Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

630 km'lik bisiklet yolu projesi

Sevgili Arkadaşlar,
Zannettiğiniz gibi yalnızca ortaya ufak bir laf atıp köşeye çekilmiyorum. Yorumlarınızı ve tartışmanızı mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum.
Öncelikle şunu söylemek isterim ki bu bisiklet yolu projesi GERÇEK bir projedir ve Sayın Kadir Topbaş'ın gerçekleştirilmesinde büyük bir istek duyduğu, en kısa sürede projenin tamamlanması için acele ettiği bir konudur.
Verdiğim iletişim numaralarından, şirketime ve bana istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Planlama ekolü katılımı esas alan ve birliktelikle çözüme ulaşmayı hedefleyen bir yönteme sahiptir. Bizler gerçek bisiklet kullanıcılarının öneri ve şikayetlerini öğrenerek sizlere daha fazla faydalı olmak isteriz.
Proje büyük ve çok geniş kapsamlı bir projedir, yurtdışı uygulamalarıyla ilgili de danışmanlarımız elbetteki mevcuttur. Ancak her ülkede nev-i şahsına münhasır işleyiş ve çözüm sıkıntıları bulunmaktadır. Avrupa'nın pekçok kentinin nüfusundan daha fazla araca sahip olan ve arazi rantının bu denli büyük olduğu bir kentte bisiklet yolları için üretilecek olan çözümlerin Avrupa kentleriyle aynı olması beklenmemelidir.
Bizim isteğimiz daha az araç, daha az kirlilikle gelişen(sosyo-kültürel boyutta) ve bisiklet kültürünü yaşayabilen bir kente ulaşabilmektir.
Lütfen mümkün olduğu kadar çok arkadaşınızın yorumlarını iletebilmelerini sağlayınız.

İlginiz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla

Not: Bireysel olarak bana msn adresimden ulaşırsanız çok daha fazla aydınlatıcı bilgi alabilirsiniz. İstediğiniz soru, istek ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz.

Ahmet Birgören
Meta Peyzaj Planlama Ltd. Şti.
Şehir Plancısı
 
Scudo
Sayın Ahmet Birgören,

Sizleri daha iyi anlayabilmemiz için bizlere daha aydınlatıcı bilgi vermeniz gerekiyor. Daha önce de bahsettiğimiz gibi sizden plan ve proje hakkında detaylı bilgiler sunmanızı istedik. Sizlere yardımcı olabilmemiz için bu konuda bizleri aydınlatmanız gerekiyor.

Sonuçta bizler birer şehir plancısı değiliz ama bir şehirde nasıl bisiklete binebiliriz bu konuları biliyoruz. Bunları size aktarabilmemiz için öncelikle sizin bizi aydınlatmanız gerekiyor.
 
en güzeli çid seddi gibi bişey yapsınlar üzerine arabaların ve yayaların tırmanamayacağı bir yol olsun orada kullanalım hem uzaydan da görülür belki
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetbirgoren
@zzyzx

Sayın zzyzx,
Bu bisiklet yolu projesi İstanbul'un bütün ilçelerini kapsayan bir yaya ve bisiklet yolu projesidir. (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı İstanbul Genelinde Bisiklet Yolları ve Yaya Yolları Mevcut Bölgesel Ulaşım Trafik Etüdlerine Göre Planlanması ve Projelendirmesi). Ancak belirttiğim gibi arazi rantının çok büyük problemler doğurması nedeniyle yeni aksları söylemem mümkün değildir. 6 ayı aşkın bir süredir devam eden çalışamalar konsept olarak tamamlanmaya yakındır. Çalışmalarımız şu an 1/1000 ölçekte devam etmektedir. Yani çalışma alanları bisiklet yollarının geçeceği ana arterlerin tespiti, yaya ve bisiklet yollarıyla araç yolunun ilişkisi gibi konular bu ölçekte çözümlenmeye çalışılmaktadır. Bu aşamanın ardından 1/500 ölçek yani detay ölçekte çalışmalar yapılacaktır. Detay ölçek çalışmalarda bir bisiklet aksı ya da yaya aksı boyunca sizlerin ihtiyacı olan ekipmanların konumlanması, aydınlatmalar, sizin de yoğun olarak istediği araç ve bisiklet yollarını ayıracak olan sınırlandırıcı elemanlar, yolun zemin kaplamasının seçimi vb. detayı ilgilendiren karalar verilecektir. Bu aşama öncesinde biz sizden bir bisiklet yolunda ihtiyacınız olan şeyleri alabilmek istiyoruz. Olumlu ve olumsuz her türlü öneriniz bir kaynaktır.
Lütfen ilginin yoğun bir şekilde devam etmesini sağlayalım.

