Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

3x9'lu sistemin 3x10 ve 2x11 sistemlere göre avantaj dezavantajları nedir?

Hangi sistem şehir kullanımına daha uygun

  • 1x11

    Katılım: 13 11,3%
  • 2x11

    Katılım: 18 15,7%
  • 2x10

    Katılım: 18 15,7%
  • 3x10

    Katılım: 41 35,7%
  • 3x9

    Katılım: 25 21,7%

  • Toplam katılım
    115
Bence boşuna tartışıyoruz gibi geldi bana.
3 lü aynakollar ben gibi şehir bisikleti kullanan ve tur yapmaya çalışan emmiler için üretilmiş,
2 li aynakollar bence daha profesyonelleşmiş, yolda ses hızına çıkmaya çalışan arkadaşlar için kg azaltma amacı ile üretilmiş,
1 li aynakollar ise daha çok işin artisliğinde olan, hoplayan, zıplayan dağı bayırı taklalar ile aşan, vites değiştirecek zamanı olmayan genç arkadaşlar için imal edilmiş sanırım :D

Nokta, Point :D
 
Scudo
@Sarper Tuncer

Selam herkese..
Demek istediğim şu:
Linkte sırasıyla
ayna kol dişli sayısı 2 veya 3 gibi
Bunların diş adedi örn 26 ve 36
Rublenin dişli sayısı örn 11
En küçük ve en büyük dişlinin diş sayısı örn 11 ve 40 gibi

Radumgang kısmına tekerlek çevresini yazıyoruz.
Buradan en düşükten en yükseğe vites oranlarının verdiği hızlar grafikte görünüyor.
Bu hızların bizim ihtiyaçlarımıza uygun olması gerek.
35 km/h üzeri hızlar çıkıyorsa pratikte anlamlı ve kullanılabilir değil.
3 lü aynakolda 45-50 km/h çıkıyor.
Sizde bisikletinizi hesaplattırabilirsiniz
.:):)

(link)
 
kullanım alanına göre bakın. ayrıca 3x9 var 2x11 var ama aralarındaki farklar çok fazla. bazen kullanım amacına göre eski sistem bile daha çok işe yarıyor.

eğer sadece şehir kullanımı ise düzgün bir şehir bisikleti ve 2x10 yeter artar. ama 2 li aynakol 53-39 olabildiği gibi 34 24 de olabiliyor. Ben 42 li aynakoldan aşağısına binmem mesela. adam 32 dişli tek aynakol kullanıyor. arka dişlide eğer çok yokuş çıkacaksan 32 dişli kullanılabilir. yokuş ineceksen 11 li olabilir.
 
42*11 de 47 km yapabiliyorum. Bu bana yetmemeye basladi, 48 lik aynakol takmak istiyorum. Bir nebze hizlanmak adina acikcasi.

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
42*11 ile 75 yapmıştım :D 26" te
 
@ilkercom
Yaparsin tabiki, ama bir yokus bulursan [emoji23] Benim düzde yaptigim bu ayaklarim bosa dönüyordu.

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisiklet kanununa göre yasal hız 25 km/h .
Aynen araba şehir içi 70 km/h gibi.
Aynı güzergahta bisikletle 40 km/h kullanmaya çalışan ölümü göze alıyor demektir.
Bisikletin amacı hız değil ulaşım ve spordur.
Ben de bisikletimle yokuş aşağı 2,25 lastikle 38 km gördüm.
Ama sadece 30 sn..!!!
Bu nedenle hız meraklılarına
Tek sözüm yok.:suspus::suspus:

Konu vites oranlarından hıza döndü.
Başlık amacından saptı.:)
 
Ben hiz denemelerini tamamen ayri bisiklet yolunda yapiyorum(hafif sehir disi). Onun disinda normal tempom 20 30 arasi sehir icinde, aslinda aynakol ve arka disliden cok mesele bisikleti degistirmek. Onun disinda yasal sinirlar disi yol bisikletleri burada trafige iniyorlar. Bisiklet yollari icin cok hizlilar.

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
@aallyy_3585

Almanyadan yazıyorsunuz sanırım.
Almanyada birçok kentte trafikte ortalama hız araba için 25 km/h ..
20-30 km/h nerede yaptınız .
Ortalamanız nedir?
 
Bu mesaj kaygılarını filan geçiniz. oralara gelene kadar daha çok konu var. maksadınız polemik ise gidin başka yerde çıkarın. 42*11 ile 55 km limit hız değildir. pedallar boşa dönüyorsa bi sıkıntı vardır. spd alırsın geçersin. boşa dönme diye bişey olmaz.

