya hakim iki kişi daha mevcuttu.)
Bisiklet hakkında hala tecrübeli olmasam da, 14 ay boyunca yürüyerek ve otostop çekerek, sadece çadırda konaklayarak 53 ilin bakir bir çok noktasında bulunmuştum. Bu yüzden coğrafi olarak bir sorunla karşılaşmayacağımı düşünüyorum.
Yaklaşık dört aydır her gün en az 80 km bisiklet sürüyorum. Turu seyyah misali yapacağımdan dolayı da aslında günlük performans beklentim yok.

Asıl merak ettiğim konu ise, böyle bir tur için bisikletimin bagajlar ve heybeler hariç eksikleri.
Ve ayrıca benim eksiklerim.

Ghost Panamao x5 sahibiyim. Şu an ki donanımları;

Kadro Panamao X 28" Alüminyum
Maşa SR Suntour NEX RL Gidondan kilitli 63 mm
Gidon Xlc Kelebek Gidon
Gidon Boğazı Xlc Pro A Head Gidon Boğazı
Sele Borusu GHOST light SP DC1 27.2 mm
Sele GHOST VL 3315
Krank Takımı Shimano FC-T4010 48-36-26
Arka Değiştirici Shimano XT 9-Vites
Arka Göbek Shimano FH-RM33 QR
Ön Göbek Shimano HB-RM33 QR
Ön Değiştirici Shimano Alivio
Vites Kolu Shimano Deore Sl-M590 3x9
Arka Dişli Shimano CS-HG400 11-32
Fren Shimano M355 Hidrolik Disk 160mm
Lastik Schwalbe Marathon Plus
Jant Ryde Rival 19 (32 telli)


 
Scudo
Abi ben sana klişe bir laf söyliyim bisikletin bakımını işinin ehli (yanlış yazdıysam kbyın)bir bisikletçiye yaptırın tüm gereksinimlerinizi romörk vs vs herşeyinizi hazırlayın ve çıkın yola tabiki tamir eşyalarınızıda unutmamak gerek siz Zaten bunları biliyosnuzdur ama olay bundan ibaret :) kafa yormayın çıkın ve o 3000 km yi hayatınızın en iyi 3000 km si yapın kazasız bir tur dilerim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Saxophone
Guzel yorumlariniz icin tesekkur ederim.
Konaklamalar ve kamp hayati icin maksimuma yakin ekipmana sahibim.
Fakat bisiklet emniyeti icin neler yapilabilir.
Bir de bunlarin disinda; Uc renk(derece) gozluk, on ve arka aydinlatma, kopek kovucu,on arka ve gidon cantalari, gunes icin koruyucu krem, disi nelere ihtiyacim olur?
Zincir, gobek gibi kucuk hacimli donanimlardan yanima yedek almami onerir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ulaş Çavuşoğlu
@Saxophone

Günlük 80 km ve yaklaşık 100 gündür sürüyorsunuz.Bana çok fazla geldi.Bu kadar gücü nerden buluyorsunuz ?
Kondisyonunuz çok iyi olmalı.
 
Bir kurtarma derneginde bulunuyorum uzun zamandir. Hobi olarak da trekking ve kisa donem kaya tirmanisiyla ilgilendim.
Kaya tirmanisi icin gecerli olmasa da diger aktivitelerde arazi boyunca 20-30 kiloya yakin yukle gunlerce, yuruyusler ya da egitimler oluyordu. Belki onun bir artisidir.
İlk iki hafta gectikten sonra gayet keyifli gelmeye basladi. Belki de sabit guzergah oldugundan dolayi ve 40ar km'lik 2 set seklinde olmasi, isyan etmememi sagladi :)
Bir de bisikletin yuksuz olmasi buna sebep olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Ş.
Dört beş yedek jant teli, fren ve vites teli, arka ve ön yedek fren papucu ( v-brake ise)
 
@Ömer Ş.
Ve bir de her gun gitmem gereken bir mesafeyi sadece uc saatlik bir zaman kaybiyla yapmam bana cok olumlu geldi. Bu yuzden siddetli yagmuru bile bir gun sorun etmeden, tavizsiz devam ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Ş.
@Saxophone
ben de 2016 yazına yaklaşık 1200 kmlik bir tur düşünüyorum.