Ayrıca eğer organize edebilirseniz, bisikletle ilgilenen arkadaşlarla bir akşamüstü sohbeti şeklinde toplantı da ayarlayabilirsiniz. Böyle bir buluşmaya katılmaktan büyük zevk alırım.

Ahmet Birgören
META Peyzaj Planlama Ltd. Şti.
Şehir Plancısı
 
Öncelikle hızlı cevabınızdan dolayı teşekkür ederiz.

Bizleri daha iyi tanıyabilmeniz için sizleri Bisiklet Forum sayesinde yapılan turlarımıza davet etmek istiyoruz. Her perşembe günü saat 20:30 da Bostancı sahilinde Cadde Bostanda migrosun arkasındaki parkta Her salı günüde Fenerbahçe Stadı karşısında saat 19:30 da Delta Bisiklet'te buluşuyoruz ve bisiklete biniyoruz. Bizleri daha iyi anlayabilmeniz için bu gezilerimize katılmanızı öneririm.

Aslında daha önceki mesajlarda da arkadaşlarım bazı fikirler sundu bu fikirler ancak ki ve ancak bisiklete binen kişilerden çıkabilir. Projenizin kapsamlı olması gurur verici olmalı. Umarız bu sadece proje kapsamında kalıp da bitmez.

Aslında çok zor bir iş olduğunu sanmıyorum.

*Şeritlerle yayadan ve trafikten ayrılmış bir yol
*Gece sürüşleri için iyi bir aydınlatma sistemi
*Belli noktalarda güvenlik görevlileri
*Güvenlik görevlilerinin olduğu noktalarda ilk yardım desteği
*Zorunlu olarak biten bisiklet yollarının diğeri ile birleşme kolaylığı. Cadde Bostanda bir kaldırım yapıldı bisiklet yolu devam ettiği halde kaldırım yaklaşık 40 cm. Diğer yola çıkmak için bisikletten inmeniz gerekiyor.

sadece bunlar yeterlidir diye düşünüyorum.

Eklemek isteyen arkadaşlar da zaten yazacaklardır
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuz
* Belirli noktalara bisikletlerin kilitlenebileceği demirden mini parklar olabilir (marketlerde veya ABD deki okullarda varya) Bu noktalar mantıken güvenlik görevlilerin bulunduğu noktalar olabilir.
 
@obsolate

Sayın Sercan Alkan,
Stratejik ve mekansal olarak stabil görülen yerlerde 250 ve 500 bisikletlik park yerleri, belirli ulaşım mesafeleri de göz önünde bulundurulurak planlara dahil edilmiştir. Bu konuda herhangi bir sıkıntınızın olmamasını temenni ederim. Üzülerek söylüyorum ki ,diğer mesajlarımda belirttiğim sebeplerden ötürü, mekan olarak bu parkların yerlerini söylemeyebilmek gibi bir şansın yok.

İlginize teşekkür ederim.

Ahmet Birgören
META Peyzaj Planlama Ltd. Şti.
Şehir Plancısı
 
Ahmet Bey,

aşağıdaki link'e bir bakabilirseniz. Bisiklet yolu ile ilgili olumsuzluklara örnekler var. Kimin hazırladığını bilmiyorum ancak öğretici.

(link)
 
@smhcnr
evet çok kötü..umarım büyükşehir belediyesi bu kötü görüntüyü en kısa zamanda düzeltir ve biz bisikletçilere en çok ihtiyacımız olan bisiklet yolunu bir an önce aktif hale getirir...
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetbirgoren
Selam arkadaşlar ,
Bu gün Bostancı Küçükyalı arasında inşası süren Bisikletyolu ve kaldırımını inceleme fırsatım oldu,
Mevcut bisiklet yolu yükseltilerek kaldırım seviyesine getirilmiş , Otopark ve diğer kesişimler yumuşak uzun rampalarla bağlanmış ve en önemliside kaldırım üzerindeki bu bisiklet yolu renkli perdahlanmış betondan ,pürüzsüz.
http://img154.imageshack.us/img154/4231/yeni1lp3.jpg
Resimdende görüldüğü gibi,

İyiler
.Yeterli aydınlatma var.
.Pürüzsüs bir (perdahlı beton) yapıya sahip, yarış bisikletleri için muhteşem
(sabah 5 ile 7 arası :eek: binenler için,ilerleyen saatlerde bölgeye yayalar yayılıyor:eek: )
.Kenar taşları olmadığı için ,denge problemi yaşanırsa emliyet şeridi:D kullanılabilir.
.Kaldırım üstü olduğu için ,bira şişesi kırıkları daha az olma olasılığı var.