Türkiye cumhuriyetinde bisiklet için yasal hız sınırı şehirler arası yollarda 45km/h %10 tolerans ile 49 km dir.
 
Sizinle polemige girmek gibi bir derdim yok. Sadece tebrik ediyorum düzde 75 km ile gittiginiz icin. Sadece belli yol bölümlerinde limit 30 km, günlük 20 30 km en az yol yapiyorum. Bu sartlar altinda 20 km dönüyorum,

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
@ilkercom Hocam burada bahsedilen boşa dönme vitesin yetmemesi ile alakalı
Yüksek hızlarda pedal çevirdiğinizde sanki 1. viteste pedal çeviriyor gibi hissediyorsunuz.
 
@Furkan Alp
Aynen bunu demek istedim. Yani bisiklet üzerinde tutunmak dahi mümkün olamayacak sekilde ki hissizlik.

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
Şimdi çok kafa karıştırıcı birşey yok aslında, aynakolda şehir içinde hemen her zaman 3lü aynakol ikiliden iyidir icabında hız da yapar rampada çıkarır. 50 34 aynakol nere 42 30 22 aynakol nere, yok biraz hız da yapayım dersen 48 36 26 aynakol kullanırsın ya da 48 38 26, rampa da çıkar hız da yapar.

Rubleye gelince ikisi aynı diş değerinde olan rublelerde misal ikisi de 11 32 olsun, biri 8 vites diğeri 10 vites olsun, 10 vites olan daha avantajlıdır çünkü 11-32 dişleri arasındaki her vites basamağı daha kısa aralıklıdır. Bu da her vites değişiminde daha az efor ve kadans kaybı demek. Akıcı ve dize yük bindirmeyen ruble demek. Dolayısıyla ilk yaprağı küçük, ortası normal, büyük yaprağı da genişcene bir üçlü aynakol ile ilk dişlisi 30dan küçük olmayan bir şehir bisikleti olabilecek en versatil bisiklettir. Ona ne gerek var buna ne gerekvarı geçelim. Hız yapmayacak adama da 53 mega aynakol gereksizdir var mı ötesi? Herkes ihtiyacına göre bisiklet seçer.

Sedona 420 ile cürlop gibi bisiklet yapmış gadasını aldığım. Aynakol 48 36 26 ruble 9 vites 11/34. Daha ne olsun çok güzel rampa da çıkarır hız da yaptırır. Zaten bunun üstü oranların şehir içinde manası yok, kim o hızda sürebilecek? Şehir dışında hız yapacam diyen adamın da zati şehir bisikletiyle işi olmayacağından o gider yol bisikletinde 25 ruble de kullanır 53 39 aynakol da kullanır.

Hele bol rampalı şehirde yaşıyorsanız üçlü aynakol şart gibi, yok ille ikili kullanacaksanız merida crosswaylerdeki gibi 36 22 lik küçük aynakollu model bulmak lazım, yoksa rampada çekmeyen 1.3 motorlu araba gibi olursunuz. :D
 
3x6, 3x7, 3×8, 3x9, 3x10 ve 2x11 sistemli bisikletlerim oldu. Şu anda dağ bisikletim 3x10, şehir bisikletim 3x9 sistem.

İki bisikleti de sıfırdan toplayacak olsam tercihim hem mtb hem de şehir bisikletim için 2x10 olurdu. Hatta şehir bisikletim için 2x9 daha ideal olurdu.
 
Herşeyi devletten beklemeyelim arkadaşlar. Hız için hesap formülü şöyle:

(Aynakol/Ruble diş sayıları) x Teker Çevresi x Kadans x 60 /1000

Aynakolu bir kez çevirdiğinizde ruble (dolayısıyla arka teker) kaç tur atıyorsa bunu teker çevresi (birimi metre) ile çarpıp bir aynakol turu başına mesafeyi buluyoruz. Bunu kadans ile çarpıp dakikadaki mesafeye çeviriyoruz. 60 ile çarpıp saate geçiyoruz. Son olarak 1000'e bölüyoruz ki metre olan değer Km'ye dönsün.

İlk sayfadaki site de aynı hesabı yapıyor.

Siz hangi vites oranları ile hangi kadansı çevirebiliyorsunuz ona bakın bence... Ben 48/38/28 aynakoldan 44/32/22'ye geçtim ve tur bisikletimden aldığım keyif katlandı mesela.

Buna bakarak yol bisikletimi de 50/34/30 aynakolla aldım ama zincir henüz 30'luya değmedi sanırım. Zira onu sahilde ve sahile gidip gelirken kullanıyorum.

Tapatalk kullanılarak gönderildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: IMKEREM
Geri