her gün 80 sürüyorum deyince, ben de tek seferde 80 yapıp dönüyorsunuz sandım :D
acaba bu 2 seti sabah ve akşam olmak üzere uzun aralıklarla mı gerçekleştiriyorsunuz yoksa, 40 gidip yarım saat mola verip bi 40 daha mı yapıyorsunuz?
cevabınız antrenmanlarımı düzenlemem açısından önemli.

alınması gereken ek malzemeler için de, ben olsam şöyle düşünürdüm.
zaten 3000 km çok ciddi bir mesafe ve bu tur esnasında bisikletçi bulup gerekenleri almak zor olmayacağından, 3000 km boyunca ekstra bir ağırlık taşımak istemezdim. yani sadece patlak seti alırdım yanıma. geri kalan gereksiz ağırlık olmaz mı? 3000 km gerçekten müthiş bir mesafe.
şimdiden turunuz için başarılar diliyorum. umarım tekeriniz dahi patlamadan evinize tekrar dönmek nasip olur.
 
@cumali55

Merhaba, sabah saat 8.00'de başlayıp 40km 10.10'da bitiyor, akşam dönüşü ise genel olarak 21.00'da başlıyor. Fakat bu saat aralığında da yine yoğun tempo ile ayakta oluyorum.

@voyagercyclist

Maalesef en büyük eksi olarak gördüğüm kısım, kadronun v-brake'e uyumlu olmaması.
Hidrolik disk fren ve daha öncesinde bisikleti tanıma amaçlı, fazla ayrıntıya girmeden söküp tekrar toplamaya niyetlendiğimde bile frenler ile uzunca süre kavga etmiştim.
 
@Saxophone bu bisiklet güvenliği olayı üzerrine bende çok düşündüm geçenlerde sanırım en mantıklısı kampı kurdun çadırdasın bisikleti karın bölgenden kendine zincirle sanırım en güvenlisi bu ve fener vs ekipmanların en kalitelilerinden almaya çalış fener o yolda seni yalnız bırakırsa işin zora girebilir
 
Bisikletin hidrolik disk fren hariç gayet yeterli
Millet saçma sapan Bisikletler ile binlerce km yapıyor. Önemli olan kararlılık, kondisyon. Eğer bu kadar uzun km yapacaksanız, hele yurtdışı falan ise mutlaka bisiklet bakımlarını yapmayı öğrenin yoksa Canınız sıkılabilir hatta yarıyolda vazgeçmek zorunda kalırsınız. Bu kadar km de basit lastikler ömürlerini doldurur, balataları değiştirmek gerekebilir, vites ayarınız bozulabilir, jant ayarınız bozulabilir, jant telleri kopabilir, zincir değişimi gerekebilir(bakla çıkarıp tekrar birleştirmeyi öğrenin) fren-vites telleri bozulabilir, hidrolik disk frenin yağı nı değiştirmek gerekebilir (ama hidrolik frenden anlamam) en azından bu bakımları öğrenin, göbekler kaliteli ise bu km de pek sorun çıkarmaz, uygun çantaları almanız konaklamalar sırasında kolaylık sağlar
 
@Saxophone Lastiklerin yeni ise sana o tur boyunca sorun çıkarmaz. İç lastiklerinde o kadar kaliteliyse hiç korkma. Hidrolik frenlerde yapabileceğin iyileştirme önlere 180 arkalara 160 lık rotor takmak olur. O yükle durman ani duruşlar sıkıntı çıkarabilir. Tekerlerine 65 ile 70 psi hava vur (bende aynı dış lastiği kullanıyorum). Bol su ve kuru üzüm gibi yiyeceklerin olsun. Güzel bir fener ve yedek pilleri de unutma. İstanbul trafiği gibi bir yerde sürekli yol yapmayacağın için balataları yola çıkmadan önce değiştir yeterli olur. En çok bulma derdine karşı 1 set yedek al yanına. Yanına yağ almak yerine bir beze yağ emdirebilirsin. Bu bile zincirini yağlamanı sağlar. Şimdilik bu kadar. :)
 
@dr_mrh

Evet sizlere katılıyorum.
Düzenli olarak uğradığım iki bisikletçi var. Teorik olarak onlardan dinliyor, öğreniyorum.
2016 Mart ayından sonra Shimano'nun bu işlerle ilgili teknik bir eğitimi olacakmış.
Kendi personeli ve bayilikleri dahil edilecekmiş. Böyle bir eğitime kontenjan bulabilir, ya da o bisikletçilerden birinin kadrosundanmış gibi gidersem belki yeterli seviyeye ulaşırım.
 
Geri