Kötüler
.Kaldırım üstü olması ,yayalarla başımızın derde gireceği demek.
.Otopark ,ve diğer yollarla kesişimlerinde yine herhangibi bir önlem göremedim, tatil günleri başımız mangalcılarla derde girecek.

Buda eski yol
http://img216.imageshack.us/img216/7885/eski1zx9.jpg

Nedersiniz ,eski yol dahamı bize ait bir yapıya sahipti.

Gelde yeni yolu mangalcılara izah et;
.Abi şimdi bak, şu kırmızı yolu gördünmü ,işte o bizim bisikletler için..
.Ne diyon gardeşim ,burası galdırım, reng ilen olurmu? sen bizi mi yiyyiyon, geçirecem kafana mangalı o olacak, şimdik efendi gibi bas git ,gafamın dasını attırma..
Gibi nezih diyaloklar:eek: bizleri bekliyor.

Benim gibi hafta sonları sabah alt sekiz arası, Bostancı--Tuzla--Bostancı yapanlar için gerçekten muhteşem(yaya tacizi olmaması açısından).

Memleketde iyi şeylerde oluyor..
Katkısı olanların ellerine sağlık

Hakan KAYIŞLIGİL
 
  • Beğen
Tepkiler: goLdenskuLL
Eminim yol kırmızı diye yayalar bu yoldan yürüyecek.. (kırmızı halı :) )
 
bence yol üzerine sık aralıklarla bisiklet yolu yazılmalı... çünkü çok saygıdeğer halkımız bisiklet resminden oranın bisiklet yolu olduğunu anlayamayabiliyor...
 
netten sizin için bisiklet yolu resimleri topladım... belki fikir üretmemize yardımcı olabilir...

http://www.bv.com.au/file/inform/BRGHT-RD_~1Web.jpg
http://www.bicycle-road.jp/road/information/images/038.jpg
http://www.goforgreen.ca/active_transportation/images/Single%20bike%20in%20U%20stand.jpg

bu resim biraz büyük o yuzden tıklayarak bakıverin... :)

http://www.goforgreen.ca/active_transportation/images/bike%20shelter.jpg.jpg

http://www.roads.act.gov.au/__data/assets/image/12773/green_lanes_promo.jpg

bakın mesela su giderleri bu şekilde olmalı... V harfi biçiminde... kazasız bir sürüş için...

http://www.goforgreen.ca/active_transportation/images/AT34%20-%20Trt,%20ON,%20Manhole%20(v%20shape).jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetbirgoren
Bence bisiklet yolu yayalardan uzak olmalı, ben en çok seyir halindeyken önüme atlayan yada atlamasından dolayı ürkerek yavaş geçtiğim yayalardan etkileniyorum. Kaldı ki bisiklet bir trafik aracıdır ve eğer tüm sahil yolu bu mantıkla (kırmızı yaya yolu olarak) yapılırsa, halen daha belediyecilerin bisikleti çocuklar için gezi aracı olarak gördüğünün ispatı olur,

Olması gereken yukarıdaki resimlerdeki gibi trafik içinde ayrılmış bir bisiklet şeriti ile olmalıdır. Bisiklet sonuçta rahatlıkla iki pedal çevirme ile 20 km/s hızına ulaşabiliyor ve bence yayalar ile aynı ortam da olmak iki taraf içinde risk.
 
Bence de trafik icinde ayrilmis bir bisiklet seridi daha amaca uygun olur. Ancak emniyet seridini kullanmaktan hicbir zaman cekinmeyen soforlerimizin bisiklet seridini de ayni sekilde kullanmalarini engellemek icin, araclarin seride girmesini engelleyecek demir yukseltiler olmalidir diye dusunmekteyim. Ancak diger yandan bu cozum Hollanda'da oldugu gibi bisiklet yolunun acil durumlarda ambulanslar tarafindan kullanilmasina engel olacaktir.
 
Ben şu ilk resimdeki gibi bisiklet arkasında çocuk taşıma olayına net bir şekilde karşıyım.Sonuçta ne kadar usta bir sürücü olsanız bile düşmek son derece doğal ve sürekli başımıza gelen bir şey.Kaldıki dış etkenlerde oldukça fazla çok hafifte olsa kaza yapmaya.Böyle bir durumda bir yetişkin ve daha önemlisi bisikleti süren yani hakimiyeti tamamen elinde tutan kişi pek ala kendini savunup üsturuplu bir şekilde düşmeyi becerebilir.Hadi en olmadı çok ciddi boyutlarda olmadığı sürece yetişkin biri ufak sıyrıklarla atlatabilir bu tür kazaları.Ama bir bebek yahut o aparata sığacak derecede küçük yaşta bir çocuk bahsettiğim bir yetişkine zarar vermeyecek darbelerden tam tersi hayati derecede etkilenebilir.Küçük morluklarla atlatabileceğiniz bir darbe bebeğinizin hayatına mal olabilir yada ciddi zarar görmesine.Bence çok tehlikeli.Hele birde söz konusu şehir İstanbul olunca.
 
