Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

3x11 vs vites setleri neden var?

Ruhpastası

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Temmuz 2015
Mesaj
470
Tepki
328
Yaş
39
Şehir
Antalya
İsim
Şafak Çalışkan
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Dahon
Bisiklet türü
Katlanır
Merhaba arkadaşlar. Hız yapmak için ayna kolun büyüklüğü (diş sayısı) önemliyse, 175lik aynakolla kullanılan 3x11 vs vites setleri gereksiz değil mi?

3x11 ve üstü setler hız için değilse ne için varlar? belki fazla dişli ayna kolda kullanırlar diye mi üretiyorlar ?

umarım anlatabilmişimdir.
 
Scudo
3x11 de gereksiz, 2x11 de gereksiz, hatta 1x11 bile gereksiz; hız istiyorsanız şöyle birşey lazım:

Frank-Bartels-Appelhans.jpg

(Frank Bartell'in 1935'te rekor kırarken kullandığı bisiklet, aynakol 84'lü)
 
ayrıca büyük ayna kolda rampalar sıkıntı. bu seferde 2 yapraklı ayna kol kullanmak gerekiyor. kullanılabilirliği en iyi olan en küçük ve büyük yaprak dişi kaç olmalıdır?
 
@saglam.serdarKrank uzunluğu anladım ben onu...Ama konuyu anlamadım 3x11 hem hız hem rampa için değilmi sadece yol bisikletleri ön yüksek arka düşük mtb ön düşük arka yüksek tur bisikletlerinde ön yüksek arka yüksek diş oranları var zaten...
Yaprak sayılarını yazmıyorum bu arada...
Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
mtb,şehir ve tur bisikletlerinde yol bisikletlerine göre ağırlıkları dikkate alınarak 3 lü aynakol(uzun yolda zaman takıntısı olmayan,tırmanışı zorlanmadan çıkmak isteyenler için)performans,hız ve antrenman gibi amaca yönelik yol bisikletlerinde ise 2 li aynakol kullanılmaktadır..kısaca kulvarları ve amaçları farklı olan komponetlerden bahsediyoruz
 
Geri