Güzel bir konu açmışsın bende bi ara araştırmıştım. En büyük handikap öndeki büyük aynakollar genelde 58T 60T gibi tek hız/single speed diye geçiyor. Yani önde 60T ve 50T koyup arkayada 11-50T koymayı düşünmüştüm.
Aliexpress de 120T aynakol yapıp satanlar bile var ne işe yarıyorsa.
CNC çizim ve kesim anladığım kadarıyla.
Hatta sram markasının iki ürünü var 11-42 11 speed ve 11-50 12 speed yanlış hatırlamıyorsam. Ama ciddi paralar 1.200- 2.500 TL arası. 11-42 250 liraya ikinci el bulmuştum vazgeçtim. Çünkü 11 speed imiş. Benim yeni göbek 10 speed kasetli idi. Eski göbeğim 5 speed yivli idi. Olabilir dediler ama kararsız kaldım.
Tabi bu arada jantın göbeğide 10 yada 11 li ruble alması lazım. Tekerleği ona göre hazırladın diyelim bu seferde arka çatal arası 13.5 yada 14.5 cm olarak açman lazım. Ben bisikletin arkasını 13.5 cm yaptım ama ilk yaptığımda bi taraf diğer tarafdan daha açık oldu. İkinci denememde eşit aralık oldu fakat yeni boyam perişan oldu. Yabancı forumlarda bu işi 5x10 kereste ile yapanlar gördüm.
Ben öyle yaptım. İkinci olarak kriko kullananları duydum. Üçüncü olarakda Vida mil ve somunlarla açanları gördüm bu biraz daha teknik olarak daha iyi gibiydi.
9 dişli yaprakdan sayenizde haberdar oldum ama 11 speed göbek istemesi iyi değil. Uyumlu göbekler az ve pahalı.
Zincirlerin 9 speed ve 10 speed sonrası farklı kalınlık olmasından dolayı ve büyük aynakolların 11 speed lere uygun incelikde olanına rastlıyamadım. Belkide iyi araştırmadım.
Sonra şöyle düşündüm kendim için konuşayım 90 kadanslık performansım var düz yolda. 48T ve 11T ruble ile 51 km yapıyor. 60T koysam yine 51 km yaparım ama kadansım düşer topspeed de fark olmaz dedim. Ama bayır aşağı baya farkeder
Şu an citybike aldım arka 13.5 cm lokum gibi. Ön tarafı değiştirdim. Çakma gravel gibi bişey oldu. Çalışmalar sürüyor. Bi gelişme olursa yazarsın buraya kolaygele.