Bisiklet yolu ile otopark girişleri bence hala sorun. Bisiklet yolunu yükseltmek ve girişlrini kapatmak güzel olmuş. Sadece bisikletler gecebilir. Fakat otoparkların girişlerinde yapılan rampaların önlerine kesinlikle araç parkedecekler ve her otopark geçişinde bisikletten inmek gerekecek. Bunun yer,ne daha önce de söylediğim gibi bisiklet yolunu kesintisiz bir şekilde otoparkın çevresinden geçecek şekilde yapabilirler. Bu daha etkili bir çözüm olur.

İyi günler.
 
@acumur

bisikletin arkasındaki küçük koltukta taşınan çocuklar genellikle kafalarına kask takabilecek 3-6 yaş arasında oluyorlar. Ayrıca bu tip uygulamaların yapıldığı şehirlerde bisikletle ulaşım ustalık gerektirmeyecek kadar kolay sağlanıyor. Bence risk karşıdan karşıya geçen yayayla aynı orandadır. Kaldı ki o yaştaki çocuklar yetişkinlerden daha dayanıklı olur.
 
arkadaslar, kartal pendik guzergahinda bisiklet yolu inanilmaz cam kiriklari ile dolu, yolu kullananlar gormuslerdir. bu durum uzun zamandir boyle, ne zaman gecsem artik yerlerini ezberledim-dikkat etmeye calisiyorum. bugun dayanamadim ve kartal, pendik ve ibb beyaz masayi arayip sozlu ve ardindan da e-posta ile yazili sikayette bulundum. hani birsey degisir mi bilemiyorum, kaydi alan yetkililere iletecegini soyledi. umarim bir ise yarar da bir temislik yaparlar. forumda aradim bu konuda bir girisim var mi diye, rastlayamadim. ancak bu konuyu baskalari da dile getirse belki damlaya damlaya gol olur misali birseyler duzelir. yilmadan konusacagiz, baska caresi yok. esen kalin.
 
Bostancıya yapılan bu yol tam bir saçmalık, bisikletle sahilde gezmek için yol istemiyoruz biz, hele eskiden yapılan yolun kaldırımla birleştirilmesini hiç istemiyoruz. Bisiklet bir ulaşım aracıdır ve karayollarının en sağı bisiklete aittir. yapılması gereken tek şey en sağ tarafa normalin yarısı genişlikte bir şerit çekip 100 metrede 1 bisiklet resmi ve bisiklet yoludur uyarısı koymak.

Bisiklet yolunun kaldırımda olması son derece saçma, hiç bisiklete binmemiş insanlar bisiklet yolu yapınca böyle oluyor tabiki. Bisiklet zannedilenin aksine oldukça hızlı bir araç ve saatte 40 ile gitmek çok zor değil(burayı belki ilgili birileri okur diye yazdım). bu hızla bir yayaya çarpmak özellikle yaya için ciddi bir tehlike oluşturmaktadır. Bisiklet yolunu kaldırıma koymak, motorsiklet yolunu kaldırıma koymak gibi absürt bir girişim. Bisiklet yoluna giren araçlarada polis aval aval bakmazsa (ki bu polisler genelde önemli şeyleri görmemekte ısrar etmektedirler ve işlevleri nedir bu kadar senedir hala çözemedim) sağlam cezalarla caydırılabilirler.

Yani demem o ki Kadir Topbaş gibi bir adamın yapıcağı/yaptıracağı bisiklet yolundan hayır gelmez. Çünkü kendisi, yapı itibariyle bu kültüre uzaktır. Ne zaman ki İstanbul kendine şehirli bir başkan seçmeyi becerir, bu işler o zaman düzgün yapılabilir. Ama tabi o şu an daha önemli işlerle uğraşıyordur herhalde, muhtemelen yüzbin arabayı daha İstanbul trafiğine sıkıştırmak için yol yapmakla meşgul olsa gerek. Toplu taşıma, bisiklet yolları ikincil önemli işler tabi, önemli olan o tonlarca ağırlıkta, mamut boyundaki jiplerin trafiğe takılmaması...

Ben böyle belediyenin, böyle başkanın, böyle şehircilerin hiçbirşeyi beceremeyeceklerine can-ı gönülden inanıyorum.


not:yahu düşündükçe sinirleniyorum, bisiklet yolunu bostancı arasında tekrar yapıyorlar ya... trafik diyoruz ulaşım diyoruz bu adamlar heralde diplomalarını kendileri basmışlar.. hey yüce Manitu sen benim aklımı koru
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres
Geri